networkedblogs

Bersahabat..

VIDEO VIRAL MERDEKA KE-60

Saturday, February 23, 2013

PANAS!!! Peneroka Felda Buat Laporan Polis Ditipu PAS Sebanyak RM 1.4 Juta?!!!


Berita panas dari Terengganu ini diterima semalam apabila PAS Dungun dikatakan telah songlap duit para peneroka Felda Kerteh..

Disebabkan penipuan itu, satu laporan Polis telah dibuat di Balai Polis Ketengah Jaya, Dungun...Aku fikir puak PAS ni jujur...rupanya lagi teruk kaki songlap rupanya...Laporan polis tersebut dibuat bagi menuntut wang bayaran tambahan penyediaan tapak rumah Rancangan Tanah Berkelompok (RTB) generasi kedua semasa zaman pemerintahan PAS(1999/2004).

Hasil risikan yang terperinci telah aku buat...semasa era pemerintahan PAS, ada antara pemimpin PAS Dungun telah mengadakan kutipan wang bagi menjalankan projek penyediaan tapak generasi kedua Felda Kerteh dengan kadar RM 800 hingga RM 1,300 yang mana telah melibatkan seramai 1,080 orang...

Sehingga ini bukan nak katakan tapak...duit pun lesap entah ke mana bayangkanla kalau RM 800 didarabkan 1,080 orang dah jadi RM 864,000...

Kalau RM 1,300 x 1,080 = RM 1.4 juta tu!!!

Bila aku cerita ni mesti puak PAS tak percaya..oklah aku bagi nama individu yang buat laporan..maklumatnya di bawah :

Laporan dibuat oleh MUHAMAD ROSDI BIN FAUZI
Pekerjaan: Peniaga pasar malam (anak peneroka generasi kedua)
No K/P: 801009-11-xxxx
Alamat : No xxx, Felda Kerteh 6, Ketengah Jaya, DUNGUN. 

Sejurus laporan polis dibuat, satu bantahan aman telah diadakan di tanah lapang hadapan Balai Polis Ketengah Jaya, DUNGUN. 

HE : Teruk puak PAS ni..kerjanya nak songlap duit orang jer...kesian alahai nasib Peneroka..jelajah ANAK sembang kata BN tipu rakyat apa semua dalam diam puak depa balun RM 1.4 Juta...mak oi!!!

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA