networkedblogs

Bersahabat..

SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

Anwar Perlu 5 Minit Jer Untuk Menipu...

Thursday, January 17, 2013

Patrik Hina Islam...Afdin Shauki Kata Apa tu?jom baca!!!

Kita mula kenal wajah Patrick Teoh (PT) 
dari filem2 arahan pengarah prolifik - Afdlin Shauki. 
Pastinya satu tempoh perkenalan 
yang panjang antara Afdlin Shauki & dan 
pengacara 'paling mahal suaranya' suatu ketika dulu itu.


Bila muncul kontroversi penghinaan 
ke atas agama Islam oleh PT [BACA SINI -KLIK!]
kerana beberapa ketidakpuasan hatinya 
terhadap PAS [BACA SINI -KLIK!]
sudah tentu kita mahu mendengar komen dari Afdlin.


Ikuti apa komen Afdlin Shauki yang dipetik dari laman FBnya...


Patrick Teoh (baju merah berdiri), Afdlin Shauki (baju/seluar merah duduk) 
bersama pelakon2 filem BULI.

Afdlin Shauki:

Patrick Teoh adalah seorang yang sudah saya kenal lama (dahulunya berkawan dgn bapa saya dan kemudian dgn saya) dan dalam persahabatan kami, saya mendapati beliau adalah seorang yg baik hati, periang dan amat menghormati orang dari pelbagai bangsa dan agama. Jadi apabila insiden ini berlaku saya amat terkejut. Walau pun dah berberapa tahun kami tak berkomunikasi, takkan begini jadinya org yg saya kenali dulu.

Setahu saya beliau ada banyak kawan muslim, takkanlah dia tak sensitif tentang perkara ini? Basically you can say anything you want in this country but NEVER MESS with our BELIEFS. No matter what religion. Masaalahnya for Patrick, apa pun jawapan yg diberikan sekarang ini oleh beliau tak akan dapat meredakan api yg tgh membara didada setiap org islam di malaysia yg mengikuti perkembangan ini

The FACT IS WHAT HE SAID ABOUT ISLAM IS WRONG! and i think Patrick realised that now, because he has retracted the remarks and have apologised. Sadly some things can be forgiven but not easily forgotten so soon by the general public. But that is the gravity of the matter.

Bila membaca facebook patrick, saya sedar yg some people have accepted the apology , ramai yg tak accept dan itulah fitrah manusia.

Aku marah dan aku mahu penjelasan dari patrick. AKu takde masaalah untuk memaafkan dia jika dia jujur terlanjur kata. Secara jujur aku rasa patrick tak faham mengenai islam. Ramai yg bukan islam berpendapat islam ni opressive religion, kerana mungkin kita tak cuba menerangkan kepada kawan-kawan betapa indahnya islam ini. SELANJUTNYA

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA