networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Tuesday, November 27, 2012

Mahasiswa Cacai Bang Non Tak Terima ASPIRASI Mahasiswa Terlibat Politik? mereka buat tak apa...Jom Join #PAU2012!!!

Pro 'Militan' Mahasiswa Sokong PAS
Wah..panas puak cacai mahassiwa Pro Pembangkang bila Mahasiswa Pro ASPIRASI Kerajaan menghadiri Konvensyen Kepimpinan Mahasiswa Nasional 2012 yang bertempat di PWTC kelmarin..

Mereka panas ini pun kerana Bang Non tidak menganjurkan program seumpama ini untuk pihak mahasiswa cacai pembangkang...Agak hairan juga ya..mereka yang memerjuangkan kebebasan berpolitik dan mahukan AUKU dihapuskan tetapi bila Mahasiswa kita terlibat program Kerajaan dituduh pula Ikut Program UMNO...

Mereka pergi situ pun atas dasar Kerajaan dan melihat Kerajaan amat prihatin dengan kehendak golongan muda...nak politik ke sukahati la...kan cacai abang non juga yang mahukan Mahasiswa bebas berpolitik...tp bila kita ikut Program kerajaan mereka pula fitnah..

Kalau rasa jeles mahasiswa Pro ASPIRASI Kerajaan untuk terlibat dengan program yang berpolitik janganlah pejuangkan kebebasan politik..bengong...


(y)..hehehehe.

UPSIdaily rasa kelakar melihat ketidak matangan yang ditunjukkan oleh LMP UPSI ini. Macam sik ada isu matang yang boleh dibincangkan. Tapi takpe, memang level mereka suka main isu Bang Ang. Setelah apa yang mereka mimpikan menjadi kenyataan, kini mereka merasakan mimpi tersebut seperti mimpi ngeri. 

6 tuntutan Kebebasan Akademik oleh ProMahasiswa

[Seksyen 15, Akta Universiti dan Kolej Universiti 1971 itu telah dipinda bagi membenarkan pelajar mendaftar sebagai ahli dalam parti politik. 
Namun begitu, pindaan yang dikemukakan itu tidak membenarkan pelajar yang mempunyai jawatan dalam parti politik daripada bertanding dalam pemilihan serta memegang sebarang jawatan dalam pertubuhan/ organisasi pelajar di kampus.] SELANJUTNYA BACA SINI
Untuk pengettahuan Mahasiswa CACAI.mereka bukan pergi program UMNO sebagaimana CACAI pergi program Pembangkang..meh baca sini:
Seramai 3,500 mahasiswa seluruh negara berbilang bangsa menghadiri Konvensyen Kepimpinan Mahasiswa Nasional 2012 yang diadakan di Dewan Merdeka, aras 4 PWTC Kuala Lumpur siang tadi. 
Majlis yang disempurnakan oleh YAB Timbalan Perdana Menteri Malaysia, Tan Sri Muhyiddin Yassin berlansung dengan penuh keharmonian dan profesionalisme yang tinggi ditunjukkan oleh para peserta. 
Sesi dialog atau soal jawab turut mengambil tempat secara langsung antara mahasiswa dan Muhyiddin. 
Selain ucaptama dan perasmian oleh Muhyiddin, tokoh-tokoh pemimpin seperti YB Datuk Sri Ahmad Shabery Chik dan YB Datuk Razali Ibrahim turut mengisi slot konvensyen tersebut dengan jayanya. 
Mahasiswa yang hadir adalah sebahagian dari penuntut universiti yang bakal menerajui negara kelak dan konduk diri yang profesional dipertontonkan mereka adalah jauh berbeza dari segelintir masyarakat yang berdemonstrasi dan berjerit tempik seperti dilakukan oleh kumpulan Anti-Lynas dan Dong Zong pada waktu yang sama di tempat berbeza. 
Antara mahasiswa yang ditemui rata-rata menzahirkan tahap kepercayaan yang tinggi terhadap transformasi kerajaan terutama dengan pindaan AUKU baru-baru ini serta pemberian taraf otonomi kepada universiti. 
Tidak hairanlah jika pilihanraya kampus 2012 yang baru berlangsung memperlihatkan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) dikuasai oleh Aspirasi Mahasiswa yang mendominasi 18 dari 20 universiti utama, Malaysia. -SUMBER
HE : Puak Mahasiswa berpolitik ala militan tak cukup akal boleh pula..kita baru sikit dah meroyan..khoook tui!!! 

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA