networkedblogs

Bersahabat..

VIDEO VIRAL MERDEKA KE-60

Tuesday, March 19, 2013

PANAS!!! Mahasiswa Penyokong Anwar Ibrahim Dihalau Dari UiTM





Kumpulan mahasiswa 'kuda tunggangan' Anwar Ibrahim dikatakan telah dihalau dari UiTM ketika mereka mahu membuat rapat umum membawa agenda politik kedalam kampus...

Puak-puak ni yang kononnya bebas politik memang haram jadah...mereka yang amalkan politik melampau mahasiswa yang tak sokong mereka pula di maki hamun yang bukan-bukan...baca cerita penuh di SINI






VIDEO MAHASISWA PENYOKONG ANWAR DIHALAU...



18 Mac 2013 :

Sekumpulan mahasiswa Pro-M yg mengelar diri mereka GM13 (Gerakan Mahasiswa PRU 13) mula masuk ke UiTM untuk menyebarkan fahaman ideologi mereka..

Mereka mula berkumpul di Dataran Cendekia namun ditahan pihak Polis Bantuan UiTM dan dibawa ke ibu pejabat Polis Bantuan seterusnya diiring keluar ke pagar UiTM.

Mereka yang terlibat dan turut kelihatan adalah Khalid Ismath (Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen), Safwan Anang (Solidariti Mahasiswa Malaysia), Ekhsan Bukharee (AKSI Mahasiswa Peduli) dan rakan-rakan mereka yang lain lagi..

Namun setelah diiring keluar UiTM, mereka memulakan sesi Speaker Corner di laluan lampu isyarat Pintu 2 UiTM Seksyen 7 dan berlaku sedikit pertengkaran apabila mahasiswa UiTM sendiri mula menghalau mereka..

Di laman media, pihak mereka menyatakan samseng upahan UMNO yang menghalau mereka namun jelas kelihatan hanya mahasiswa UiTM yang sayangkan UiTM dan tiada pula laungan2 perkataan UMNO tadi.. malah ada aktivis antara mereka memaklumkan yg pihak mereka dipukul oleh samseng2 ini sedangkan tiada pergaduhan tumbuk menumbuk berlaku..

2 comments:

Anonymous said...

hahaha semalam ada lalu kt sini... sikit je yg buat demo semalam tu... ada perasan muka khalid tu tp aku wat tak tau je... blah mcm tu je... hehehe... tak berfaedah langsung!!

Anonymous said...

apa lah bdk2 ni..dah blh dpt peluang masuk U GOV Dpt plak kemudahan dan bantuan tp dok buat pgai mcm anwar lg.hgpa blajaq sudahlaa..pikiaq lah...skit org yg x len yg x dpt peluang.bkn da faedah pun dok reformasi sana sini.meruntuhkan akhlak,agama dan bangsa.duit ptptn pun org lain byr gak tp xdak lak mcm puak2 yg reformasi ceramah sana sini.nak tunjuk hero.anwar dok bg semangat suh buat kacau.bodo...punya org

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA