networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Thursday, February 21, 2013

Nik Aziz Nyanyuk Samakan Penerima BR1M Dengan Ayam dan Lembu..BODOH!!!


Kerajaan Pusat, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebaliknya menyamakan usaha murni itu sebagai ‘memberikan hampas kelapa dan padi serta jerami kepada ayam dan lembu’.

Menurut Menteri Besar Kelantan itu, pemberian wang ringgit sangat mendapat sambutan kerana sama dengan ayam dan lembu yang akan datang sekiranya manusia memberikan haiwan tersebut makanan yang digemari.

Sehubungan itu, beliau menambah, pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia.

“Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami.

Ini tuan Lembu dan Ayam tengah bagi makan

Ini Ayam tengah dapat makan

Tua kutuk ni lembu gembira dapat jerami...
Ikuti kisah tauladan ini
Citer ni aku dengaq dari abg ipar aku sendiri..dia citer yang ada sorang cacai ni umo dalam lingkungan 70 an dari Sik, kedah p ambik duit BR1M kat dewan LHDN Sg.Petani.. 
Kat dewan tu ada sekumpulan sukarelawan BN dok bg roti n air kpd penerima2 BR1M ni..So orang tua ni ambik lah roti n air tu lps selesai ambik duit BR1M tu.. 
Sampai ja kat dpn dewan LHDN tu, tiba2 ja dia naik gila p lempaq roti tu sambil pijak2 n dok maki hamun n kata "ni aku pijak kepala pak ang najib oi" depan2 penerima BR1M yg lain.. 
So on the way dia balik, dia telah accident n dengan kuasa Allah, kaki dia yang dia gunakan untuk pijak roti tu telah hancur akibat digilis kenderaan berat.. SELANJUTNYA

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA