networkedblogs

Bersahabat..

BUAL BICARA #UMNO71 BERSAMA TAN SRI ANNUAR MUSA

Saturday, March 30, 2013

PANAS!!! Modus Operandi Mazlan Aliman Menipu Terdedah!!


Mazlan Aliman sudah banyak kali kantoi dalam isu melibatkan warga FELDA...setelah dia lihat isu FELDA yang melibatkan para peneroka ini susah untuk dispin...maka, baru-baru ini dia dikatakan telah menziarah Pak Cik Utoh di Kg Melayu Sedenak....

Dalam laporan yang dikeluarkan Facebook dan Sinar harian jelas menunjukkan bagaimana cara Mazlan Aliman memainkan politik kolot...pergi ziarah rumah orang..lepas tu beri sumbangan sikit...bila balik jer dia uplah cerita kononnya Pak Cik utoh ini daif daif dan tidak mendapat pembelaan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat....

Akhbar Sinar yang membuat liputan ini, jelas menyebelahi Mazlan Aliman tanpa usul periksa dan fakta yang jelas...Laporan Sinar seolah-olah menunjukkan yang Pak Cik Utoh hidup dalam kesengsaraan...bolah baca dibawah...


Apa yang aku hendak jelaskan di sini ialah Mazlan Aliman adalah seorang manusia yang pandai putar belit...dia mendakwa bahawa Pak Cik Utoh LANGSUNG tidak pernah mendapat pembelaan...perbuatan Mazlan Aliman ini jelas menunjukkan bahawa kerajaan sedia ada tidak bertanggung jawab...


Jika anda baca petikan daripada Facebook Mazlan Aliman, nescaya anda akan beranggapan kononnya memang benar Pak Cik Utoh hidup dalam keadaan daif...sebenarnya, apa yan diceritakan oleh Mazlan adalah rekayasa yang sangat kejam...

Benar kata orang, sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah juga....cerita Mazlan Aliman terhadap Pak Cik Utoh ini telah menaikkan kemarahan jiran tetangga Pak Cik Utoh...dakwaan Mazlan Aliman tentang kehidupan Pak Cik Utoh yang tinggal di pondok tanpa bekalan air dan elektrik adalah tersangat bohong...

Memang patut pun Jiran Tetangga Pak Cik Utoh marah...sebenarnya, Pak Cik Utoh mempunyai 2 rumah yang sangat rapat...pertama pondok yang seperti didakwa Mazlan...tetapi ada satu perkara yang Mazlan sembunyikan dan akhirnya terkantoi!!!

Buat pembaca yang masih mengagung-agungkan Mazlan ini, aku nasihatkan korang cukup-cukuplah...berhampiran pondok seperti gambar di atas, Pak Cik Utoh juga mempunyai rumah baru hasil bantuan PPRT yang mana lengkap dengan kemudahan asas air dan elektrik...

Jika aku bercakap macam ini, sudah mesti puak pembangkang tak akan percaya...di sini aku lampirkan beberapa respon terhadap statement Mazlan Aliman yang cuba mengaibkan Pak Cik Utuh...pemberi maklumt adalah orang yang hidup rapat bersama Pak Cik Utoh...

Jiran tetangga Pak Cik Utoh yang berang dengan FITNAH dilemparkan Mazlan Aliman

Respon di atas adalah tindak balas jiran Pak Cik Utoh terhadap pembohongan Mazlan Aliman...


Inilah modus operandi Mazlan Aliman..pergi beri bantuan dan jengguk-jenguk orang kampung..lepas tu buat fitnah...Bagi yang tidak mengetahui, Pak Cik Utoh mempunyai 2 buah rumah (Rumah PPRT dan Pondok)..tidak perlu kita tanya kenapa Mazlan tidak masukkan sekali rumah PPRT tu...jawapannya hanya mahu mewujudkan sentimen membenci kerajaan..itu sahaja...

HE : Benda yang sama lah berlaku ketika dia meracuni minda masyarakat peneroka FELDA...jadi aku harap para peneroka harus berhati-hati dengan penyangak ni....

1 comment:

Anonymous said...

Mazlan aliman mmg taik..org2 felda da tau sgt dgn perangai dia ni..auta lbh..lai ar masok felda taib andak kulai..lepak2 kat markas khemah buruk pas tu..try ar hasut org felda taib andak..nk nengok lu menyesal ke x..

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA