networkedblogs

Bersahabat..

BUAL BICARA #UMNO71 BERSAMA TAN SRI ANNUAR MUSA

Wednesday, December 19, 2012

#PenipuRakyat Kantoi Lagi Jumlah Penyertaan #Stateless dan #HimpunanRakyat !!!


Tudia...akhbar Cacai Makan Dedak PKR, Suara Keadilan melaporkan seramai 2,000 telah berhimpun duduk bantah dihadapan Perkarangan JPN untuk menuntut Kad pengenalan...

Sebenarnya puak cacai ini memang suka melaporkan jumlah yang mengempakkan supaya rakyat terkejut dengan jumlah itu...kononya jika jumlah besar maka sokongan rakyat bersama mereka...

Dalam ucapan semua pemimpin pembangkang yang tonggong diketuai Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), N. Surendran, mereka melaporkan bahawa ada 300,000 masyarakat India dan lain-lain masih tidak mendapat kad pengenalan diri...


Fakta dan angka mengenai 300,000 orang masyarakat India tidak mempunyai dokumen pengenalan diri adalah rekayasa dan fitnah pembangkang...mereka sengaja melaporkan jumlah yang besar...

Pada hari berkenaan juga, MIC dengan kerjasama JPN telah membuka kaunter pendaftaran bagi rakyat yang masih tidak mendapat atau mengalami masalah mengenai dokumen pengenalan diri...

Hasil daripada pembukaan kaunter tersebut, hanya 308 permohonan diterima, 280 permohonan untuk kad pengenalan merah dan bukan untuk kewarganegaraan.


Kesemua angka yang dilaporkan oleh pemimpin pembangkang yang kononnya berjumlah 300,000 hanya fitnah apabila hanya 308 sahaja permohonan diterima...

Malah, jumlah yang menyertai perhimpunan tersebut juga tidak sampai 2,000 orang seperti yang dilaporkan oleh Akhbar suara Keadilan...hanya sekitar 500 orang sahaja yang hadir...bawah ni buktinya..



Ada 2,000 orang?

Sebenarnya puak cai makan dedak memang suka main dengan angka dan nombor ini..sayangnya, bila dah tonggong tu maklumat pun berbeza-beza...

Salah satu contohnya di bawah ini.



Semasa perhimpunan Kebangkitan Rakyat Perak di Bandar Seri Iskandar :
1) Nizar melaporkan 40,000 orang hadir pada jam 10:32 PM, 16 Disember 2012
2) Media Rakyat melaporkan 30,000 orang hadir pada jam 11:25 PM, 16 Disember 2012
3) HARAKAH melaporkan 20,000 orang pada jam 1:38 AM, 17 Disember 2012
Kalau nak menipu tu seragamkanlah maklumat..kan dah kantoi...sekor kata 40 ribu..sekor kata 30 dan sekor yang kuat menipu kata 20 ribu..kahkahkahkah!!!

HE : Angka dan nombor memang permaina #PenipuRakyat ...tak tepat tak apa asalkan kecoh...bukan PR lah kalau tak #PenipuRakyat


SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA