networkedblogs

Bersahabat..

SOKONGAN ONLINE PRU13:
"Setujukah anda BN Menang Besar PRU-13?" Jika setuju sila klik vote "Like" di bawah.

COUNTDOWN KEMENANGAN BESAR BN

Created by DAPATKAN DI SINI

Anwar Perlu 5 Minit Jer Untuk Menipu...

Wednesday, March 13, 2013

Saham FGVH Semakin Bagus..Mana Pergi Penganalisis Dr Rosli dan ANAK?Takkan LARI kot...haha


Saham FGVH semakin hari semakin menampakkan perkembangan positif...dulu masa saham ni turun puak cai ANAK diketuai Dr Rosli 'Bangla' mempertikaikan bahawa saham FGV ni tak menampakkan potensi untuk maju..kiranya penyenaraian FGV dalam bursa saham ni akan membuatkan peneroka FELDA rugi dan tanah-tanah mereka bakal tergadai...

Puih..puih..puih...

Sekarang ni saham dah menampakkan prestasi yang agak baik..kemana penganalisis ekonomi ANAK yang bijak pandai menganalisis saham tu..kenapa dia senyap ja??tah dari mana timbulnya Dr. Rosli ni pun aku tak tahu..dah lah kredibiliti tak ada nak analisis saham...setakat pekerja perbankan ada hati nak analisis saham..haha...

Sejak kebelakangan ini, saham FGV semakin naik...Dr. Rosli mana pergi...keluarlah dari persembunyian ko tu..analisis prestasi saham ketika ini..haha..pasti tak keluar punya...sebabnya..bila dia analisis makanya jawapan yang pasti akan dapat ialah saham FGVH semakin menampakkan potensi menarik untuk jangka masa panjang...

Semalam saham dibuka 4.77 dan ada mencapai tahap tertinggi sebanyak 4.800...tapi ketika saham ditutup semalam mata terakhir ialah 4.710..

Kalau korang perasan, sejak kebelakangan ni ANAK dan Dr Rosli tak banyak cakap pasal saham FGVHkan..sebabnya adalah untuk menutup malu bahawa saham FGVH ni naik....bawah ini aku kongsikan maklumat daripad penganalisis saham tentang saham FGVH :
Mengikut penganalisis saham, Felda Global Ventures Holdings Berhad (FGV) mencatatkan Keuntungan Sebelum Cukai (Proft Before Tax - PBT) dan selepas perubahan nilai saksama dalam liabiliti Perjanjian Pajakan Tanah (Land Lease Agreement - LLA) sebanyak RM1.126 bilion bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2012. 
Keuntungan ini telah dicapai hasil peningkatan besar 73% pendapatan yang diperolehi oleh syarikat perladangan sawit ketiga terbesar di dunia ini (berdasarkan keluasan hektar tanaman), disumbangkan terutamanya daripada peningkatan jualan minyak sawit mentah (MSM) sejak 1 Mac 2012. 
Pendapatan FGV pada tahun 2012 berjumlah RM12.89 bilion berbanding RM7.45 bilion pada tahun sebelumnya manakala keuntungan sebelum cukai pada 2011 adalah RM1.9 bilion. Walau bagaimanapun, pada tahun 2011, jumlah tersebut tidak termasuk liabiliti LLA yang hanya ditanggung pada tahun 2012 berikutan perubahan model perniagaan FGV. 
Tanpa mengambil kira tanggungan LLA, keuntungan FGV sebelum cukai pada 2012 adalah sebanyak RM1.34 bilion. Kiranya mengikut penganalisis. Jika tahun lepas pun FGV mampu meraih keuntungan yang besar, walaupun ekonomi tak stabil. Tahun ini dijangka, FGV akan mengaut keuntungan lebih dari 2012.
Jika ekonomi dunia stabil maka hasil dan prestasi saham FGV akan baik...harga saham turun bukan kerana Barisan Nasional..dan naik bukan kerana Pakatan Rakyat...ini semua mengikut prestasi ekonomi dunia...puak haram jadah ni saja jer nak mainkan persepsi bahawa penyenaraian FGV ni merugikan felda...

HE : Lepas tu pandailah diorang putar belit sampai akhirnya dapat kaitkan dengan UMNO BN..puak-puak ni layak bagi anjing gigit jer..hehe

1 comment:

Megat Alam Gempita said...

Betul bro, naik turun saham adalah perkara biasa. Masa murah beli, masa mahal jual. FGVH bukanlah seperti Kohilal, buat bisnis ternak kambing, burung unta jual ubat kuat seks.

Memang niat fuckatan nak lihat saham FGVH runtuh bila pengganas upahan mereka menceroboh Felda Sahabat di Lahad Datu. Memang mereka nak supaya peneroka tak boleh menyawit dan menjual hasil. kalau boleh hidup dalam ketakutan dan membenci kerajaan akhirnya tak keluar undi pun tak pa asalkan tak sokong BN! WTF!

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA