networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Sunday, March 31, 2013

PANAS!!!Cerita Yang Tidak Akan Di Siarkan Di Media MACAI !!!

Besarkan untuk baca...

Sebelum aku menulis...aku mahu terangkan kepada pembaca singkatan akronim MACAI...macai ini sebenarnya memang sinonim dengan penyokong tegar/totok Pakatan Rakyat....

M - Mendengar
A - Apa sahaja
C - Cakap
A - Anwar
I - Ibrahim...

Buat pengetahuan semua pembaca khususnya golongan MACAI yang lembap akal fikiran...JKKR gabungan FELDA wilayah Raja Alias baru-baru ini telah membenarkan pasangan Timbi Senang, 82 dan Isterinya Jamilah Suripan, 78 Tahun untuk tinggal di kawasan tanah rancangan FELDA biarpun mereka berdua bukan dari golongan peneroka...

Kisahnya dahulu pasangan ini hanya menumpang di Felda Palong untuk mengambil upah menoreh getah dari peneroka...bila usia sudah lanjut, mereka tidak mampu melakukan tugas harian..mereka kini tinggal di rumah kosong milik peneroka di sini sejak 27 tahun lalu..

Melihat akan situasi ini, jiran tetangga mereka amat prihatin dengan nasib pasangan Timbi Senang ini...kadang ada juga jenguk-jenguk pasangan ini...

Bak kata pepatah berbudi dengan tanah akan ada hasilnya...berbudi dengan FELDA insya'allah nasib anda akan terbela...

Siapa sangka, dengan mengambil upah menoreh getah di Felda, mereka kini telah mendapat perhatian banyak pihak untuk membantu...FELDA membenarkan mereka tinggal walaupun mereka bukan peneroka...JKKK pula memberi bantuan berupa paip dan elektrik...ini kerana sebelum ini pasangan ini hidup dalam keadaan yang serba kekurangan...maka atas keprihatinan JKKR telah memperuntukan sejumlah RM 5,000 untuk menyelesaikan masalah air dan elektrik...

Dengar cerita JKM juga akan mengambil bahagian untuk membantu pak cik Timbi ni...JKM sekarang ini sedang berkira-kira untuk menempatkan pasangan ini di Rumah Orang Tua..eloklah pak cik Timbi dan Jamilah ini menghuni di Rumah Orang Tua..sekurang-kurangnya sakit dan kebajikan mereka terbela...

HE : Ini beza kerja orang bertanggungjawab seperti JKKR, FELDA dan JKM...sudah bantu baru masuk media..bukan macam geng MACAI...baru cadangan dah riuh sekampung...padahal tak lakukan apa pun...main politik nak kencang!!!puih!!!

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA