networkedblogs

Bersahabat..

BUAL BICARA #UMNO71 BERSAMA TAN SRI ANNUAR MUSA

Thursday, June 14, 2012

Tuan Ibrahim Keluar Kenyataan Kita Pula Disalahkan....Kenyataan ASAL!!!!


Apa ke bodohlah puak PAS ni. Mereka sendiri tidak tahu pun yang PRU bulan bila..Bubar parlimen pun depa tak tahu alih-alih keluar kenyataan kata PRU bulan haji dan melalot macam orang gila babi...

1) menangguh ibadah haji bagi memberi laluan kepada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13). 
Apa hak PAS ni memandai-mandai suruh orang tangguh Ibadah Haji..Rakyat biasa pergi haji ikut panggilan Tabung Haji..bukan macam Nik Aziz..orang taja...kalau tahun ni tak pergi..nak pergi bila???nak tunggu turn ingat senang ke...PAS tolol...
2) PAS memerlukan jentera parti
macam parti lain tak perlukan jentera parti pulak..bodoh punya puak ni..depa bercakap ibarat hanya PAS sahaja ada orang ISLAM...UMNO dan PKR pun ramai ISLAM lah..yang PAS nak bising kenapa???releks sudah...tulah aku cakap..semua benda nak dipolitikkan...tup-tup gila meroyan...PAS tolol....
3) Calon atau wakil calon atau agen parti untuk menangguh ibadah haji ke tahun hadapan,
Boleh meh untuk tangguh Haji dan pergi tahun hadapan??kalau macam tu semua umat Islam di Malaysia tangguh haji boleh meh..tahun ini Malaysia tak payah hantar jemaah haji semata-mata nak ikut seruan PAS...boleh meh???
 4) kesukaran bagi pengundi
subhanallah...nak sukar apanya..kalau aku lah jemaah haji tahun depan...aku sedikit tak kisah tak dapat UNDI PRU 13...aku bersyukur sebab dapat tunaikan Rukun Haji ke-5...apa punya kenyataanlah puak PAS ni..utamakan PRU berbanding HAJI...
5) Takkan kita nak salahkan orang ramai untuk menunaikan ibadah haji?
Baguslah tak nak salahkan umat Islam untuk pergi haji...jadi yang engko nak suruh calon atau wakil calon atau agen parti untuk menangguh ibadah haji ke tahun hadapan pasal apa??nak masuk neraka ke??menghalang orang menunaikan Rukun Islam?
 6) Mengganggu urusan ibadah umat Islam. Timbalan Pengerusi DAP Kepong
EH...eh...cina DAP ni..sejak bila pandai cakap menganggu urusan Ibdat Umat Islam..menyebok pulak..Nga Kor Ming pakai kasut dalam rumah umat Islam tak susah kan ke Urusan Ibadat Umat Islam??kalau aku musykil...kasut pijak najis masuk rumah aku...memang aku kena samak..dah menyusahkan kerja aku...nak popular plak...tak payahlah jadi pengampu..mengalahkan orang Islam pula kenyataan dia tu...MCA lagi beradaplah dari DAP...haha..
 7) “Walaupun tempoh berkempen adalah selama dua minggu, tetapi kita perlu lakukan persiapan sebulan lebih awal. 
aik baru nak berkempen rupanya..yang selama ni dok ceramah mengutuk UMNO/BN tu bukan berkempen lah yer...haha...sesat tu sesat juga...orang tak berkempen..kau berkempen...bila musim berkempen..tak cukup masa pula sampai hasut orang tak payah tunai Haji tahun ini...berdosa besar tau tak!!!
8) Kita perlu beri peluang kepada umat Islam untuk laksanakan kewajipan mereka,
seperti yang aku katakan di atas..aku tak kisah pun tak mengundi PRU 13 ni sebab aku tahu ada tanggungjawab lebih besar dari mengundi iaitu tunaikan fardhu haji rukun Islam ke-5. lagi pun aku tak kisah sebab aku yakin yang kerajaan sedia ada ni akan tetap dipilih oleh rakyat..hanya yang terdesak je akan larang orang p haji...suruh tangguh pulak tu...haha
9) Umno-BN menafikan hak sebahagian besar rakyat
bila syaitan sudah meresap...UMNO-BN akan disalahkan...bodoh tolol punya puak..depa tak tahu pun bila bubar parlimen..bila mengundi pun depa tak tahu..dan depa juga tak tahu yang PRU akan diadakan musim haji atau tidak..yang mereka tahu membuat andaian dan membantai UMNO-BN tanpa usul periksa...suka hati PM lah nak bubar bila..sibok nak sebarkan dakyah sesat buat apa...kalau betul jadi bulan haji pun kebetulan..kalau tak jadi pun kebetulan...puak depa ni bodoh...dulu kata tak nak anjurkan pilihan raya serentak...sekarang nak salahkan kita balik...dulu sibok kata nak bubar DUN berasingan...padanlah muka tu.....terjerat dengan jerangkap sendiri...PAS tolol...
 10) wajib mudayyak yang tidak boleh ditangguh dan wajib muwassaa yang boleh ditangguh.
abis tu nak adakan PilihanRaya berasingan tu kategori Wajib apa??bila puak depa tahu pulak bagi definisi wajib yang boleh ditangguhkan..dan tak boleh...kalau dah mampu p haji tu kategori wajib apa pula??kalau dah ada peluang p tu kita tangguh untuk pergi tahun depan..comfem ke nama di tabung haji akan naik??sebab itulah untung jadi Nik Aziz..p Haji pun ada orang nk SOPONSOR...tak payah risau nama naik atau tidak...haha...
11) Umno yang memisahkan politik daripada agama
Pergh!! gila puak tolol ni..tak tahu bila PRU terus label UMNO pisahkan agama tuh..buat penat je gua solat 5 waktu sehari..PAS fitnah kita pisahkan AGAMA..nak kata kita sekularlah tu..haha...seksualiti merdeka tak apa...sebab bukan sekular..kahkahkah...fahaman aku Politik itu bukan agama...Islam itu agama...kalau betul puak PAS ni tak pisahkan POLITIK dengan ISLAM..kenapa mereka buat tuduhan melulu sedangkan mereka tak tahu tarikh PRU??haha
*lu bacalah kenyataaan ASAL..jangan kata aku ni buat dakyah sesat macam PASngok pulak...haha

Jentera Parti Diminta Tangguh Haji Untuk Fokus PRU-13

SHAH ALAM, 5 JUN : PAS hari ini meminta kesemua ahlinya yang terlibat secara langsung dalam pilihan raya untuk menangguh ibadah haji bagi memberi laluan kepada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13). 
Ini kerana menurut Ketua Penerangan PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, PAS menjangka PRU-13 bakal berlangsung semasa musim haji iaitu selepas bulan Ramadan, antara September hingga Oktober. 
Katanya, penangguhan ibadah haji itu dianggap wajar kerana PAS memerlukan jentera parti untuk melaksanakan gerak kerja semasa pilihan raya nanti. 
“Inilah masalah yang dihadapi negara kita berhubung tarikh pilihan raya menyebabkan rakyat susah untuk membuat perancangan. 
“Kalau ikut pemantauan kita, memang dijangkakan pilihan raya bakal diadakan pada musim haji tahun ini iaitu jemaah haji bertolak ke Makkah. 
“Kalau berlaku demikian, kita minta ahli PAS yang terlibat secara langsung dalam pilihan raya sama ada sebagai calon atau wakil calon atau agen parti untuk menangguh ibadah haji ke tahun hadapan,” katanya. 
Tuan Ibrahim juga berkata, jika pilihanraya diadakan pada musim haji ia akan mendatangkan kesukaran bagi pengundi yang dipilih untuk pergi ke Makkah. 
“Kita melahirkan rasa dukacita terhadap perkara ini. Takkan kita nak salahkan orang ramai untuk menunaikan ibadah haji? Kerajaan sepatutnya lebih awal tetapkan tarikh, supaya tidak mengganggu perkara-perkara lain,” ujarnya. 
Timbalan Pengerusi DAP Kepong, Dr Tan Seng Giaw juga tidak setuju PRU-13 diadakan pada musim haji kerana ia mengganggu urusan ibadah umat Islam. 
“Umat Islam sibuk dengan kegiatan agama pada musim haji, janganlah ditambah lagi dengan masalah PRU. 
“Walaupun tempoh berkempen adalah selama dua minggu, tetapi kita perlu lakukan persiapan sebulan lebih awal. 
“Kerajaan perlu fikir masak-masak sebelum umumkan tarikh PRU-13. Tidak pernah PRU diadakan pada musim haji ataupun bulan Ramadan. Saya berharap kali ini pun tiada. Kita perlu beri peluang kepada umat Islam untuk laksanakan kewajipan mereka,” ujarnya. 
Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam kenyataannya semalam mendakwa Umno-BN menafikan hak sebahagian besar rakyat jika mengadakan PRU-13 pada musim haji tahun ini. 
“Hanya segelintir umat Islam yang dapat membezakan diantara wajib mudayyak yang tidak boleh ditangguh dan wajib muwassaa yang boleh ditangguh. 
“Umno yang memisahkan politik daripada agama tidak peduli kepada musim haji yang menafikan hak sebahagian besar rakyat, kerana kaedahnya wajib menang dengan apa cara sekali pun.”-SELANGORKU 
HE : saja gua post 2kali benda yang sama...sebelum ni gua dah post kat  SINI

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA