networkedblogs

Bersahabat..

VIDEO VIRAL MERDEKA KE-60

Sunday, July 8, 2012

Bintang AF Dedah Hubungan dengan 'Mat Salleh' Bakal Popular Dengan Lagu Doaku...

BINTANG Akademi Fantasia musim keenam, Lutfyah Sheikh Omar atau lebih mesra dikenali sebagai Lufya timbul tenggelam dalam persada industri hiburan tempatan.

Selepas terbabit dalam kontroversi perselisihan faham dengan pelakon siri TV Anak Pontianak, Zarina Anjoulie Lavocah, nama Lufya kembali mendapat perhatian sehinggalah membuatkan Lufya terpanggil untuk ‘menujukan’ single terbaharunya, Doaku, khusus Zarina.

Kini ada cerita terbaharu tentang figura berusia 27 tahun itu. Dia yang ditemui pada pelancaran outlet baharu Ayamazzz Roti Impit di Wisma KFC, Jalan Sultan Ismail Kuala Lumpur baru-baru ini mendedahkan, dia kini sedang dalam proses mengenali seorang jejaka yang menetap di Sweden.

Ikuti temu bual Kosmo! dengan gadis kelahiran Johor Bahru, Johor itu mengenai pintu hatinya yang kembali terbuka untuk menerima insan yang dianggap istimewa itu selepas kali terakhir bercinta dua tahun lepas dengan seorang jejaka yang enggan didedahkannya.

Kosmo!: Ada dakwaan mengatakan Lufya kini sedang menjalinkan hubungan dengan seorang lelaki dari luar negara. Boleh komen?

LUFYA: (terkejut) Dia berdarah campuran Melayu, Arab dan Sweden yang kini menetap di Sweden. Dia sebenarnya membesar di sana sejak kecil dan memang warganegara sana. Tapi ada sebahagian keluarganya yang masih menetap di sini (Malaysia). Kami berkenalan kurang daripada setahun lalu.

Jadi, bagaimana Lufya sifatkan status perhubungan anda dan lelaki itu?

Kami dalam proses mengenali hati budi satu sama lain dan hubungan kami pada tahap biasa saja.

Bagaimana detik pertemuan Lufya dan jejaka itu?

Dia menjalankan perniagaan dan ada bisnes di Kuala Lumpur. Perkenalan kami tidak dirancang dan akhirnya semakin akrab. Hubungan bertambah erat apabila kami selalu berhubung melalui skype. Dia pun selalu datang ke Kuala Lumpur dan sekarang berada di sini untuk urusan keluarga dan bisnes.

Apa yang membuatkan Lufya terpikat untuk mengenalinya dengan lebih dekat?

Dia seorang yang sangat unik! Saya suka belajar budaya orang luar dan dia banyak menambah pengetahuan saya berhubung cara hidup di sana. Dia seorang yang romantik dan melayan saya dengan cara berbeza. Sebenarnya saya susah nak mencari cinta baharu kerana pernah disakiti. Jadi saya perlu berhati-hati. Saya terbuka hati untuk menerima dia pun kerana sudah bersendirian sejak dua tahun lalu. Dia membuatkan saya menjadi seorang yang lebih kuat dan berdikari.

Sejauh mana Lufya mengenali keluarganya?

Saya sudah berjumpa dengan keluarganya dan minggu lepas saya ada membuat persembahan (menyanyi) ketika majlis perkahwinan adiknya.

Memandangkan single Doaku telah mula dimainkan di corong-corong radio, apa perkembangan yang dapat Lufya lihat setelah kemunculan lagu tersebut?

Alhamdulillah, lagu Doaku telah mula dimainkan di radio tapi sebenarnya saya menjangkakan single itu mula dimainkan di radio pada bulan Ramadan pada mulanya. Harap lagu itu mampu menenangkan hati pendengar dan peminat memahami lirik-lirik yang terdapat dalam lagu itu. Saya dalam perancangan untuk mengeluarkan album tapi buat masa sekarang saya fikir adalah lebih baik untuk keluarkan single satu demi satu.

Perancangan Lufya sempena bulan Ramadan kelak?

Saya akan membuka gerai jualan nasik lemak kukus dan ayam goreng berempah di pekarangan Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur. Selain itu, saya akan mengadakan majlis berbuka puasa bersama kanak-kanak rumah tahfiz al-Quran di rumah saya seperti tahun-tahun sudah.

Bagaimana pula pembabitan Lufya dengan Ayamazzz Roti Impit yang kini sudah mempunyai beberapa cawangan sekitar Kuala Lumpur?

Sebenarnya Ayamazzz menyediakan ruang perniagaan kepada saya kerana tidak lama lagi saya akan membuka sebuah satu kios di pusat beli-belah Curve, Damansara. Saya sudah lama terlibat dengan Ayamazzz dan sentiasa terlibat dengan promosi pembukaan outlet baharu. Saya paling menggemari roti impit keju dan minuman pearl honey dew.- Kosmo



HE : good luck lufya...

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA