networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Saturday, December 22, 2012

Membongkar Penipuan Khalid Gagap Terhadap NRW #IsuAirSgor !!! Khalid Sabotaj Rakyat Sgor!!!



Tudia!!! Khalid kata "Hak air untuk rakyat Selangor jika Penstrukturan semula air di Selangor berjaya"...apa sebelum ini rakyat Selangor tak pernah dapat air ka sampai Khalid gagap ni kata Hak Air untuk rakyat Selangor...

Putar belit Khalid “Pengurangan NRW sebanyak 10% akan menyelamatkan 500 juta liter air sehari” ini adalah amat dangkal sekali yang mana seluruh rakyat Selangor telah disabotaj.

Kenapa disabotaj?

Kadar air tidak berhasil (NRW) pada 32% tidak dapat diturunkan lagi adalah berpunca daripada tindakan Khalid sendiri yang telah mensabotaj rakyat Selangor. Kerana tindakan dialah NRW kekal 32%. Dia yang menjadi petualang rakyat Selangor apabila tidak meluluskan permohonan Capex Syabas untuk menaiktarafkan infrastruktur air di Selangor.

Khalid menafikan yang dia tak bekukan CAPEX Syabas tetapi realiti yang berlaku adalah sebaliknya..

Bila Khalid dah bekukan CAPEX Syabas, maka SYABAS tiada modal untuk menggantikan paip-paip air yang kebanyakannya sudah usang. Anggaran sebanyak 6000 km paip yang perlu diganti di Selangor tetapi Syabas hanya mampu membaiki sebanyak 800 km sahaja kerana Khalid tidak meluluskan CAPEX Syabas.

Jika paip usang ni tidak diganti, maka NRW tidak boleh diturunkan malah berkemungkinan akan meningkat. Maklumlah paip usang banyak masalah!!! ada yang bocor, ada yang tak boleh tahan high pressure...Nak ganti paip pun tak boleh sebab Capex tidak diluluskan Syabas...

Tindakan Khalid tidak meluluskan CAPEX Syabas telah menyebabkan pembaziran air (NRW)….bila nak buat loji rawatan air Langat 2 bagi menambahkan sumber air terawat Khalid tak bagi!!

Dalam Risalah yang disebarkan kepada rakyat, Khalid kata kalau Penstrukturan berjaya maka “Rakyat Selangor tak perlu tanggung hutang dan kerugian syarikat konsesi” di Selangor...Sungguh mudah Khalid laksanakan tugas untuk sabotaj dan menipu rakyat...

Sebenarnya, selama ini pun rakyat tak pernah bayar duit untuk melangsaikan hutang Syabas...jika ada hutang atau rugi sekalipun, syarikat itulah perlu tanggung sendiri...

Mana pula rakyat yang kena bayar...

Khalid ni memang suka menipu rakyat!!! Jika penstrukturan semula berjaya, maka Kerajaan Selangor akan menanggung hutang dan rugi jika syarikat tersebut ada masalah kewangan...Akhirnya rakyat akan merasa peritnya apabila Kerajaan Negeri terpaksa menaikkan berbagai-bagai cukai untuk menampung kerugian syarikat yang sudah menjadi milik negeri..Itu pun Khalid tak boleh pikir ka?

Kalau benar Syarikat-syarikat itu rugi dan berhutang mengapa Khalid beriya-iya nak beli syarikat yang memang rugi..tu bodoh namanya...mana ada orang nak beli syarikat yang rugi..betul tak? dia sengaja kata Syarikat konsesi itu rugi kerana akan mewujudkan ketakutan rakyat..sebenarnya tak rugi pun...

Hairan juga aku..Khalid bercita-cita mahu membeli syarikat konsesi air tetapi dia hendak harga yang murah..bila syarikat tersebut tidak terima maka kerajaan BN pula disalahkan kerana tak beri kerjasama...di sini jer kita dapat lihat...kalau syarikat konsesi menanggung hutang dan sentiasa rugi, masakan mereka tidak mahu menjual kepada Khalid dengan harga yang rendah?

Nak bina Langat 2 pula, Khalid cakap..

“Harga air naik 100% selepas Langat 2 siap kerana rakyat terpaksa bayar balik kos pembinaannya”

Selama ini, kerajaan bina loji rawatan air tak pernah meminta rakyat membayar dengan kenaikan harga air 100%... Tahun lepas bila Loji Sg Labu yang dibiayai oleh kerajaan BN siap dibina tak naik pun tariff air...Khalid lupa agaknya...

Khalid memang pandai menipu rakyat...Matlamat utamanya nak ambil alih syarikat konsesi air. Macam-macam fakta putar belit yang dikemukakan untuk mengelirukan rakyat, putar belit yang menunjukkan Syabas tidak cekap. 

Senanglah Khalid suruh Syabas duduk bawah kerajaan Khalid..

Pelik bukan...inilah kerajaan Khalid yang suka Putar Belit!!!


HE : Loji Sg. Labu siap dibina tahun lepas tiada pula kedengaran kerajaan BN mahu naikkan tariff air 100%? Maka kanyataan Khalid jika Loji Langat 2 dibina tariff air naik 100% adalah pembohong semata-mata!!!


Katakan YA!! Loji Langat 2


SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA