networkedblogs

Bersahabat..

BUAL BICARA #UMNO71 BERSAMA TAN SRI ANNUAR MUSA

Friday, December 14, 2012

HOT!!! BUKTI Kerajaan Khalid Beku CAPEX SYABAS!!! Dulu kata tak BEKU!!!.... #TolakFitnah #IsuAirSgor


Rahsia besar Kerajaan Khalid yang mengatakan tidak pernah membekukan atau menghentikan perbelanjaan modal (Capex) akhirnya terbongkar dengan tesebarnya sepucuk surat yang dikeluarkan oleh SU Kerajaan Negeri..

Surat arahan beku CAPEX..KLIK BESARKAN
Surat tersebut secara jelas menyatakan bahawa memang wujud pembekuan CAPEX terhadap SYABAS..Walhal apa yang dinyatakan oleh Khalid dan media Selangorku adalah berbeza sekali yang mana mereka mengatakan Kerajaan Khalid tidak pernah membekukan CAPEX SYABAS..

Khalid secara jelas cuba menyeleweng fakta sebenar dengan mengatakan :
Kerajaan Negeri menafikan pernah mengeluarkan arahan kepada Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) membekukan atau menghentikan perbelanjaan modal (Capex) kepada syarikat konsesi air itu untuk mengurangkan kadar air tidak berhasil (NRW).... 
“Kalau Kerajaan Negeri menyediakan capex, jawapannya lebih baik saya buat. Bukan suruh Syabas buat, sebab dia ada komisyen untuk buat tersebut. Siapa yang bayar komisen tersebut? Sudah tentu rakyat Selangor,”
Sebenarnya Khalid masih tidak faham tujuan SYABAS memohon Kelulusan CAPEX...SYABAS sebenarnya bukan mahu menggunakan duit Kerajaan Negeri..Syarikat tersebut hanya mahu kelulusan supaya boleh cari duit ataupun buat LOAN dari BANK bagi mengantikan paip yang kebanyakannya sudah uzur dan selalu bocor. Tetapi pihak Khalid telah memutarbelitkan fakta kononnya SYABAS mahu menggunakan duit Kerajaan Negeri..

Atas alasan itu, Khalid mendakwa jika SYABAS mahu menggunakan duit dari kerajaan Negeri lebih baik Kerajaan Khalid mengambil alih Syabas...Itu sebenarnya hanyalah rekayasa bagi mengelirukan kefahaman umum...

Akhbar Online Selangorku turut menjadi pak turut bagi menjayakan mesej palsu yang ingin disebarkan kepada umum. Selangorku telah mengeluarkan berita yang bertajuk "MB Nafi Arahan Kepada SYABAS Beku Modal Capex" bertarikh 26 November 2012..

Dalam akhbar tersebut telah menyatakan Kerajaan Negeri sememangnya tidak menyediakan CAPEX kepada Syabas dan sekiranya pihak SYABAS mahu Kerajaan negeri menyediakan CAPEX maka SYABAS perlu diserahkan kepada Khalid dan Kerajaannya...

Ini merupakan fitnah dan rekayasa yang amat zalim lagi kejam...Pihak SYABAS bukannya mahu menggunakan dana dari Kerajaan Khalid..Syarikat tersebut hanya mahukan kelulusan untuk perbelanjaan CAPEX supaya boleh mencari dana samada untuk membuat Pinjaman kepada Bank ataupun mana-mana pihak kewangan...

Apa yang berlaku, Khalid tidak mengendahkan perkara ini..Khalid mengatakan bahawa sekiranya SYABAS mahukan kerajaan negeri menyediakan CAPEX maka kena menunggu sehingga penstrukturan selesai. Pihak Kerajaan negeri hanya akan membenarkan kerja-kerja kritikal sahaja...

Betapa kejamnya MB Khalid kerana sanggup memperjudikan nasib rakyat Selangor dengan menyekad CAPEX SYABAS atas alasan yang tidak munasabah..Bukan itu sahaja, bahkan Kroni Khalid turut menyeleweng fakta sebenar...Apa yang SYABAS mahukan adalah KELULUSAN perbelanjaan CAPEX tetapi Khalid tidak luluskan atas dakwaan Pihak Kerajaan tidak menyediakan...

Lihatlah betapa busuknya hati MB Sekor ni..lain dimintak lain dicerita...lepas itu pandai pula kata Kerajaan Negeri tidak membekukan CAPEX...abis tu surat ni siapa mahu jawab?

Tidak perlulah hendak menipu lagi Khalid....Pokok ceritanya, SYABAS hanya mahukan KELULUSAN bagi memudahkan Syarikat itu meminjam duit kepada PIHAK BANK..mereka tak hinggin pun duit Kerajaan Negeri...

sudahlah berbohong...mereka turut mengugut pula kena tunggu penstrukturan selesai..

sudah 3 kali perbincangan pun masih gagal mendapatkan 4 konsesi itu boleh berangan kata mahu menunggu penstrukturan selesai..yang kelakarnya boleh pula Khalid Fitnah kerajaan PUSAT tak beri kerjasama membantunya melobi dan memiliki konsesi tersebut bagi menjayakan misi merampas konsesi itu dengan alasan PENSTRUKTURAN SEMULA...apa salah ke nak luluskan PROJEK RAWATAN AIR LANGAT 2 tu?

Hannah Yeoh YB Pakatan pun mengakui bahawa Subang mengalami masalah air yang kritikal..Khalid pula asyik termenung dengan angan-angan penstrukturan semula konsesi itu berjaya...Boleh pula cadangkan suruh laksanakan teknologi Mambran..serius bangang...rakyat mahu air rawatan bukannya air kumbahan...

Bermacam-macam penyelewengan cerita telah dilaksanakan bagi menjayakan pensrtukturan semula Konsesi ini tetapi masih tidak berjaya....Allah S.W.T pun tahu apa niat Khalid sebenar...

HE : Khalid Kantoi Lagi!!!kahkahkah

"Katakan Ya Kepada Logi Rawatan Langat 2"

SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA