networkedblogs

Bersahabat..

BUAL BICARA #UMNO71 BERSAMA TAN SRI ANNUAR MUSA

Wednesday, July 4, 2012

'Haramkah' Media Penjilat Pengampu Dompet Kertas..


Pagi ini aku terkejut beruk apabila membaca media penjilat no 1 PAS. Aku baca bait demi bait ayatnya dan cuba fahamkan..tapi sayang sampai separuh jalan je aku rasa nak termuntah membaca kenyataan haramkah. Apa taknya, Beg dompet kertas lusuh pun nak dijadikan modal politik. 

Alahai kesian aku tengok situa nik aziz ni. Sampai dompet dia pun orang jadi modal politik. Kalau puak-puak mereka komfem percaya 100% laporan harakah. Tapi orang bijak akan menilai..mustahillah orang seperti Nik Aziz tak ada beg duit...

Inilah cara haramkah untuk mengampu. Ambil gambar sket tentang nik aziz lepas tu karang berita macam budak darjah 1. Lepas tu label zuhud dan merendah diri. Wow hebat...dengan bermodalkan sampul surat nik aziz terus diiktiraf sebagai MERENDAH DIRI dan ZUHUR..kikiki

Nak nampak hebat tambah perasa 10,000 memerhati beg duit lusuh made in sampul surat...
JOHOR BAHRU – Sifat merendah diri dan zuhud terserlah ketika Tuan Guru Hj Nik Abdul Aziz Nik Mat, Mursyidul Am PAS ingin mengeluarkan wang lalu dompetnya terjatuh di atas lantai pada program Himpunan Hijau Ke Putrajaya peringkat Negeri Johor di Dataran Dahlia, dekat sini, baru-baru ini. 
Menariknya, apabila dompetnya itu hanyalah sekeping sampul surat biasa telah membuatkan ramai yang terkejut dan sukar untuk mempercayai seorang yang bertaraf menteri besar hanya memiliki sesuatu seperti demikian. 
Ibn bacoks ketika merakamkan gambar tersebut sempat mendengar bisikan-bisikan ramai dengan pelbagai ungkapan takjub kerana teruja dengan peribadi yang ditonjolkan secara sepontan oleh tokoh pujaan ramai itu. 
Aksi spontan itu disaksikan lebih 10,000 orang ketika Menteri Besar Kelantan itu ingin menurunkan tandatangan pada signbord simbolik kepada kepulangan Salahuddin Ayub, Naib Presiden PAS ke Johor. 
Apa sahaja aksi nik aziz semua akan dipuji gila babis...dia ambil air sembahyang, solat, makan nasi bungkus, makan bersila, beli air tepi jalan dan beg duit kertas lusuh semuanya akan dilabel ciri-ciri orang yang Zuhud dan bersederhana...kikikiki

HE : sumpah aku tak terkejut..tapi aku kelakar..beg duit kertas pun jadi modal nak mengampu...hebat puak pas..kad pengenalan letak kat sampul surat je... 

4 comments:

yb raz said...

puak pas ni kuat mengampu..apa saja nik aziz buat dorang cakap baik, bagus,zuhud kat depan..padahal kat belakang dorang gelak..

tgk lepas ni mat sabu jadi murshitdul, perut buncitpun tanda zuhud dorang cakap hahaha

Anonymous said...

Tak bawak dompet duit adalah alasan terbaik untuk manusia2 yang kedekut..!

Masa nak bayar makan minum dgn kawan2 : "Alamak.., sori laa.., I terlupa nak bawak dompet duit..!"

Masa ada orang datang nak kutip derma : "Humm.. Maaf laa.., Saya bole bagi 50 sen jer. Saya jarang bawak dompet duit.."

Zuhud hotak dia macam tu..!! Bapak nampak macam zuhud..; tak bawa dompet duit.. Anak bini harta bertimbunn! Orang bagi sedekah ker harta2 tu kat keluarga kamu?

Loyaa aku dengar cerita zuhud Nik Ajis.!!

aiman bakar said...

Tak bawak dompet duit adalah alasan terbaik untuk manusia2 yang kedekut..!

Masa nak bayar makan minum dgn kawan2 : "Alamak.., sori laa.., I terlupa nak bawak dompet duit..!"

Masa ada orang datang nak kutip derma : "Humm.. Maaf laa.., Saya bole bagi 50 sen jer. Saya jarang bawak dompet duit.."

Zuhud hotak dia macam tu..!! Bapak nampak macam zuhud..; tak bawa dompet duit.. Anak bini harta bertimbunn! Orang bagi sedekah ker harta2 tu kat keluarga kamu?

Loyaa aku dengar cerita zuhud Nik Ajis.!



xperlu la sampai mcm ni sekali .. maaf ya ..

Anonymous said...

Inilah dunia akhir zaman..... Para ulamak dikutuk dan dihina..... Astagfirullah........

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA