networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Wednesday, December 19, 2012

Pergaduhan Kaum di Sg Petani Hanya Fitnah.... @PDRMsia Terus Diuji...


Berita fitnah tentang pegaduhan kaum di Kedah sudah tersebar luas...semuanya berpunca dari satu msg yang dihantar melalui sms,bb broadcast yang mana mengatakan pihak PDRM telah mengumumkan perintah darurat...

Aku mula-mula dapat msg ni pun terkejut...apa tidaknya dalam buletin utama TV 3 tak ada plak keluar pasal berita macam ni...

Di sini aku ingin kongsi msg yang aku terima....
Kejadian pergaduhan teruk di antara puak pelampau Extreme India dari Geng Kongsi 35 & Melayu Islam kita yang ditetak dengan parang , dibelasah dengan kayu besbol dan di campak ke dalam longkang sehingga membabitkan orang-orang yang tiada kaitan bermula di Paya Nahu seterusnya melarat ke Tmn Ria apabila motosikal di bakar di depan masjid , seterusnya melarat ke Tmn Keladi & terkini jam 3 petang tadi di Bandar Sg Lalang , Sg Petani Kedah .. mangsa Melayu dari anggota Melayu Islam kita dari PDRM pula yang dibelasah habis habisan kerana cuba menggari salah seorang daripada anggota kumpulan kongsi geng 35 mereka yang terlalu bertindak agresif.Sekaran-g di Sg Petani,Kedah sudah penuh dengan polis & FRU serta roadblock .. 
ugutan menyerang orang Islam ketika berjemaah di Masjid , bakar masjid & Surau serta mangsa dari Orang Islam yang di campak ke dalam longkang setelah di belasah dengan parang & kayu besbol mengundang kemarahan orang2 Islam di situ..perintah darurat dikeluarkan oleh PDRM & FRU .. 
harap semua pejuang-pejuang- 30 dalam mood "Standby" kerana apa2 sahaja boleh berlaku..buat masa sekarang biarkan pihak polis & Fru jalankan tugas mereka kerana keadaan memang dah terlalu tegang...kita cuba elakkan rusuhan kaum kerana dikhuatiri akan membabitkan pihak-pihak yang tiada kaitan & merbahayakan nyawa orang2 Melayu Islam kita di situ sendiri dari kaum wanita & kanak-kanak dan bimbang merebaknya rusuhan kaum ini ke kawasan lain... 
yang penting dinasihatkan kita sentiasa bersatu,mood standby & jangan terlalu bertindak membabi buta..tetapi lebih kepada langkah berjaga-jaga ,BERSEDIA & BERSATU seandainya perkara yang tidak diingini berlaku..umat Islam dinasihatkan berwaspada & jangan bertindak mengikut emosi.. 
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Bagi menjelaskan cerita sebenar tentang insiden yang berlaku....aku kongsikan laporan yang ditulis oleh sahabat blogger Mc Theory di bawah ni...


Dari awal malam tadi, sampai sekarang, berlambak-lambak BBM dan SMS masuk bertanyakan tentang pergaduhan di Sungai Petani.

Sekarang baru dapat update blog, untuk jelaskan keadaan. Tadi tengah drive.. 

Semalam Mc kat Sungai Petani, takdak apa pun yang berlaku. Memang ada pergaduhan kecil, tapi tak la sampai rusuhan kaum

Kalau ada gaduh pun, polis nak biar ke?


Pihak IPD Kuala Muda,Kedah telah memanggil ketua-ketua masyarakat bagi mencapai persefahaman antara berbilang kaum setempat di sekitar Sungai Petani (Ahad 16/12/12) lalu susulan bermulanya pergaduhan di Paya Nahu,Sg.Petani .Sehubungan itu kedua-dua belah pihak diminta menghormati persefahaman yang dicapai dan mengekalkan perpaduan..

Sebarang pertanyaan berkaitan situasi semasa di Sg.Petani sila hubungi HEA IPD Kuala Muda,Kedah Insp Farhana bt Hj Ishak,Sjn Muhyizan Muhyi, Kpl Amanorashid Ibrahim,Konst. Mohd Safaruddin Helmi Sulong di talian 04-4299222.

Jangan terpengaruh sebarang khabar angin. Sila dapatkan sumber sahih dari pihak PDRM.

Kenyataan terbaru dari pdrm berhubung pergaduhan di Sungai Petani yang dikeluarkan di FB PDRM

STATUS TERKINI KES PERGADUHAN DI SG PETANI:

Berikutan berlakunya satu kes pergaduhan di Sungai Petani, beberapa anggota polis telah ditugaskan ke lokasi kejadian dan keadaan kini adalah terkawal. Ketua Polis Kedah akan memberikenyataan rasmi berhubung insiden tersebut dalam masa terdekat.

Orang ramai juga dinasihatkan supaya tidak menyebarkan maklumat yang tidak sahih
berhubung kejadian tersebut yang boleh menggugat ketenteraman awam. Terima kasih.

 
Sapa penyebar kabar angin ni? Mau tampar muka dia 60 kali.. buat orang risau.. ini mesti kerja puak PKR yang nak memecah-belahkan penyatuan antara kaum.


HE : Tahniah MC!!!Tak habis-habis PDRM difitnah..sebelum ini kes Zakiah Musa yang fitnah menyamar sebagai anggota Polis mengutuk badan tersebut...hari ini pergaduhan kaum pula...macam-macam hal..ni mesti cacai makan dedak punya kerja!!!


SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

3 comments:

Anonymous said...

Adik saya baru call..dia polis kat jitra... Dan sebahagian dari polis kat jitra dipanggil untuk membantu.. Katanya agak teruk gak keaddan kat sana... Wallahualam...
Apepun kite doakan perkara ni xberlarutan...

Anonymous said...

Adik saya baru call..dia polis kat jitra... Dan sebahagian dari polis kat jitra dipanggil untuk membantu.. Katanya agak teruk gak keaddan kat sana... Wallahualam...
Apepun kite doakan perkara ni xberlarutan...

Anonymous said...

tahniah polis sebab berjaya tutup cerita....padahal mmg dah berlanjutan pun...tye la org yg ade dkt situ...org dah buat perjumpaan standby dah.....

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA