networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Tuesday, November 27, 2012

#IsuAirSgor : Hannah Yeoh Kata Xde Air!!Khalid Gagap Kata Banyak Air!!kahkahkah...


Khalid gagap kantoi lagi isu air Selangor apabila dia memuji gila bab1 kejayaan LUAS (Lembaga Urus Air Selangor) yang mana merupakan sebuah agensi yang berjaya menjaga air dengan baik di Selangor.

Bak kata Khalid :
"Luas merupakan sebuah agensi pertama di Malaysia yang ditugaskan menjaga jumlah air di Negeri Selangor.
Jadi ia adalah sebuah agensi yang bertanggungjawab yang tidak ada di negeri lain lagi di Malaysia, sebab itulah saya berani bercakap mengenai air mentah sebab kita ada agensi khas,"

Kejayaan menjaga air Selangor kepala tengkorak Khalidlah aku kata..Kalau berjaya menjaga air di Selangor kenapa pula ADUN DAP Subang Jaya Hannah Yeoh boleh kata dalam twitternya yang  mana Bekalan Air selalu tiada di kawasan SS12-SS19..

Akhirnya pembohongan Khalid terbongkar juga oleh ADUN DAP bangang yang secara jujurnya kata air tiada..

Buat penat je Khalid berbohong yang LUAS berjaya jaga air diSelangor..

Apalah nak jadi dengan nasib rakyat Selangor...kabinet gila kuasa rakyat sengsara..

Hannah kata kurang Air..Khalid pula kata Air cukup LUAS maa...LUAS baik ma...puih!!!
Tulah jangan nak memuji sangat kata Air Selangor baik..
Orang nak buat Loji Rawatan Air Langat 2 tak bagi..

Kalau dia bagi komfem air kat Selangor sentiasa cukup..mungkin juga masalah air di kawasan SS12-SS19 berpunca daripada paip yang sentiasa bocor di Selangor..maklumlah Paip dah lamakan...

Nak salahkan SYABAS pun tak boleh kerana Khalid tak luluskan CAPEX SYABAS baiki sistem paip, macam mana nak amek loan klu loan pn xada..mcm mana nak dpt modal?xkan nk kutip duit rakyat mcm PAS buat bina Lebuhraya rakyat....ini semua salah Khalid sebab bengap sangat..

tapi bak kata Khalid SYABAS perlu diserahkan kepada Pakatan..Bodoh..orang kata nak selesaikan masalah PAIP..dia pula nak amek SYABAS..bukan nak selesaikan masalah..tapi tambah masalah...

Tak habis-habis depa dok perjuangkan penstrukturan air Selangor mampu atasi masalah air di Selangor..
macam mana nak bagus sistem bekalan air kalau Bekalan air bersih tak cukup..

Struktur macam mana sekali pun kalau sumber air tak ada tak guna juga..
ibarat beli rumah besar tapi tak ada barang dan perkakas dalaman rumah yang bagus..akibatnya rumah cantik tapi kosong tak ada apa-apa...

Masalah air di SS12 - SS19 ini diakui sendiri oleh ADUN Pakatan..kalau pengakuan dibuat oleh orang BN komfem Khalid kata tak yah caya..kan?

Mungkin ada yang tidak faham apa kejadahnya peranan LUAS nikan ..ok aku nak cerita sikit :
Luas yang ditubuhkan pada 1997 merupakan sebuah agensi yang bertanggungjawab memantau air di empangan seluruh Selangor mencukupi bagi kegunaan pengguna Lembah Klang.

Selain itu Luas juga menguruskan sungai dan sumber air lain secara bersepadu untuk dijadikan sumber bekalan air yang selamat digunakan.

Mak oi..puji menggunung LUAS bagus tapi ADUN DAP sendiri akui yang Air Selangor bermasalah dan sentiasa terputus..inilah bala bila pilih Menteri Besar yang  bingai yang mana tidak mahu mendengar keluhan dan suara rakyat untuk membina Loji Air Langat 2.

Apapun kita tunggu sahajalah selepas PRU 13 ini..

jika BN berjaya rampas semula Selangor insya'allah aku jamin masalah air Selangor akan selesai..
Sama-sama kita doakan Selangor akan kembali kepada BN...

"Katakan Ya pada Logi Rawatan Air Langat 2!!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA