networkedblogs

Bersahabat..

Di sini Lahirnya Sebuah Cinta | Merdeka 57

Tuesday, January 31, 2012

RAMAI RAKYAT HADIR SETIAP PERHIMPUAN DIANJURKAN SEBAGAI ALASAN KALAH PRU 13 SELAIN ALASAN PENGUNDI HANTU!!

1 comments

Rakyat Banjiri Ceramah Pakatan Haram - Alasan Persediaan Menghadapi Kekalahan PRU 13 !



Aku amat hairan bila puak-puak haram jadah terlalu riak seolah-olah rakyat menyebelahi mereka dan lebih memalukan apabila mereka dengan bangganya mengatakan sokongan rakyat sekarang telah bertambah menyebelahi mereka.


Kalau diamati ini merupakan strategi pakatan haram untuk mencari alasan penting apabila mereka kecundang untuk pilihanraya ke-13 ini.


Sekarang mereka riak mengatakan setiap pertemuan dan penganjuran oleh pihak mereka mendapat sambutan sedangkan yang menghadiri itu semua penyokong dari seluruh negara.


Ini tidaklah membimbangkan kerana majoriti undi masih berpihak kepada Barisan Nasional. Rakyat semakin bijak sekarang bilamana kepincangan dan penipuan puak-puak pakatan haram jadah ni telah mula terselak satu demi satu.



Mereka dengan lantang mahu mengatakan bahawa perhimpunan Bersih 2.0 merupakan kejayaan awal tetapi mereka tidak sedar bahawa tindakan mereka itu telah mencalarkan imej Malaysia di mata dunia.


Inilah strategi yang dimainkan oleh puak pakatan haram jadah supaya rakyat dunia memandang hina kepada Malaysia. Perkara yang dilakukan itu sebenarnya tidak membimbangkan kerana rakyat sudah muak dengan rekayasa yang dianjurkan oleh Bersih 2.0.


Umum telah mengetahui bahawa mereka sebenarnya pandai melakukan suatu konspirasi supaya diakhirnya mereka akan menuduh UMNO, Kerajaan Barisan Nasional dan PDRM bagi menutup kesalahan mereka.


Melihat sahaja lakonan oleh Suhardi yang kononnya mati telah dijaja oleh media supaya ia nampak akan satu perjuangan yang suci dan syahid apabila mati, membuatkan rakyat majoriti tidak mempercayai pakatan haram ini.


Bila mereka kalah pada pilihanraya akan datang sudah pasti alasan pengundi Hantu akan dimainkan. Namun kita tidak mendengar istilah pengundi Hantu di negeri yang dimenangi mereka pada PRU-12 yang lepas.


Pakatan Haram jadah ini langsung tidak mengatakan wujud pengundi hantu di negeri Kelantan, Kedah, Pulau Pinang, Perak dan Selangor yang dimenangi mereka pada PRU-12.


Sebaliknya mereka tetap menyalahkan UMNO kerana wujud pengundi hantu di kawasan yang dimenangi oleh Barisan Nasional. Rakyat sudah sedar akan alasan ini.


Apa yang berlaku di Perak bukan silap UMNO tetapi adalah kesilapan pihak pakatan haram ini kerana tidak menjaga dengan baik ADUN mereka.




Pada malam semalam apabila berlangsungnya AJL-26 juga berlangsungnya ceramah agama oleh Ustaz Azhar Idrus. Kalau kita lihat kembali apa yang berlaku pada malam tahun baru 2012 di Selangor.


Terdapat 2 upacara yang dilangsungkan di Selangor. Upacara pertama berlangsung di ICT Selangor dalam pengisian Karnival Sayangi Selangor dan upacara kedua pada waktu yang sama di Dataran Shah Alam yang mana Ust Azhar Idrus yang telah memberikan tazkirah gitar karan pada malam tersebut.


Puak-puak pakatan haram ini berasa riak kononnya ramai yang hadir pada programnya mendengar tazkirah bersama alunan muzik gitar karan. Ia juga disambut oleh media pembangkang yang memainkan isu ini.


Namun sedikit berbeza apa yang berlaku pada malam tadi apabila dua program dianjurkan serentak iaitu AJL-26 dan ceramah UAI.


Apa yang peliknya, media pembangkang tidak memainkan isu ini bahawa kehadiran program ceramah UAI adalah lebih ramai kerana di Program Anugerah Juara Lagu-26 juga telah dimenangi oleh wakil mereka sebagai penulis lirik.


Media pembangkang cuba tidak memainkan sentiment ini kerana PAS dan PKR adalah rakan sebantal, seselimut tetapi mempunyai mimpi yang berbeza.


Aku merasakan media pembangkang agak tidak adil kerana tidak memainkan isu ini semacam mana yang berlaku pada malam tahun baru.


Mereka cuba menutup pekung diri sendiri kerana takut memakan hati Anwar Jubor. Mereka telah melancarkan perang saraf apabila mengatakan setiap perhimpunan yang dianujurkan mereka dihadiri oleh ramai masyarakat.


Pada pendapat aku, sebenarnya pembangkang masih jauh lagi ketinggalan kerana belum pernah sejarah pembangkang mampu mengatasi sebuah perhimpunan rakyat yang dianjurkan oleh Allahyarham Sudirman yang mana dihadiri lebih ratusan ribu rakyat.




Kehadiran rakyat ketika itu adalah bertujuan untuk melihat dengan lebih dekat Konsert Sudirman di Chow Kit pada tahun 1986. Majoriti kehadiran rakyat adalah dari warga kota sendiri.


Bukan itu sahaja, Kehadiran rakyat pada konsert tersebut telah berjaya menempa nama dalam Malaysia Book of Records setelah mengadakan konsert gergasi percumanya di Jalan Chow Kit, Kuala Lumpur.


Lebih 100,000 warga kota menonton kehebatannya. Cukup Arwah Sudirman seorang untuk mengatasi Ust Azhar Idrus !!!


Apa yang dilakukan Sudirman ialah konsert percuma yang mana tiada kutipan derma dilakukan. Aku pun pelik juga kenapa setiap ceramah yang dianjurkan Pakatan Haram pasti akan ada kutipan derma.


Persoalannya, kemana hasil kutipan derma itu ?? Kalau kutipan duit Masjid pun perlu dinyatakan jumlah tetapi puak-puak mereka langsung tidak membuat begitu.


Rakyat menjadi tertanya-tanya dan ini telah menimbulkan fitnah kepada Parti Adat dan Sukan. Apakah benar-benar wang hasil kutipan derma telah diseleweng lebai-lebai kera ini ? Perlu kah diwujudkan Suruhanjaya Diraja untuk siasat kemana arah tuju wang hasil derma ni ?


Pada aku, kita tidak perlu munafik untuk memberi tazkirah dengan dendangan muzik yang kononnya tanpa melalaikan. Apa yang penting ialah keikhlasan untuk menonjolkan bakat.


Sekiranya UAI mahu melihat kehadiran seperti ini, puak-puak pakatan perlu mengadakan konsert sedemikian rupa dengan PERCUMA tanpa kutipan DERMA.


Namun persoalannya apakah alasan yang akan digunakan untuk menutupi agenda tersirat pakatan haram jadah ??? -KGC

 H.R : mereka ni kononnya ingin meyakinkan umum bahawa setiap pertemuan yang dianjurkan oleh Pakatan Rakyat mendapat sambutan. Bila kalah pilihanraya akan datang, konon2nya mereka buat2 hairan bagaimana boleh kalah sedangkan selama ini perhimpunan yang dianjurkan mencatat kehadiran yang ramai. Inilah alasan yang akan digunapakai selain alasan pengundi hantu...

Sunday, January 29, 2012

TAK TIDUR MALAM ROBERT KUOK SELEPAS ANAK AL-JUBORI MENJULANGNYA?!!!

0 comments
Nurul Izzah Hina Syed Mokhtar Dan Julang Robert Kuok Di Jalan Kebun



Malam tadi di bertempat di Dewan MBSA, Jalan Kebun, Nurul Izzah menjulang nama Robert Kuok dan menghina usahawan sebangsa dengannya, Syed Mokhtar Al-Bukhari. Tergamak sungguh Nurul menghina bangsanya sendiri di kawasan perkampungan tradisi yang penduduknya 100% Melayu.

Dalam program yang dianjurkan oleh Pemuda Pakatan Rakyat Parlimen Kota Raja itu, Nurul Izzah menyifatkan bahawa Syed Mokhtar sebagai orang yang bertanggungjawab terhadap kenaikan gula di Malaysia. Nurul Izzah bercakap bak sedap mulut, walhal klik SINI untuk mengetahui Tradewinds milik Syed Mokhtar bukanlah bukan monopoli tunggal dalam industri gula di Malaysia.

Nurul Izzah turut menuduh Syed Mokhtar sebagai proxy Tun Dr Mahathir, disamping menguasai IPP (melalui Malakof) dan mengaut keuntungan besar. Benarkah begitu?

Sebaliknya, jika kita merujuk kepada perakuan berkanun yang dibuat oleh Dato' Abdul Murad Khalid (bekas Penolong Gabenor BNM), ada menyebut perkara di bawah:-



Perakuan berkanun penuh Murad boleh dibaca klik SINI.

Nurul Izzah mungkin boleh menipu semua orang, tapi pada masa yang sama tidak semua orang akan tertipu dengan kata-katanya. Di bawah adalah bukti transaksi penjualan Malakof yang asalnya dikuasai oleh MRCB kepada MMC (dikuasai oleh Syed Mokhtar) yang hanya berlaku pada tahun 2001.


sumber: akar umbi

psst:

'puaker alam' cuba menjatuhkan serta mamalukan KR1M bahawa produk yang dijual di KR1M tidak berkualiti serta kuantiti perbandingan dengan produk luar yang tidak sepadan...cukup2lah nak busuk hati tu...bapak tak boleh dengar orang ckp 1 malaysia..anak pula anti produk 1 malaysia...elok lah tu anak beranak...

jom layan
video anuar bukak buah bila dengar slogan 1 Malaysia:


kehkehkeh...
sampai nak bersilat tu!!!

Friday, January 27, 2012

Selepas Reputation Disabotaj Akhirnya Ketua Audit Negara Tampil Perjelas NFC !

0 comments

NFC, pernah aku terangkan bahawa ianya adalah sebuah industri pembekalan makanan (daging) Halalan Toyyiban yang diusahakan oleh Melayu Islam. Ada puak-puak tertentu yang mempunyai agenda memerangi Islam dan Melayu cuba untuk menjalankan sabotaj ke atas ekonomi Melayu Islam.

Menyedihkan ada juga juak Melayu Islam yang bangsat turut bersekongkol sama dengan kapir harbi ni. Agak menyedihkan juga bila puak-puak lahanat ini telah berjaya dalam misi mencemarkan dan merosakkan imej NFC.

Selepas berbulan-bulan barulah Jabatan Audit Negara muncul dan tampil memperjelaskan isu ini. Agak terlambat. Ye, rakyat boleh sedar dengan penjelasan ini. Tetapi bagaimana maruah Dato' Sri Sharizat dan keluarga yang di aibkan. Terfikirkah mereka akan perusahaan Halalan Toyyiban yang sedang disabotaj itu.

Aku ibaratkan kes ini, NASI MENJADI BUBUR ! Selepas segala reputation hancur, baru nak tampil buat penjelasan. Apa pun, untuk impact PRU-13 aku ucapkan syabas pada Ketua Audit Negara tampil jelaskan pada rakyat umumnya. Untuk impact ekonomi Melayu Islam aku sangat-sangat kesal.

Agak-agak bila Bung Mokhtar nak minta maaf pada Dato' Sri Sharizat ye ??

Jom ikuti penjelasan dari Ketua Audit Negara kepada Bernama;

Jabatan Audit Negara (JAN) menjelaskan bahawa Laporan Ketua Audit Negara (LKAN) 2010 tidak ada menyebut perkataan-perkataan seperti kucar-kacir, ‘in a mess’ ataupun penyelewengan dalam laporan pengauditannya terhadap projek Pusat Fidlot Nasional (NFC) di Gemas, Negeri Sembilan.

Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang dalam kenyataan hari ini berkata, “Perkataan-perkataan ini telah digunakan oleh pihak-pihak lain dan JAN tidak sepatutnya dipertanggungjawabkan.”

Katanya, pada pendapat JAN, sama ada terdapat unsur-unsur penyelewengan dalam pelaksanaan projek itu terpulanglah kepada penyiasatan pihak berkuasa seperti Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Menurut beliau, pada perspektif audit, sememangnya terdapat beberapa kelemahan dalam pelaksanaan projek itu yang menyebabkan kerajaan menangguhkannya pada Mei 2009, iaitu sebelum pengauditan, sehingga satu kajian daya maju dan model perniagaan dijalankan.

“Perkara ini ada dinyatakan dalam LKAN 2010. Ia membayangkan Kerajaan Malaysia sememangnya sedar akan kelemahan-kelemahan dalam pelaksanaan projek ini dan telah mengambil tindakan untuk menentukan hala tuju projek,” katanya.

Ambrin menambah, pengauditan bagi projek NFC dibuat secara bebas dan profesional tanpa sebarang prejudis kepada mana-mana pihak dan sebarang kenyataan yang mempertikaikan kewibawaan dan integriti juruaudit JAN adalah dikesali.

Tambah beliau, analisis audit mendapati objektif projek NFC masih belum dicapai sepenuhnya disebabkan pelbagai faktor yang dihuraikan dalam LKAN 2010.

“Antaranya, mengikut perjanjian pelaksanaan yang ditandatangani pada Mac 2010, sasaran pengeluaran NFC iaitu 38,600 ekor lembu untuk tahun 2010 belum dicapai kerana Program Pembangunan Usahawan (EDP) yang melibatkan 130 pengusaha ladang satelit belum dilaksanakan lagi,” katanya.

Beliau turut menjelaskan bahawa perkara yang menjadi fokus utama pengauditan prestasi yang dijalankan oleh JAN itu adalah pencapaian projek NFC sejak penubuhannya pada tahun 2006 dan bukannya National Feedlot Corporation Sdn. Bhd. (NFCorp) sebagai sebuah syarikat.

Menurutnya, NFCorp adalah sebuah syarikat yang berdaftar di bawah Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) yang mana Kementerian Kewangan Diperbadankan memegang satu golden share bernilai RM1, manakala modal berbayar berjumlah RM1.11 juta telah disumbangkan oleh Agroscience Industries Sdn. Bhd.

Ambrin berkata, projek itu diaudit memandangkan ia penting dari segi pengeluaran makanan negara yang mana kerajaan memperuntukkan sejumlah wang yang besar kepadanya.

Katanya, ini termasuk peruntukan di bawah Kementerian Pertanian dan Industri Asas Tani berjumlah RM73.64 juta di bawah Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9) bagi menampung kos pembangunan dan pengoperasiannya.

“Daripada peruntukan ini, sejumlah RM48.71 juta telah dibelanjakan setakat akhir tahun 2010 oleh kementerian itu untuk menyediakan tapak seluas 2,000 hektar bagi projek ini. Kawasan ini kemudian dikurangkan menjadi 800 hektar sahaja,” katanya.

Beliau seterusnya memberitahu, geran pelancaran untuk penyediaan infrastruktur berjumlah RM13 juta diluluskan kepada NFCorp pada September 2007 dan setakat akhir tahun 2010, sejumlah RM6.52 juta telah dibayar kepada NFCorp untuk penyediaan infrastruktur seperti kandang dan jalan ladang.

Ambrin berkata, pinjaman mudah berjumlah RM250 juta juga telah diluluskan kepada NFCorp menerusi satu perjanjian pinjaman yang ditandatangani pada Disember 2007 dan setakat Mac 2010, sejumlah RM134.7 juta telah dikeluarkan kepada NFCorp berdasarkan kepada tuntutan yang dibuat kepada Kementerian Kewangan. – BERNAMA.

dari KGC

RAMBUTAN PUN DIREMBAT INIKAN PULA DUIT BERJUTA RINGGIT!!SYABAS KERAJAANG SELANGOR!!!

0 comments
hiasang!!!kehkehkeh

Mengata Dulang Paku Serpih!

Pepatah melayu yang berbunyi, mengata dulang paku serpih, mengata orang dia yang lebih, sangat sesuai untuk menggambarkan sebuah parti politik yang kini sedang di dalam frasa mengembangkan sayap. Mereka mengatakan bahawa pemimpin dari Barisan Nasional atau nama manja yang mereka berikan, ‘BEnd’ bersikap mengutamakan kroni, mengamalkan budaya rasuah, tidak menunaikan janji dan menggunakan duit rakyat untuk kepentingan sendiri. Sebenarnya segala yang mereka katakan itu turut menggambarkan mereka sendiri malahan bukan sahaja dari kalangan pemimpin malahan di peringkat bawahan termasuklah para pembanci yang ditugaskan untuk membuat kajian tentang penerimaan dan pandangan rakyat terhadap parti mereka.

Penulis mendapat cerita tentang dua orang pembanci dari parti yang menerajui kepimpinan Kerajaan Negeri Selangor yang telah ditugaskan untuk mengunjungi para penduduk yang tinggal di kawasan perumahan flat sekitar Klang. Kisah benar yang diceritakan sendiri oleh ‘mangsa’ berlaku beberapa hari lepas apabila rumah mereka dikunjungi oleh dua orang pembanci wanita. Mereka diberikan sekeping borang kaji selidik yang serba sedikit mengandungi soalan mengenai pandangan rakyat terhadap pemerintahan PKR, kebaikan dan kemajuan yang telah disumbangkan oleh parti tersebut dan beberapa soalan lain.
Menariknya, ‘mangsa’ yang menyangkakan mereka adalah wakil dari Barisan Nasional telah mengisi borang tersebut yang ternyata lebih terarah kepada menyokong Barisan Nasional di mana soalan tentang apakah kemajuan yang telah disumbangkan oleh parti tersebut dijawab dengan ‘tiada apa-apa’ sahaja. Begitu juga dengan beberapa soalan lain lagi. Pendek kata, ‘mangsa’ menggambarkan hanya keburukan dibawa oleh PKR kepada rakyat Selangor. Selepas selesai mengisi borang tersebut, barulah ‘mangsa’ bertanya kepada pembanci tersebut daripada parti mana mereka datang dan jawapan yang diterima adalah mereka merupakan wakil dari PKR.

Apa yang lebih menarik lagi adalah, ketika kedua-dua pembanci tersebut hendak beredar daripada rumah ‘mangsa’, mereka terpandang buah-buahan yang telah diletakkan di luar rumah oleh ‘mangsa’ sebagai cara membuang semut. Kedua-dua pembanci ini tanpa segan silu meminta sedikit buah-buahan tersebut daripada ‘mangsa’. Setelah mendapat apa yang diminta, sebelum beredar, tanpa rasa bersalah, kedua-dua pembanci tersebut masih sempat lagi mencapai setangkai buah rambai daripada bakul ‘mangsa’ tanpa kebenaran.

Ternyata, walaupun kejadian ini hanya melibatkan buah-buahan sahaja dan boleh dikatakan perkara yang sangat kecil serta memalukan jika diperbesarkan, namun ia menunjukkan mentaliti mereka yang suka mengambil hak orang lain tanpa kebenaran. Sedangkan baharu buah-buahan sahaja mereka sudah tidak dapat menahan nafsu, inikan pula melibatkan wang ringgit serta tender-tender yang melibatkan Kerajaan Negeri yang sedang mereka tadbir. Bolehkah kita katakan pemimpin mereka tidak terliur hendak menggunakan duit tersebut untuk kepentingan sendiri dan memberikan tender-tender tersebut kepada kroni-kroni mereka? Bolehkah kita katakan mereka akan menunaikan janji dan tidak akan mengambil hak orang lain serta mengatakan itu hak Kerajaan Negeri? Contoh sudah kita lihat, penduduk kehilangan tanah yang telah sekian lama didiami dan diusahakan yang dijanjikan akan menjadi hakmilik sekiranya menyokong mereka.

Duit dan kuasa. Sesungguhnya ada manusia yang sanggup menggadai maruah dan iman kerana dua perkara ini. Marilah bersama kita duduk dan fikirkan, apakah kemungkinan yang bakal kita lalui jika mereka menggantikan pemerintahan sedia ada di Malaysia ini. Bolehkah mereka menjadi lebih baik daripada kerajaan sedia ada? Adakah kita masih akan mendapat keistimewaan seperti sekarang ini? Atau mungkinkah kita akan menjadi pengemis di tanah sendiri? Renungkan!-suara generasi baru

Tuesday, January 24, 2012

LGE HANYA MAMPU TERSENYUM MELIHAT LAUTAN RAKYAT HADIR PROGRAM BN!!!DAH BALIK DARI ITALI KE???

0 comments

Muka merah padam bila MKP tengok muka LGE bila lagu BN dinyanyikan oleh 10ribu pengunjung yang hadir disini.Semuanya bersorak gembira akan tetapi apa yang ada dihati LGE hanya beliau yang tahu.Kehadiran PM disini menampakkan pengundi Pulau Pinang terutama dari kaum cina nampaknya menyokong Tranfomasi yang dibawa oleh PM.








psst:

dah balik dari Itali atau mmang tak pergi??lantak p lah..comfem penyokong kuat perkakas anwar akan cakap..."BN buat program di kawasan kubu kuat pembangkang boleh pula!!!"hehe...
BN buat program untuk rakyat!!!bukannya menerapkan kebencian rakyat kepada kerajaan DAP!!kalau program ni tajuknya BENCI DAP dan seumpama dengannya memang layaklah penduduk sekitar marah..tapi ni program hari raya ma.....cukup2lah jadi perkakas anwar..jangan nak tambah bodoh diri jadi perkakas cikguBAD pula!!!

DAP BAKAL BUNGKUS!!!

KALIPAH LIM GUANG ENG KANTOI MENIPU?!!!

0 comments

Sejak menjadi ketua menteri Pulau Pinang,Lim Guan Eng tidak asing lagi dengan gelaran pembohong. Apa yang dapat kita lihat berpuluh blog mendedahkan pembohongan Setiausaha Agong DAP ini dalam setiap ceramah dan ucapan beliau.

Kempen DAP dengan risalah yang diedarkan diseluruh negara terlalu banyak pembohongan fakta. Amat memalukan kepada DAP tidak berani mendedahkan fakta yang sebenar?

Apasalahnya berkempen secara jujur tidak bohong .Bukankah menjadi mudah apabila berkempen secara bersih dan bercakap benar,Rakyat sudah pasti akan menerima dan menyambut baik.

DAP berpendapat adalah mudah berkempen dengan cara berbohong kerana rakyat tidak akan mengambil inisiatif untuk mencari kebenaran maka mudah meremehkan minda pengundi nanti.
Tahun 2012 bakal menyaksikan segala pembohongan DAP selama ini satu demi satu terdedah.Isu tanah yang dikatakan sebagai skandal rupanya adalah satu pembohongan yang besar dilakukan oleh DAP.
Ketua Menteri, Lim Guan Eng didesak menjelaskan kepada rakyat mengenai kedudukan sebenar isu tanah Tan Hak Ju setelah Mahkamah Rayuan Putrajaya pada 11 Januari lalu mengetepikan perintah Mahkamah Tinggi.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Musa Sheikh Fadzir berkata, keputusan yang dibuat itu membuktikan kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak terbabit dengan sebarang skandal rasuah.

Menurutnya, Guan Eng sepatutnya berterima kasih kepada BN kerana keputusan Mahkamah Rayuan itu memihak kepada kerajaan.

Katanya, sebagai sebuah kerajaan yang telus, Guan Eng hendaklah membuat kenyataan dan menceritakan perkara yang sebenarnya kepada rakyat agar rakyat mengetahuinya.

"Guan Eng juga perlu membayar RM500,000 dan dia kena bertanggungjawab untuk membersihkan nama kerajaan BN terdahulu yang dituduhnya mengamalkan rasuah," katanya.

Kelmarin, Pengerusi Jawatankuasa Kerja BN negeri, Datuk Dr. Teng Hock Nan mendesak kerajaan DAP Pulau Pinang menarik balik perkataan penipuan dan skandal berkaitan isu tanah itu seperti yang dikeluarkan dalam Kertas Putih di Dewan Undangan Negeri (DUN).

Hock Nan berkata, Mahkamah Rayuan di Putrajaya pada 11 Januari lalu telah mengetepikan perintah Mahkamah Tinggi agar kerajaan membayar RM40 juta kepada Hak Ju.

Sebaliknya, kerajaan hanya perlu membayar RM500,000 sahaja kepada Hak Ju sebagai bayaran kos yang ditanggung sepanjang perbicaraan kes itu.

Sehubungan itu, Musa yang juga Ketua UMNO Bahagian Bukit Mertajam berkata, Guan Eng jangan bermain politik semata-mata untuk kepentingan diri sendiri.

"Inilah kerja kerajaan DAP yang hanya suka memutar belit isu dan mencari kesalahan dengan memburuk-burukkan kerajaan terdahulu," katanya.- Utusan

sumber: KGC

PSST:

Lim Guang Eng juga perlu menjawab tajaan seorang Tan Sri dikatakan menaja perbelanjaannya bercuti ke ITALI dengan penerbangan kelas perniagaan dan penginapatan hotel 5bintang!!!selanjutnya di sini

Q: Does your flying economy class really work in terms of a significant and practical cost-saving measure? (Selvi, Bagan Ajam)

A: It is very tiring and I get a migraine but we must send a message that we must save and the only way to do it is leadership by example. If I could do it in the past, why not now? You are using the people’s money, you should treat it as your own.-lim guang eng

DAP BUNGKUS!!!

MAHASISWA UTAMAKAN DUIT DARIPADA BUKU!!!JUAL BAUCER UNTUK WANG!!!

0 comments

ROSMAH NAFI BERBELANJA BESAR DI AUSTRALIA....KENAPA MASIH ADA YANG TAK PUAS HATI?!!!

0 comments

Isteri PM Datin Seri Rosmah Mansor hari ini menyangkal dakwaan bahawa beliau berbelanja mewah dalam percutiannya di Sydney, Australia sebelum ini.

"Semua itu karut, dibesar-besarkan secara liar dan tidak benar," katanya kepada Malaysiakini dan The Sun ketika ditemui dalam sambutan Tahun Baru Cina anjuran MCA di Kuala Lumpur.

"Saya selalu menjadi mangsa," katanya ketika ditanya tentang dakwaan yang dibuat dalam harian Australia Sydney Morning Herald.

Dalam seksyen 'Private Sydney' akhbar itu, kolumnis Andrew Hornery menggelar Rosmah sebagai "first lady of shopping' (wanita pertama membeli belah), kerana didakwa membelanjakan A$100,000 (RM325,000) di sebuah butik di Sydney.

Rosmah dan suaminya juga didakwa menginap di penthouse bernilai A$20,000 (RM65,100) semalam, meminta "parkir valet untuk limousinnya" dan menerbangkan pereka fesyen negara itu ke Malaysia untuk mengenakan pakaian yang ditempahnya.

sumber: KLPOS

psst:

blogger2 jalanan pasti bosan nak layan kerenah puak2 mediawan pembangkang yang hanya tahu mengembar-gemburkan isu rosmah isteri DS Najib..mereka sengaja mereka cipta supaya nampak sesuatu itu gempak!!Rosmah sememangnya menjaga penampilannya sebagai Isteri Perdana Menteri..kalau aku jadi rosmah dah lama kaya makan saman...aku harap kalau isu ni fitnah dan rekayasa..

media AUSTRALIA perlu memohon maaf secara terbuka sepertimana yang dilakukan oleh akhbar KOMPAS di INDONESIA (SINI)...bila sebut pasal ROSMAH pasti puak2 pembangkang nak naikkan isu pasal DUIT dan PERBELANJAAN..kehkehkeh...macam dah tak ada isu lain..pergilah gembar gemburkan isu LIM GUANG INK tu pergi ITALI dengar katanya dari SINGAPORE AIRPORT??dengar cerita 1 keluarga LIM GUANG ENG ke ITALI dengan manaiki KAPAL TERBANG KELAS PERNIAGAAN yang ditaja oleh seorang TAN SRI...tak tahu betul ke tidak..kena tunggu laporan counter balik di MALAYSIAKINI lah alamatnya...kehkehkeh

Monday, January 23, 2012

KAYUHAN MEGA 1 MALAYSIA TAHUN BARU CINA!!!SEBARKAN!!!

0 comments

KARNIVAL KAYUHAN MEGA 1MALAYSIA,
TAHUN BARU CINA,
PERAK 2012...

Jommm... kalau ada sesiape nak join boleh contact nombor yang tertera di gambar diatas ni...

Jangan malu-malu ok...

Jom kayuh...



Program ini anjuran bersama Biro Tatanegera Negeri Perak dan Kerajaan Negeri Perak. Ianya turut dibantu oleh beberapa Jabatan Kerajaan yang lain seperti PDRM, Bomba, Hospital, KEMAS dan sebagainya. Antara NGO yang akan bersama Gagasan Melayu Perak, PERKASA, Persatuan Kaum Cina Kuala Kangsar dan beberapa Kelab Belia.

LINK FB DI SINI

PERKAKAS ANWAR MENIPU PENGGUNA FACEBOOK?!!!

0 comments


Facebook Anwar Ibrahim iaitu 'Ah Wah Gor' dilancarkan pada 21 Januari 2012. Selepas seminggu “Ah Jib Gor” dilancarkan, Anwar menciplak idea tersebut untuk membuat akaun Facebook dalam bahasa Cina juga.

Facebook 'Abang Anwar 'dalam bahasa Cina, telah menarik lebih daripada 15,000 pengikut. Malaysiakini mendakwa ianya mengatasi 'Ah Jib Gor' yang menarik 14,400 dalam masa seminggu.

Benarkah “Ah Wah Gor” menarik peminat yang genuine terhadap facebooknya? Atau yang mencukupkan jumlah itu adalah pengundi hantu (fake profile) dalam Facebook. Mana tidaknya, lihat sahaja komen-komen di Malaysiakini, boleh dikatakan dimonopoli oleh orang yang sama sahaja.

Kalau menentang laman pro pembangkang tersebut, maka komen akan dibuang begitu sahaja. Tidak mustahil fake profile yang sama di Malaysiakini memenuhi “Ah Wah Gor” ketika orang sedang sibuk bercuti ini.

Jika sorot kembali bagaimana pembangkang membuat Facebook untuk sesuatu kempen. Pada 28 Oktober 2010, kempen anti Warisan Merdeka tersebut didakwa telah mencecah hampir 200,000 hits dalam tempoh kurang dari 12 hari oleh Lim Kit Siang.

Namun kesahihan sokongan yang dibuat menerusi Facebook ini boleh diragui kerana tidak ada bukti yang jelas setiap likes yang ada dalam fan pages tersebut sokongannya datang daripada hanya seorang individu sahaja. Mungkin wujud fake profile yang turut sama likes fan pages tersebut.

Kempen pembangkang dalam laman sosial turut berlaku selepas kegagalan pembangkang untuk mengumpulkan 300,000 orang ketika demonstrasi BERSIH pada 9 Julai 2011 di Kuala Lumpur. Pihak pembangkang telah bertindak membuka satu fan pages untuk menggesa Dato’ Seri Najib meletak jawatan sebagai Perdana Menteri Malaysia. Hanya 110,192 menyokongnya selepas 48 jam.

Sebahagian besarnya terdiri daripada penyokong BERSIH 2.0, berdasarkan lencana profil mereka. Laman itu dimulakan pada Sabtu, hari yang sama dengan perhimpunan BERSIH 2.0. Seperti fan pages kempen anti Menara Warisan Merdeka, kesahihan individu yang likes di fan pages ini juga boleh diragui. Besar kemungkinan mereka yang likes itu adalah orang yang sama berdasarkan jumlah terkumpul purata iaitu 200,000 yang berjaya dicapai.

Mengapa tidak bertanya mengapa Anwar tidak mahu membuat kempen dalam Facebook dan Twitter semasa 9 Januari 2012? Ini kerana rakyat sudah hilang kepercayaan kepada Anwar Ibrahim dalam media sosial. Daripada 300,000 semasa BERSIH, Anwar Ibrahim hanya berani target 100,000 pada 9 Januari 2012, itu pun yang hadir hanyalah 4,000 orang sahaja.


Sekiranya dibandingkan dengan pencapaian fan pages Dato’ Seri Najib yang sudah mencecah hampir satu juta orang, terkini jumlahnya 929,656 likes. Jumlah sokongan yang diberikan kepada Dato’ Seri Najib adalah jauh lebih ramai daripada fan pages yang mendesaknya berundur. Ini bermakna kempen di Facebook untuk menjatuhkan Dato’ Seri Najib adalah gagal.

Membandingkan jumlah Facebook Anwar Ibrahim (336,742) orang berbanding Dato Seri Najib iaitu 929,656 orang. Di sini Anwar sudah ditinggalkan 3 kali ganda. Dalam Twitter pun Dato Seri Najib sudah jauh tinggalkan Anwar Ibrahim. Facebook “Ah Wah Gor” hanya mendadak dengan cepat dengan bantuan fake profile.

Anwar Ibrahim sudah kalah dalam perang media sosial. Akan ditewaskan juga oleh rakyat dalam pilihan raya umum nanti. Rakyat yang menilai dan menganalisa setiap percakapan Anwar Ibrahim, mereka lebih bijak memilih sekarang.

sumber: angin perubahan

psst:


yob!!sistem internet ni tak teluslah yob!!tak perlulah nak bangga sangat...

orang yang bukan jadi perkakas anwar tak nak demo ke???

macam gambar atas ni...

yob gambar ni adalah gambar kumpulan pro mahasiswa...

klu ikutkan politik luar ia lebih kurang ala2 pembangkang pakatan rakyat tu yob..

minah sejati musti kena ada healer!!!senang nak hina orang lain!!!

Sunday, January 22, 2012

GONG XI FA CAI KEPADA MASYARAKAT CINA 1 MALAYSIA!!!

0 comments

VIDEO SANTAI YANG MEMBERI PENUH MAKNA

CHEGUBARD PUNCA MELAYU BERGADUH DENGAN HINDRAF KERANA KEBODOHANNYA SALAH PILIH TEMPAT?!!!

0 comments

Chegubard yang semakin tidak releven didalam politik PKR semalam cuba menarik perhatian apabila membuat lakonan pentas untuk meraih sokongan murahan.Apa yang terjada semalam apabila satu program ABU kononnya para hadirin diserang dan dicederakan.

Sasarannya adalah masyarakat India sahaja! Penyerang pula bagaikan diskrip kononnya adalah daripada penyokong Umno. Dalam program ini Chegubard dikhabarkan telah menggunakan beberapa budak samseng yang diupah untuk menyerang siri ceramah yang tidak mendapat sambutan.

Apa perlunya orang Umno menyerang program yang tidak mendapat sambutan,apa perlunya orang Umno menyerang kaum India sedangkan perilaku ganas bukannya cara Umno

Semua orang tahu pada setiap pilihanraya yang paling ganas adalah penyokong pakatan,Budaya ganas dan jahat tidak ada didalam politik parti pemerintah.Kebodohan Chegubard seolah olah cuba merencanakan satu konflik perkauman dan kemudian terus menuduh Umno.

Kaum India dijadikan sebagai mangsa sasaran serangan,seolah olah skrip direncanakan untuk memperlihatkan apa yang dilakukan oleh ABU itu amat releven.

Ini satu rancangan jahat untuk menghasut,provokasi dengan membuat drama lakonan .

sumber: KGC

p/s tak logik,cuba fikirkan sokongan terhadap BN dari kaum india meningkat naik,apa perlunya Umno menyerang sedangkan pakatan yang dalam keadaan terdesak.


dari papagomo

Kecoh malam tadi di Kg Jln Kebun Klang yang mana sekumpulan anak anak muda menyerang dewan MBSA dimana program HINDRAF berlangsung.

Jika dilihat dalam video yang ditayangkan memperlihatkan anak anak melayu Jln Kebun bertindak biadap keatas program yang dijayakan Pakatan DAP,PAS, PKR. Anak melayu dilihat menyerang mereka yang berada dalam dewan MBSA. Itu yang dipaparkan dalam video tersebut.

Tetapi apakah anda tahu bahawa Kg Jln Kebun merupakan kubu kuat orang Melayu yang mana 100% nya adalah orang Melayu dan tidak ada seorang pun bangsa India yang menetap di Kg Jln Kebun.

Mengapa Pakatan mengadakan program HINDRAF di Kg Jln Kebun sedangkan kawasan tersebut 100% orang Melayu? Dan mengapa program Hindraf diadakan pada waktu Maghrib? Apakah anda nampak motif utama mereka?

Pakatan tahu Kg Jln Kebun lubuk Melayu dan Pure Melayunya. Malah itulah kubu Kuat Melayu yang sememangnya tidak dapat ditembusi oleh pihak luar sama sekali sejak dulu dan sehingga sekarang ini. Jadi dengan membawa HINDRAF masuk ke dalam kawasan 100% Melayu dan mengadakan program waktu Maghrib adalah satu perbuataan yang sebenarnya dilihat untuk mencetuskan sentimen perkauman dan menyemarakkan semula HINDRAF di Malaysia agar menentang Kerajaan khususnya UMNO.

Sekarang ini Pakatan PAS, DAP, PKR melalui media upahan mereka memainkan video tersebut yang mana seolah olah UMNO dalang dalam pergaduhan tersebut. Hakikatnya mereka Pakatan lah yang mencetuskan pergaduhan tersebut kerana dilakukan didalam sebuah penempatan yang 100% Melayu.

Banyak lagi lokasi lain yang boleh pihak Pakatan mengadakan program HINDRAF. Malah didalam Parlimen Kota Raja ada banyak lagi dewan dan di dalam kawasan masyarakat India juga terdapat dewan kerajaan Negeri. Kenapa tidak diadakan program tersebut didalam kawasan penduduknya India dan mengapa perlu dikawasan yang 100% nya Melayu.

Suhaimi Shafie Adun Sri Muda dari PKR turut melahirkan rasa kecewa berhubung pekara tersebut dan meminta pihak penganjur iaitu Chegubard bertanggungjawap diatas apa yang telah berlaku. Beliau juga turut menyatakan tidak mengetahui program Hindraf yang dianjurkan oleh Chegubard. Chegubard juga tidak langsung meminta kebenaran dari beliau untuk mengadakan program malam tadi.

Bagaimana Chegubard seorang yang telah Kalah dalam pertandingan PKR dan berlokasi di Rembau negeri Sembilan boleh mengambil alih tugas wakil rakyat Dun Sri Muda?

Semoga rakyat perlu jelas dalam pekara ini, Pakatan Rakyat Haram mewujudkan sentimen HINDRAF sekali lagi dalam memastikan sentimen perkauman timbul kembali sepertimana sebelum ini. Rakyat akan terus diperbodohkan oleh Pakatan DAP,PKR, PAS dalam meraih simpati masyarakat.

Apa pun yang diulas mengenai video Kejadian tersebut hakikatnya Kg Jln Kebun penduduknya adalah 100% Orang Melayu. Apakejadahnya HINDRAF mengadakan program didalam Kg Jln Kebun? Fikir fikirkan lah....

Ops lupa, apakah anda masih ingat yang HINDRAF pernah menyerang Sambutan Hari Raya kita umat Islam pada tahun 2007? Apakah itu akan kita lupakan yang mana hari kebesaran umat Islam diserang oleh Hindraf?

Psssttt... Sapa suruh depa kacau tempat Melayu?
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

sumber: papagomo

psst:

Chegubard buat malu pkr sahaja sebab kebodohannya salah pilih tempat!!!Ibarat nak buat penempatan baru dikawasan komunis bintang 3...abis semua kena tembak..nak salahkan bintang 3 pn tak boleh juga...

aku cadangkan lepas ni buat kempen anti PAKATAN RAKYAT betul2 sebelah rumah nik aziz / lim guang eng / anwar ibrahim amacam?!!!Tak pun buat kat kawasan kubu kuat mereka...pakai speker besar2....tengok ostad pas cakap apa!!!Minah2 pas kasi heller 1...nanti depa akan menari atas jalan!!!kalau agak2 kena cuit sikit...media semua main peranan!!!upload kt fb!!twitter!!dan semua rangkaian online...kita buktikan yang pakatan rakyat lagi kejam...Kui3!!!

lagi satu..ni musti melayu pas dan pkr yang bergaduh dengan hindraf dan abu!!!Percaya tak?!!tak pun ostad2 PARTI ADAT dan SUKAN (PAS) akan cakp ni sume salah UMNO,,,tah dari mana muncul UMNO terus mark UMNO...orang melayu je MARK UMNO..haha..orang pas, pkr n dap tu tak ada melayu ke???ke dah tak mengaku...orang ISLAM arab pn mengaku depa ARAB...pelislah!!jangan jadi sesat!!!kui2...bodo (pinjam ayat sorang ostad tu)

last skali..kita tak boleh menuduh UMNO dalam hal ini..ini kerana tiada 1 pn logo atau bendera UMNO yang dibawa penyerang...lainlah macam kedua-dua video dibawah ni:

dan yang ini:

ternyata kedua-dua video di atas ada bendera PAS dan seumpama dengan paskan...

*ni pandangan peribadi aku!!!aku tak paksa ostad2 dan korang2 percaya tau!!!


Saturday, January 21, 2012

tahniah Parti Adat dan Sukan (PAS)!!!

0 comments

GAMBAR LUCAH ANDA TERSEBAR?!!! HATI-HATI!!!

8 comments
hiasang!!!

PERHATIAN !! satu nasihat untuk perempuan sahaja. Jangan approve akaun bernama Aida Arissa Bukhari dia dikenali sebagai Tauke Chun. dia didakwa mencuri ... gambar-gambar perempuan di facebook sebelum masukkan ke dalam blog ape cer. dia buat cerita Seks Melayu untuk jatuhkan maruah perempuan.Hati-hati , dia suka mencuri cun ,bertudung , seksi dan lesbian, bogel dan masukkan dalam blog dia. Kalau anda sedar gambar anda ada didalam blog dia , anda kena buat report polis sebelum pergi aduan kepada cybersecurity malaysia.. Sila sebar kan kepada teman2 , serta adik beradik ,saudara mara , keluarga tersayang !


psst:

puas aku cari profile Aida Arissa Bukhari tp tak jumpa...profilenya sudah tidak dikesan bukan bererti setannya sudah mampos...dia mungkin telah tukar nama atau pic profile supaya niat jahat dan rakus dapat diteruskan...hati...hati...aku bagi maklumat ni bukan bermakna aku ni perkakas anwar aljuburi tau!!!keh..keh...keh...

PEMBONGKARAN KISAH SILAM ANWAR IBRAHIM?!!

0 comments
KONFLIK KELUARGA Vs KONFLIK INDIVIDU?



Oleh : MUTALIB M.D


SERANGAN bertubi-tubi terhadap keluarga Menteri Wanita, Keluarga dan Pembangunan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil oleh Hero dan Heroin PKR; tidak berjaya ditangkis oleh Media UMNO, sehingga memaksa Kabinet Malaysia mengarahkan Sharizat bercuti selama tiga minggu.

Malah Sharizat terpaksa menunjukkan 'kuku' yang disembunyikan selama ini, dengan memfailkan saman malu terhadap Rafizi dan Zuraidah.


Nasib Shahrizat tidak sebaik Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika beliau menjadi Timbalan Perdana Menteri, merangkap Menteri Kewangan Malaysia; kerana jika tidak, Shahrizat akan mendapat pembelaan Perdana Menteri ketika itu, Tun Dr Mahathir Mohammad; sebagaimana Mahathir membela Rafidah Aziz daripada segala serangan musuh politik UMNO.


Isu yang menarik untuk disingkap ialah Konflik Individu Vs Konflik Keluarga, terutama usaha untuk menjatuhkan Shahrizat dari dalam menggunakan tangan orang lain; sekalipun bukan atas kesalahan jenayah, tetapi memadai untuk mengotori nama baik Shahrizat sekeluarga dengan isu Laporan Audit 2010.


Berbeza dengan isu PKFZ, siasatan terhadap isu NFC belum lagi selesai, namun banyak pihak mula menjatuhi hukuman bersalah ke atas Shahrizat dan keluarganya; tanpa berpeluang membela diri di mahkamah undang-undang atau di suatu forum yang sesuai.


Rakyat di Semenanjung Malaysia mungkin tidak tahu 'Sejarah Hitam' yang ditinggalkan Anwar Ibrahim di Sabah sekitar 1996 ketika Yong Teck Lee menjadi Ketua Menteri melalui kaedah 'Merry Go Round.'


Kerajaan Persekutuan melalui Kementerian Kewangan Malaysia telah meluluskan Lesen Judi Loteri 88 kepada Diriwan Corporation Sdn Bhd (DCSB), yang dimiliki sepenuhnya oleh Olympia Industries Berhad yang dipengerusikan oleh Dato' Rani Ibrahim, abang kandung Anwar Ibrahim.


Ketika itu, tidak ada rakyat Malaysia terutama ahli UMNO yang berani mendesak Anwar meletakkan jawatan kerana abangnya dan beliau sendiri menyokong kegiatan perjudian?


Menyedari desakan rakyat Sabah untuk mengurangkan perjudian di Sabah, Yong dan Kabinet Negeri Sabah telah membuat keputusan untuk membatalkan lesen perniagaan Diriwan Corporation yang menjalankan operasi perjudian enam pertaruhan seminggu, berbanding tiga sebelum ini.


Walaupun Lesen Perjudian di Negeri Sabah dikeluarkan oleh Kerajaan Persekutuan melalui Akta Pertaruhan Pool 1967 yang telah dipanjangkan ke Sabah pada 1992, tetapi lesen perniagaan dikeluarkan oleh pihak berkuasa tempatan di Sabah.


Menteri Kerajaan Tempatan dan Perumahan Sabah, ketika itu Datuk Lajim Haji Okin telah mengeluarkan surat pembatalan lesen perniagaan milik Diriwan Berhad menjadikan anak syarikat Olympia itu beroperasi secara haram; sehingga akhirnya Pengarah Urusan Diriwan, Datuk Lee Sheong Mai dihadapkan ke mahkamah dan didapati bersalah.


Tindakan Lajim dan Kabinet Negeri Sabah ini menyebabkan Anwar marah dan mendesak Yong agar menarik balik pembatalan lesen perniagaan Diriwan; tetapi Kabinet Negeri Sabah tetap dengan keputusan awal sekalipun Kementerian Kewangan Malaysia meneruskan penyambungan lesen Diriwan.


Lesen Perniagaan Diriwan hanya disambung kembali setelah Chong Kah Kiat menjadi Ketua Menteri Sabah pada 2002; atas arahan Mahathir setelah Tun Hamid Omar dilantik sebagai Pengerusi Olypmpia Industries Berhad.


Dalam kes Judi di Sabah, tidak ada pihak yang berani menyelongkar tindakan Anwar Ibrahim secara sedar telah menyalahguna kuasa dengan mencampuri keputusan Kerajaan Negeri Sabah; terutama menghalalkan 'Judi' tetapi dalam kes NFC, bala tentera Anwar dan musuh Shahrizat menyerang Ketua Wanita UMNO dan keluarganya dari segenap arah; termasuk segala hal peribadi, hal ehwal pinjaman, kad kredit, keuntungan dan pelaburan.

Jika dibandingkan dengan kes keluarga Shahrizat dengan keluarga Anwar, Sharizat patut berbangga kerana tidak ada sebarang pelanggaran atau kesalahan syariah dilakukan sebagai Umat Islam; apatah lagi mengikut laporan audit, kebanyakannya kelewatan dilakukan oleh subkontraktor dan bukannya oleh NFC atau keluarga Shahrizat.


Andai kita merujuk kepada rekod Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dan RAM, Kerajaan Persekutuan melalui Kementerian Kewangan Malaysia masih memegang 1 saham asas penubuhan atau dalam kata lain memegang 50 % kepentingan, sekalipun Agroscience Industries Sdn.Bhd memegang 100 % saham NFC.


Laporan Audit Negara hanyalah pemerhatian kepada pematuhan terhadap akauntabiliti dan penentuan operasi agar NPC mematuhi prinsip 3E iaitu efesien, efektif dan ekonomik; bukanlah alibi jenayah yang boleh mensabitkan pelakunya di mahkamah.


Laporan Audit hanya pandangan peribadi juru audit berasaskan pemerhatian, kajian dan pemeriksaan lapangan; sebaliknya bukanlah bukti yang melampaui keraguan munasabah. Apatah lagi, Laporan Audit tidak pernah diterima sebagai alibi di mahkamah!

sumber: sabahkini

Friday, January 20, 2012

IZWAN PILUS MENINGGAL DUNIA...AL-FATIHAH!!!

0 comments
AL-FATIHAH

Penyanyi Izwan Pilus menghembuskan nafas terakhirnya pukul 6.15 petang tadi di Hospital Ampang. Maklumat tersebut disahkan oleh adiknya Aril sebentar tadi menerusi Twitter. Allahyarham dikatakan meninggal dunia akibat jangkitan kuman pada paru-paru.

Penyanyi lagu Kembali Senyum itu lahir pada 24 November 1979. Jenazah Allahyarham dijangka akan dikebumikan di kampung halamannya di Melaka.

Semoga roh Allahyarham dicucuri rahmat. Al-Fatihah.

sumber: gua.com.my

PENALTI MINIT2 AKHIR!!!PEGUAM NEGARA FAILKAN RAYUAN!! KENYATAAN SAIFUL

0 comments

Assalammualaikum dan Salam Sejahtera,

Saya bersyukur kehadirat Allah SWT dan menerima baik keputusan Yang Berbahagia Tan Sri Peguam Negara didalam memfailkan Notis Rayuan ke Mahkamah Rayuan pada petang tadi terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 9 Januari 2012 yang lepas.

Saya dan keluarga saya juga ingin menyatakan disini bahawa dengan pemfailan Notis Rayuan tersebut, hak untuk aduan saya sebagaimana laporan polis yang saya buat pada tahun 2008 didengar dan melalui proses keadilan sehingga ke peringkat Mahkamah yang tertinggi menurut undang-undang adalah terlaksana.

Saya dan keluarga juga ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pihak yang secara langsung dan tidak langsung memberi sokongan kepada saya agar hak saya sebagai warganegara untuk melalui proses keadilan ke peringkat Mahkamah Rayuan terlaksana.

Saya akan terus berdoa, istiqamah, sabar

Kepada Allah saya berserah.

SAIFUL BUKHARI AZLAN
20hb Januari 2012


KEADILAN BUKAN HAK MILIK MUTLAK ANWAR IBRAHIM!!!!

SUPPORT SAIFUL!!!!

APALAH 'SIAL' SANGAT ADAM ADLI NI SAMPAI KERETA SPORT KONON MILIK DIA PUN ORANG SIMBAH CAT?!!

0 comments

simbah car merah!!!
kalau simbah cat biru muda atau hijau agak2 apa reaksi korang??


Hari ni, aku dengar cerita pasal kereta Adam Adli beruksiswa UPSI disimbah cat. Aku pun tanya member aku, mana dengar cerita tu dan mereka pun bagitau aku baca dalam MiloSuam Basi.


Tergelak aku bila baca kisah sedih si Beruksiswa sekor ni. Apa tidaknya, tertanya-tanya aku ini ke kereta adam ??? Yang aku tau dia pakai kereta kelisa ! Kelisa warna Gold Plat nombor WKE 3264. Macam mana boleh "bertukar" jadi kancil ??? Hairan bin ajaib aku dibuatnya.


Tapi apa nak dihairankan sangat. Puak-puak BERUKSISWA ni beajar berlakon dan menipu dari sifu handalan mereka ! Ingat kes demo baring-baring kat UPSI ? Boleh pula ada yang nazak. Aku tak pelik, yang buat aku pelik ada si BODOH yang percaya.


Lagi kelakar kisah pengawal peribadi Wan Azizah yang dikatakan kononnya di cucuk racun sehingga NADI berhenti. Dah mati tu beb, boleh hidup semula ! Siap boleh ada adegan lari hospital tu ! Kalau betul kisah dicucuk racun maut, pasal apa nak lari hospital ? Budak kecik sekarang pun tak lari hospital bila nak disunatkan !


BERSHIT 2.0 lagi dahsyat. Like shit ! Mati hidup semula lepas tu lari sembunyikan diri. Suhardi ni sangat sesuai kalau nak bawa watak komunis yang kena tembak. Kalau FINAS nak buat rakaman semula cerita Bukit Kepong boleh la bawa puak-puak Pakatan Haram Jadah ni casting. Cerita badut sarkas paling sesuai. Tokeh-tokeh Funfair boleh offer diorang ni !


Berbalik semula kepada kes kereta tipu-tipu Adam Adli yang kena simbah cat tu ye. Fakta pertama jelas, itu bukan kereta dia. Boleh tanya semua warga UPSI bahawa itu bukan kereta Adam Adli.


Cuba tengok balik kesan cat ni yang disimbah di kereta tipu-tipu Beruksiswa tu, kenapa sikit je yang kena cat??? Kalau orang nk dengki bukan macam ni, paling tidak pun dia simbah kt tingkap belakang. Owh ye la, kereta pinjam kan. Nanti mengamuk pula tuan kereta.


Korang pernah dengar tak pasal reverse psikologi ? Pernah dengar tak pasal konspirasi ?
Agak-agak kalau geng-geng Adam sendiri yang buat macam mana???


Ini adalah strategi yang biasa dimainkan dalam arena politik supaya dapat meraih simpati bahawa pihak musuh amat kejam. Kadang kala dalam politik kita boleh naik populariti melalui potensi yang ada pada diri, tetapi tidak kurang juga dengan cara berlakon kononnya dianiaya.


Umum telah mengetahui bahawasanya anwar merupakan seorang hipokritis yang pandai berlakon untuk meraih simpat ditambah pula dengan kaki temberang dan auta !


Tak perlulah aku nak ulas satu persatu dari anwar hidup sampai sekarang. Kalau korang ingat, 9 JULAI anwar parah masa perhimpunan bersih 2.0. Kononnya di 'BOM' sampai kena pakai penyokong leher. Walhal, seinci pun tidak disentuh. Ajaib bukan, tanpa disentuh pun boleh parah ! Itu 9 haribulan, tetapi tak sampai seminggu dalam 14 Julai, Anwar ke Jakarta tanpa pendakap leher !


Lagi satu permainan politik pembangkang sekarang ni yang aku tengok mereka mesti akan pakai kerusi roda. Sudah menjadi seperti kewajiban pula, padahal tak ada teruk mana pun. Nampak sangat taktik murahan untuk meraih simpati !


Apa yang mereka buat ni sebenarnya salah satu strategi untuk meraih simpati umum bahawa mereka adalah pejuang yang dicantas dan dikhianati oleh pemerintah. Walaupun mereka sakit sebab sengaja cari penyakit, diakhir cerita pasti akan terpalit nama PDRM / Kerajaan / Barisan Nasional / UMNO / DS Najib.


Kalau korang percaya tu terpulanglah, tapi aku sememangnya tak akan percaya dengan rekayasa picisan puak-puak haram jadah ni sebab aku tahu dan faham cara menilai bagaimana membezakan orang sedang NAZAK, orang yang layak pakai PENDAKAP LEHER, orang yang perlu pakai KERUSI RODA. Ini bukan cerita HANTU KAK LIMAH BALIK RUMAH nak berlakon berkerusi roda....


Ini pandangan peribadi aku lah. Aku tidak memaksa korang percaya dengan setiap perkataan aku. Tapi aku nak bawa korang menilai apa yang mereka buat selama ini dan aku tak sanggup melihat semakin ramai orang yang telah tertipu !

sumber: kgc

PEGUAM NEGARA AKHIRNYA FAILKAN RAYUAN KES LIWAT ANWAR!!!

0 comments
KEADILAN BUKAN HAK MILIK MUTLAK ANWAR IBRAHIM


Syukur Allhamdullilah, Peguam Negara baru sahaja menfailkan rayuan ke Mahkamah Rayuan berhubung kes Liwat yang membabitkan si Peliwat Anwar Ibrahim dan mangsa liwat Saiful Bukhari pada jam 4.15 petang tadi.

Syukur, keadilan buat Saiful Bukhari masih lagi diperjuangkan demi sisa sisa maruah yang ada. Amin....

Semoga dimahkamah rayuan kelak Anwar Ibrahim akan mendapat penghakiman yang seadilnya. Kami para rakyat yang ingin melihat keadilan diteggakkan akan terus berada bersama Saiful Bukhari.

Terima kasih buat semua yang menyokong keadilan ini. Allah bersama kita semua dalam mendapatkan keadilan yang Hak.

Gomo juga memohon maaf pada Peguam Negara berkenaan artikel sebelum ini. im sorry Sir, hehehe


Yang Hak Pasti Berdiri,
Yang Bathil Pasti Jatuh.

Psssttt... Mampos lah Kau Anwar Al Juburi... Mampos kau. Hahaha..

sumber: papagomo

psst:

takbir!!!

allahuakbar....

kebenaran pasti akan temui juga!!!

sama-sama kita nantikan puak sebelah sana meroyan ckp mahkamah perkakas umno...

lucu....

allah s.w.t marah lelaki kacau isteri orang...

allah s.w.t marah perempuan terlolong2 atas jalan....

suasana dihadapan pejabat peguam tadi...
WOI DEMO KE!!!!


PAS BUKAN AGAMA
ISLAM ITU AGAMA

RUANG SAIFUL MEMBELA DIRI BAKAL TERKUBUR...

0 comments
AG MASIH TIDAK MEMBUAT RAYUAN STAKAT INI..

APALAH NASIB SAIFUL...

KEADILANNYA DINAFI....

TAK ADA KE NAK CAKAP MAHKAMAH PERKAKAS UMNO LAGI???

LG 30 MINIT WAKTU PEJABAT NAK ABIS NI BEB!!!

Video Ds Najib Dan Isteri Tonton Filem Ah Beng The Movie : Three Wishes

0 comments
adegan yang Anwar Al-Juburi impikan apabila dikelilingi masyarakat




EXCO HAL EHWAL ISLAM SELANGOR MEMPUNYAI BAKAT BERKAROK KAY!!!

0 comments

bukan sahaja mampu mentadbir dengan baik sekali di Selangor malah beliau mendapat berbagai-bagi rungutan daripada rakyat dengan masalah sampah, pertikaian pemberian geran tanah, banjir, rumah urut, sindiket pelacoran, arak, pemurtadan dan banyak lagi yang kita dengar daripada rakyat Selangor yang ternyata menyesal memilih kerajaan pakatan rakyat....

terdahulu masyarakat India di IJOK telah bertindak nekad untuk menuntut segala janji daripada MB SEJATI ini...MB SEJATI ini bakal kalah kalau bertanding di IJOK untuk PRU 13 ini..kalau tak percaya suruhlah dia lawan di IJOK...masyarakat di Ijok juga sudah membenci MB CEMERLANG ini kerana lidah bercabang yang tahu menghamburkan segala janji...bukan itu sahaja malah MB SEJATI ini juga pandai menawarkan BULAN dan BINTANG untuk memikat hati rakyat....
tidak cukup menghamburkan janji bulan dan bintang malah MB sejati ini juga mampu menyanyikan lagu BIAR BULAN BICARA...

sangat sedap!!!nyum3...

jom layan...




psst:

dah penat berkarok kay...

esok g masjid...

baca khutbah...

esok Exco Hal Ehwal Islam Selangor ini akan menyampaikan khutbah jumaat di masjid SHAH ALAM....

makmum2 jangan lepaskan peluang ini....

PKR GANTI PAS menegakkan ISLEY di Selangor...

alhamdulillah....

KHALID MB CHER MERLANGSSSS!!!!

Thursday, January 19, 2012

PEREMPUAN PAS NYANYI LAGU "MAMPUS UMNO" VERSI GOSPEL..OSTAD PAS BERKELIARAN MENGHINA PUTERI UMNO!!!

1 comments
"UNDI PAS MASUK SYURGA" adalah kata-kata yang amat lucu bila melihatkan telatah dan perangai taksub puak-puak hamPAS ini...sebelum ini kita telah digemparkan dengan kelibat segerombolah perempuan PAS yang menyanyikan lagu mampus UMNO versi Gospel Gereja...kalau dah perempuan PAS berperangai macam itu..bagaimana pula lelaki PAS????

jom tengok:


inilah perangai orang masuk syurga yang ditabalkan PAS....amat kesian melihat kaum HAWA yang diperalatkan seperti ini...diberi wang ibarat PUTERI UMNO boleh dijual beli dengan wang..inilah hasil tarbiah PAS yang semestinya bukan sebuah AGAMA

sebelum ini pendedahan telah dibuat berkenaan dengan perempuan PAS yang terjerit-jerit melolongkan MAMPUS UMNO...

sini


PAS BUKAN AGAMA..
ISLAM ITU AGAMA...
PAS BUKAN UNTUK SEMUA...
ISLAM UNTUK SEMUA...


GANGSTER???ANCAMAN???UGUTAN???PENGHINAAN???

FIKIR-FIKIRKAN...

PAKAI KOPIAH!!!YANG PENTING KUTUK UMNO!!!

TUIH!!!

FITNAH NFC: SHARIZAT KEMUKAKAN SAMAN RM 100 JUTA !!!

0 comments

Bermacam-macam kisah NFC yang telah kita dengar. Yang mana jelas dan nyata ianya adalah fitnah dari lembu-lembu PKR dan babi-babi DAPigs yang telah disokong dan disekongkol oleh lebai-lebai kera PAS !

Berikutan fitnah dan sabotaj yang maha hebat terhadap NFC, sebuah syarikat pengusaha makanan Halalan Toyyiban oleh orang Melayu Islam, maka aku amat ambil berat akan isu ini. Pembaca boleh rujuk fakta berkaitan NFC yang pernah aku tulis didalam 3 episode telenovela. Episode 4 bakal muncul.

Oleh kerana YB Senator Dato' Sri Sharizat Jalil tidak cepat melatah, maka semakin galak beruk-beruk mak yeh dari pakatan haram jadah membuat fitnah !

Hari ini, YB Senator Dato' Sri Sharizat memfailkan saman RM 100 juta kepada 2 ekor lembu PKR. Ikuti laporan Berita Harian;

KUALA LUMPUR: Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil memfailkan saman fitnah RM100 juta di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur terhadap Pengarah Strategik Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan Ketua Wanita PKR berhubung isu Pusat Fidlot Nasional (NFC).

Ia difailkan peguamnya, Datuk Seri Muhammad Shafee Abdullah dilakukan sebentar tadi.

Saman fitnah itu difailkan terhadap Pengarah Strategik Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli dan Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin.

Apa kesudahan nasib lembu-lembu PKR belaan babi-babi DAPigs ??? Sama-sama kita tunggu. Apa pun... PADAN MUKA !!

Fitnah makanan harian puak-puak Pakatan Haram Jadah ! Tanpa fitnah siapa lah mereka !

sumber: KGC

psst:
puak2 pakat sememangnya pandai mereka cerita supaya dapat memburuk-burukkan kredibiliti yang ada dalam ahli-ahli UMNO. mereka bukan sahaja memfitnah Shahrizat malah seluruh keluarganya juga terpalit akan permainan politik yang kotor ini. belum pun siasatan membukti bahawa Shahrizat benar-benar telah menyalahgunakan kuasa beliau telah dihina dan dicaci dengan berbagai-bagai gelaran seperti lembu. inilah puak2 yang sangat unik yang mana hanya tahu memfitnah. apa-apapun kita nantikan makluman seterusnya...apakah 2 orang tersebut akan disaman atau tidak..

KHALID GANTI HASSAN SATU PILIHAN YANG TEPAT???

0 comments
KHALID telah menghadap SUlLTAN untuk menyingkirkan Hasan Ali walaupun tempoh Hasan Ali membuat rayuan dalam PAS masih ada...

Pertukaran Portfolio Hal Ehwal Islam Selangor antara Hasan Ali kepada Khalid Cemerlang sememangnya memberi tanparan awal kepada kredibiliti PAS di Selangor yang kita sedia maklum selama ini PAS memperjuangkan ISLAM. Namun, perkara ini amat menghairankan apabila PAS hanya diberi mandat untuk memegang Exco Hal Ehwal Adat Resam Melayu, Belia dan Sukan sedangkan jawatan Exco yang pada mulanya dikosongkan selepas penyingkiran Hasan Ali yang telah ditendang secara kejam ialah portfolio Exco Hal-Ehwal Islam, Adat-adat Melayu, Instrastruktur dan Kemudahan Awam.

Mungkin ini merupakan balasan Allah S.W.T kepada PAS yang selama ini menghina UMNO dan mengatakan dengan riaknya bahawa PAS yang memperjuangkan Islam di Malaysia. Apa yang berlaku semalam telah mencalarkan imej PAS yang selama ini dikenali Parti Islam Semalaysia. Agak memilukan apabila PAS hanya diberi mandat memegang Exco Hal Ehwal Adat Resam Melayu, Belia dan Sukan sahaja.

Jawatan tersebut ibarat penghinaan kepada PAS yang selama ini memperlekehkan UMNO yang hanya memperjuangkan bangsa Melayu tanpa mengutamakan Islam. Barangkali kejadian yang berlaku merupakan signal dari Allah S.W.T supaya PAS lebih berhati-hati selepas ini.

Apa yang berlaku semalam mungkin sebagai petanda bahawa Khalid tidak mempercayai kredibiliti PAS untuk memikul portfolio Hal Ehwal Islam lagi setelah apa yang dilakukan oleh Hasan Ali (exPAS) mendatangkan banyak masalah dalam pentadbiran Selangor ketika itu. Umumnya, kita mengetahui kredibiliti Hasan yang lantang memperjuangkan Islam dengan mengawal penularan Zina, Arak, Rumah Urut, Pelacuran bahkan gejala Murtad.

Apakah tanggungjawab yang diambil oleh Khalid selepas ini mampu melakukan lebih baik dari apa yang pernah dilakukan oleh Hasan dalam mempertahankan Islam atau lebih teruk dari itu. Kita hanya mampu melihat,

Dalam Kenangan

Dr. Hassan Ali (ex PAS)
Exco Hal-Ehwal Islam, Adat-adat Melayu, Instrastruktur dan Kemudahan Awam

TAHNIAH ATAS PERLANTIKAN
Khalid Ibrahim (PKR)
Exco Hal-Ehwal Islam, Instrastruktur dan Kemudahan Awam.

TAHNIAH ATAS PERLANTIKAN
Dr Ahmad Yunus Hairi (PAS)
Exco Hal Ehwal Adat Resam Melayu, Belia dan Sukan.


psst:
apakah tiada wakil PAS yang layak untuk memegang Exco Hal Ehwal Islam Selangor???

MENJELANG HARI TERAKHIR RAYUAN SAIFUL..AG BAKAL BUAT RAYUAN???

0 comments

KUALA LUMPUR 18 Jan. - Bapa kepada Mohd. Saiful Bukhari, Azlan Mohd. Lazim, 58, hari ini sekali lagi merayu pihak Peguam Negara supaya segera bertindak mengemukakan rayuan demi keadilan anaknya.

Menurut beliau, ini kerana Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail sehingga kini seakan 'berdiam diri' daripada mengemukakan sebarang rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang melepas dan membebaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada tuduhan meliwat anaknya, 9 Januari lalu.

Jelasnya, apa yang merisaukan, tempoh masa untuk memfailkan notis rayuan berkenaan cuma tinggal beberapa hari sahaja lagi.

''Saya sebagai bapa kepada Mohd. Saiful berharap Yang Berbahagia Tan Sri Peguam Negara (Abdul Gani) sebagai pendakwa raya dapat memfailkan notis rayuan ke atas keputusan Mahkamah Tinggi pada 9 Januari lepas.

''Saya juga merasa sedikit risau kerana sehingga hari ini tiada perkembangan berkenaan memfailkan rayuan tersebut. Saya percaya tempoh masanya hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi.

''Bagaimanapun saya percaya Peguam Negara akan mengambil pertimbangan yang sewajarnya dalam memfailkan notis rayuan itu,'' katanya.

Beliau berkata demikian menerusi kenyataan yang disiarkan di blog Mohd. Saiful, http://mohdsaifulbukhari.blogspot.com.

Pada 11 Januari lalu, Azlan dalam satu sidang akhbar merayu Peguam Negara segera mengemukakan rayuan serta mengecam keras kenyataan Majlis Peguam yang menyarankan agar Abdul Gani tidak perlu memfailkan rayuan terhadap kes membabitkan anaknya itu.

Mengulas lanjut, Azlan berkata, pihaknya percaya hak anaknya sebagai seorang warganegara dan rakyat yang menjunjung Perlembagaan negara untuk melalui proses rayuan tidak akan dinafikan.

''Saya juga percaya bahawa hak untuk aduan anak saya diadili sehingga ke peringkat mahkamah yang tertinggi tidak akan diabaikan dan dinafikan oleh pihak Peguam Negara.

''Saya juga mohon pihak Peguam Negara agar tidak terpengaruh dengan desakan Majlis Peguam atau mana-mana pihak agar tidak mengemukakan rayuan,'' tegasnya.-utusan


KEADILAN BUKAN HAK MILIK MUTLAK ANWAR IBRAHIM!!!

BAR COUNCIL BUKAN PERKAKAS ANWAR IBRAHIM!!!

SAIFUL PUNYAI HAK UNTUK DIADILI!!!

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA