networkedblogs

Bersahabat..

Ku Mohon (Lebaran Aidilfitri)

Friday, January 4, 2013

Mak Lampir ni Bodoh Piang Rupanya!!! #IsuAirSgor Salah Khalidlah!!!


Kalau dah mulut busuk tu busuk juga..apa yang Mak Lampir ni cakap memang tak masuk akal langsung!!!ada pulak nak salahkan SYABAS bila PAM Air di Wangsa Maju rosak...sudah banyak Kali orang kata Air di Selangor memang tak cukup!!!depa kata kita tipu pula...

Bila jadi masalah macam ni, Syabas pula dia nak tuduh tak ada kredibiliti...Mak Lampir ni memang sama bebal dengan sigagap..sama elok la tu dalam satu parti...

Dalam sidang media yang dibuat, aku meneliti satu persatu patah perkataan busuk yang keluar dari mulut Mak Lampir...

Baru sampai separuh video ni, tekak aku dah loyer nak muntah..tapi aku tahankan juga untuk mencari fitnah dan tuduhan yang dilemparkan oleh Mak Lampir kepada SYABAS…



Dalam sidang media tersebut, dia menuduh SYABAS 5 perkara seperti berkut :

1) Syabas gagal menyelenggara 5 pam air di Rumah PAM Wangsa Maju sehingga rosak kesemuanya...

Jawapan : untuk pengetahuan Mak Lampir dan Cai Makan Dedak sekalian..PAM tersebut telah dibaiki dan rosak semula akibat penggunaan yang melebihi tahap kemampuan PAM tersebut. Lepas ni selepas direpair sekali pun, Cuma tunggu masa nak breakdown lagi. Jika tidak menggepam secara maksimum, maka rakyat Selangor akan mengalami masalah bekalan air lebih awal dari waktu sekarang ini…

2) Gagal Naik Taraf..

Jawapan : ini kenyataan paling lucu…Jom tengok berita ini..


boleh pula dia tuduh SYABAS gagal naik taraf…woi Mak Lampir mulut busuk..lain kali kalau bodoh tu jangan tunjuk kat orang…Macam SYABAS cakap dia boleh “rayu-rayu saja”, keputusan di tangan Kerajaan Negeri PKR...

tapi KHALID MB Kesayangan ko tu tak luluskan…dia beri macam-macam alasan kata suruh SYABAS serahkan kepada rakyat Selangor…tapi Khalid punya lah bebal dan pekak dia suruh SYABAS duduk dibawah dia…tulah lain kali jangan pandai nak fitnah orang lain gagal naik taraf…engko tu yang gagal meluluskan naik taraf yang hendak dilakukan SYABAS, pihak lain pula yang difitnah macam-macam

3) Pemantauan Berkala

Kalau SYABAS gagal buat pemantauan berkala..takkanlah depa tahu yang Selangor bakal mengalami krisis air lebih awal..kalau SYABAS tak buat pemantauan berkala takkanlah PAM-PAM tu depa tak baiki…ini sudah dibaiki tapi rosak balik..sebab PAM tersebut TERPAKSA beroperasi secara maksimum bagi memastikan Rakyat Selangor dapat air…

4) Sistem Sokongan Efektif

Jawapan : Jikalau Sistem sokongan tidak efektif masakan SYABAS sentiasa memaklumkan sekiranya bekalan air hendak diputuskan dan SYABAS juga terpaksa menghantar 40 buah lori untuk berikan bekalan air…pada ketika ini mana pergi kerajaan khalid? mana pergi LUAS? Rakyat dah 10 hari tak der air, baru kerajaan negeri nak gerakkan lori!!! Yang mereka tau..cari salah pihak lain.

5) Pengurusan Berwibawa.

Jawapan : SYABAS sudah kata air tak cukup..si Khalid ni yang pekak…dia bukan nak dengar dari SYABAS tapi cadangkan yang mengarut-ngarut…

nak buat teknologi mambranlah, nak struktur semula lah..semua cadangan Khalid tak boleh pakai…tak nampak 1 pun hasil setakat ini… 

Untuk pengetahuan semua, dalam board SYABAS sendiri pun ada 2 wakil KERAjaan Khalid!!!Tak kan depa belot jadi agen UMNO plak ataupun memang kerja dua wakil pengarah tu menentang semua yang dibentangkan? Ya lah sebab tak nak BN dapat nama..

Orang mulut seperti Mak Lampir ni kalau nak cakap tu pandang-pandanglah, wakil sendiri ada dalam board, kalau pengurusan SYABAS tak berwibawa, samalah macam cakap pengurusan KERAjaan Khalid tak berwibawa!!

Isi pokok yang ingin disampaikan SI Mak Lampir ini hanya untuk menyalahkan SYABAS dan menyeru kesemua konsesi air di Selangor distruktur semula..tapi tidak mudah seperti yang disangkakan…untuk pengetahuan semua KERAjaan Khalid mempunyai 30% pegangan ekuiti dalam SYABAS…Mak Lampir kata jangan politikkan masalah air..tapi yang sebenarnya berlaku dia yang mempolitikkan masalah rakyat!!!

HE : apa yang dikatakan oleh Mak Lampir ini sebenarnya meludah ke Muka Khalid balik!!! Lain kali kalau orang kata Air Tak cukup tu dengar!!! Ni bila dah jadi masalah jam nilah nak mengelupur salahkan pihak lain!!!

SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.


COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI



No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA