networkedblogs

Bersahabat..

UMNO - BERSATU BERSETIA BERKHIDMAT

Friday, March 22, 2013

PANAS - Fitnah #ANAK Terhadap #FELDA dan #FGVH Terbongkar!!!


Di sini aku nak kongsi 3 pendedahan penipuan geng Anak yang mana selama ini telah banyak menyusahkan dan memfitnah warga FELDA seluruh Malaysia...




Dulu mereka mendakwa bahawa FELDA bakal rugi sebanyak RM 2 billion tetapi setelah diperjelaskan ternyata geng pembangkang kecut telur dengan prestasi Felda dan FGV yang mana memperolehi dana sebanyak RM 9.9 billion..

Si Mazlan mencanang bahawa FELDA bakal lingkup kerana penyenaraian FGV tetapi mereka sedikit pun tak fikir yang kerajaan Selangor bawah pakatan lagi teruk...habis semua di gadainya...Yayasan Selangor apa cerita?ibu tunggal rakyat Selangor ditipu..rakyat ditindas dengan isu Air...



Yang keduanya, mereka mendakwa bahawa KWSP diperkakaskan untuk menyelamatkan FELDA..itu semua pembohong!!!perkara yang sebenarnya berlaku, KWSP hanya memiliki 184.7 juta unit saham FGV daripada jumlah keseluruhan iaitu 3.6 billion...

Selepas suntikan saham di FGV, KWSP telah menambah sebanyak 281 juta iaini (7.7%)..apa yang dilakukan KWSP adalah untuk pelaburan jangka panjang..takkanlah anggota KWSP nak labur duit semata-mata mahu selamatkan FELDA..KWSP pun fikir...kalau itu tujuannya, bermakna ianya telah memperjudikan wang rakyat..KWSP bukan macam pembangkang suka-suka guna rakyat untuk kepentingan politik mereka...

ANAK dan pembangkang meramalkan saham FGV akan jatuh merudum tetapi ramalan mereka ternyata meleset..maka mereka fitnahlah kata kejayaan FGV bukan kerana diri sendiri tetapi disebabkan bantuan KWSP..haha...



Terakhir ni lagilah tipu..bukan main lagi WAK CANANG (Mazlan Aliman) kata jikalau saham FGV jatuh maka peneroka akan rugi kerana menanggung kadar faedah pinjaman pembelian saham..itu semua penipuan terancang oleh ANAK dan pembangkang...

Perkara yang sebenarnya cuba disembunyikan ialah..sejak September 2012...Felda sudah mengambil alih semua pinjaman itu..makanya di sini, para peneroka tidak berhutang dengan bank tetapi mereka berhutang dengan FELDA..dari celah mana pula kata peneroka perit!!adoiyai!!!

Para peneroka hanya perlu bayar sebanyak 800 unit saham sahaja yang dibeli...FELDA turut memberi kelonggaran kepada peneroka untuk membayar ecara beransur-ansur dengan kadar RM 50 sebulan sahaja...apalah sangat sebulan 50 kan...

Para peneroka melahirkan rasa syukur kerana mereka dapat manfaat yang mana mereka hanya perlu fikir untung..rugi tu semua mereka tak perlu tahu dan mereka takkan rugi...malah mereka hanya perlu bayar ansuran sahaja tanpa dikenakan bunga...

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA