networkedblogs

Bersahabat..

SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

Anwar Perlu 5 Minit Jer Untuk Menipu...

Tuesday, June 5, 2012

GAMBAR : Kekayaan Sultan Brunei...kalau di MALAYSIA ???

Pagi ni aku xberhajat menulis panjang lebar..cuma aku nak korang semua lihatlah kekayaan Sultan Brunei dan rakyatnya yang patuh kepada Kepimpinan Negara...mungkin kerana Brunei mengamalkan sistem Monarki Mutlak..jadi orang seperti Anwar Ibrahim, Nizar MB Perasan dan Gobi Krishnan tak ada tempat kalau di negara Brunei...jadi mereka tak ada kuasa hendak mempertikaikan perkara ini semua...

jom saksikan kekayaan bumi Brunei..dan bandingkan dengan Malaysia yang mungkin pembangkang di Malaysia terkenal dengan sikap suka membangkang...






















DI MALAYSIA...






HE : see...betapa biadapnya rakyat seperti 2 manusia ini...kita ada Sultan..Brunei juga ada Sultan..tapi rakyat mereka tak macam rakyat negara Malaysia khususnya pembangkang...

22 comments:

Anonymous said...

kahkahkah,, diorang ade,, ko ade ke admin? kahkahkah! bodoh berkapal kapallah kau ni. kahkahkahkahkah!!

Anonymous said...

Sultan bukan Tuhan yg x blh kita nak kondem pon..dia manusia biasa gak ...terima je la teguran...lau puak2 UMNO komen mesti x kecoh cmni..laa..UMNO gak yg...jatuhkan maruah sistem beraja..sebab ade raja berpelembagaan..ni semua keje2 umno lg teruk...umno nak perintah sultan..pidahh mabok

Anonymous said...

admin guna otak sikit..brunei kuasa mutlak kt sultan dia..dia yg pimpin negara..kita ada perdana menteri..raja kat malaysia ni mkn elaun..kt brunei sultan mereka uruskan negara

Adik tiri Pak sheikh said...

Bodoh betul ko ni!, Jgn banding Malaysia dgn Brunei. Brunei tak ada casino, Rumah Urut, Kelabx Malam, Jual arak dan Income Tax.

Itu pasal Allah swt kurnia rezki yg mewah pada mereka. Raja tak ambil duit rakyat jelata beli plate kereta. Hasil maksum minyak bumi..

wslm.

Harapan Esok said...

hak aloh puak ni..aku ada kata ke dari mana sumber kekayaan tu dpt..aku cuma ckp cara menghormati sultan..rakyat brunei hormat sultan daripada kita khususnya puak pembangkang biadap...sultan pn dilawan...keco....p main jauh2...

Anonymous said...

Rakyat johor melarat ke? Aku tngok rakyat kat kelantan, penang, selangor yg melarat... knp nk kaco negeri org srdang negeri sendiri lg teruk... busuk nye hati2 org jumud pr ni...

-FD-

Anonymous said...

aduyaiii...brunei takpe lah rakyat dia pn kaye2 dh, gaji mmg super duper mhal tak caye kau gi lah mntak kije ngan ye tu pon klau diorang nk bgi...jauh dgn malaysia rkyat rmai lagi ssah..jiran aku rumah berupa pondok je, mntak rumah subsidi x llus....akulah yg bg dia mkn ari2 sbab dia org kurang..tu baru kat kg KECIL aku, klau kg orang lain mgkin ramai lg...

oshiniek said...

hurm.. sudah2 la tu.. kat sni pon nk b'tekak jugak ke? org Malaysia ni mmg suka gosip, dengki sesama s'diri.. bila la nak b'satu-padu. dah tau hidup susah,melarat, buat la sesuatu.. :)

Anonymous said...

haiyaaa.....bnyk tol komen2 yg bgus..aku amat bangga jd rakyat malaysia...tahniah...tp aku ase TM johor dh gtaw duit 2 dri mne....so xyah nk ckp duit rakyat ok....sume ckp duit rakyat....bpew bnyk cukai yg korang byar....sejak aku idup niw...cukai pendapatan yg aku byar xsmpi rm300....

Anonymous said...

SIAPA MAKAN DUIT ANAK AYTIM DALAM TABUNG MEMAMLI...NIK AJIS BULIH JAWAB...MAKAN DUIT ANAK YATIM MESTI MASUK SYURGA

freekedah said...

kita tak perlu memaksa sesiapa berbelanja atau mendermakan wang mereka.

Mulakan dengan diri kita dahulu. Derma saja apa yang mampu... tak perlu tunggu raja atau pemimpin.

Anonymous said...

di malaysia kita tak dikenali sebagai pembangkang... tp PEMBANGANG-PEMBANGANG

Anonymous said...

Bro, jangan jadi bodoh bro tolong saya please..terlalu ramai orang bangang mcm korang kt malaysia ni, tu yang melarat tekanan hidup. ko nak bezakan sultan brunei dgn sultan johor..jauh bro, bagaikan semut dan gajah. korang ni semua hamba bontot demokrasi. nak guna demokrasi, tapi tak bagi hak bersuara kepada pembangkang. fuck politricks..xkan sebab sifat negeri korang tu nak pecahkan umat islam?? stop condemn and start changing bro. mengutuk org umno/pembangkang xkan bawa perubahan kearah kebaikan..tapi lebih kepada binasa...malu la sebab korng smua represent melayu, tapi kuat mengutuk..turun padang la bawak perubahan kalau brani.

ELDIFASO said...

Pencacai melayu dalam pr nie semua keturunan saki baki komunis masa zaman darurat dulu.pastu tipikal malayu yg kuat hasad dengki.sultan johor pakai duit dia sendiri kenapa korang menggelabah.?lagipun sultan johor bukan tak tolong rakyat jelata pun.yayasan sultan johor sendiri berpuluh juta dibantu rakyat tak pulak korang nak hebohkan?camnie nak pimpim malaysia?nauzubillah!

Anonymous said...

admin yang buat petikan ni.. admin paling bodoh sejarah malaysia... Admin ni lah pencacai2 yang mengampu.. Aku tak sokong2 mana... tapi petikan ni salah.. cara kau bagi tahu

Anonymous said...

Saya kerja kat brunei 12 taun kat brunei......bruneivtu kaya...rakyatnya sebijik macam kite... uma brgn elektronik kereta tak terc ukai seperti d malaysia.hidup die rang ni lebih haus dari malaysia kalau ikut kot.....yang dalam gambar tu harta sultannya bukan rakyatnya...!! Ya sudahlah.....yang kantoi mk duit kerajaan tu pun org kenamaan jugak....tak beza pun....

Amiruddin Osman said...

Umno pun biadap,ape ko pk umno blh beli segalanya dgn duit.sultan pun umno x hormat cuma sultan je x brani nk bersuara lebih2 sbb duit.kt malaysia ni duit adalah raja.

Amiruddin Osman said...

Ko ingt bn dh bgs sgt ke?bn lg biadap,sultan ikut telunjuk pm.kat malaysia ni duit adlh raja klau ko nk tau bangsat

Amiruddin Osman said...

Ko ingt bn dh bgs sgt ke?bn lg biadap,sultan ikut telunjuk pm.kat malaysia ni duit adlh raja klau ko nk tau bangsat

Anonymous said...

Lembab nye

Anonymous said...

Anak kunci nya ia lah......
Bersyukur atas segala rezeki(nikmat) yang Dia kurniakan terhadap hamba2 Nya.Bukan jumlah rezeki yang di perolehi setiap orang...!!
Renung2 kan lah....

Anonymous said...

Aduh kesian anjing baru nak belajar politik

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA