networkedblogs

Bersahabat..

Di sini Lahirnya Sebuah Cinta | Merdeka 57

Monday, January 14, 2013

Blogger 'Bodoh' Pakatan FITNAH Lagi!!! Rafizi Lembu sekali lagi digunakan Mengaibkan Orang Tidak Berdosa!!! Jilat Kaki Khalid Sampai LICIN #IsuAirSgor !!! Kahkahkah!!!

FITNAH BLOGGER 'BODOH' PEMBANGKANG!!!
Datuk Seri Najib Razak memberi lampu hijau kepada SYABAS
syarikat air untuk "mensabotaj" bekalan air di Selangor
Puak pakatan benar-benar terdesak dengan masalah Air yang berlaku di Selangor sehingga mereka terpaksa menggunakan Khidmat Rafizi Lembu untuk menambah serbuk perencah agar rakyat tidak terus menyalahkan Kerajaan pakatan Rakyat dalam isu air yang berlaku di Selangor...

Dari awal lagi Pakatan Rakyat akan mencari apa sahaja isu supaya dapat mengalihkan perhatian rakyat daripada terus menyalahkan mereka...Kali ini mereka menghantar anak lembu untuk menjayakan misi lari dari tanggungjawab menyelesaikan isu air yang berlaku di Selangor...

Rafizi dalam 1 sidang media cuba menyelamatkan kepala paip Khalid Ibrahim yang mana dia telah memfitnah kononnya DS Najib memberi arahan kepada Ketua SYABAS, Rozali Ismail..

Si Lembu ini mendakwa kononnya SYABAS menolak sebarang perbincangan dengan Pakatan Rakyat bagi menyelesaikan masalah air di Selangor..Baru nilah mereka nak soalkan tentang perbincangan antara Pakatan dan Syabas..

Kalau tak dulu bila bincang jer sibuk dok fikir pasal penstrukturan semula..sepatutnya kesalahan ini perlu diletakkan dibawah tanggungjawab Kerajaan Khalid..Si lembu ini mendakwa Najib dan Rozali cuba mempolitikkan isu air di Selangor...realitinya Khalid dan kerajaan Pakatan yang mempolitikkan isu ini...

Sepatutnya isu air di Selangor tidak akan berlaku sekiranya Khalid dan kerajaan pakatan setuju untuk membina Loji Rawatan Air Langat 2...Isu pokok ialah bekalan air BERSIH di Selangor memang tidak cukup..sebab itulah loji rawatan air Langat 2 perlu di bina...

Ini tidak...Khalid tidak sudah-sudah mahu menstruktur semula semua konsesi air di Selangor...sepatutnya sebagai MB yang tidak mementingkan keuntungan kroni...Khalid perlu berbincang dengan SYABAS dan Konsesi air bagaimana untuk menambahkan bekalan air BERSIH yang tidak cukup..bukannya nak struktur semula..

Jika struktur semula berjaya sekalipun apa guna jika bekalan air BERSIH tidak cukup...

Tindakan Rafizi lembu mendedahkan gaji Rozali tidak memberi sebarang kesan pun kepada imej SYABAS…dalam hal ini SYABAS memang tidak bersalah..mereka hanya menyalurkan air BERSIH yang telah dirawat…

Masalah pokoknya ialah Selangor kekurangan tempat memproses air Mentah kepada Air Bersih.. Sebab itulah Loji Langat 2 diperlukan...

Lihat beberapa info dibawah….


FAKTA Isu Air Selangor :

1) Sepanjang tempoh ini, SYABAS sudah mengeluarkan sebanyak 48 pucuk surat makluman Kepada Kerajaan Pakatan yang mengatakan Selangor bakal menghadapi krisis air tetapi Pakatan Rakyat Selangor tidak menghiraukan kesemua surat ini...

2) Kerajaan Selangor sebenarnya memiliki 30 peratus saham dalam Syabas. Jumlah ini amat besar bagi pemegang saham..Pakatan Rakyat Selangor tidak boleh lari dari bertanggungjawab menyelesaikan masalah ini...

3) Pakatan Rakyat Selangor mempunyai 2 pengarah di dalam SYABAS iaitu Noorusa''adalah Othman dan Suhaimi Kamaralzaman. Isu ini juga dibawah kendalian mereka...

4) Perlembagaan Persekutuan di Perkara 6, Senarai Negeri d Jadual 9 menyatakan bahawa hal air tanggungjawab negeri BUKAN Persekutuan..Apa yang berlaku sekarang ini adalah, Kerajaan Pakatan tidak mahu bertanggungjawab dan menyerahkan masalah ini kepada SYABAS..SYABAS hanya agen mengagihkan air dan tiada kaitan langsung dengan masalah bekalan air yang berkurangan...

5) Selangor ada banyak Air Mentah tetapi masalah pokoknya ialah kekurangan air bersih...SYABAS hanya menyalurkan air bersih dan bukan merawat air mentah...

6) Loji rawatan air dilantik oleh kerajaan negeri dan bukannya SYABAS..jadi mengapa harus menuding jari kepada SYABAS sedangkan masalah utama ialah kekurangan Air bersih yang mana loji merawat air mentah adalah dilantik sendiri oleh kerajaan negeri...

PUNCA Masalah Air Selangor :

1) MB Khalid berdegil dengan tidak meluluskan pembinaan Loji Rawatan Air Langat 2 bagi menambahkan sumber bekalan air bersih...Selangor memang banyak air Mentah tapi kekurangan tempat untuk memproses air-air ini..Di sebabkan perkara inilah perlunya Loji Rawatan Air Langat 2 bagi mencari tempat baru memproses air mentah menjadi air bersih...

Selepas itu barulah air bersih ini disalurkan ke SYABAS untuk diagihkan...Jadi SYABAS tidak ada kena mengena dengan masalah kekurangan air bersih...Kerajaan Khalid tidak sudah-sudah menyalahkan SYABAS...

2) Kerajaan Khalid membekukan CAPEX Syabas untuk menampung modal menambahbaik proses saluran paip air yang rata-ratanya sudah usang...tindakan Khalid membekukan CAPEX Syabas telah membuatkan masalah air ini semakin melarat apabila NRW Selangor tidak dapat dikurangkan disebabkan paip di Selangor sentiasa bocor...

KESANnya

1) Rakyat terpaksa menanggung beban apabila air terpaksa diCatu di Hulu Langat dan Klang.

2) Bekalan air di Ampang dan Wangsa Maju bermasalah apabila kerosakan PAM di Wangsa Maju dan Pudu Hulu Baru ekoran Pam tersebut terpaksa beroperasi lebih untuk mengagihkan air... Ya lah pam dibina sebelum kawasan Wangsu Maju tu berkembang, sekarang orang dah ramai tapi pam nyer masih satu lagi..

3) Selangor bakal berhadapan krisis air lebih awal dari 2014 jika berlaku kemarau atau pencemaran sungai ditambah pula dengan sikap Khalid yang tidak mahu membina Loji Rawatan Air Langat 2...

Tindakan Rafizi mendedahkan gaji Ketua Syabas membuktikan Pakatan Rakyat benar-benar terdesak..mereka semakin kalut ditambah pula bebanan terus menerus ditekan rakyat kerana tidak dapat menyelesaikan masalah air ini...

Itu gaji kat Puncak Niaga lah, bukan Syabas.. kenapa tak cakap yang Puncak Niaga bisnes dia bukan semata-mata rawat air tapi ada bisnes oil and gas dan construction lagi. Ada tak sebut yang Puncak Niaga tu buat bisnes rawatan air kat India dan China lagi, bukan semata-mata rawat air kat Selangor ok.

Masalah POKOKnya Selangor kekurangan AIR BERSIH walaupun banyak AIR MENTAH!!! SYABAS hanya salur AIR BERSIH!!! SELANGOR Memerlukan loji Rawatan Langat bagi memproses Air Mentah untuk dijadikan air bersih...selesai masalah!!!

HE : Kau dedahkan gaji orang tu tak ada kesan apa pun Rafizi oi..itu gaji dia..memang layak lah dia dapat..bukan macam kau...kerja haram buka aib dan fitnah orang..


SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA