networkedblogs

Bersahabat..

BUAL BICARA #UMNO71 BERSAMA TAN SRI ANNUAR MUSA

Tuesday, July 31, 2012

Kenapa Ramai sangat DISLIKE Trailer Tanda Putera ni?


Filem Tanda Putera mengisahkan persahabatan antara Tun Razak dan Tun Dr Ismail sejak tercetusnya tragedi 13 Mei 1969. Tayangan Filem ini yang dijangkakan pada 13 Sepetember ini akan ditunda pada hujung tahun ini...

Di sini aku nak respon sikit mengenai sikap masyarakat Malaysia..kita selalu tngok trailer2 di Youtube tapi kita tidak pernah rasa nak LIKE biarpun kandungan movie tersebut baik dan bermanfaat. Contoh mudah aku ambil klip trailer Tanda Putera..Jumlah view sudah menjangkau 63 ribu..jumlah DISLIKE 4 ribu dan Jumlah LIKE hanya dekat 4 Ratus???

Apa ni?kita tengok tapi kita tak ada sikap tanggungjawab untuk LIKE video tersebut. Filem tersebut merupakan penceritaan semula apa yang berlaku pada 13 Mei 1969 yang membuatkan negara kita darurat..korang suka perkara itu berulang lagi ke?

Memang nampak bodoh sebab isunya hanyalah bilangan LIKE dan DISLIKE sahaja..tapi ini berkaitan dengan persepsi masyarakat dunia...masyarakat dunia tentu akan berfikir bahawa RAKYAT MALAYSIA suka peristiwa hitam itu berlaku...

Kalau korang rasa apa yang aku kata di atas ada betulnya jom kita pakat LIKE beramai-ramai..hebahkan kepada rakan2 yang lain..


HE : nampak bodoh tapi ini berkaitan persepsi...kita mungkin tak sedar...


Di sini aku nak promosikan satu buku versi internet yang aku rasa bagus...Kepada sesiapa di sini yang mahu dapatkan E-book Laporan Mageran iaitu laporan berkaitan dengan PERISTIWA 13 MEI 1969, sila download di sini: 

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA