networkedblogs

Bersahabat..

SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

Anwar Perlu 5 Minit Jer Untuk Menipu...

Wednesday, October 31, 2012

Gambar: Majlis Kesyukuran & Santai Bersama @ZulFahmi_63

0 comments

Bertempat di Rasta, TTDI sebentar tadi telah dijalankan satu majlis Kesyukuran & Santai bersama Zulfahmi @63...

Selain majlis kesyukuran & santai bersama Zulfahmi..Beliau turut mendaftar sebagai Rakan Cop..

HE : mantap hero kita sorang ni...gua sokong lu Zulfahmi!!!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Kasih Sayang Seorang Ibu..Sanggup Berbohong Untuk Anak-Anak

0 comments
Pagi ini aku mahu kongsikan betapa besarnya pengorbanan seorang ibu..bermulanya saat anda melihat cahaya sehingga anda meninggal dunia..ibu akan cuba sedaya upaya menjaga anak-anaknya walaupun anda anak derhaka...

Biarpun anda membuang ibu anda tetapi tidak pernah terlintas ibu anda akan membuang anda...saksikan gambar dan paparan video di bawah untuk kesedaran kita bersama...



HE : Hargai ibu anda..sayangi mereka selagi mereka hidup...jangan jadi orang yang menghargai setelah kehilangan...

*mohon like dan share...

Tuesday, October 30, 2012

Akaun twitter @AnwarIbrahim kena hack? @MadSabu pula nak jadi hero...

1 comments

Apa hendak jadilah dengan 2 pemimpin ni..sorang syiah sorang pula tak mengaku kaki liwat..

Malam raya kelmarin akaun twitter @MadSabu telah RT akaun twitter Anwar ibrahim yang mengeluarkan status "Saya Gay"..

Kandungan tweet tersebut adalah seperti berikut :

@MadSabu: Astargfirullah, bawak mengucap brader malam2 raya ni... #PRhipokrit ke? RT @anwaribrahim: saya gay!

Melihat akan kandungan tersebut membuktikan bahawa Anwar telah menulis 'saya gay!'..tapi bila aku mencari kandungan tersebut di tweet @anwaribrahim ternyata kandungan tersebut telah hilang..

Di sini mungkin Anwar telah tersalah tulis dan kebetulan @MadSabu RT..kemudian Anwar telah padam...

Mungkin juga akaun twitter Anwar telah di hack ketika ini..setelah dia perasan maka Anwar pn padam..jangan kita lupa bahawa blog pribadi Anwar pernah mendakwa bahawa akaun blog tersebut telah di hack pada Raya Aidilfitri yang lepas..mungkin juga kali ini Raya Aidiladha giliran akaun twitter dia..

HE : "itu macam saya tulis tapi bukan saya!!!" kehkehkeh!!!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Pemuda UMNO dahului Pembangkang Desak Tangguhkan AES!!

0 comments

Tahniah buat Pemuda UMNO kerana mendengar rintihan rakyat..Cadang penangguhan sistem AES ini adalah langkah bijak dari Ketua Pemuda UMNO ini..

Inilah bezakan kita dengan cacai..bila kita berhadapan dengan masalah, kita berani mencari penyelesaian dan alternatif untuk penambahbaikkan kerajaan...beza pula dengan puak cacai..setiap masalah mereka tidak akan beri cadangan dan alternatif tetapi MENYALAHKN UMNO BARISAN NASIONAL!!!

Baca berita selanjutnya:

KUALA LUMPUR 30 Okt – Pemuda UMNO hari ini menuntut dan mendesak kerajaan menangguhkan pelaksanaan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) dan mengkaji semula pelaksanaan sistem berkenaan kerana terdapat banyak rungutan dan persoalan mengenai sistem tersebut.

Ketuanya, Khairy Jamaluddin berkata terdapat banyak pandangan serta maklum balas daripada akar umbi mengenai sistem berkenaan dan pergerakan itu berharap mesyuarat kabinet pada minggu ini dapat membincangkan dan membuat keputusan berdasarkan desakan pergerakan itu.

Menurut beliau pihaknya telah membincangkan perkara berkenaan secara pro dan kontra dan kesimpulannya pergerakan itu mendapati terdapat banyak kelemahan yang ada pada sistem AES itu.

"Banyak rungutan mengenai lokasi kamera berkenaan…. Ada pandangan orang awam yang katakan lokasi itu tidak mencerminkan kebarangkalian berlakunya kemalangan. Banyak rungutan kawasan tersebut bukanlah kawasan yang dianggap tidak selamat atau bukan kawasan hitam.

"Keduanya ada tempat yang mana kamera diletakkan had lajunya tidak praktikal.. had laju rendah untuk diletakkan kamera dan banyak kenderaan yang melepasi had laju tersebut tanpa timbulkan masalah keselamatan. Ketiganya jarak kamera terlalu dekat dengan kawasan tertentu yang mana kawasan itu mudah untuk melepasi had laju.

"Kesimpulannya kami dapati bahawa ada banyak kelemahan pada sistem AES ini dan bukan kami tidak setuju kerana pada dasarnya sistem automatik adalah sistem yang baik," katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas mempengeruskan mesyuarat Exco Pemuda UMNO, di sini, hari ini.

Khairy yang juga Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN) seterusnya menambah sekiranya sistem berkenaan hendak dilaksanakan selepas ini, kerajaan perlulah mengkaji beberapa aspek seperti lokasi, had laju dan mengadakan pendidikan umum.

"Bukan kita tidak sokong AES ini untuk jalan raya menjadi lebih selamat dan kami memahami bahawa ini tidak menghalalkan mereka yang melanggar undang-undang tidak dibawa pengadilan….AES menimbulkan banyak masalah.

"Jadi Pemuda desak kerajaan tangguhkan pelaksanaan AES dan kami harap mesyuarat jemaah menteri pada minggu ini dapat membincangkan perkara ini dan membuat keputusan atas permintaan dan desakan kami," katanya.

Dalam pada itu Khairy turut memberitahu Pemuda UMNO dan Pemuda BN akan berperanan sebagai pemduah cara dalam usaha membantu proses pendaftaran Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M).

"Kita buat perkara ini atas semangat kesukarelaan sendiri dan tidak diminta oleh mana-mana pihak. Cuma kami dapati bahawa pengedaran BR1M kepada penerima baru terutama golongan bujang yang tidak tersenarai dalam BR1M pertama perlu kita permudahkan proses dan membantu mereka.

"Saya dah minta setiap bahagian edar borang dan skuad utusan pemuda pergi ke kawasan kilang-kilang, kawasan orang orang muda dan sasaran kita adalah 2,000 setiap bahagian. Kita akan pergi ke kawasan yang ramai orang muda untuk edarkan borang dan sekiranya perlu akan kutip dan hantar borang BR1M 2.0 ke LHDN.

"Walaupun borang ini mudah dimuat turun menerusi internet, boleh diisi secara elektronik tetapi contohnya ramai pekerja kilang yang tidak sempat untuk isi secara elektronik dan kami akan hantar Skuad Utusan Pemuda untuk bawa borang berkenaan kepada mereka yang layak," katanya.

Sumber: http://www.pemudaumno.org.my

http://rembau.com.my/2012/10/pemuda-umno-desak-kerajaan-tangguhkan-pelaksanaan-aes/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Langkah Pertama PR Berkuasa..Buang Kakitangan Awam!!

0 comments

Masihkah anda ingat bahawa puak pembangkang yang diketuai DAP cauvanis akan mengurangkan kakitangan awam dengan alasan penjawat awam terlalu ramai?

Seperti yang kita ketahui DAP PAP ala komunis amat membenci umat ISLAM Melayu. Sebab itulah mereka mahu buang penjawat awam yang majoritinya umat ISLAM Melayu.

Yang pastinya jika perkara ini berlaku,akan ada penyokong PR yang mengundi PAS mahupun PKR akan dibuang kerja..sedangkan pengundi mereka dibuang apatah lagi penyokong setia BN..lagi dengan selumber mereka buang...

Belum pun memerintah,mereka sudah menunjukkan bangangnya..buat penat sahaj kerajaan BN buat Bajet nak beri bonus 1 tahun setengah..mereka pula mahu buang kakitangan awam..

Sebab itulah mereka mampu janjikan kenaikan gaji guru dan bonus 3 bulan gaji..rupa-rupanya ada 72 ribu pekerja akan dibuang terlebih dahulu...

Seperti biasa,bila ada perkara bodoh yang dilakukan DAP,maka PAS dan PKR akan tampil membuat penafian bagi menjernihkan kekeruhan yang dilakukan DAP Bangsat....Malangnya, DAP sendiri tidak membuat penafian tentang hal ini...Ini bermakna,DAP tetap dengan pendirian mahu membuang 72 ribu penjawat awam..

Melalui kajian yang dilakukan oleh Perbendaharaan Malaysia, Pembangkang tidak menyediakan peruntukan secukupnya iaitu RM 6.9 billion untuk membayar gaji dan pencen penjawat awam.

Peruntukan tersebut akan membuatkan seramai 72 ribu orang dibuang kerja supaya perbelanjaan peruntukan tidak melebihi apa yang dirancang...

PAS dan PKR tidak perlu menafikan lagi agenda DAP membuang pekerjaan sektor awam yang dimonopoli ISLAM Melayu. Ini terbukti jelas melalui peruntukan kewangan bagi bayaran gaji dan pencen ternyata tidak mencukupi..peruntukan yang dipersetujui bersama DAP PAS PKR ternyata menunjukkan mereka mempunyai keseragama agenda iaitu membuang pekerja ISLAM Melayu..

Penafian yang dibuat hanyalah mahu menyedap dan meraih kembali kepercayaan rakyat kepada mereka...

Inilah hasilnya jika pakar ekonomi sperti Anwar dan Tony Puaka membuat bajet..ada sahaja yang akan mendapat bala bencana!!!

HE : Sahaja aku undi PR kerana mahu melihat bangsa aku merempat dibuang kerja...72 ribu kakitangan akan dibuang bukan jumlah yang kecil!!!UNDI PR buang KERJA!!!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Monday, October 29, 2012

Mulianya Hati Perdana Menteri Bernama @NajibRazak . Kenapa @MadSabu rela makan babi dari makan ayam dengan PM?

0 comments

Lihatlah betapa mulia dan mesranya Dato' Sri Haji Mohammad Najib bin Tun Haji Abdul Razak meluangkan masa melayan kerena Anwar Ibrahim si Ketua Pencacai Pembangkang negara minum TEH...

Walaupun DS Najib dikutuk dan dihina oleh juak-juak cacai pembangkang tetapi dia tetap dengan pendirian untuk bermesra dengan Anwar walaupun Anwar dan sekutunya banyak mengutuk dan menghina dari segenap aspek..

Inilah contoh tauladan yang harus ada pada pemimpin Barisan Nasional yang melayan musuh mereka dengan baik...

Apapun aku bersyukur kepada Allah S.W.T kerana DS Najib dipanjangkan umur dan tak ada kejadian tidak diingini berlaku..risau juga ada racun dalam air yang diminum DS Najib..

Lihat sahaja muka Anwar macam aku pun takut nak minum dengan dia..apa taknya kot-kot ada racun dalam minuman siapa tahukan...

Cerita DS Najib melayan musuh mereka dengan baik merupakan salah satu sifat terpuji Rasulullah S.A.W yang harus kita ikuti...

Di sini aku nak kongsikan sedikit info Sifat Tauladan Kasih Sayang Rasulullah...
1. Pernah seorang Arab Badwi menarik dengan begitu kasar jubah buatan Najran yang kasar kainnya, yang dipakai oleh Rasulullah SAW hingga berbekas leher baginda. Tetapi Rasulullah SAW tidak marah, malah menghadiahkan jubah itu kepada Arab Badwi tersebut. 
2. Seorang wanita tua selalu menyakiti Rasulullah SAW dengan meletakkan duri, najis dan lain-lain halangan di jalan yang selalu dilalui oleh Rasulullah SAW. Namun Rasulullah SAW tidak bertindak balas. Pada satu ketika apabila wanita itu sakit, Rasulullah SAW menziarahi dan menunjukkan kasih sayang terhadapnya. Wanita tua itu terharu dengan kebaikan Rasulullah, lantas memeluk Islam di tangan baginda. 
3. Rasulullah SAW pernah dilihat oleh para Sahabatnya mencium anak kecil, lantas seorang Sahabat menegurnya, “Engkau mencium anak kecil, ya Rasulullah?” Kerana pada sangkaannya Rasulullah tidak pernah mencium anak kecil. Baginda mengiyakan lantas bersabda, “Barang siapa tidak mengasihi, dia tidak akan dikasihi.” 
4. Rasulullah SAW sangat mengasihi Sahabat-sahabatnya. Jika seorang Sahabat sudah dua tiga hari tidak kelihatan, baginda akan bertanya, “Ke mana perginya si polan si polan itu…” 
5. Jika ada orang yang meminta tolong pada Rasulullah SAW, tidak pernah baginda tidak menunaikannya. Baginda sangat prihatin dan amat mengambil berat kesusahan orang lain. Rasulullah SAW bersabda: “Barang siapa yang menunaikan satu hajat saudaranya, akan ALLAH tunai 70 hajatnya.”

HE : Orang yang paling bodoh apabila melihat gambar ni ialah MAD SABU kerana dia rela makan BABI dari makan ayam dengan Najib Razak..kahkahkah...ketua dia sendiri rela minum teh dgn najib dia pula nak makan babi..tak tahulah kalau depan Najib Anwar minum TEH...belakang Najib minum beer tu hak dia kerana kita bersetuju untuk tidak bersetuju...kehkehkeh

Sunday, October 28, 2012

TERBAKAR!!! Gambar MONARKI Pemimpin Pakatan yang boleh buat cacai Kepanasan!!!

2 comments
Puak cacai yang tak sedar diri dulu pernah kata bahawa BN mengamalkan amalan nepotisme atau anak beranak dalam kepimpinan negara...

Sekarang ini mereka makan balik taik yang mereka buang dahulu..Puak Pakatan haram paling kuat mengamalkan amalan susunan takhta ibarat monarki..

Azmin ali anak emas anwar pasti akan menjadi pilihan utama biarpun sokongan cacai bawahan tidak kepadanya...

Saksikan lebih banyak gambar monarki dan dinasti dalam pakatan di bawah ini.





Zulfahmi Gagal Tamatkan Saingan GP Australia...Maaf Rakyat Malaysia!!!

2 comments

Apa boleh buat..tuah tak ada buat Zulfahmi kali ini...aku rasa kalau Zul dapat tamatkan saingan comfem dia naik podium sekali lagi..tapi malangnya di terlebih shoot ketika lap pada 4 pusingan terakhir sampai terbabas...biasalah barang bayekkk memang over shoot time lap...kalau tak..takkan baru start dah no 2...mantap Zulfahmi...

Gua sokong LU!!!

PHILLIP ISLAND, 28 Oktober - Penunggang Moto3 GP negara, Zulfahmi Khairuddin yang memenangi tempat kedua pada GP Malaysia minggu lepas tidak bernasib baik pada perlumbaan MotoGP Grand Prix Australia 2012 di Litar Philip Island hari ini apabila terjatuh pada pusingan empat terakhir sebentar tadi. 
Zulfahmi yang memulakan perlumbaan hari ini di petak ke lima mengakui bahawa Litar Philip Island antara litar yang mencabar ekoran keadaan cuaca di Phillip Island yang sejuk dan berangin. 
Philip Island bukannya litar yang membawa tuah buat Zulfahmi apabila pemuda berusia 21 tahun itu gagal melayakkan diri pada 2010, manakala tahun lalu dia bermula pada petak ke 27 dan menamat perlumbaan di tangga ke-20. 
Pada perlumbaan sebentar tadi, Zulfahmi memulakan saingan di barisan kedua dan terjatuh pada pusingan ke empat terakhir. 
Keputusan perlumbaan motosikal Moto2 dan Moto3 Grand Prix Australia 2012 di Litar Philip Island yang berlangsung hari ini adalah seperti di bawah. -Putrajaya Online
Selanjutnya di SINI

Sahaja Kami Korban Aidiladha Kerana Royalti PAS...bodoh!!!Lembu Korban diselimutkan Bendera Royalti!!!

4 comments
Ini lagi bangang tahap bangsat...amalan Korban sempena Aidil Adha telah digunakan puak PAS untuk mengambil kesempatan supaya pahala korban sekali masuk dengan program Royalti mereka...

Apa kejadahlah puak-puak bodoh ni pacak bendera royalti dan banner royalti kat badan lembu tu..memang dahsyat puak-puak ni punya politik...kalau depa nak pakai baju PAS masa sembelih tu ok lagi..ini tidak...

siap selimutkan Lembu tu dengan bendera buruk Royalti mereka...

Sepatutnya amalan korban ni menginggatkan kita peristiwa Nabi Ibrahim AS dan anaknya Nabi Ismail AS...tapi puak haram jadah ni ambil kesemptan nak promosikan kempen Royalti mereka...

Kalau pemimpin tak pandai tadbir sampai bila pun Kelantan macam tu juga...

Semalam aku ada post artikel tentang cacai PAS bezakan daging korban UMNO dan PAS di SINI..hari ini kisah selimut pula!!



HE : kau bukakanlah pintu hati mereka Ya'Allah supaya mereka lebih matang..amin...

Saturday, October 27, 2012

Bangsat Umat PAS!!Daging Korban pun nak dipolitikkan!!!

0 comments




*gambar hiasan

Cerita ini benar belaka..tadi aku teman sahabat aku ke rumah pak cik dia..katanya ada majlis makan-makan sempena hari raya haji..

Kira macam open houselah lebih kurang..adalah juadah ayam panggang, otak-otak, nasi, me, ikan pari dan daging korban..

Lihatkan gaya orang yang datang tu aku dah agak ni orang PAS.sebabnya ada yang pakai baju tertera logo PAS..biasalah bila cacai-cacai PAS dah berkumpul, kerja lain tak ada.. kutuk kerajaan BN sahaja...mana yang tak kuat iman komfem boleh bergaduh wow...

Nasib baiklah aku ni ok dan steady..sedang sedap makan dan bakar BBQ..aku terdengar suara tuan rumah kata..."Ha...daging yang plastik putih tu orang UMNO punya..yang plastik lagi satu (hijau kebiruan) tu daging orang PAS punya"..

Aku pun diamkan jelah..malas nak lawan..maklumlah kita ni tetamu..kena hormat tuan rumah..aku pun tengok diorang siang dan salai...

Bila dah masak semua disatukan dalam satu bekas maka tuan rumah yang labelkan daging PAS dan UMNO pun jemput kami makan..

Aku pun makan..kerana pada aku perbezaan politik bukan bererti daging itu halal atau tidak...asalkan daging korban makan ajelah...

Moralnya,agak-agaklah bila nak politik tu..kat padang mahsyar nanti kita semuanya sama..tak adanya orang yang akan bawak bendera PAS atau berpakaian ada logo PAS..

Inilah puak PAS..semua benda nak dipolitikkan...

HE : ikutkan hati nak je aku amek gambar tuan rumah td..nasib baik bateri aku habis!!!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Friday, October 26, 2012

Ayuh Aminkan Doa untuk tegakkan agama Allah SWT!!!

1 comments

Mari kita pasang niat dan berdoa..

"Sahaja aku menolak PAS,PKR dan DAP pada PRU 13 ini kerana Allah taala..sesungguhnya perjuangan menegakkan agamamu lebih besar dari aku pangkah Pakatan Rakyat pd PRU 13 ini"

Mereka jelas memusuhi ISLAM dalam UMNO walaupun sama Kiblat dan agama...

kau makbulkanlah doa kami ini ya'allah!!!

Mohon sebarkan...

Sumber : FB Anti Bersih

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Pihak Mengantung Banner Kak Jat 'Lembu' Dikesan

0 comments

Tidak perlu kita pening kepala mencari atau menuduh UMNO bhgn Kangar cuba menjatuhkan kredibiliti Kak Jat dengan isu Banner yang tertulis Datuk Seri Shahrizat Lembu..

Pihak yang lakukan semua ini ialah musuh UMNO kerana mereka beranggapan dapat memberi tekanan kepada Kak Jat kononnya dalam UMNO sendiri menolaknya..

Musuh UMNO yang kita ketahui tak lain tak bukan pastinya Cacai pakatan haram jadah...

Apa yang pasti Kak Jat tetap tabah..pembangkang menghina dan terus menghina..hanya Allah sahaja dapat membalas apa yang pembangkang lakukan..orang nak buat baik pun salah..

Bagi aku sumbangan Lembu dari Kak Jat lebih baik dari Md Sabu bangsat yang rela makan babi dengan Guan Eng dari makan Ayam yang Halal bersama DSs Najib..

Tak tahulah aku apa maksud ayam yang dimaksudkan Md Sabu..mungkin ayam binatang dan mungkin juga ayam pelacur seperti Normah puaka..

Aku betul-betul hairan bagaimana orang yang buduh seperti Md SABon boleh menang bertanding dengan Ust Nasha...apa dah buta ke ahlol tolol PAS ni..

Bukan kata MD Sabu tak hensem tapi nur pun tak de kt wajah Md Sabu..macm manalah Normah puaka boleh minat kt dia...

HE : Uweeeeak!!

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Gambar Majlis #Korban di #Putrajaya

0 comments

Sebanyak 44 ekor lembu telah dikorbankan sempena majlis korban di Putrajaya yang bertempat di kawasan parkir Percint 16

Ini merupakan majlis tahunan yang telah dianjurkan oleh parlimen Putrajaya sebanyak 3 kali berturut-turut...

Syabas dan tahniah masyarakat Putrajaya yang hadir...

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Info Malam Jumaat!!!Tiada Had Umur!!!

0 comments

1. Orang yg pertama menulis Bismillah:
Nabi Sulaiman AS.

2. Orang yg pertama minum air zamzam:
Nabi Ismail AS.

3. Orang yg pertama berkhatan:
Nabi Ibrahim AS.

4. Orang yg pertama diberikan pakaian pada hari qiamat:
Nabi Ibrahim AS.

5. Orang yg pertama dipanggil oleh Allah pada hari qiamat:
Nabi Adam AS.

6. Orang yg pertama mengerjakan saie antara Safa & Marwah:
Saidatina Hajar (Ibu Nabi Ismail AS)

7. Orang yg pertama dibangkitkan pada hari qiamat:
Nabi Muhammad SAW

8. Orang yg pertama menjadi khalifah Islam:
Abu Bakar AsSiddiq RA

9. Orang yg pertama menggunakan tarikh hijrah:
Umar bin Al-Khattab RA

10. Orang yg pertama meletakkah jawatan khalifah dlm Islam:
Al-Hasan bin Ali RA

11. Orang yg pertama menyusukan Nabi SAW:
Thuwaibah RA

12. Orang yg pertama syahid dlm Islam dari kalangan lelaki:
Al-Harith bin Abi Halah RA

13. Orang yg pertama syahid dlm Islam dari kalangan wanita:
Sumayyah binti Khabbat RA

14. Orang yg pertama menulis hadis di dlm kitab/lembaran:
Abdullah bin Amru bin Al-Ash RA

15. Orang yg pertama memanah dalam perjuangan fisabilillah:
Saad bin Abi Waqqas RA

16. Orang yg pertama menjadi muazzin & melaungkan azan:
Bilal bin Rabah RA

17. Orang yg pertama bersembahyang dgn Rasulullah SAW:
Ali bin Abi Tholib RA

18. Orang yg pertama membuat minbar masjid Nabi SAW:
Tamim Ad-dary RA

19. Orang yg pertama menghunuskan pedang dlm perjuangan fisabilillah:
Az-Zubair bin Al-Awwam RA

20. Orang yg pertama menulis sirah Nabi SAW:
Ibban bin Othman bin Affan RA

21. Orang yg pertama beriman dgn Nabi SAW:
Khadijah binti Khuwailid RA

22. Orang yg pertama mengasaskan usul fiqh:
Imam Syafei RH

23. Orang yg pertama membina penjara dlm Islam:
Ali bin Abi Tholib RA

24. Orang yang pertama menjadi raja dlm Islam:
Muawayah bin Abi Sufyan RA

25. Orang yg pertama membuat perpustakaan awam:
Harun Ar-Rasyid RH

26. Orang yg pertama mengadakan baitulmal:
Umar Al-Khattab RA

27. Orang yg pertama menghafal Al-Quran selepas Rasulullah SAW:
Ali bn Abi Tholib RA

28. Orang yg pertama membina menara di Masjidil Haram Mekah:
Khalifah Abu Ja’far Al-Mansur RH

29. Orang yg pertama digelar Al-Muqry:
Mus’ab bin Umair RA

30. Orang yg pertama masuk Syurga:
Nabi Muhamamad SAW

p/s: Betulkan kalau salah

Thursday, October 25, 2012

Siaran Langsung Dari Mekah

0 comments


Ayuh saksikan siaran langsung dari Mekah...


Free live streaming by Ustream

Cerita Tauladan Aidil Adha : Berjalan Beribu Kilometer Kerana Mahu Menunaikan Ibadah Haji

0 comments

Sumber : Anti Bersih

Lelaki ini berjalan beribu kilometer semata-mata mahu menunaikan Ibadah haji di Mekah dari Bosnia. Allahurabbi.

Senad Hadzic yang berasal dari Bosnia akhirnya berjaya sampai ke Mekah untuk menunaikan haji selepas dengan berjalan kaki selep
as merentasi 7 buah negara termasuk Syria yang kini dilanda perang saudara.

Beliau telah berjalan kaki sejauh 5,700 kilometer (km) selama 314 hari merentasi Bosnia, Serbia, Bulgaria, Turki, Syria dan Jordan untuk ke Mekah dengan membawa beg sandang seberat 20 kilogram.

Dia telah merentasi Syria yang bergolak pada bulan April lalu sejauh 500km dalam tempoh 11 hari termasuk melintasi bandar raya Aleppo dan Damsyik serta sejumlah pos kawalan tentera rejim dan pasukan pembebasan Syria tetapi dia beruntung kerana tidak pernah ditahan.

Di sebuah pos kawalan tentera rejim Presiden Bashar Al-Assad, beberapa askar mengarahkannya mengosongkan beg sandangnya. Apabila beliau menunjukkan al-Quran dan mengata bahawa dia berjalan kaki ke Mekah, mereka melepaskan dia berlalu pergi.

Dalam perjalanannya, Senad Hadric pernah berhadapan dengan suhu sejuk antara -35° darjah Celsius di Bulgaria dan kepanasan yang mencecah 44° darjah Celsius di Jordan.

Dia juga pernah menunggu di Istanbul, Turki selama beberapa minggu untuk mendapatkan kebenaran bagi merentasi Jambatan Bosphorus dengan berjalan kaki, selain daripada menunggu selama dua bulan di sempadan Jordan dan Arab Saudi bagi mendapatkan visa untuk mengerjakan ibadah haji.

p/s: Kental sungguh iman beliau.

Cacai Meroyan Kerana @NajibRazak Tak Jawab 'BABI' Tapi Senyap Pula Bila @MadSabu Nak Makan Babi. Kenapa?

0 comments



Punyalah meroyan puak cacai kerana DS Najib tidak menjawab Babi ketika ditanya oleh seorang pelajar sekolah tentang contoh najis Mughallazah selain anjing. Jawapannya ialah BABI...aku faham DS Najib tidak mahu jawab sebab takut akan dijadikan Isu.

Puak cacai bukan boleh pakai..tak jawab babi pun jadi isu..kalau Najib jawab Babi komfem puak cacai akan gunakan video tersebut dan spin kata Najib cakap babi kat budak sekolah...

Lihat betapa bodohnya puak cacai yang terdesak di bawah ini : 

1) Video Najib dimalukan oleh budak Sekolah tersebar!! Pada minit 2:00 anda akan melihat Perdana Menteri Malaysia disoal oleh salah seorang pelajar dari SekolahKebangsaan Kiaramas yang terlibat dengan projek i-THINK Pilot. Soalan yang ditanya oleh salah seorang pelajar tersebut setelah menjelaskan tentang najis Mughallazah dan memberikan contoh yang pertama “Bolehkah Datuk Seri memberikan contoh untuk najis Mughallazah?” Najib gagal memberikan jawapan dan berpaling kepada Muhyiddin mengharapkan bantuan tapi Muhyiddin pun sama seperti Najib gagal memberikan jawapan hingga akhirnya rakan murid yang bertanya itu membantu Najib dengan memberikan cadangan iaitu Babi… Ini pemimpin Islam yang pencacai UMNO banggakan sangat tu?

2) Pada minit 2:00 anda akan melihat Perdana Menteri Malaysia disoal oleh salah seorang pelajar dari SekolahKebangsaan Kiaramas yang terlibat dengan projek i-THINK Pilot.
Soalan yang ditanya oleh salah seorang pelajar tersebut setelah menjelaskan tentang najis 
Mughallazah dan memberikan contoh yang pertama “Bolehkah Datuk Seri memberikan contoh untuk najis Mughallazah?” 
Najib gagal memberikan jawapan dan berpaling kepada Muhyiddin mengharapkan bantuan tapi Muhyiddin pun sama seperti Najib gagal memberikan jawapan hingga akhirnya rakan murid yang bertanya itu membantu Najib dengan memberikan cadangan iaitu Babi…



HE : punyalah gembira puak cacai bila Najib tak jawab BABI...MD Sabu yang cakap rela makan babi dengan guan Eng dari makan ayam dengan Najib puak cacai nak kata apa pula...sekarang aku nak tanya...Tak nak jawab Babi dengan Makan Babi mana lagi berat?bodoh piang puak cacai ni..dah tak ada isu ka?Bangsat punya PAS


Fadhilat Puasa Sunat Hari Arafah diampunkan Dosa setahun lepas dan setahun akan datang

0 comments

Hari Arafah merupakan hari yang mempunyai kelebihan tersendiri. Jika para jemaah haji diwajibkan berada di padang Arafah untuk wuquf di sana, kita yang tidak berkesempatan untuk menunaikan haji dianjurkan untuk berpuasa pada hari ini. Kedatangannya setahun sekali ini janganlah disia-siakan. Kita juga dianjurkan untuk berzikir dan berdoa kepada Allah pada hari ini. Di sini dipetik beberapa buah hadis untuk renungan kita bersama.

Daripada Abi Qatadah al-Ansari bahawa Rasulullah S.A.W telah ditanya mengenai puasa hari Arafah? Maka jawab Rasulullah S.A.W yang artinya: Dikaffarah (ampun dosa) setahun lalu dan setahun akan datang. (Hadis isnad sohih dikeluarkan oleh imam Muslim, Tarmizi, Ibnu Khuzaimah dan Baihaqi)

Daripada Sayyidatina ‘Aisyah telah berkata : Tiada dari hari dalam setahun aku berpuasa lebih aku gemari daripada hari Arafah. (Hadis isnad sohih dikeluarkan oleh Ibnu Abu Syaibah dan Baihaqi)

Daripada Anas bin Malik telah berkata : Adalah dikatakan pada hari-hari sepuluh setiap hari(menyamai) seribu hari, hari Arafah(menyamai) sepuluh ribu. ….Telah berkata imam Baihaqi yaitu pada kelebihan. (Hadis isnad hasan dikeluarkan oleh imam Baihaqi dan disebut oleh imam Sayuti)

Semoga amalan kita bertambah dari tahun yang telah lalu dan dosa kita diampunkan oleh Allah. Gunakanlah segala peluang yang ada demi menambah lagi bekal akhirat kita sebelum bertemu Allah di hari yang tidak ada pertolongan lain selain mereka yang menemuiNya dalam keadaan hati yang bersih dan selamat daripada kekotoran dosa dan noda.

NIAT: “Sahaja aku puasa sunat hari A’rafah esok hari kerana Allah Ta’ala.”

Rujukan:
1. Kitab Fadhailul Auqat oleh Abi Bakar bin Al-Husin Al-Baihaqi di kaji oleh Adnan Abdul Rahman Majid Al-Qaisi cetakan Maktabah Al-Manarah Makah Mukarramah

Wednesday, October 24, 2012

Nurul Izzah 'Lentik' tapi Mulut Haram Jadah Munafik!!!

0 comments

Berahi mana yang tidak tertarik pabila mendengar ungkapan janji manis sicantik manis ini...tapi sayang, wajahmu yang cantik...tapi mulutmu haram jadah munafik..siharam jadah ini telah menipu para pengundi Lembah Pantai yang mana akan memberi rasuah janji RM 600-RM1500 jika haram jadah ini menang pada PRU yang lalu..

Penduduk Lembah Pantai yang dahulunya percaya dengan lentikan body dan manisan mulut haram jadah munafik ini terpaksa menelan air liur apabila mereka semuanya telah ditipu..


KUALA LUMPUR - Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil hari ini menyatakan sokongan terhadap Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin sebagai calon Barisan Nasional (BN) untuk kerusi Parlimen Lembah Pantai pada pilihan raya umum ke-13 yang akan diadakan tidak lama lagi.
  
Bekas anggota Parlimen Lembah Pantai itu berkata tiada siapa yang lebih layak selain Raja Nong Chik yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno kerana kerja kerasnya di kawasan Parlimen Lembah Pantai selama ini. 
Bekas Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Kebajikan Masyarakat itu juga berkata: “Sebenarnya saya telah menyokong Datuk Raja (Nong Chik) sejak tiga tahun yang lalu, cuma hari ini saya umumkan.

“Ini kerana Datuk Raja Nong Chik telah bersama saya selama 15 tahun ketika saya menjadi ahli parlimen Lembah Pantai selama tiga penggal,” katanya pada sidang akhbar di sini hari ini. 
Raja Nong Chik yang juga Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar turut hadir pada sidang akhbar itu.  
Shahrizat yang merupakan anggota Parlimen Lembah Pantai sejak pilihan raya umum 1995 setelah mengalahkan bekas ketua hakim negara Tun Mohamad Salleh Abas dari parti Semangat46 dengan majoriti 13,361 undi gagal untuk mempertahankan kerusi tersebut untuk penggal ke-empat pada pilihan raya umum lepas.  
Shahrizat telah dikalahkan oleh Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat Nurul Izzah Anwar. Nurul Izzah mendapat kelebihan sebanyak 2,895 undi.  
Raja Nong Chik berkata hubungan beliau dengan Shahrizat tidak pernah putus walaupun terdapat dakwaan bahawa beliau menjadi punca karier politik Shahrizat berakhir.  
“Semasa dalam kabinet, saya duduk sebelah menyebelah dengan Shahrizat. Saya akui kadang-kadang saya ada perbezaan pendapat, tapi saya tidak pernah bergaduh dengan Datuk Seri. 
“Sebenarnya yang nak sangat kami gaduh cuma pembangkang, mereka seboleh-boleh mahu Umno berpecah supaya mereka menang dengan mudah. Kalau parti Umno ini bersatu padu, mustahil mereka akan dapat menang,” katanya.  
Sementara itu, Shahrizat juga menuntut Nurul Izzah menunaikan janji untuk memberikan elaun saraan dari RM600 hingga RM1,500 kepada suri rumah jika menang pilihan raya umum 2008.
“Semasa kempen 2008, beliau menjanjikan elaun saraan kepada suri rumah, sekarang sudah empat tahun, mana dia janji-janji mereka?  
“Ternyata ini adalah janji kosong mereka, asalkan mereka dapat menang pilihan raya, mereka tidak lagi mempedulikan rakyat,” katanya. - Bernama

HE : .Kalaulah pengundi dia babi sudah tentu haram jadah ini lama dah kena sondol... 

Isu HUDUD : PAS BANGSAT!!!

0 comments

Hiruk piruk seketika dunia maya dengan hamburan kemarahan sesetengah pihak apabila Presiden MCA, Chua Soi Lek (CSL) menyatakan sekiranya hasrat PAS mahu melaksanakan hukum hudud menjadi kenyataan bakal menyebabkan kira-kira 1.2 juta orang kehilangan pekerjaan.

Kebanyakan reaksi balas dari pihak penyokong pro pembangkang, mereka menyifatkan kenyataan CSL itu adalah satu penghinaan terhadap Islam dan disebabkan itu UMNO perlu mengambil tanggungjawab di atas keterlanjuran CSL itu.

Hakikatnya, bukan UMNO ataupun mana-mana pemimpinnya yang perlu dipersalahkan berikutan kenyataan CSL yang sedikit bias itu, sebaliknya Mursyidul Am PAS, Nik Aziz Nik Mat serta Presiden PAS, Hadi Awang yang perlu mengambil tanggungjawab dan menanggung bebannya.

Seandainya para pembaca semua imbas semula pertikaian hukum hudud di antara PAS dengan rakan sepakatannya DAP sejak sekian lama, Nik Aziz dan Hadi Awang sebenarnya secara sedar atau sebaliknya, telah memberi 'lesen' untuk CSL berkata demikian mengikut pemahamannya.

Misalnya 12 Ogos 2009 yang lalu, Nik Aziz pernah mengeluarkan kenyataan terbuka menganggap tentangan DAP terhadap Islam bukannya satu kesalahan konon atas alasan DAP bukannya Islam.

"DAP kalau hina Islam pasal dia bukan Islam. Yang orang Islam tolak Islam itu lebih menghina Islam," demikian kata Nik Aziz kepada pemberita di Kota Bharu semasa diminta mengulas tindak tanduk beberapa pemimpin DAP yang seperti sengaja menghina Islam.

Reaksi selamba Nik Aziz itu sehingga kini tidak pernah dinafikan olehnya, dan menariknya semenjak itu, segelintir pemimpin politik bukan Islam kelihatan yakin dengan lampu hijau dari Mursyidul Am PAS itu, sehinggakan kian ramai dari kalangan mereka khususnya dari DAP dengan sewenang-wenangnya mempersendakan hukum hakam Islam.

Barangkali sudah ketentuan Illahi, ngam-ngam 3 tahun selepas Nik Aziz memberi lampu hijau untuk DAP sesuka hati menghina Islam atas alasan DAP bukan Islam, tanggal 12 Ogos 2012 yang baru sahaja dua bulan berlalu, Presiden PAS, Hadi Awang pula telah mengeluarkan kenyataan bahawa "DAP berhak untuk menolak hudud".

Dalam kenyataan tersebut yang disiarkan oleh Sinar Harian itu, Hadi berkata, penolakan DAP terhadap undang-undang Islam bukanlah sesuatu yang menghairankan kerana Karpal Singh serta kebanyakan ahli DAP adalah bukan Islam.

Namun apabila CSL selaku Presiden MCA pula mengeluarkan satu kenyataan bias mengaitkan kesan buruk pada ekonomi negara sekiranya hudud PAS dilaksanakan, kenapa pula para penyokong PAS tiba-tiba sahaja melenting? Walhal, bukankah Nik Aziz & Hadi Awang sendiri sebelum ini secara sedar telah menghalalkan tindakan DAP untuk menghina Islam.

Jika para pemimpin DAP dianggap tidak bersalah bilamana mempertikaikan hukum hakam Islam sehingga berjaya memaksa PAS berlembut dan mengalah sebagaimana terbukti dalam beberapa mesyuarat tertinggi PR sebelum ini, maka usahlah menyalahkan CSL apabila beliau mengambil kesempatan tersebut untuk lebih kritis terhadap hudud PAS. -Sudin Sahak

HE : Bangsatnya PAS bila kena batang hidung mereka ada saja konar dia!!!

Tiada Matahari Terbit Pada 23-25 Disember 2012..

3 comments

Pihak NASA menjangkakan akan berlaku fenomena bumi akan gelap selama 3 hari iaitu bermula pada 23, 24 dan 25 Disember 2012. Apakah ini satu bencana atau anugerah? Entah benar atau ke tidak hanyalah jangkaan manusia sahaja.

Para Saintis NASA menjangkakan perubahan alam semesta dengan kegelapan penuh pada bumi selama 3 hari bermula pada 23 Disember 2012 bukanlah akan berakhirnya usia dunia, tapi ini adalah “Penyejajaran Alam Semesta“, di mana matahari dan bumi akan berada pada satu garis lurus untuk pertama kalinya. Bumi akan bertukar tempat dari dimensi ke 3 ke dimensi 0, lalu bertukar lagi ke dimensi ke 4.

Semasa proses pertukaran ini, seluruh alam akan menghadapi perubahan besar, dan kita akan melihat dunia yang baru (Dark of the Earth). Dunia gelap tanpa sinar, tanpa cahaya matahari.

Semasa kejadian ini berlaku, bersedialah, ketenangan amatlah diperlukan, saling berhubung antara satu sama lain, berdoa, dan terus berdoa. Beristirehatlah di rumah selama 3 hari tu

Banyak perbahasan tentang apa yang akan terjadi 3 hari tersebut tapi ramai yang tidak percaya. Gini je lah!, kita tunggu dan lihat je lah nanti pada 23, 24 dan 24 Disember 2012 tu, ni hanyalah jangkaan atau ramalan manusia je, tak pasti. Tapi kalau benar-benar terjadi, sekurang-kurang kita dah tahu dan bersedia menghadapi dunia baru selama 3 hari tu nanti.

Hanya Allah yang Maha Mengetahui segalanya, wallahu ‘alam…Assalamualaikum…

Nik Aziz Semakin Nyanyuk...nak Pimpin PAS sampai mampos?!!!

0 comments

Apalah nak jadi dengan situa nyanyuk ni..aku lihat ISLAM PAS ini hanya pada Nik Aziz...jika Nik Aziz Mati maka perjuangan PAS akan musnah  dan lenyap..apalah yang diorang ni sayang sangat dengan Nik Aziz sampai nak biarkan situa ni memimpin sampai mampos...

Aku kalau dia ni tak pernah suruh Tun M letak jawatan aku pun tak kisah dia nak pimpin sampai mampos...tapi dia ni manusia maha munafik..dia kata kat orang lain suruh letak jawatan tetapi dia sendiri tak rela letak jawatan dan nak pegang sampai mampos...

Ramai yang tidak tahu yang situa ni pernah berkata sekitar tahun 1990 (PRU-10), Situa ni cabar Tun M (PM ketika itu) supaya letak jawatan Perdana Menteri. Katanya Mahathir sudah tua dan nyanyuk, sentiasa uzur..sekarang siapa yang dah tua dan uzur tapi masih tak sedar diri nak pegang jawtan sampai mampus?


Si tua ini pernah kata jika Mahathir letak jawatan hari ini, ambo pula akan letak jawatan sebagai Menteri Besar kelantan. Setelah Mahathir letak jawatan 2003, sampai sekarang dah nak masuk 2013 si tua ni masih tak tunaikan janji dia lagi..dasar munafik!!!

Dia boleh dengan lantang kata orang UMNO akan masuk neraka dan PAS masuk syurga...puih!!!orang tua ni punya mulut serius biadap dan perlu diajar cara biadap...siapa orang tua ni nak label UMNO masuk syurga / neraka? depa tak sedarkan bahawa depa ni bodoh tahap dewa..kata UMNO kafir tapi mengiktiraf kafir yang makan babi sebagai kepimpinan Khalifah Umar Abdul Aziz..

Haram jadah punya orang tua..orang yang sama kiblat dengan dia boleh dia kata kafir..tapi orang yang terang-terang kafir puak cacai iktiraf kepimpinan khalifah...

Semasa PRK Sarawak, si tua kutuk ni kata orang Sarawak Bodoh pakai cawat..malah ketika PRK di Tenang Johor, orang tua ini sekali lagi tunjukkan mulut haram jadahnya dengan melabelkan orang johor tolak PAS sebagai orang arab jahiliah.

Semasa orang tua ni angkat sumpah MB sekitar 1990, dia keluarkan kenyataan bahawa perempuan tidak boleh kerja malam di Kelantan..rasa nak ludah jekan baca...

Lu tak percaya lu pergi kat Kelantan tengok ada tak wanita bekerja malam?p kat hospital tengok ada tak perempuan..inilah pemimpin nyanyuk mulut haram jadah..setiap kata-katanya berubah-ubah ikut nafsu gila dia...

Abby Abadi boleh pula bekerja bagi ceramah malam-malam...ramai lagi muslimah PAS dibenarkan menjadi pemimpin dengan masuk bertanding PRU/PRK malah ada juga kerja jd Exco Kerajaan negeri.

Suka-suka hati orang tua ni jer kelurkan fatwa...puih!!!

Ini memang level haram jadah punya mulut...cakap tak serupa bikin..bila kena PAS pandai pula situa anggap pemimpin politik berbeza dengan penjawat awam kerana boleh pimpin sampai mampos...

puak cacai PAS semakin taksub dengan orang tua ni...ingat!!jangan kapankan situa kutuk ni dengan bendera PAS sudahlah!!!jangan besok Nik Aziz dah mati orang anggap nik aziz ni keramat...lepas tu p kubur dia sembah letak pulut kuning..letak telur ayam..minta nombor ekor...ingat!!!jangan anggap dia ni KERAMAT!!!dia ni manusia biasa jer...lahir pun seperti korang juga...pakai lampin..berak dan kecing dalam lampin ketika kecil!!!

HE : Maka ramailah puak cacai tak puas hati kononnya aku hina ulama..aku peduli apa sbb bagi aku Si tua ni hanya ulama bagi PAS..bukan ulama bagi Islam..kerana dia memusuhi umat ISLAM di DALAM UMNO...mana ada ulama memusuhi sesama islam sesama kiblat dengannya...



SIAPA PALING TUA KALAU BUKAN SI TUA ITU...



Tuesday, October 23, 2012

Blogger Prihatin : Adik Adam Ucap Terima Kasih Semua Rakyat 1 Malaysia yang Membantu!!!!

0 comments

Dimaklumkan bahawa adik Adam telah selamat dan dipindahkan di HKL. 

Terima Kasih Dr. Hopital Bainun Ipoh...Menteri Kesihatan dan Dato Sahrizat atas segala bantuan dan sokongan tak lupa juga pada Dato Hamidah yang banyak membantu Adam. Terim Kasih atas doa aunty dan uncle semua...

Adam sayang 1 Malaysia...

sebelum ini aku ada postkan satu memo di SINI

Terima kasih semua yang membantu...

HE : mesej tersebut aku dapat dari laman FB yang mana menyatakan bahawa Adik Adam yang sebelum ini sakit saraf otak dan kerosakan mata telah sihat...Alhamdulillah...tq Allah S.W.T!!!kalaulah adik adam boleh berkata-kata pasti dia ucap "Terima Kasih Semua Rakyat 1 Malaysia yang Membantu!!!!"

Komen UFB Terhadap Kecelupaan Chua Soi Lek dan Kebiadapan Karpal!!!

0 comments

Chua Soi Lek : Kami tolak hukum Hudud kerana menjejaskan GPI
Karpal : Langkah Mayat Saya jika mahu laksanakan hudud


HE : mantaplah UFB...berkatalah benar walaupun pahit..serius aku kata Chua Soi Lek jahil agama walaupun telah diberi penerangan oleh ILMU di wisma MCA...jangan jd PAS..pahit pun dia telan...

“I SUPPORT ALL EFFORTS TO PROTECT THE SECURITY OF THE STATE OF ISRAEL" -Nuar

0 comments

Ada satu cerita nk tunjukkan bagaimana seorang rakyat Malaysia terlalu taksub dengan Yahudi..

Cerita ini bermula apabila seorang pemanah dari Yahudi, Inggeris dan Amerika mahu menunjukkan kehebatan mereka..

Dalam menunjukkan kehebatan mereka tanpa disedari..Yahudi telah mengambil kesempatan untuk membunuh orang lain semata-mata mahu jadi hebat...

Sumber : http://pistolnakal.blogspot.com/2012/10/diantara-orang-amerika-inggeris-israel.html

Untuk menunjukkan kekuatan dan kehebatan negara masing-masing, maka antara Orang Amerika, Inggeris, dan Israel menguji kemampuan menggunakan panah. Dengan memanah buah epal yang diletakkan di atas kepala seorang Arab.

Orang Amerika diberikan kesempatan pertama dan berhasil membelah buah epal menjadi dua, lalu berteriak: "I am RAMBOO!!!"

Selanjutnya, orang Inggeris pun berhasil memanah buah epal hingga terbelah menjadi empat tanpa mengenai kepala Si Arab, dengan tidak mahu mengaku kalah ia pun berteriak: "I am ROBINHOOD!!!"

Giliran terakhir, orang Yahudi dengan tenang melepaskan anak panahnya dan tepat mengenai "mata si Arab", lalu dengan bersorak penuh kemenangan ia berteriak: "I am SORRY!!!"

Manakala di sebuah lokasi lain, ada seorang Melayu menyatakan: "I SUPPORT ALL EFFORTS TO PROTECT THE SECURITY OF THE STATE OF ISRAEL"

Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

Bukti PAS Parti ISLAM mampu mengislamkan Kafir?.TAKZIAH!!!

0 comments

Inilah kejayaan pendekatan Islam yang digunakan PAS untuk mengislamkan kafir..Mereka berkawan dengan kafir dengan harapan mampu memberi dakwah kepada DAP dan kafir tetapi apa yang mereka tahu hanyalah menggunakan kalimah-kalimah ayat suci Al-Quran tetapi langsung tiada kesedaran dari sudut makna mahupun hukum tajwid...

Agak sedih bila kafir melafaskan takbir disambut dengan semangat oleh puak PAS..sungguh mudah Islam dipergunakan dan PAS dikeldaikan oleh kafir...

Bila ditanya puak PAS mereka comfem bangga dan bongkak kata berjaya mengislamkan Kafir DAP setidak-tidaknya pandai mengungkap takbir...alhamdulillah..insya'allah..

tertanya juga aku kalau Kafir ini beri salam kepada penganut PAS apakah mereka wajib menjawab dengan penuh atau tidak...




HE : Tahniah PAS!!!Karpal kata langkah mayat saya kalau nak tegakkan hukum Islam...PAS kata tak apa...yang penting PAS ada usaha..puih!!!bodoh piang!!!tarbiah dululah PKR tu...

Farid Kamil Hadir Temuduga Sukarelawan Polis

3 comments



Pelakon dan Pengarah filem tempatan Farid Kamil dikhabarkan telah menghadiri satu temuduga kemasukan menjadi Pasukan Sukarelawan Polis (PVR) di IPD Shah Alam.

Kehadirannya untuk mengikuti temuduga bukan kerana populariti tetapi atas kesedaran untuk membantu rakyat menangani masalah jenayah..

Mantaplah Farid..lepas ni boleh bantu pihak polis mengatasi masalah jenayah contohnya penagih ganja..huhuhu
"Saya rasa dengan menyertai PVR ini kita dapat bersama-sama membantu polis menangani masalah jenayah dan menjaga keamanan negara," ujarnya ketika ditemui selepas menghadiri sesi temu duga di Ibu pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam. 
Dalam pada itu, Farid memberitahu kesedaran untuk berkhidmat sebagai PVR timbul selepas dia terbaca mengenai nisbah tidak seimbang 111,000 polis mengawal keselamatan 28 juta penduduk di negara ini. 
Kata Farid, pembabitannya dalam PVR juga diharap akan menjadi contoh kepada golongan belia untuk bekerjasama dengan pihak keselamatan dan tidak hanya meletakkan tanggungjawab mencegah jenayah di bahu polis semata-mata. 
"Saya juga mengetahui mengenai PVR ini ketika bekerjasama dengan polis bagi menjayakan filem terbaru arahan saya iaitu PER3 dan sejak itu saya mula mempunyai kenalan dari kalangan anggota polis yang turut mencadangkan saya untuk menyertai PVR," jelasnya. 
Sementara itu, Farid memberitahu dia akan menempuh latihan lasak di Pusat Latihan Polis (Pulapol) Kuala Lumpur dengan penuh semangat, selain sabar dan berani menghadapi pelbagai risiko dalam apa juga keadaan. -mstar
HE : aku harap lebih ramai lagi artis masuk polis sukarelawan..tahniah!!!

Monday, October 22, 2012

Penunggang Motosikal Diselamatkan Makhluk Ghaib Daripada Dirempuh Lori

2 comments

Kejadian ini dikatakan berlaku di China yang mana seorang penunggang motosikal telah diselamatkan oleh satu kelibat daripada irempuh sebuah lori yang sedang menyusur laju.

Kamera CCTV yang merakamkan imej tersebut mendapati lelaki itu tiba-tiba berada di tepi jalan...saksikan rakaman ini


SadaqaLlahul 'Azim : Perginya sebuah AES..kahkahkah!

0 comments







Artikel penuh aku di SINI dan SINI

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA