networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Sunday, March 10, 2013

Ketika FELDA Sahabat Diserang...Mazlan Aliman 'LEPAK' Bus Stand...haha


Sebelum ini aku ada post artikel berkenaan hero FELDA Mazlan Aliman yang langsung tidak membuat apa-apa tindakan ketika Felda Sahabat 17 dijadikan markas penceroboh Lahad Datu..punya lah sakit hati aku tengok si Mazlan ni  langsung tak pergi ke sana...

Dalam ceramah bukan main lagi kata dialah pejuang keramat waris takhta menyelamat generasi anak FELDA daripada terus pupus ditelan zaman..tapi Allah baru uji di FELDA Sahabat 17, si Mazlan ini teryata gagal dalam menterjemahkan kata-katanya. Untuk artikel lepas rujuk SINI

Belum pun reda dengan penipuan si bodoh ni...Khalid Samad telah mengepos 1 gambar yang menunjukkan Mazlan Aliman sedang berada di sebuah Bus Stand di Tg Karang..boleh pula dia ketawa...tidak kah dia sedar yang para peneroka di Sabah tu sedang dalam ketakutan?

Mereka boleh pula ketawa...

Sepatutnya, 1 unit penerbangan Khas harus diberkan kepada ANAK Gampang ni untuk mereka jalankan misi kemanusiaan di Lahad Datu..tapi senyap jer..kalau ada pun sengaja nak tunjukkan dia buat kerja..barulah boleh report kat Bos nuar Jamban...

Sudahlah tak datang tolong...kutuk kerajaan pula...apa punya banganglah..

Aku yakin dan pasti rakyat SABAH akan memberi kepercayaan penuh kepad Barisan Nasional apabila membantu mereka melalui KDN dan MINDEF...malah semalam DS Najib mengumumkan akan membina sebuah pos kawalan Maritim di Felda Sahabat..tujuan pembinaan pos kawalan ini adalah untuk mengekang pencerobohan dan pelanunan di perarian terjadi...



Menurut DS Najib, satu pembentukan Kawasan Keselamatan Khas Sabah untuk menjaga kedaulatan dan keselamatan kawasan pantai timur negeri ini akan dibina. Kawasan itu merangkumi daerah Kudat, Tawau, Kunak, Sandakan dan Lahad Datu.

Sehingga setakat ini, satu berita pun aku tak dengar yang Mazlan Aliman menyelamatkan warga Felda Sahabat..kalau anak jantan p lah selamatkan..haha

Kerajaan BN juga prihatin...yang Mazlan Aliman tahu hanya Saham FGV bankrup...peneroka hilang tanah..tanah tergadai...BN tak boleh pakai..itu jer matlamat yang diulang Mazlan...

Untuk rekod, Felda Sahabat berkeluasan kira-kira 100,000 hektar dan menempatkan kira-kira 6,500 keluarga peneroka serta 11,000 pekerja ladang kelapa sawit yang kebanyakannya rakyat asing. Malah, akan ada cadangan kepada kerajaan supaya Polis Bantuan Felda diberi senjata lebih canggih manakala Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) dibekalkan senapang.

HE : Inila namanya rakyat didahulukan...bukan macam Mazlan...pemikiran rakyat dibodoh-bodohkan...Sekali dua boleh lah orang percaya..kalau dah kerap sangat.rasa nak lempang pun ada...

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA