networkedblogs

Bersahabat..

BUAL BICARA #UMNO71 BERSAMA TAN SRI ANNUAR MUSA

Wednesday, August 1, 2012

Tema Cadangan Pembangkang "Sebangsa, Senegara, Sejiwa" mirip Lirik 1 Malaysia

Hari yang ditunggu-tunggu sudah tiba..puak pembangkang yang takut sangat Slogan Janji Ditepati yang dikeluarkan oleh Kerajaan Pusat telah tekad untuk tidak memakai tema tersebut. 

Alasan mereka ialah kerana tema "Janji Ditepat" sama dengan slogan Barisan Nasional. Makanya mereka ingin keluarkan satu lagi tema versi Pakatan Rakyat iaitu "Sebangsa, Senegara, Sejiwa"

Jika kerajaan tidak tukar maka puak Pembangkang akan gunakan tema versi mereka di negeri-negeri mereka perintah..

Kebodohan mereka semakin hari semakin terserlah. Betul kata orang tua.kalau bodoh tu simpan dan jangan tunjuk kat orang.

Dia marah sebab tema "Janji Ditepati" sama dengan slogan BN..tapi mereka kata mereka nak guna tema "Sebangsa, Senegara, Sejiwa" untuk negeri pakatan..

Tema ni untuk merdeka ke atau berlawan untuk tunjuk siapa hebat ni. Kalau sama pun dengan slogan BN apa salahnya, BNkan parti pemerintah. So biarkan sahajalah...kalau Pakatan perintah pun sama juga mereka akan gunakan slogan versi mereka. 

Contoh mudah kita dapat lihat apabila mereka ingin gunakan tema "Sebangsa, Senegara, Sejiwa" hanya di negeri pembangkang.

Di sini kita dapat lihat yang pembangkang mahu gunakan pendapat mereka di negeri mereka perintah.

Mereka sebenarnya marah kerana "Janji Ditepati" sama dengan slogan BN..tapi mereka sendiri tiru tema "Sebangsa, Senegara, Sejiwa" dari lirik lagu 1 Malaysia.

Paku dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih.



Tema "Sebangsa, Senegara, Sejiwa" ada dalam lirik 1 Malaysia


HE : JANJI DITEPATI tak boleh pakai sebab slogan BN..."Sebangsa, Senegara, Sejiwa" tak apa sebab tiru 1 Malaysia...kikiki

Logo Kemerdekaan Cadangan Pembangkang

http://harapan-esok.blogspot.com/2012/08/pembangkang-perkenalkan-logo-merdeka.html

4 comments:

Anonymous said...

blog ne yg paling bodoh pernah aku lawati..hahaha bodoh

politicalXtremistFU said...

semua yg taksub ngan politik aku panggil bodoh.
kalau pemimpin makan taik pun dia cakap betul, terlalu taksub.
orang mengundi lepas tengok kepimpinan seseorang, ni x pedulinya, asalkan parti tu dia suka, UNDI! hahahaha bodoh2 je.

Anonymous said...

Sekadar pandangan

Pakatan Rakyat bercadang untuk mengunakan tema Hari Kebangsaan yang berlainan dengan tema yang ditetapkan oleh Kerajaan BN. Mereka mahu menggunakan `Sebangsa, Senegara dan Sejiwa’ mengantikan `Janji ditepati’. Apa sahaja yang Kerajaan BN nak buat, PR mesti hendak tukar atau bantah. Dalam banyak hal, Kerajaan BN mengikut juga kehendak mereka.

Tema kebangsaan PR akan bakal digunakan di negeri-negeri yang PR kuasai. Banyak implikasinya kepada rakyat tetapi apa boleh buat. Kerajaan BN harus menanangi dengan bijak. Dari kaca orang luar, tiada perpaduan di kalangan rakyat Malaysia.

Apa yang saya perhatikan PR berjaya menyuarakan bantahan mereka dengan efektif. Rintihan mereka senang mendapat perhatian Kerajaan BN. Mungkin kerana media-media yang mengembar gembur isu ini sehingga menjadi perhatian. Boleh ke media-media tidak meng`highlight’ benda-benda seumpama ini supaya ia tidak menjadi perhatian. Umpamanya kes `Ustazah’ Abby Abadi dan Dayang Ku Intan. Media-media yang pro BN yang menaikkan imej mereka. Niat untuk `hentam’ mereka tetapi ia meningkatkan rating mereka.

Strategi lawan PR perlu kepada innovasi. Tabiat PR ialah mereka suka buat berlainan dengan BN. Jika BN nak buat tema ini, mereka akan guna tema lain. Kita kena main `reverse physology’.

Ikhlas dari
nasirwise

Anonymous said...

Sekadar pandangan

Pakatan Rakyat bercadang untuk mengunakan tema Hari Kebangsaan yang berlainan dengan tema yang ditetapkan oleh Kerajaan BN. Mereka mahu menggunakan `Sebangsa, Senegara dan Sejiwa’ mengantikan `Janji ditepati’. Apa sahaja yang Kerajaan BN nak buat, PR mesti hendak tukar atau bantah. Dalam banyak hal, Kerajaan BN mengikut juga kehendak mereka.

Tema kebangsaan PR akan bakal digunakan di negeri-negeri yang PR kuasai. Banyak implikasinya kepada rakyat tetapi apa boleh buat. Kerajaan BN harus menanangi dengan bijak. Dari kaca orang luar, tiada perpaduan di kalangan rakyat Malaysia.

Apa yang saya perhatikan PR berjaya menyuarakan bantahan mereka dengan efektif. Rintihan mereka senang mendapat perhatian Kerajaan BN. Mungkin kerana media-media yang mengembar gembur isu ini sehingga menjadi perhatian. Boleh ke media-media tidak meng`highlight’ benda-benda seumpama ini supaya ia tidak menjadi perhatian. Umpamanya kes `Ustazah’ Abby Abadi dan Dayang Ku Intan. Media-media yang pro BN yang menaikkan imej mereka. Niat untuk `hentam’ mereka tetapi ia meningkatkan rating mereka.

Strategi lawan PR perlu kepada innovasi. Tabiat PR ialah mereka suka buat berlainan dengan BN. Jika BN nak buat tema ini, mereka akan guna tema lain. Kita kena main `reverse physology’.

Ikhlas dari
nasirwise

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA