networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Monday, December 24, 2012

Air Menurun!!! 9,200 Tiada Air, Khalid Kena JAWAB!!! #IsuAirSgor


Krisis air Selangor semakin meruncing..seramai 9,200 orang penduduk di Lembah Klang menjadi mangsa kekejaman MB Khalid apabila paras kolam utama di Selangor semakin merosot walaupun musim hujan.

Masalah ini berlaku kerana permintaan air di Selangor semakin meningkat sedangkan sumber air di Selangor masih ditahap yang sama...

Langkah terbaik bagi menyelesaikan masalah kekurangan sumber bekalan air ini adalah dengan menambahkan sumber air dengan membina Loji Langat 2.

Tetapi MB Khalid dari awal lagi tidak akan membenarkan pembinaan Loji Langat 2 walaupun terpaksa menunggu sehingga 100 tahun. Bermacam-macam cadangan telah dikeluarkan Khalid tapi semuanya gagal...

Dia kata mahu Struktur Air Selangor tapi sehingga kini masih tak berjaya...

Disebabkan sakit hati misinya untuk merampas syarikat konsesi air di Selangor tidak berjaya dia pula bekukan pinjaman CAPEX Syabas bagi menggurangkan masalah pembaziran air terawat (NRW) di Selangor...

Bukan itu sahaja, MB bodoh ini juga ada mencadangkan projek Air Kumbahan Teknologi Mambran bagi mengatasi masalah air di Selangor.

Kesemua cadangan Khalid mahu manggagalkan pembinaan Loji Rawatan Air Langat 2 masih tidak menampakkan hasil...

Kalau macam inilah gaya Khalid yang pandai bercakap tapi kerja kosong...Insya'allah, Khalid nanti mati pun tak ada air nak mandikan jenazahnya..

Apa Kaitan Beku CAPEX dan Masalah air di Selangor?

SYABAS mohon kelulusan CAPEX bagi mengatasi masalah air yang selalu membazir (NRW) di Selangor tapi Khalid bekukan dengan menggugut supaya SYABAS duduk dibawah telunjuk dia…

Bila CAPEX tidak lulus maka air yang sudah dirawat akan membazir kerana masalah paip usang yang sentiasa bocor.

Sudahlah bekalan air semakin menurun…paip pula bocor…

Sekarang rakyat Selangor sudah mula merasai bencana yang dilakukan oleh Khalid sendiri ekoran kedegilannya tidak mahu meluluskan CAPEX dan Bina Loji Rawatan Air Langat 2.

Masalah utama ialah Selangor mengalami masalah kekurangan bekalan air bersih ekoran permintaan yang kian meningkat...

Sebab itulah Langat 2 perlu dilaksanakan untuk menambahkan sumber air bersih di Selangor...tapi Khalid tak nak dan perlu tunggu 100 tahun supaya dia dapat rampas kesemua konsesi air di Selangor dulu…

SYABAS telah mengaktifkan Kod Hijau Pelan Tindakan Kecemasan (ERP) pada malam semalam...inilah akibatnya pilih MB Banggang...masalah kekurangan air di atasi dengan Membekukan CAPEX dan Penstrukturan semula...

Sepatutnya MB Banggang ini perlu memikirkan bagaimana nak cari sumber air tambahan bagi mengatasi masalah bekalan air yang kian meruncing di Selangor..tapi dia bebal...

Tak habis-habis mahu tubuhkan jawatankuasa untuk mengkaji...buat projek kroni teknologi Mambran dan keinginnannya merampas syarikat konsesi air Selangor menjadi milik kroninya dengan alasan PENSTRUKTURAN SEMULA....

Apa salahnya bina Loji Rawatan Air Langat 2? Kerajaan MB Banggang ni tak rugi apa pun...malah masalah air Selangor akan selesai!!!

Paras Air Kolam utama menurun mendadak MB Banggang ni kata tak ada apa-apa.

Tak ada apa-apa tapi penduduk di Pandan Indah, Pandan Perdana, Taman Taynton View dan Taman Bukit Segar, Cheras mengalami masalah bekalan air...pelik bukan...Shah Alam banjir tapi bekalan air masih tak cukup...

Kalau dua minggu lepas penduduk Subang Jaya mengalami benda yang sama di mana SYABAS terpaksa aktifkan Kod Hijau Pelan Tindakan Kecemasan, yang sampai kini masih mengalami gangguan bekalan air, penyakit ni dah pula menular ke Pandan dan Cheras. Lepas ni kawasan manalah pula!!! 


HE : Khalid jawab, mana air tanah, air lombong, membran teknologi, storm water yag kata nak buat? Adakah ini satu lagi manifesto yang bukan perjanjian?… Itulah nasib pilih MB Banggang ni!!!


SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA