networkedblogs

Bersahabat..

VIDEO VIRAL MERDEKA KE-60

Thursday, February 14, 2013

Tony 'Puaker' Kantoi menipu!!! Ibarat Anjing Menggigit Kembali Tuan!!! #IsuAirSgor


Si Tony 'PUAker' mengatakan bahawa usaha kerajaan persekutuan mengeluarkan peruntukan tambahan sebanyak RM120 juta bagi menaik taraf kemudahan air di Selangor adalah haram dan tidak patut...

Sepatutnya orang seperti Pua ni tidak patut dan memang tak layak mempertikaikan usaha Perdana Menteri Datuk Seri Najib membantu rakyat..

Dana yang dikeluarkan berjumlah RM 120 juta adalah sebagai langkah kerajaan untuk meningkat kualiti taraf hidup rakyat Selangor..

Sudah tiba masanya rakyat Selangor kembali kepada BN apabila kerajaan Pakatan sekarang ini ternyata gagal menangani masalah air..itu baru air..belum cek lagi janji-janji lain mereka...

Kerajaan negeri memang sangat zalim apabila :
1) Membekukan Capex SYABAS untuk baiki paip air...kesannya rakyat akan derita apabila masalah paip bocor kerap berlaku... 
2) Ekoran daripada keputusan Khalid mahu gagalkan usaha pembinaan Loji Langat 2, maka rakyat Selangor sudah terima balanya apabila baru-baru ini Selangor dilanda krisis air besar-besaran apabila Rumah PAM air gagal beroperasi...

Ketika itu, semua pemimpin pembangkang menyalahkan BN kerana membuatkan mereka gagal menstruktur semula air di Selangor..

Berbalik kepada isu yang dikeluarkan si puaka ini...RM120 juta dari Kerajaan Pusat adalah untuk rakyat dan bukannya untuk SYABAS!!

Dana itu adalah bertujuan untuk memberi kos baik pulih masalah air di Selangor yang mana kerajaan negeri pimpinan Khalid gagal menangani masalah ini..

Antara kemelaratan masalah air yang gagal diatasi Khalid ialah menggantikan pam air yang uzur dan selalu rosak.

Untuk makluman semua, Peter Chin cakap, dana RM120 juta itu perlu mendapat kelulusan dari SPAN terlebih dahulu. Sekiranya mendapat kelulusan barulah Syabas boleh gunakan dana RM120 juta tu.

Dengan erti kata lain, RM120 juta dikawal selia badan bebas untuk kepentingan rakyat dan bukan Syabas seperti yang didakwa si puaka tu!!!

Dakwaan si puaka tu mengenai dana RM 120 juta adalah tidak tepat dan berbaur fitnah sama sekali! Bukannya dana tersebut untuk selamatkan SYABAS dari bankrap tapi untuk bantu rakyat yang sedang sengsara...

Tony Pua ini ingat Kerajaan Pusat macam kerajaan Khalid ke apa!!guna dana untuk selamatkan Talam Corp dengan harga yang sangat tinggi...bila diajak berdebat tau plak lari!!!

Sepatutnya kita harus bersyukur kerana mempunyai kerajaan yang prihatin dengan masalah rakyat..Biarpun masalah ini dibawah tanggungjawab Pakatan tetapi kerajaan abaikan semua itu semata-mata mahu membantu rakyat!!!

Kalau nak harapkan Khalid..dia memang tak tahu apa pun..yang tahu salahkan BN dan beri macam-macam cadangan!!!sampaikan masalah air hendak diatasi dengan pembinaan Teknologi Mambran dan Struktur semula telah membuktikan yang pakatan hanya tahu sandiwara politik sahaja!!! Bazir masa jer layan orang bodoh ni.. Lengah dok lengah rakyat yang tanggung kebodohan dia

HE: Aku nak ucapkan TAHNIAH kepada Dato Peter Chin yang berani tampil untuk memberi penjelasan terhadap penipuan yang dilakukan oleh Tony PUA ker tu!!!

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA