networkedblogs

Bersahabat..

VIDEO VIRAL MERDEKA KE-60

Wednesday, November 28, 2012

Khalid Perlu Saman Puncak Niaga (M) Sdn Bhd Jika Dia Berkata Benar!!! #SamanlahKhalid #IsuAirSgor

Khalid sekali lagi kantoi dengan mengatakan bahawa Kerajaan Negeri tidak pernah membekukan Capex kepada SYABAS untuk syarikat itu menambahbaik perkhidmatan air di negeri Selangor.

Semua sedia maklum bahawa bekalan air Selangor memang bermasalah yang mana SYABAS mengakui bahawa salah satu puncanya ialah sistem paip bawah tanah yang sudah uzur membuatkan kadar air tidak berhasil (NRW) tinggi.

Jadi bagi mengatasi masalah ini, pihak SYABAS perlu membuat loan dari bank untuk menyuntik dana membaiki paip-paip yang rosak. Mereka buat begini adalah untuk mengatasi masalah paip bocor dan meningkatkan kualiti perkhidmatan air.

Punyalah busuk hati Khalid, dia sanggup bekukan perbelanjaan modal (CAPEX). Aku pun hairan kenapa Khalid buat begitu, bukannya SYABAS mahu pinjam duit kerajaan negeri pun..

Jika CAPEX dibekukan maka bank pun takkan bagi loan. Jadi macam mana nak beli batang paip baru untuk digantikan dengan batang yang uzur di Selangor??takkan nak pakai batang Khalid kot..hihihi...

Sepatutnya Khalid tahu akan hal ini kerana dia juga pernah menerajui Guthrie dulu.

SYABAS bukan syarikat cikailah...Syarikat itu sedar bahawa mereka dibawah tadbir urus Puncak Niaga yang mana telah tersenarai dalam Bursa Malaysia..

Mereka ingin buat loan pun sebab tidak mahu menyusahkan kerajaan pusat dan negeri. Tapi telah disekat oleh Khalid.bank kata kalau CAPEX dibekukan hingga penstrukturan selesai, comfem batang paip dia tukar guna kroninya!!!

Alasan Khalid tidak mahu luluskan permohonan itu memang sangat buduh..Dia kata suruh pinjam dari kerajaan Pusat. Ingat Kerajaan Pusat ini bank ke apa?

Nampak tak, semuanya punca dari Khalid…. Alasan tunggu penstrukturan selesai Cuma helah saja. Tujuan utama dia adalah nakkan SYABAS. Dia sendiri dah jawap suruh SYABAS bernaung di bawah Kerajaan Khalid.. Tulah sebab dia asyik cakap Syabas tak cekap, NRW tinggi, tapi sebenarnya dia yang sekat CAPEX. Kalau CAPEX takder macam mane NRW nak turun sebabnya paip buruk dia pakai!!!

SEE!!! dalam masa tujuh tahun dengan adanya pembiayaan Syabas telah berjaya turunkan NRW dari 42.78% kepada 32.31%. Dengan bajet yang amat terhad dan CAPEX dibeku, Khalid nak suruh turun ke 20%. Mimpi ke ape? Geram aku dengan orang tua ni...busuk sangat hati tu!!!

Kesian rakyat Selangor kerana mempunyai MB sengal macam tu.

Kalau ikut logik pun masalah ini boleh selesai tanpa penstrukturan semula 4 konsesi air di Selangor.

Pertama, Khalid perlu luluskan permohonan loan oleh SYABAS..

Kedua, Kerajaan negeri perlu langsaikan hutang SYABAS..

Ketiga, untuk atasi kekurangan bekalan air, benarkan projek Loji Air Langat 2..

Simplekan...masalah kadar air tidak berhasil (NRW) dapat diselesaikan jika paip uzur diganti SYABAS..

Rakyat Selangor akan menikmati bekalan air yang mencukup jika Projek Air Langat 2 dilaksanakan..

Apakan daya, rakyat Selangor terpaksa manahan perit kerana mempunyai MB yang lemah IQ..kerjanya nak sabotaj SYABAS sahaja..

Jika sabotaj berjaya, mereka lebih mudah untuk rampas 4 buah konsesi air di Selangor atas alasan Penstrukturan semula..

Penipuan terancang ini sebijik ala Israel dan US untuk memusnahkan negara Islam...

Dalam laporan Puncak Niaga (M) Sdn Bhd bermula tahun 2008 telah tertulis bahawa syarikat SYABAS gagal mendapatkan Capex kerana kebusukan hati Khalid...

Bukti yang mana Kerajaan Khalid benar-benar membekukan capex...




Jika benar Khalid dan Kerajaannya tidak pernah membekukan permohonan Capex kepada Syabas..aku cabar Khalid Saman Puncak Niaga (M) Sdn Bhd kerana keluarkan laporan palsu!!!

Untuk pengetahuan, Laporan kewangan Puncak Niaga ni sudah semestinya telah diaudit, al maklumlah nak penuhi peraturan Bursa. Macam Talam, Syarikat auditnya bertaraf antarabangsa.

Ada berani?

"Katakan YA pada Loji Rawatan Air Langat 2"

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA