networkedblogs

Bersahabat..

BUAL BICARA #UMNO71 BERSAMA TAN SRI ANNUAR MUSA

Friday, July 13, 2012

@realDrMAZA Isytihar Perang Dengan Islam UMNO kerana @tunfaisal...Ulama pemecah belah Islam harus ditegur!!!


Sebelum ini aku ada menulis artikel mengenai kronologi kes perselisihan faham antara Dr Asri dengan Tun Faisal..tidak perlu aku ulang lagi apa pendirian aku terhadap isu sebelum ini..korang boleh layari di link bawah ni..


Tindakan Dr Asri ibarat marah seekor nyamuk kelambu dibakar..dia yang selama ini mengiktiraf demokrasi dan berbagai lagi fatwa mengatakan perlunya menilai semua pendapat sebelum membuat keputusan rasional. tapi bagi aku hal ini dia sangat buduh..

Dia tidak memikir secara rasional...apa kejadahnya bila tidak bersependapat dengan seseorang individu terus mahu berperang dengan UMNO..mengaku sahaja lah Dr Asri yang awak tu sekarang ini sudah tidak sepopular dahulu..mengaku jelah Dr Asri yang awk tu membawa suara PAS...

Kucupan dahi Dr Asri kepada Nik Aziz
Dalam dunia ni yang anggap UMNO ni kafir...sesat...neraka...dan bermacam-maca tohmahan adalah PAS..cukup-cukuplah PAS...tak guna sembahyang 5 waktu tapi merobohkan ukhuwah sesama Islam...

untuk pengetahuan korang...jiran aku yang dahulu totok PAS dan penyokong idealisme Dr Asri sangat marah dengan tindakan Dr ASRI...dia kata dekat aku:
"Saya juga PAS..tapi saya tak sampai hati melihat UMNO dizalimi sezalimnya...tindakan Dr. Asri memang perlu ditegur...UMNO juga Islam..yang salah kita betulkan...UMNO hanya PARTI politik...PAS pun bukan agama..kita harus menegur sesama ISLAM...jangan kerana berbeza parti POLITIK kita harus memusuhi sesama Umat..."
Lebih kurang begitulah statement jiran aku yang tegar PAS..dia betul-betul kecewa...walaupun aku bukan PAS tapi aku sokong pendapat dia...bagi aku Nik Aziz bukan ulama yang menyatukan Islam di Malaysia..tetapi memecah belahkan Islam atas alasan berbeza fahaman politik...hairan juga Nik Aziz langsung tak kutuk DAP dan PKR..mungkin sebab dah setubuh dengan pakatan kot.... 

HE : suara Dr. Asri suara PAS??mana mungkin seorang ustaz yang tidak ada pengaruh politik PAS mahu menentang UMNO...hanya Ustaz PAS sahaja yang akan memusuhi sesama ISLAM dalam UMNO..aku lebih rela kucup dahi emak aku dari dahi nik aziz...kikiki

1 comment:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA