networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Saturday, June 16, 2012

GAMBAR : BiaDAP!!! Orang Gaji Disuruh Berdiri Ketika Tuannya Makan Di Restoran...

Gambar di bawah ini dirakam oleh seorang individu yang mungkin berkhidmat di laman The Straits Times-Stomp. Dia yang menggelarknan dirinya STOMPER Clara telah mengulas kejadian tersebut ketika dia sedang makan bersama keluarga di Restoren Herba Oriental China di VivoCity , Singapura.


Dalam kes ini aku salahkan tuan kepada pembantu rumah yang memang biaDAP dan juga STOMPER Clara...kalau dah tau kesian tu apa salahnya tegur dan ajak makan. 

Masyarakat sekarang ini semua mementingkan diri sendiri..kalau tak ada kena mengena dengan dgn diri mereka maka mereka hanya memerhati. Aku cakap macam ni bukan bererti aku suruh jaga tepi kain orang sampai sanggup menabur fitnah macam puak Pakatan Setan. tapi aku nak korang faham dan lihat dengan mata hati...

Kita sekarang ini ambil mudah semua perkara. Contohnya, korang perasan tak orang kaki cacat minta sedekah setiap kali pasar Malam..kebanyakan antara kita hanya menghulurka RM1 dan pada pendapat kita, kita telah berjaya membantu orang susah. Sebenarnya tidak. kita sepatutnya bertanya apa yang akan mereka buat dengan duit yang mereka dapat.

Aku jarang bagi duit dekat peminta sedekah tetapi aku belikan sebungkus makanan dan minuman untuk mereka makan. Bukan aku kedekut. Tapi aku takut dia tu dimanipulasikan oleh pihak tak bertanggungjawab. 

Contoh lain, korang kalau pergi ceramah PAS atau yang berkaitan Pakatan Rakyat pernah tak jumpa TIN MILO mintak sedekah??pernah tak korang dimaklumkan duit itu untuk apa dan berapa banyak duit itu yang berjaya dikutip? tak pernah bukan. Beb..tabung surau pun ada akaun sendirilah.dan akan dimaklumkan berapa banyak duit terkumpul setiap minggu....

dulu puak PAS sahaja yang amalkan konsep mintak sedekah ni..sekarang PKR dan DAP pun ada..inilah hasil tarbiah PAS yang berjaya dilaksanakan kepada DAP. Memang sedekah itu dapat pahala..tapi lebih elok sedekah kt anak yatim daripada sedekah kat parti PAS yang kita sendiri tak tahu kemana hala tuju wang tersebut.

Aku tengok puak-pauk macam ni pakai kereta besar. yang miskinnya orang yang bagi sedekah tu. Pakai kereta yang tinggal tunggu hari nak ranap. kalau ada yang terasa aku cakap penyokong PAS orang susah tu aku minta maaf..sebab ini apa yang aku nampak..Teori Bandura pun sokong kata aku....yang aku herannya puak PAS totok ni tak kisah pun diri tu ditipu..daripada korang bagi duit kat PAS baik korang bagi kat Anak Yatim. sedekahkan kat Asrama Anak Yatim lagi jelas hala tuju...

Saksikan Gambar puak biaDAP di bawah..






This maid was apparently made to stand and squat throughout dinner at a Chinese restaurant, while her employers tucked into their meal.

STOMPer Clara elaborates: 
"I was having dinner at VivoCity with my family on Oct 26 at this Chinese oriental herb restaurant at level 3. 
"Behind us was this couple having their dinner, with their child and their maid. 
"They not only did not let the maid eat dinner, they didn't even offer her a seat. 
"The restaurant was not packed and there were so many empty tables and chairs, yet they only asked for a table for two with two seats and a chair for the toddler. 
"They didn't let the maid sit on any chair; she was standing and squatting all the way throughout their dinner. 
"She was to look after and feed the toddler while standing or squatting down.
"I feel so upset that the maid has to work for that family."- STOMP

10 comments:

Anonymous said...

ingatkan cerita ikhlas,eh eh, melencong masuk politik jgk..tahniah, dan diharap, hati anda semakin bersih hendakNya.

Hanif Idrus said...

Sedih melihat manusia diperlakukan sedemikian. Tapi Singaporean memang terkenal dgn materialistik hingga hilang nilai murni...

Anonymous said...

diorg mnx sumbangan sbb diorg x rsuah smpai 3 billion kes scorpene...

soooooour said...

x elok gak tuduh STOMPer Clara tu pentingkan diri lak..mungkin lepas amek gambar..STOMPer Clara tu offer maid tu duduk ke..siapa yg tau an??

Harapan Esok said...

STOMPer Clara elaborates:
"I was having dinner at VivoCity with my family on Oct 26 at this Chinese oriental herb restaurant at level 3.
"Behind us was this couple having their dinner, with their child and their maid.
"They not only did not let the maid eat dinner, they didn't even offer her a seat.
"The restaurant was not packed and there were so many empty tables and chairs, yet they only asked for a table for two with two seats and a chair for the toddler.
"They didn't let the maid sit on any chair; she was standing and squatting all the way throughout their dinner.
"She was to look after and feed the toddler while standing or squatting down.
"I feel so upset that the maid has to work for that family."- STOMP

Anonymous said...

beginile jdnye jika PR printah...DAP mkn sedap org melayu kna kencing berdiri....

Anonymous said...

bodonyeee.....pasal owang gaji pn leh kaitkn ngan dap n pr. Apa la bodonya melayu ni.....mana peginya pegangan Islam antum? cmne bangsa laen tk respect? phobia sngt ngan cina ni apsal? bumi Allah ni bukan milik ko la Melayu bodo...umno amnya. Tp utk smua bansga

Anonymous said...

Apa kena mengena cerita nie ngan DAP...PR...jgn jadi manusia yg berbusuk sangka....jadilah manusia yg berhati mulia. Gambar mcm nie jgnlah dijadikan cerita ...melainkan anda sendiri yg melihatnya...bahlol...!

Anonymous said...

hmm mmg dunia ni utk sume bangsa..tp bila tgk bangsa lain pijak bangsa yg seagama dgn kte xkan nak diam je?

Anonymous said...

hmm mmg dunia ni utk sume bangsa..tp bila tgk bangsa lain pijak bangsa yg seagama dgn kte xkan nak diam je?

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA