networkedblogs

Bersahabat..

Ku Mohon (Lebaran Aidilfitri)

Wednesday, February 29, 2012

SWISS GARDEN TAK NAK SAMAN WAK BADRUL KE SEBAB CUBAAN CEMARKAN IMEJ HOTEL ???

0 comments
buatlah repot polis wak kalau kata dipukul..barulah polis dapat buka kertas siasatan...
barulah 20 orang SAMSENG tu dapat balasan !!!!
kenyataan Wak Badrul: 
Pada jam 2.30 pagi suami wanita tersebut bersama lebih kurang 20 orang yang tidak dikenali menyerbu dan menyerang saya. Suami wanita tersebut kemudiannya telah membawa isteri dan anaknya pergi secara paksa. 
Lelaki-lelaki bersikap ala samseng ini berhenti memukul saya apabila pihak keselamatan tiba dan menghalang mereka. Namun mereka masih tidak membenarkan saya keluar dari bilik. Hanya setelah 20 minit dikurung oleh samseng tersebut, pegawai Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) tiba dan menahan saya yang berseorangan di dalam bilik.
HE: berdasarkan kenyataan Wak Badrul..dia telah dipukul oleh samseng seramai 20 orang...cuba korang bayangkan kalau 3 orang SAMSENG pukul korang...agak2 samseng tu buat apa kt korang???paling tidak pun sebiji dua penumbuk dan penerajangkan hinggapkan!!!mana kesannya??samseng mana pukul tak ada kesan??? ok..tadi PENGAWAL KESELAMATAN dh halang SAMSENGkan...kenapa pula SAMSENG tu masih kurung WAK???adakah kejadian ini BERLAKU DILUAR KAWASAN HOTEL ATAU DALAM KAWASAN HOTEL yang lebih spesifik lagi BILIK HOTEL???

lobi hotel yang dikatakan kes khalwat wak badrul berlaku...
aku tengok lobi je dah dpt bayangkan level hotel ni 3 bintang dan ke atas...

kenyataan Pengurus Keselamatan Hotel :

Perkara itu disahkan sendiri oleh pengurus keselamatan hotel tersebut yang berkata, rakaman sistem kamera litar tertutup (CCTV) hotel itu mendapati tidak ada kelibat sekumpulan lelaki seramai 20 orang memasuki hotel itu antara pukul 2 hingga 3 pagi Sabtu lalu. 
Beliau turut menegaskan, tiada seorang pun pekerja hotel yang ternampak begitu ramai lelaki bagaikan samseng memasuki hotel dan seterusnya menuju ke bilik penginapan Dr. Badrulamin sebagaimana didakwa. 
Menurutnya, hotel tersebut mempunyai CCTV di setiap laluan di tangga dan lif, bukannya di laluan menuju ke bilik penginapan. 
"Namun, rakaman CCTV yang kami lihat kembali mendapati tidak ada rakaman yang membuktikan ada orang masuk beramai-ramai ke hotel kami pada waktu tersebut. 

"Kenyataan bahawa hotel ini boleh dimasuki kumpulan samseng sewenang-wenangnya untuk membelasah pelanggan adalah sangat mencemarkan imej hotel ini"
HE : berdasarkan kenyataan pengurus keselamatan tersebut, dia telah menafikan bahawa ada kelibat sekumpulan lelaki masuk hotel dalam jam 2-3 pagi..dari celah mana pulak datangnya 20 orang tu...CCTV tak detect apa-apa...alih-alih kata dia dikurung dalam hotel...wak kata pihak KESELAMATAN menghalang samseng dari terus pukul dia...kenapa pula Pengurus Keselamatan Hotel Swiss tak cakap apa-apa...jangan bagi alasan CCTV adalah BESI sudah ler???boleh FENGSAN kalau macam ni.....Pihak Swiss Garden tak nak saman ke pihak yang cuba menjatuhkan imej Hotel anda???




WAK BADRUL 'HALUSINASI' DAKWA DIPUKUL 20 LELAKI ?!!! BALAI POLIS SENTIASA TERBUKA UNTUK WAK REPOT POLIS !!!

0 comments


KUANTAN - Persoalan mengapa Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr. Badrulamin Bahron enggan membuat laporan polis walaupun mendakwa 20 orang membelasahnya ketika ditangkap khalwat di sebuah hotel di Pantai Balok di sini kelmarin terjawab apabila siasatan pihak hotel itu mendapati dakwaan dia dipukul tidak benar.
Perkara itu disahkan sendiri oleh pengurus keselamatan hotel tersebut yang berkata, rakaman sistem kamera litar tertutup (CCTV) hotel itu mendapati tidak ada kelibat sekumpulan lelaki seramai 20 orang memasuki hotel itu antara pukul 2 hingga 3 pagi Sabtu lalu.
Beliau turut menegaskan, tiada seorang pun pekerja hotel yang ternampak begitu ramai lelaki bagaikan samseng memasuki hotel dan seterusnya menuju ke bilik penginapan Dr. Badrulamin sebagaimana didakwa.
Menurutnya, hotel tersebut mempunyai CCTV di setiap laluan di tangga dan lif, bukannya di laluan menuju ke bilik penginapan.
"Namun, rakaman CCTV yang kami lihat kembali mendapati tidak ada rakaman yang membuktikan ada orang masuk beramai-ramai ke hotel kami pada waktu tersebut.
"Kenyataan bahawa hotel ini boleh dimasuki kumpulan samseng sewenang-wenangnya untuk membelasah pelanggan adalah sangat mencemarkan imej hotel ini,'' katanya ketika dihubungi Kosmo!semalam.

PAS SEDIA TERIMA KEAHLIAN ORANG KAFIR DALAM PARTI....KIT SIANG DAN KARPAL BOLEH MASUK PAS KALAU RASA BOSAN DENGAN DAP !!!

1 comments


PAS sebuah parti yang telah diiktiraf oleh British pada 16 September 1951. Kemudian telah didaftar sebagai sebuah organisasi pada 31 Mei 1955 di Pulau Pinang dengan no pendaftaran 733.

Persengketaan sesama bangsa dan agama antara Melayu UMNO dan Melayu PAS melibatkan politik bermula apabila Tuan Hj Ahmad Fuad telah keluar UMNO lalu menubuhkan PAS. Di sini bermulanya perbalahan antara Sesama Agama dan bangsa. British pada ketika itu mengiktiraf penubuhan PAS kerana mereka lebih cekap strategi berpolitik demokasi ini untuk melihat perpaduan sesama Melayu dan Islam huru-hara. Agak pelik bila Hizbul Muslimin diharamkan dan PAS diiktiraf???PAS harus berterima kasih kepada BRITISH kerana mengiktiraf parti itu. Ternyata strategi penjajah telah berjaya. 

Salah satu contoh mudah yang kita boleh lihat ialah melalui kenyataan HADI AWANG (Orang no 1 PAS) pernah berkata :

"Saudara-saudara sekalian....Percayalah, kita menentang UMNO bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang BN bukan kerana nama dia BN. Kita menentang dia kerana dia menegakkan Perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir. IOleh kerana itulah kita berjuang melawan mereka (UMNO dan BN). Percayalah saudara-saudara, perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad dan kerana itulah kita berjuang dengan puak-puak ini. Kalau kita mati kerana berlawan ini, mati kira adalah mati syahid, mati kita adalah mati Islam" -bahan kempen 1983..

apa yang dituturkan ini adalah 29 tahun lepas tetapi sekarang mereka sudah berubah. Mereka lebih gembira bersetubuh dengan PKR yang menegakkan PERLEMBAGAAN PERSEKUTUAN dan DAP parti cauvanist yang mana tidak jelas hala tuju perjuangan ISLAM. Kalau pemimpin dari PKR bercakap soal ISLAM mereka bertutur ISLAM bersifat liberal dan plural. PAS, PKR dan DAP kita nampak macam bersatu tetapi hakikatnya mereka berpecah belah. Mungkin tepat terjemahan ayat suci al-quran ini kepada mereka 

"Kamu melihat mereka itu macam bersatu. tetapi sebenarnya hati mereka berpecah-belah" 
(Surah Al Hasyar: 14)

terkini

PAS sedia isi jawatan timbalan presiden daripada bukan Islam
SHAH ALAM, 28 Feb – PAS bersedia untuk mengisi jawatan timbalan presiden parti itu daripada kalangan bukan Islam sekiranya keadaan memerlukan, berikutan dasar parti itu yang mengalami transformasi yang lebih terbuka. 
“Islam membenarkan berlakunya perubahan dalam politik. Ada ijtihad yang boleh berubah dan tidak boleh berubah. Kami bersedia menerima jawatan timbalan presiden daripada kalangan bukan Islam sekiranya keadaan memerlukan. 
“Perkara urus tadbir dalam Islam sangat terbuka dan PAS menegaskan, kami masih parti yang berteraskan agama dan sedang mengalami transformasi yang besar, PAS bukan sahaja menampilkan bangsa Melayu, tapi sesuai untuk semua bangsa,” kata Ketua Pegawai Penyelidikan PAS Pusat Dr Dzulkefly Ahmad ketika Wacana Sinar Harian yang bertajuk “Kenapa Undi Melayu Pecah?” di sini. 
Tambah Ahli Jawatankuasa PAS Pusat ini lagi, Umno tidak dapat menerima transformasi yang ditonjolkan parti itu kerana Islam Umno adalah berdasarkan kaum. 
“Islam menurut amalan Umno adalah Islam berteraskan perkauman. Islam Umno adalah Melayu, sedangkan PAS bersedia menerima pemimpin yang bukan Islam dan kami membawa penampilan Islam untuk semua,” katanya lagi. 
“PAS bukanlah terlalu taksub,” tegas Ahli Parlimen Kuala Selangor ini lagi.
Tambah Dzulkefly, berdasarkan transformasi itu, PAS juga berjaya menubuhkan Kelab Penyokong PAS yang terdiri daripada kalangan rakyat bukan Islam. 
“Buktinya sudah jelas, PAS bukanlah bersifat rigid, sebaliknya rakyat bukan Islam juga turut memahami matlamat dan perjuangan kami yang berteraskan keadilan dan mengamalkan dasar Islam yang lebih terbuka,” tambahnya lagi. 
Wacana ke-11 hari ini turut dihadiri oleh Ketua Penerangan Perkasa Ruslan Kasim, Ahli Parlimen Pandan, Datuk Seri Ong Tee Keat, dan Pengerusi PKR Johor Datuk Chua Jui Meng.-TMI

HE : DAP mula buka keahlian kepada MELAYU...PAS bakal buka keahlian kepada KAFIR...PKR flip flop perjuangkan MELAYU...UNDI PAS MENJANJIKAN SYURGA DAN PAHAL???JIKA TAK UNDI DAPAT DOSA???UNDI PKR & DAP IBARAT MENEMPAH PINTAH NERAKA???haha...

KAMPUS : ASPIRASI UPSI SEDIA DEDAH MAKLUMAT PENTING ???

1 comments

Pro-Aspirasi, UPSI
Shahrael Bin Abd Kassim
Exco Akademik & Kerjaya
Majlis Perwakilan Pelajar

As salam dan salam sejahtera..

Perhatian kepada semua mahasiswa/i yang menggunakan perkhidmatan bas kitaran untuk ke destinasi2 tertentu. Pihak Majlis Perwakilan Pelajar telah memantau system pergerakan bas dan berikut merupakan masalah yang dapat dikenalpasti oleh pihak MPP: 

1-kekurangan bas di kampus baru. 
2-kekurangan bas pada waktu2 puncak. 
3-Mahasiswa menggunakan khidmat prebet sapu.
4-Mahasiswa terpaksa menunggu lama untuk ketibaan bas di taman bernam. 

Masalah-maslaah di atas akan segera diselesaikn bagi memudahkan lagi pergerakan semua mhhsswa. Sekiranya masih ada masalah mengenai pergerakan bas boleh adukan di “wall” MPP untuk tindakan selanjutnya. 

Kepada semua mahasiswa/i yang menggunakan perkhidmatan UPSI_JARING. Setelah berbincang dengan Naib Canselor,timbalan-timbalan Naib Canselor,dekan-dekan fakulti dan juga pegawai ICT, sekatan FACEBOOK dan YOUTUBE akan dibuka semula untuk bertujuan memudahkan mahasiswa berkomunikasi dan untuk tujuan P&P. InsyaALLAH, dalam masa terdekat sekatan ini akan dihapuskan. 

Maklumat mengenai Sekatan facebook dan juga youtube dilaksanakan bertujuan untuk meningkat kelajuan penggunaan akses internet bagi memudahkan kita semua membuka MyGuru dan juga laman web yang berkaitan dengan akademik. Walaupun masih ada yang tidak boleh mengakses internet di bilik mahupun di ruang tamu, ini adalah disebabkan oleh struktur bangunan kolej yang terlalu tebal. Pihak ICT sebelum ini telah meningktkan capaian kelajuan internet tetapi malangnya pelajar sering menggunakan youtube dan juga memuat turun(download) filem yang menyebabkan akses internet menjadi perlahan.Jadi, bagi mengatasi masalah tersebut pihak ICT terpaksa menyekat mahasiswa daripada melayari laman web berkaitan.

HE : semalam SHAHRAEL KASSIM menyelar kenyataan saya mengatakan blog saya ini bukan suara sebenar ASPIRASI UPSI. Setelah berdiplomasi pihak ASPIRASI UPSI bersetuju untuk memberi maklumat kepada saya untuk memudahkan sesuatu maklumat itu disampaikan kepada warga Kampus UPSI. ASPIRASI, UPSI bersetuju kongsi INFO kepada saya...ASPIRASI Universiti lain macam mana????

Tuesday, February 28, 2012

10,000 MAHASISWA UPSI ANJUR HIMPUNAN HIJAU ?!!! LEVEL MAHASISWA CANGKUNG TEPI JALAN !!!

0 comments



Seramai 10,000 orang penuntut UPSI berhimpun untuk menjayakan dakwah pembangkang HIMPUNAN HIJAU STOP LYNAS ?!! SAVE MALAYSIA !!! buat malu je.....level tahap tepi jalan sahaja !!!



ICON KEMPEN STOP LYNAS UPSI!!!
KAHKAHAKAH....
NAK TENGOK HUJAH DIA???

"Anti Lynas, atas dasar radioaktif itu berbahaya kepada manusia. Tak percaya? Cari mengenai kejadian di bukit merah."-icon STOP LYNAS UPSI...

BUDAK BARU MENUNTUT DENGAN FUZIAH !!!
KEPADA SESAPA NAK TAHU FAKTA KENAPA LYNAS HARUS DIHENTIKAN BOLEH JUMPA DIA !!!


TENTANG LYNAS : [SINI] [SINI] [SINI]






KAMPUS : PRO-M, UPSI lancar kempen ASALKAN BUKAN ASPIRASI (ABA) !!! Mereka mula kecut 'TELUR' !!!! Azli Md Ali 'TEMPELENG' tindakan LMP...

4 comments
Mungkin ada yang tidak tahu apakah parti yang bernaung dibawah Pro-M di Universiti Pendidikan Sultan Idris. Ok, aku cerita secara umum, Pro-M di UPSI diiktiraf sebagai sebuah gerakan pembangkang di Kampus UPSI. Pro M di UPSI terdapat dua buah parti iaitu Mahasiswa Pendidik (MP) dan Legasi Mahasiswa Progresif (LMP). 

Kali ni aku tak mahu sentuh pasal MP..nk fokus pada LMP....dlm LMP ni terdapat 3 orang WAKIL dalam KABINET MPP. masa perlantikan ada 3 orang tetapi sekarang tinggal 2 orang. Seorang mahasiswi telah disingkirkan dari kabinet MPP UPSI. Sebab apa disingkirkan??? nantikan artikel akan datang...


sekarang tinggal 2 orang....antara 2 orang lelaki ni...Fauzi (tengah) telah memikul tanggungjawab sebagai Bendahari dalam Kebinet MPP UPSI....kenapa PRO-M boleh pegang jawatan dalam Majlis Tertinggi dalam Kabinet MPP ???? kata PRO-ASPIRASI menang di UPSI!!!! itu semua aku akan bongkar sedikit masa lagi !!!

yang pakai Cermin Mata nampak Hensem Bukan??? kepada gadis-gadis sunti diluar sana...anda perlu gigit jari..mamat ni dah ada AWEK...hehe....

3 orang wakil LMP masa bentuk kabinet MPP tetapi sekarang tinggal 2 orang..tak kan 3 sahaja orang dalam LMP???ada lagi....seorang wanita yang menjadi herowing dalam LMP...siapa???itupun sedikit masa lagi aku akan dedahkan...mana Adam Adli??? Adam Adli sebenarnya menjadi tulang belakang LMP ni...kata dia dah kena GANTUNG 3 SEM???memang dia digantung..tapi dia baru sahaja HANTAR SURAT RAYUAN...nanti aku cerita pasal Adam Adli...

diTg. Malim siapa kawan sebilik ADAM???itu juga aku akan bongkar sedikit masa lagi....rakan baik dia ni nama ala-ala mafia Jepun versi K-POP...siapa nama dia???releks dulu..budak mafia ala K-POP ni bukan sebarang mafia...dia penuntut jurusan Pendidikan Islam...tertanya-tanya???nanti akan didedahkan sedikit masa lagi...

peluru kena simpan...hehe...hari ni aku nk up 1 cerita shj...kalau POLITIK pembangkang peringkat nasional menumpukan serangan psikologi ASALKAN BUKAN UMNO (ABU) yang ternyata gagal menarik pengaruh masyarakat melalui penerapan kebencian terhadap UMNO...macam mana pembangkang peringkat Nasional...begitu jugalah pembangkang di UPSI...kempen yang baru dilancarkan ni nama dia ala-ala ABU tapi mereka ubah sikit dengan nama ABA...apa ABA???ABA ialah Asalkan Bukan ASPIRASI...strategi ini sebenarnya memang sudah dijangka oleh geng-geng induk ASPIRASI UPSI...jom tengok versi gambar !!!

ASALKAN BUKAN ASPIRASI
(kempen Pro-M, UPSI menerapkan KEBENCIAN mahasiswa kepada ASPIRASI)







Pro-ASPIRASI
Azli Md Ali
Naib Yang Dipertua
Majlis Perwakilan Pelajar
Universiti Pendidikan Sultan Idris

" Asalkan Bukan ASPIRASI (ABA) adalah agenda cetek LMP yg ktandusan m0dal. stelah kempen WE LOVE UPSI dicanang ASPIRASI. semangat kecintaan mahasiswa terhadap UPSI meningkat. pelajar kbyakannya mengutuk tndakan Adam Adli yg memalukn UPSI dan mencemar nama UPSI trhadap KPM sbg majikan. 

mahasiswa mula sedar bhwa KPM sudah byk pilhan. xseperti dlu yg tlalu bgntng kpd UPSI. guru2 dari IPTS, IPTA selain UPSI, GSTT n IPG bakal diutamakan krn mereka dianggap taat kpd pmerintah brbnding pel UPSI yg dicop Sbg pmbngkang.

mahasiswa harus sdar dan msyrkt Malaysia harus tahu bhwa hanya Adam Adli, MP dan LMP yg men0lak kerajaan. jumlahnya skitar 300 org shj. slebhnya sedia brkhdmat utk msyrkat n taat kpd pemerntah. Biarkan mereka dengan permainan politik cara mereka. 

ASPIRASI sekarang sedang menumpukan kebajikan para penuntut disamping kempen WE LOVE UPSI 

Di sini saya ingin mengambil kesempatan untuk berkongsi sedikit info. Tadi ASPIRASI telah menghantar wakil untuk menghadiri mesyuarat bersama pihak ICT..berkaitan isu FB dan YOUTUBE..usaha sedang dilakukan untuk membatalkan semula sekatan tetapi impaknya, student kena tanggung n jgn buat aduan kalau wifi lemah or xdpt. 

kbyakan pel yg nk cr bhn on9 utk asgment tpksa tanggung lagi. iaitu kelembpan wifi krn youtube n fb jd wadah pel utk download mcm2 MOVIE or LAGU. statistik n kajian pusat ict mendapati lebh 70% pel suka dwnload lagu n vdeo di utube. hmpir 90% pel kolej mghbiskan masa dgn on9 fb. - AZLI MD ALI (ASPIRASI)



Asalkan Bukan ASPIRASI telah dicedok daripada Kempen Lama yang dilakukan LMP sendiri iaitu ASALKAN BUKAN UMNO yang tidak mendapat sambutan di UPSI 
Asalkan Bukan ASPIRASI telah dicedok daripada kempen lama yang dilakukan LMP sendiri iaitu ASALKAN BUKAN UMNO...





HE : sah!!dengan terlaksananya ASALKAN BUKAN ASPIRASI telah membuktikan PRO M UPSI membawa idealisme PARTI PEMBANGKANG ke dalam KAMPUS !!! mereka sedang berusaha membawa idealisme PEMBANGKANG tetapi ASPIRASI sedang menyelsaikan isu pelajar!!! pasal FB dan YOUTUBE!!! aku kata biarkan je sekatan FB dan YOUTUBE....mereka boleh main FB dan YOUTUBE masa siang..malam fokus tugasan...!!!!haha

PENGUMUMAN : UPSI ANJUR HIMPUNAN HIJAU ???MALAM NI AKU DEDAHKAN...ADA IKON PAKAI SONGKOK LAGI !!!HEHE

KAMPUS : ASPIRASI UPSI dalam diam Mohon SEKATAN FB & YOUTUBE ditarik semula !!!

0 comments
Sebentar tadi, Saudara Shahrael Bin Abd. Kassim selaku wakil daripada ASPIRASI, UPSI telah menghubungi saya. Dia dengan lantangnya telah menyelar tindakan saya sebelum ini yang telah menyokong bahawa sekatan FB dan YOUTUBE di UPSI pada sebelah malam. Shahrael yang memegang akaun Facebook 'Inishah Abd Kassim' daripada ASPIRASI, UPSI berpendapat bahawa artikel saya bertajuk "Pro M UPSI mula main sentimen Facebook dan Posting untuk meraih UNDI demi NAFSU POLITIK BUAS!!!" bukan bererti ianya juga pendirian ASPIRASI, UPSI. 

Kepada Shahrael dan anggota ASPIRASI, UPSI, jawapan saya mudah sahaja. Apa yang tertulis di dalam blog adalah pendapat peribadi. Saya tetap pada pendirian bahawa UPSI menyekat FB dan YOUTUBE ada rasionalnya sendiri..Berikut saya ingin kongsi sedikit maklum balas Shahrael dari ASPIRASI, UPSI terhadap sekatan FB dan YOUTUBE..



Pro-Aspirasi, UPSI
Shahrael Bin Abd Kassim
Exco Akademik & Kerjaya
Majlis Perwakilan Pelajar

Assalamualaikum dato'...
Ramai student yang bertanya kepada saya dan minta sampaikan kepada dato mengenai sekatan facebook dan youtube.Untuk pengetahuan dato ramai juga yg perlu utk mengakses youtube contohnya seperti student muzik yg selalunya membuat rujukan mengenai lagu2 lama dan baru di youtube.Saya bagi pihak ASPIRASI dan mahasiswa/i UPSI berharap dato' dpt berhubung dgn pengarah pusat ICT utk membuka kembali sekatan facebook dan juga youtube yg dilakukan setiap malam bermula dari jam 7 malam hingga 7 pagi.Mohon kerjasama dan bantuan dari dato' utk membantu menyelesaikan masalah ini.segala kerjasama dan bantuan dari dato' amatlah saya hargai.Sekian.

~We Love UPSI~


TERKINI : DATO' PADUKA DR. JUNAIDI BIN ABU BAKAR, TNC HEP telah memberi maklum balas akan membawa perkara ini ke Mesyuarat Pengurusan dan beliau telah memohon kepada ICT tentang masalah ini. Malam tadi dalam acara Karnival ANTI DADAH beliau telah umumkan bahawa akan mengusahakan sesuatu supaya FB dibuka semula...


HE : setiap apa yang ditulis hanya pendapat peribadi dan tak mewakili ASPIRASI, UPSI...ASPIRASI tak perlu RISAU !!!

JANGAN JADI SEPERTI INI !!! 

HANYA PERJUANGAN DI FACEBOOK TAPI TAK BUAT APA-APA TINDAKAN !!!

Adakah anda setuju jika kita desak beramai2x pihak UPSI menarik balik sekatan akses FB dan Youtube.. Desakan kita hanya untuk memperjuangkan hak kita sebagai Mahasiswa/wi.. Kita bayar dan kita wajar dapat perkhidmatan terbaik.. Sila like post ini sebagai tanda setuju..

Teruskan bersama KSMP


Sekat akses FB dan Youtube 7 malam - 7 pagi dengan alasan untuk Mahasiswa/wi UPSI lebih menumpukan perhatian pelajaran pada minggu pertama kuliah?. Semua Mahasiswa/wi dikenakan yuran wifi setiap semester.. Adakah ia releven?

Teruskan bersama KSMP

Perjuangan kami untuk Mahasiswa/wi, bukan menjadi pembodek atau kuda tunggangan mana2x pihak.. Mahasiswa/wi ada idealisme dan jalur perjuangan mereka tersendiri.. Facebook dan Youtube hak mahasiswa, UPSI tiada hak menyekatnya..

Teruskan bersama KSMP

Monday, February 27, 2012

BERANI KE WAK BADRUL NAK SAMAN 'JAIP' SEBAB TANGKAP DIA ?!!!

0 comments

Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) menafikan dakwaan Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr. Badrulamin Bahron yang ditangkap khalwat semalam bahawa tangkapan itu adalah 'komplot terancang' daripada pejabat agama itu.

Timbalan Pengarahnya, Datuk Mohd. Ghazali Abd. Aziz menegaskan, tindakan tersebut dibuat atas aduan daripada suami wanita terbabit yang menghubungi penguat kuasa JAIP supaya datang ke hotel itu kerana didapati isterinya bersama dengan lelaki lain.

"JAIP tidak pernah merancang atau berkomplot untuk membuat tangkapan terhadap kedua-dua individu terbabit.

"Lagipun sebarang tangkapan dibuat atas aduan orang ramai. Perkara seperti merancang atau komplot tidak pernah terjadi dalam tangkapan sebelum ini kerana JAIP mempunyai prosedur yang ditetapkan," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Mingguan Malaysia hari ini melaporkan, seorang pemimpin PKR Selangor ditangkap khalwat bersama seorang wanita berstatus isteri di sebuah hotel di Balok semalam.

Beliau ditangkap bersama pasangannya oleh suami kepada wanita tersebut yang bekerja sebagai juruteknik di sebuah institut kemahiran di negeri ini.

Suami kepada wanita itu kemudiannya menghubungi penguatkuasa JAIP yang datang ke bilik hotel itu kira-kira pukul 3 pagi.

Mohd. Ghazali berkata, panggilan yang dibuat oleh orang ramai diibaratkan seperti menghubungi bomba jika berlaku kebakaran atau kecemasan. 

HE : kalau UMNO report boleh lah nak salahkan UMNO...ni laki sendiri repot takkan nak salahkan UMNO juga!!!


JELAK dengan sikap PEMBANGKANG !!! Riak sangat dengan papan tanda TUTUP RAMBUT dikatakan TUTUP AURAT !!!

3 comments
inilah mentaliti puak-puak haram Pakatan Rakyat yang riak dan bangga dengan apa yang mereka ada. Aku sudah lama dengar bila ada apa-apa konsert di negeri tadbiran PAS pasti artis-artis menutup AURAT. tutup KEPALA ke TUTUP AURAT???negeri tadbiran PKR dan DAP rakan setubuh macam mana??? tak abis lagi menuntut ke???

Heboh cerita tadbiran PAS tak ada premis Perjudian dan Arak. Kalau berani keluarkanlah bukti bahawa memang benar kerajaan tadbiran PAS LANGSUNG tidak ada meluluskan SATU Lesen pendaftaran perniagaan ARAK dan JUDI pun di negeri tadbiran mereka. Aku masih hairan kenapa masih ada orang cakap boleh beli no ekor tapi di kedai-kedai basikal yang menjual secara haram. Haram dan Halal kalau diukur dari segi lesen perniagaan baik tak payah. Jelak dengan alasan ini !!!




Berbalik kepada Isu Papan tanda di atas. Lihat dengan mata hati tanpa pengaruh POLITIK yang sempit aku ingin bertanya adakah Papan Tanda di atas ini menutup AURAT atau sekadar memakai tudung. Adakah BERTUDUNG melambangkan menutup AURAT. Kalau puak DAP tu aku tak kisah sangat sebab mereka ni tak katam lagi menuntut dengan PAS..


Gambar atas ni merupakan salah seorang artis wanita yang membuat konsert dihadapan pendengar wanita disebuah negeri jolokan serambi mekah. Cuba cek berapa ramai yang menutup AURAT. Moralnya, janganlah riak dan mudah rasa bangga bahawa anda tu pejuwang menutup AURAT tetapi hakikatnya semua UMAT ISLAM harus menjaga AURAT. Seperti biasa bila otak sudah panas ditambah pula nafsu amarah yang comfem tak boleh dibendung, mereka akan memaki hamun dan tak musatahil juga akan menyebut "SALAH UMNO / UMNO macam bagus sangat / SEKURANG-KURANGNYA ada usaha" (inilah alasan yang mereka mampu bagi)..bagi aku, hukum tetap hukum..

ada tak rakyat TADBIRAN PEKATAN RAKYAT nak bangkang tulisan aku dengan mengatakan SEMUA RAKYAT DITADBIRAN PR menutup AURAT ?

AURAT!!!
sengaja aku copy paste sebab kita tidak diboleh mengubah sesuka hati.


Maksud Aurat dari segi bahasa:Segala perkara yang dirasa malu (jika dilihatkan ,didedahkan) juga memberi makna a'ib,cacat,cela atau juga diterjemahkan sebagai lorong-lorong jalan di bukit.(Munawwir,Kamus Bahasa A'rab-Indonesia)

Private parts, genitals, defect, fault and blemish. (Al-Mawrid Al-Quareeb,A Pocket Arabic-English Dictionary)

Dalam Hadis:"Wanita itu adalah a'urat".( المَرْأةُ عَوْرَةٌ ),Maksudnya wanita itu menjadi a'urat kerana dirinya adalah aurat bila ia menampakkan apa yang patut ia rasa malu seperti mana seseorang yang bila auratnya tersingkap terasa malu. (Lisanul A'rab.Jilid 4) 

Kesimpulannya:

Aurat itu ialah suatu (yang terdedah,tersingkap, terbuka) maka terasa malu seperti aib seseorang didedahkan maka ia akan malu,dan adakalanya perkara itu menjatuhkan maruah (menurunkan harga) dirinya.Maka kerana itulah 'AURAT' (aibnya) ditutup dan dijaga untuk memelihara harga dirinya, seperti penjual menyembunyikan kecacatan (aib) barang supaya tidak jatuh harganya.

Maksud Aurat dari segi syara':Suatu yang wajib ditutup atau suatu yang haram dilihat. (Fiqh Al-Manhaji A'la Al-Mazhab Al-Imam Syafie',Jilid 1)



FOTO : LTDL'12 Di Kawasan Blogger Harapan Esok !!!

0 comments
Peringkat ke-4 LTDL'12 telah bermula di Daerah Batu Pahat. Selaku rakyat Batu Pahat, saya turut hadir untuk melihat sendiri dengan kaca mata kurniaan ilahi sebuah sukan berbasikal bertaraf antarabangsa. Hujan Lebat pada sebelah pagi tidak menghalang masyarakat Batu Pahat untuk turut serta bagi memberi sokongan kepada semua pelumba LTDL '12 ini. Anggaran 500 orang rakyat Batu Pahat telah hadir memeriahkan perlepasan LTDL'12 peringkat ke-4 ini yang  akan berakhir di Muar. 

Kehadiran ini boleh dikatakan memuaskan memandangkan hari ini merupakan hari bekerja. Pelepasan LTDL di sini telah di sempurnakan oleh YB Dr. Mohd Puad Zarkashi selaku Ahli Parlimen Batu Pahat merangkap Timb. Menteri Pelajaran pada jam 10 pagi tadi. 

Di sini saya ingin kongsi beberapa keping gambar acara pelepasan LTDL di Batu Pahat sebentar tadi



Peta hari ini


Team Malaysia memanas badan...
aku risau juga takut pening sebab asyik pusing sahaja....
gua doakan brader2 ni menang....
1 Malaysia sokong anda

YB Puad menerima kalungan 'tag' daripada penganjur




pegawai Bomba turut serta memberi sokongan

pegawai Majlis Perbandaran Batu Pahat juga hadir

'Mad Salleh' Media sempat cucuh rokok. 
Geram tengok kamera kiri kanan... 

Terengganu Cycling Team...

lepas panas badan...
kena iterview...style...



penunggang dari Team Azad University ini berasal dari Batu Pahat...


Tarian Singa kebudayaan masyarakat Cina telah memeriahkan acara pagi tadi


persembahan Kuda Kepang...
tak Johor lah kalau tak kenal Kuda Kepang

Kump Reyok / Kuda Kepang dari Sinar Warisan Sg Nibong, Semerah, Batu Pahat





Dari Kanan ,Pelumba Belanda, Floris Goesinnen dari Team Drapac Cycling (Jersi Merah), Andrea Guardini dari pasukan Farnese Vini-Selle Italia (Jersi Biru), & pelumba Amerika Syarikat, David Zabriskie dari Garmin-Barracuda Team (Jersi kuning) 




Dari Kanan ,Pelumba Belanda, Floris Goesinnen dari Team Drapac Cycling (Jersi Merah) , Andrea Guardini dari pasukan Farnese Vini-Selle Italia (Jersi Biru), pelumba Amerika Syarikat, David Zabriskie dari Garmin-Barracuda Team (Jersi kuning) dan Dmitriy Gruzdev  dar Astana Pro Team (Jersi Putih) 




 HE : Sedih sebab tak dapat bergambar dengan Anuar Manan...kehkehkeh....

Sunday, February 26, 2012

#HIMPUNANHIJAU 2.0 #LYNAS : Kalau nak Bantah Linas WAJIB dengar taklimat di Akademik Menara Gading Balok dulu !!! bukannya dari mulut Politik Lim Kit Siang dan Fuziah!!!

5 comments
Aku berbangga dengan kebebasan berhimpun yang diberikan oleh kerajaan Barisan Nasional yang meneraju Malaysia yang mana telah memberi peluang dan ruang yang secukupnya kepada rakyat Malaysia berhimpun secara aman. Himpunan macam inilah yang kita mahukan !!! dapat kelulusan Polis....

sebelum pergi jauh, Fuziah yang kononnya jadi 'Pejuwang Sejati Wanita Pembangkang' yang membawa mesej anti LYNAS ini sebenarnya dah pergi ke belum Tapak LYNAS ??? dah dengar ke belum penerangan oleh PIHAK LYNAS....kalau belum memang bodoh !!! lupa aku nak puji yang video FUZIAH, 'Going Green' sangaat....

inilah beza puak pembangkang dan penyokong kerajaan. Penyokong kerajaan ingin mendapatkan maklumat tentang Lynas mereka terus refer ke pihak LYNAS...tapi pembangkang kalau setakat rujuk FUZIAH je baik tak payah. kita lihat gambar perhimpunan Hijau tadi. Good Polis !!!!

Lim Kit Siang pun datang !!! kekehkeh

kehadiran anggaran aku 5-6 ribu...

agh...mati.....kahkahkah

Orang Kuat Bersih Kuning pun hadir Himpunan Hijau !!!

Sambil kempen Himpun Hijau selit sikit DAKWAH Politik..

Hijau sangat...



Salahkan Barisan Nasional dan UMNO makanan rugi puak pembangkang !!!

10 ribu adalah kot...

video paling bodoh yang aku pernah tengok !!!

DAH PUAS TENGOK GAMBAR HIMPUNAN HIJAU ???
JOM BACA FAKTA OLEH LYNAS !!!!
JANGAN LUPA KLIK GAMBAR UNTUK BESARKAN !!!


sebarang maklumat Linas boleh diperolehi terus dari Akademi Menara Gading Balok

















Di sini saya ingin kongsikan beberapa jawapan pihak Linas tentang tuduhan yang salah terhadap Lynas. Maklumat ini saya dapat semasa sesi penerangan oleh 3 orang pegawai Lynas di  Akademik Menara Gading Balok tempoh hari:

1) Apakah itu nadir Bumi?
Jawapannya : Nadir Bumi boleh didapati diseluruh dunia tetapi nadir bumi sangat sukar untuk didapati dalam kuantiti yang banyak dan mudah diakses. Nadir bumi biasanya sukat diekstrak dan sesebuah projek boleh mengambil masa bertahun-tahun, malah berdekad-dekad untuk dimajukan. Nadir bumi penting untuk teknologi hijau yang efesyen seperti kenderaan hidbrid, penjanaan kuasa angin, pencahayaan menggunakan tenaga yang rendah dan paparan skrin rata yang efisen.

2) Apakah standard yang digunakan oleh LAMP?
Jawapannya : LAMP menggunakan standard antarabangsa, dan kami telah mengesahkan dan menggunapakai sepenuhnya standard ini sejak dari mula lagi. LAMP memenuhi peraturan-peraturan kesihatan, keselamatan dan persekitaran yang antara terketat di dunia.

3) Mengapa membina sebuah loji pemprosesan di Malaysia dan tidak di Australia?
Jawapannya : Linas telah membuka perniagaa di Malaysia atas sebab-sebab ekonomi. Gebeng mempunyai sebuah tanaman perindustrian yang telah mantap dan ditetapkan dengan akses kepada kemudahan perlaburan yang baik, bahan kimia bergred tinggi, bekalan kuasa dan utiliti yang boleh dipercayai serta infrastruktur yang sungguh baik. Linas memenuhi semua peraturan dan telah mendapat kelulusan untuk membina sebuah logi pemprosesan di Australia, tetapi telah memilih Malaysia kerana ia memudahkan kami berhubung dengan pelanggan-pelanggan global kami.

4) Adakah pekatan nadir bumi Lynas radioaktif? 

Jawapannya : Elemen-elemen nadir bumi secara sendirinya tiada radioaktif. Pekatan mineral tersebut mengandungi bahan radioaktif semualajadi pada aras yang rendah. Pekatan mineral mengandungi bahan radioaktif semula jadi kerap diangkut ke merata dunia untuk diproses. Oleh kerana pekatan mineral yang digunakan oleh LAMP mempunyai tahap radiasi yang rendah, ia diklasifikasikan sebagai selamat, tiada toksik serta tidak berbahaya oleh semua standard antarabangsa. 


5) Bagaimanapula dengan sisanya? 

Jawapannya : Salah satu daripada sisa LAMP mengandungi asas torium yang sangat rendah. Lynas tidak mengekstrak atau memekatkan Torium tersebut, maka tahap radiasi yang rendah masih berkekalan – dari bahan mentah sehinggalah ke proses pengankutan, pemprosesan dan sisa. 


6) Adakah LAMP sama seperti logi nadir bumi di Bukit Merah? 

Jawapannya : LAMP adalh berbeza sama sekali daripada logi nadir bumi di Bukit Merah. Logi di Bukit Merah memproses Monazit daripada sisa lombong timah yang sangat berbeza daripada nadir bumi yang kami proses. Buat masa ini terdapat standard yang lebih ketat dikuatkuasakan dan ini tiak memungkinkan kes Bukit Merah berulang. 


7) Bagaimana pula dengan radiasinya? 

Jawapannya : walaupun radiasi aras rendah adalah sebahagian daripada kehidupan kita, namun kami memahami kebimbangan saudara dan mempunyai proses yang ketat untuk mengehadkan sebarang dedahan. Untuk pengetahuan anda, kehidupan seharian kita juga terdedah daripada radiasi aras rendah yang berpunca daripada cahaya matahari dan peralatan seperti televisyen , radio, telefon mudah alih , computer dan cahaya mentol, dan daripada prosedur-prosedur perubatan yang asas. Pendedahan kepada nadir bumi kami tidak memberi risiko yang melebihi daripada apa yang diterima seharian.

AFUZIAH DAH PERGI KE TAPAK LYNAS DAN DENGAR PENERANGAN DARI LYNAS ??? BELUM DENGAR CERITA SEBENAR TAPI DAH BUAT VIDEO...KEHKEHKEH !!!





ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA