networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Friday, October 12, 2012

Graduan ISMP Menganggur : Pengumuman TPM tidak menyelesaikan masalah..KPM tidur ke? cc @NajibRazak


Kiriman Email dari harapanesok@gmail.com
Kenyataan Media oleh TPM merangkap Menteri Pelajaran Malaysia tidak menyebut secara jelas bila batch saya, ISMP ambilan Julai 2008/2009 yang tamat pada Januari akan POSTING... 
Pak Menteri pandai kata sebelum kenyataan media dikeluarkan "saya akan buat pengumuman penempatan bagi pelajar ISMP".. 
Bila kenyataan keluar tak ada 1 pun sebut ISMP..tapi J-QAF, IPG yang diutamakn...jangan banyak sangat cakap!!jangan kerana 1 isu kredibiliti Menteri n Timbalan Menteri digelar GAGAL!!! tak percaya rujuk sini
Sepatutnya perkara ini tidak berlaku jika pihak KPM dan KPT mengikuti unjuran yang telah ditetapkan dahulu.. 
Tidak guna juga jika ikut unjuran tetapi dasar usia pencen kakitangan awam berubah...makanya yang baru akan menunggu kekosongan..yang lama semakin lama bekerja..bukan hendak memperlekehkan mereka tapi ini soal dasar... 
Masalah ini semakin melarat apabila graduan ISMP terpaksa bersaing dengan DPLI dan IPG yang mendapat tajaan biasiswa oleh KPM..tidak boleh nak salahkan mereka juga..mereka telah dijanjikan hak oleh Kerajaan.. 
Apa yang saya faham DPLI dibuat adalah untuk mengisi kekosongan guru ditambah pula dapat menyelesaikan isu graduan asalnya bukan pendidikan daripada terus menganggur... 
Pihak pengurusan di pejabat SPP kata tunggu keputusan selepas 12 hb ni kerana mereka akan meeting bersama KPM..saya hubungi pihak SPP dan KPM mereka pun tak dapat beri jawapan yang tepat..mereka banyak beri alasan suruh tunggu dan tunggu..sampai bila kami harus tunggu? 
Sudah tiba masanya isu ini dipandang lebih serius...
mohon admin paparkan email saya ya.

HE : buat langkah permulaan ini..aku post dulu email ini...mana-mana bakal guru yang sudah lama menganggur dan ingin kongsikan masalah anda boleh email ke alamat harapanesok@gmail.com ...nantikan ulasan aku selepas aku jumpa graduan yang menjadi mangsa KPM ini...tunggu....

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA