networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Friday, July 27, 2012

Abby Abadi simpan hasrat untuk berlakon!!! kekal jadi Macai PAS selamanya selagi PR tak memerintah ?


“Apabila kita berhijrah, ruang untuk kita berkarya secara kreatif adalah terhad, oleh itu kita perlukan drama dan filem yang Islamik. Selebriti seperti kami hanya akan bekerja di dalam dunia seni apabila ianya adalah sejajar dengan syariah Islam. Untuk itu, PAKATAN RAKYAT perlu menang dan membentuk kerajaan untuk merealisasikan dunia hiburan yang berdasarkan syariah Islam.” – Abby Abadi SUMBER
Akhirnya Ustazah Janda Segera ni sedar pun yang dia takkan dapat peluang berlakon seperti dulu. Untuk pengetahuan Abby Sijanda Ustazah, produksi filem tak nak kamu bukan kerana KAMU itu ISLAM. Kalau aku produksi filem pun aku tak ingin orang macam kau berlakon dengan aku.

Bukan kerana KAU ISLAM tetapi kerana kau tu otak CETEK yang kemaruk sangat dengan PAS kau tu. Kau carilah dalam mana-mana ayat al-quran ada tak tertulis Parti Islam SeMalaysia (PAS) menjanjikan SYURGA diakhirat kelak.

Aku tak kesah pun ko nak berubah jadi baik atau makin setan..yang penting kau lakukan apa yang disuruh dan tinggalkan apa yang dilarang. Aku nampak kau sekarang ini macam diguna-gunakan oleh PAS.

Sedarlah ABBY...kembali ke pangkal jalan..bukan kembali kepangkal jalan lembah gelab kau!!tapi kembali kepada ISLAM yang sejati..kau dengar sikit abby, kalau betul PAS ni pejuang ISLAM yang SUCI comfem PKR akan bubarkan partinya dan ramai-ramai sertai PAS.

PAS gunakan kau tu untuk raih milage politik mereka sahaja..sekarang ini memanglah kau macam goreng pisang panas..macam bob lokman juga dulu...orang panggil ceramah sana sini..tugas bukan susah pun duduk celoteh pengalaman diri dan kutuk UMNO kata sesat dan kata PAS ni syurga bagai...

Aku tak nak sentuh ilmu agama kau..cuma aku nak tegur sedarlah janganlah terjebak dengan PAS lagi...masa depan kau belum tentu baik...

Dari kenyataan kau, yang kononnya artis PAS macam kau tak dapat peluang berlakun sudah membuktikan yang kau masih ada minat lagi dalam bidang lakonan..mengaku jelah Abby..tak perlulah nak spin macam-macam...

Kau lihat balik Cikgu Mala...dulu masa musim PRK Tenang dialah paling laris...dulu dia CIKGU tapi sekarang?apa dia dapat?kalau dia masih Cikgu aku yakin dia kerja senang jer..mengajar murid dan setiap bulan dapat RM 4-5K..tak payah kutuk maki parti UMNO...

Akhir sekali...sedarlah ABBY lepas PRU, ko tidak akan dapat peluang naik pentas macam sekarang....PAS guna kau tu untuk kempen PRU dia sahaja..bukan untuk ISLAM pun...

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA