networkedblogs

Bersahabat..

VIDEO VIRAL MERDEKA KE-60

Friday, July 20, 2012

HENRY peluk ISLAM tanpa isu Borang PAS..KENAPA?


"Islam adalah agama terbaik. Ia sebuah pilihan yang tepat". Demikian kata pemain bola sepak Thierry Henry ketika memutuskan keyakinan untuk menjadi mualaf, setelah kini beliau berpendapat untuk keinginan memeluk agama Islam sebagai agama rasmi-nya yang terbaru.

"Saya menganggap Islam sebagai pilihan terbaik untuk saya jika saya ingin percaya kepada sebuah agama". Kata penyerang New York Red Bull itu.

Menurut Henry, menjadi seorang muslim itu tidak boleh setengah-setengah. "Saya mengikuti semua apa yang diajarkan oleh Al-Quran. Ini sebabnya saya anggap Islam yang paling dekat dengan hati saya".

Lagenda Arsernal ini menyatakan, Islam mengajar umatnya bahawa seseorang harus percaya terlebih dahulu terhadap Al-Quran. Ini sebabnya dia belum menyatakan Islam sebagai agamanya, tetapi Henry mengerti agama ini melebihi daripada agama yang lain.

"Adalah benar-benar menyedihkan bahawa banyak orang tidak meluangkan masa untuk cuba memahami Islam".

Penyerang Les Bleus Perancis yang berjaya meraih Piala Dunia 1998 dan Piala Eropah 2000 ini menekankan, jika seseorang benar-benar percaya kepada Allah, maka sudah seharusnya setiap muslim harus menjadi orang yang taat.

"Kalau percaya ajaran Islam, seseorang itu harus percaya kepada Al-Quran dan Rasul terakhir". Kata Henry.


HE : see..Henry peluk Islam tanpa bantuan oleh PAS..inilah baru betul ISLAM sebenar..tidak mendambakan politik semata-mata kerana agama. tetapi menggunakan Agama untuk politik. Kalau PAS utamakan Agama maka mereka tidak mengaibkan orang lain sesuka hati..pendirian aku mudah sahaja...POLITIK bukan AGAMA..PAS hanya Parti Politik..sedar-sedarlah abby...





Anda tetap ISLAM biarpun tidak bersama PAS...
yakinlah anda tidak murtad jika tolak PAS....
POLITIK bukan AGAMA....
PAS itu POLITIK....
Tidak ada agama PAS....

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA