networkedblogs

Bersahabat..

VIDEO VIRAL MERDEKA KE-60

Monday, October 29, 2012

Mulianya Hati Perdana Menteri Bernama @NajibRazak . Kenapa @MadSabu rela makan babi dari makan ayam dengan PM?


Lihatlah betapa mulia dan mesranya Dato' Sri Haji Mohammad Najib bin Tun Haji Abdul Razak meluangkan masa melayan kerena Anwar Ibrahim si Ketua Pencacai Pembangkang negara minum TEH...

Walaupun DS Najib dikutuk dan dihina oleh juak-juak cacai pembangkang tetapi dia tetap dengan pendirian untuk bermesra dengan Anwar walaupun Anwar dan sekutunya banyak mengutuk dan menghina dari segenap aspek..

Inilah contoh tauladan yang harus ada pada pemimpin Barisan Nasional yang melayan musuh mereka dengan baik...

Apapun aku bersyukur kepada Allah S.W.T kerana DS Najib dipanjangkan umur dan tak ada kejadian tidak diingini berlaku..risau juga ada racun dalam air yang diminum DS Najib..

Lihat sahaja muka Anwar macam aku pun takut nak minum dengan dia..apa taknya kot-kot ada racun dalam minuman siapa tahukan...

Cerita DS Najib melayan musuh mereka dengan baik merupakan salah satu sifat terpuji Rasulullah S.A.W yang harus kita ikuti...

Di sini aku nak kongsikan sedikit info Sifat Tauladan Kasih Sayang Rasulullah...
1. Pernah seorang Arab Badwi menarik dengan begitu kasar jubah buatan Najran yang kasar kainnya, yang dipakai oleh Rasulullah SAW hingga berbekas leher baginda. Tetapi Rasulullah SAW tidak marah, malah menghadiahkan jubah itu kepada Arab Badwi tersebut. 
2. Seorang wanita tua selalu menyakiti Rasulullah SAW dengan meletakkan duri, najis dan lain-lain halangan di jalan yang selalu dilalui oleh Rasulullah SAW. Namun Rasulullah SAW tidak bertindak balas. Pada satu ketika apabila wanita itu sakit, Rasulullah SAW menziarahi dan menunjukkan kasih sayang terhadapnya. Wanita tua itu terharu dengan kebaikan Rasulullah, lantas memeluk Islam di tangan baginda. 
3. Rasulullah SAW pernah dilihat oleh para Sahabatnya mencium anak kecil, lantas seorang Sahabat menegurnya, “Engkau mencium anak kecil, ya Rasulullah?” Kerana pada sangkaannya Rasulullah tidak pernah mencium anak kecil. Baginda mengiyakan lantas bersabda, “Barang siapa tidak mengasihi, dia tidak akan dikasihi.” 
4. Rasulullah SAW sangat mengasihi Sahabat-sahabatnya. Jika seorang Sahabat sudah dua tiga hari tidak kelihatan, baginda akan bertanya, “Ke mana perginya si polan si polan itu…” 
5. Jika ada orang yang meminta tolong pada Rasulullah SAW, tidak pernah baginda tidak menunaikannya. Baginda sangat prihatin dan amat mengambil berat kesusahan orang lain. Rasulullah SAW bersabda: “Barang siapa yang menunaikan satu hajat saudaranya, akan ALLAH tunai 70 hajatnya.”

HE : Orang yang paling bodoh apabila melihat gambar ni ialah MAD SABU kerana dia rela makan BABI dari makan ayam dengan Najib Razak..kahkahkah...ketua dia sendiri rela minum teh dgn najib dia pula nak makan babi..tak tahulah kalau depan Najib Anwar minum TEH...belakang Najib minum beer tu hak dia kerana kita bersetuju untuk tidak bersetuju...kehkehkeh

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA