networkedblogs

Bersahabat..

BUAL BICARA #UMNO71 BERSAMA TAN SRI ANNUAR MUSA

Thursday, March 28, 2013

Tanggungjawab Sosial #Felda Bukan Bukti FELDA Nak Bakrup!!!


Beruntung sangat dah jadi golongan peneroka ni...hidup sekarang ini serba serbi lengkap...bila aku kata peneroka hidup serba serbi lengkap maka puak MACAI akan mengelupur ibarat syaitan yang kepanasan...

1) Dapat info kesedaran tentang kanser payudara secara percuma...Dengan kerjasama Majlis Kanser Nasional (Makna) mereka menjangkakan akan mengadakan 24 program kesedaran dan saringan bergerak di Felda terpilih...

2) Mana-mana golongan peneroka yang rabun dan mempunyai masalah penglihatan, akan dapat bantuan cermin mata dan penjagaan kesihatan..

3) Bagi yang melanjutkan pengajian , FELDA akan memberi bantuan ta kiralah IPTA ke IPTS..setakat ni 40 orang setiap tahun diberi bantuan..bagi yang tak dapat tajaan usah risau kerana mereka akan dibantu...

4) Membuka peluang kepada rakyat Malaysia melanjutkan pelajaran ke Kolej Yayasan FELDA..setakat ni sudah ada 4 kampus iaitu kempus di Mempaga, Bentong...Serting N9... Bandar Prak dan Pusat Latihan bahasa Inggeri di Kelana Jaya...ni pun ada Macai masih lagi percaya yang FELDA tak guna..sedih aku lihat...kalau tak guna kenapa ada Yayasan..ni membuktikan FELDA sekarang ini sudah tersangat maju ke hadapan..

5) FELDA Travel turut memberi bantuan kepada jemaah haji berupa barangan keperluan dan vitamin bagi menambahkan keselesaan mereka di tanah suci..bantuan ni untuk semua jemaah..tak kiralah Macai ke haper...yang penting Islam..

6) Mana-mana peneroka yang mengalami kecacatan dari lahir atau terlibat dengan kemalangan, Felda akan memberi bantuan anggota palsu serta kerusi roda..pergh!!!macam ni ke ada MACAI kata FELDA nak bankrup...adoiyai!!! 

HE : Selebihnya korang lihatlah sendiri...setiap hari aku berdoa supaya semua macai ni dibukakan pintu hati untuk bersyukur dan berterima kasih...tapi masih ramai yang tak sedar...sedih!!

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA