networkedblogs

Bersahabat..

VIDEO VIRAL MERDEKA KE-60

Saturday, February 9, 2013

FELDA & FGV Akan Tetap HEBAT Selagi Ada Langit Dan Bumi!!! #IsuFelda



Mazlan oh Mazlan...sebut Mazlan jer kita pasti ingat dia ni Pemfitnah tegar FELDA..patut pun orang Felda ni benci sangat kat dia..Apa yang dilakukan Mazlan ini ada juga baiknya...

Baik apa?

Setiap kali dia hendak masuk FELDA jer pasti orang Felda akan berkumpul dipintu masuk untuk halau dia dari menabur fitnah di kawasan FELDA mereka...

Bagi aku bagus juga Mazlan ni datang FELDA kerana hubungan sosial antara masyarakat FELDA akan lebih erat dan bersatu padu kerana mahu menghalau si pemfitnah tegar FELDA ni...

Makin kerap Mazlan ke kawasan FELDA maka makin eratlah hubungan masyarakat FELDA... 

Kalau aku pun panas hati bila pelawat datang kawasan kita untuk sebar fitnah FELDA dan FGV....

Kelmarin Mazlan ada membuat laporan SPRM terhadap dakwaan FELDA Meminjam RM 6 billion daripada KWSP...Mazlan merapu kata pinjaman Felda daripada KWSP adalah kerana FELDA telah kehilangan RM 500 juta dan Felda Global Venture (FGV) mengalami kerugian...

Mazlan tak puas hati kerana FGV tidak mendapat keuntungan tetapi diberi pinjaman RM 6 Billion menerokai pasaran antarabangsa...nama pun PINJAM...kenalah bayar balik..bukan macam cacai pembangkang..pinjam tak nak bayar!!!

Mazlan ingat FGV ni macam keturunan Pakatan ke!!dah pinjam tak reti nak bayar!!!!

Sebaik sahaja tuduhan fitnah dilemparkan oleh Mazlan kepada FGV..maka Ahmad Maslan telah menjelaskan perkara sebenar!!!

Untuk pengetahuan si pencacai keturunan kuat Fitnah!!

1) Sebanyak RM1.5 bilion telah dibelanjakan untuk pembelian kilang gula milik Robert Kuok, yang diapungkan di Bursa Malaysia. 

2) RM2 bilion lagi telah dibelanjakan untuk program penanaman semula kelapa sawit...

Satu perkara perlu diingat bahawa..biar apapun terjadi samada rugi atau untungnya saham FGV...Tanah Felda tidak akan dicagar mahupun digadai..selagi ada langit dan bumi...selagi itu FELDA akan tetap ada...

Sehingga ini, dicatatkan bahwa Aset FELDA mempunyai RM 20 Billion..daripada jumlah tersebut, sebanyak RM 10 bilion adalah dalam bentuk tunai dan saham boleh diganti..setakat RM 6 bilion, itu tidak menjadi masalahlah bagi FELDA...nama pun PINJAM..bukannya CURI...

Untuk pengetahuan semua, sebenarnya Felda mempunyai RM20 bilion dalam aset dan RM10 bilion dalam bentuk tunai dan saham yang boleh diganti. Jadi pinjaman KWSP tidak memerlukan cagaran. Sebab aset felda dah cukup kukuh!

Sekarang ini, memanglah kita tak nampak keuntungan FGV yang berlipat ganda..maklumlah, baru-baru lagi..enjin pun belum panas....tunggu sahajalah beberapa tahun akan datang...saham besar-besarpun boleh kalah beb...malah ketika itu, FELDA pun boleh beli MAZLAN untuk serang Anwar Ibrahim semula...haha....

Time tu rakyat FELDA sudah kaya..sebabnya PM dah janjikan kalau untung sama rasa...rugi biar kerajaan jer yang tanggung

HE : Selagi ada langit dan bumi!!Selagi itu FELDA kekal abadi!!!

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA