networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Wednesday, February 6, 2013

Cabaran Untuk Mazlan Aliman!!! Buktikan Berapa Banyak Tanah Peneroka Sudah DIGADAI!!!! #IsuFELDA


Si Mazlan ini kantoi untuk kesekelian kalinya apabila mengatakan bahawa para peneroka FELDA akan mengalami kerugian sekiranya saham FGV jatuh merudum..Ini adalah fakta yang jelas menipu!!!

Mana ada peneroka rugi!!buat pengetahuan puak pembangkang yang hatinya gelap, setakat ini saham FGV sudah beberapa kali jatuh tetapi tidak pula kendengaran yang tanah para peneroka FELDA tergadai..

Tak ada pun kedengaran para peneroka merungut yang tanah mereka tergadaikan!!!

Sudah dijelaskan banyak kali, yang PM Najib Razak pernah berkata pada 1 April 2012 bahawa :
“Dalam isu penyenaraian Felda Global, saya ingin mengulangi bahawa tiada seinci pun tanah hak milik peneroka akan terlibat dengan penyenaraian ini”
Jika saham FELDA untung...kerajaan akan beri kepada peneroka dan sekiranya rugi pula, kerajaan akan tanggung kadar faedahnya...Di sini jer dah menunjukkan yang kerajaan amat prihatin...untung bagi kat rakyat..rugi rakyat tak perlu fikir!!!

Aku ingin mencabar Mazlan Aliman buktikan sudah berapa banyak tanah peneroka tergadai!!!berapa Mazlan?

Kau duk sembang kata saham FGV jatuh tanah akan tergadai...sudah banyak kali saham FGV jatuh ada ka tanah tergadai?kalau ada BUKTIKAN!!!

Sekarang ini saham FGV sudah berada dalam keadaan konsisten..saham turun naik itu adatlah!!!syarikat-syarikat besar pun ada kalanya untung dan ada kalanya rugi...

Mazlan memang tak dapat buktikan punya kerana memang tanah FELDA tidak akan digadai walau apa jua keadaan sekali pun....ini kerana tanah FELDA tertakluk dalam AKTA GSA...

Mengenai pembohongan Mazlan yang mempetikaikan 27 keping muka surat yang perlu ditandatangan, untuk pengetahuan pencacai berhati gelab macam Mazlan surat itu ditandatangan adalah untuk menjamin keselamatan para peneroka Felda berhubung saham yang mereka miliki di dalam FGV...

Mereka hanya perlu membayarharga sebenar saham sebanyak 800 unit sahaja..itu pun RM 50 sebulan...apa masalah Mazlan ni pun aku tak tahu!!!memandai jer fitnah macam-macam...

Tanah FELDA tidak akan digadai walau apa jua sekalipun..bukannya kita tidak tau yang keluarga Mazlan ernah keluar dari senarai FELDA dan memohon semula masuk FELDA...kalau aku jadi orang yang meluluskan sudah tentu aku tak layan permohonan tu!!

HE : Buang masa jer layan si penipu ni...patut pun orng FELDA halau kau!!!pembangkang ni tau membangkang jer!!dulu pun mereka kata Putrajaya merugikan tapi sekarang depa duk gilakan!!!

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA