networkedblogs

Bersahabat..

Di sini Lahirnya Sebuah Cinta | Merdeka 57

Monday, January 7, 2013

Anak Dara Tua Faekah Meradang Air Tak Keluar... kahkahkah!!!! #IsuAirSgor


Tergamam seketika apabila Anak Dara Tua Faekah sudah pandai meradang kerana air tiada di Selangor...

Punyalah marah andartu ini sampai membuat kenyataan merapu dengan menuduh kerajaan Pusat Sengaja melambat-lambatkan penstrukturan air di Selangor...

Untuk pengetahuan si Andartu Faekah, isu yang kau jawab ini sudah basi!!!

TPM, Tan Sri Muhyiddin Yasin dah lama keluarkan jawapan bahawa Kerajaan Pusat menyokong usaha kerajaan bapak Khalid untuk menstruktur semula air dengan syarat bergantung kepada kepakaran Kerajaan Khalid berunding untuk mendapatkan kesemua konsesi air di Selangor termasuk SYABAS..

Kegagalan penstrukturan semula konsesi air di Selangor berpunca dari kelembapan otak Khalid untuk berunding dan kerajaan pusat langsung tidak terlibat...Buat pengetahuan Faekah, sudah 3 kali kerajaan Selangor berbincang tetapi kesemuanya masih gagal..Mungkin si andartu ini tidak tahu yang Kerajaan BAPAK Khalid juga mempunyai pegangan ekuiti sebanyak 30%...

Sebarang tuduhan KERAjaan Khalid terhadap SYABAS sebenarnya meludah ke muka sendiri...mereka juga memunyai pegangan ekuiti...

Siandartu ini meroyan macam kurang kasih sayang pula aku tengok...boleh pula dia FITNAH SYABAS gagal mengurus pembekalan air dengan baik...abis tu yang Kerajaan Selangor busuk hati bekuan CAPEX ko tak nak pertikai pula?

Mula-mula tak nak mengaku bekukan CAPEX lepas dah kantoi tau pula spin kata kalau SYABAS perlukan dana perlu serahkan 'tubuh badan' kepada Khalid....ingat nak serah tubuh badan ni semudah macam Faekah jadi cacai Khalid ke?

Kerajaan Khalid memang busuk hati..bila Loji Langat 2 hendak dibina depa kata mahu menstruktur konsesi air..selepas perbincangan gagal...depa fitnah kata BN tak beri kerjasama..bila sudah kantoi...Depa bekukan CAPEX untuk gantikan paip usang di Selangor…

Bila kita suruh buat Loji Rawatan Langat 2 Khalid pula kata tunggu 100 tahun sampai penstrukturan selesai pun dia sanggup...macam-macam cadangan yang telah diberikan tapi satu habuk pun tak ada...

Orang kata Krisis air Selangor akan berlaku awal sebelum 2014 ko tak nak percaya..bila PAM sudah rosak kerana bekerja lebih keupayaan berduyun-duyun pemimpin pembangkang tampil nak tunjuk hebat...merapu tak pasalkan dapat salahkan BN..contoh terdekat si andartu Faekah ni…

Punca PAM rosak tu sebenarnya mesin tersebut terpaksa mengepam air lebih had kerana jumlah air yang banyak diperlukan bagi menampung permintaan rakyat Selangor yang semakin meningkat...
Bila dah jadi macam ni SYABAS pula disalahkan..penyelesaian hantar lori air nak buat apa..rakyat mahukan bekalan air yang mencukupi bukan lori air!!!

Siandartu ni patut kahwin, sekurang-kurangnya ada suami untuk dia bergantung..tak adalah meroyan entah apa-apa...boleh pula menuduh SYABAS ini BN yang punya..apa sudah gila ke? SYABAS tu kan Kerajaan Selangor ada hak, 30% lagi saham, Khalid tak cakap ke?

Kalau nak tunjuk taring pun, pergi lah meradang kat si Xavier tu… yang nasihatkan pengguna saman SYABAS. Nanti peninglah lagi kepada kerajaan bapak Khalid, kalau dulu saman tak dapat air percuma, sekarang saman tak dapat air langsung!!

Sekiranya loji rawatan Langat 2 dibina, harga air tetap seperti sedia kala… macam-macam belit yang mereka buat... negeri lain tiada masalah kerana loji sedia ada mencukupi menampung kegunaan air setempat...tapi tidak dengan Selangor…

HE : Kalau Loji Rawatan Langat 2 dibenarkan dibina di Selangor dan Khalid tidak membekukan CAPEX sudah pasti tiada langsung masalah air di Selangor!!! 


 SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

2 comments:

Anonymous said...

nak popular memang macam tu!sepanjang PR memerinath tak ada apa pun yang mereka lakukan..BN lg bagus..

sebagai rakyat Selangor saya menyesal berkerajaankan Pakatan Rakyat!!!ayuh ubah!!!Sayangi Selangor!!PILIH BN!!!

Anonymous said...

Mmg pun aku salah seorang penyumbang undi PR selangor masa 2008. Mmg nyesal x sudah. Kali ni, aku sure 100% sokong BN, x nk aku xde air nk mandi kt rumah. Sebenarnye, aku faham explanation psl kes air ni, supply and demand, tpi yg aku heran, kwn2 aku yg tegar PR, masih x nk terima masalah ni dan anggap isu air sengaja diadakan oleh BN. Now bile dh nmpk berlaku, mula le nk kecoh. Aku kerja dlm bidang engineering ni, faham sgt2 isu ni, tp dipolitikkn , nk memperbodohkn org...sudahlah.... anak jatuh longkang, BN punya pasal, tayar pancit, BN punya pasal, banjir, BN punya pasal, sudah lah..... semua tu ayat2 budak2 bodoh. Mcm budak2 tadika.

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA