networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Thursday, March 28, 2013

Tolak Tawaran Air Dari Negeri Sembilan Bukti KERAjaan Selangor Tidak Prihatin Masalah Rakyat..



Baru-baru ni Exco Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan, dan Kerajaan Prihatin, Xavier Jayakumar dengan bongkaknya menolak tawaran dari kerajaan Negeri Sembilan untuk membekalkan air terawat kepada rakyat Selangor...


Untuk pengetahuan semua, tawaran ini telah disuarakan oleh Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan yang amat prihatin terhadap masalah air yang menghantui rakyat Selangor..Oleh kerana menteri besar Selangor, Si Khalid tidak pandai menyelesaikan masalah air ini...Menteri besar negeri lain pula yang 'alert' masalah air yang menyusahkan rakyat Selangor...

Nak diharapkan Khalid Ibrahim memang tak boleh pakai..asik-asik nak struktur semula...bila dah gagal tuding pihak lain pula yang khianat...dari dulu sampai sekarang tak ada satu pun hasil yang berjaya dibuktikan kerajaan Selangor untuk mengatasi masalah air..paling tidak pun mereka beri alasan mahu Struktur semula...

Pasti korang tertanya-tanyakan macam mana Negeri Sembilan boleh mampu tawarkan air kat negeri Selangor...

Sebenarnya, Kerajaan Negeri Sembilan pimpinan BN sedang dalam proses pembinaan Empangan Sungai Triang dan Loji Rawatan Air Sungai Ngoi-Ngoi yang dijangka siap akhir tahun ini atau paling lewat pun awal tahun 2014...

Tengok macam mana BN mentadbir...projek empangan dan loji Rawatan Air Sungai Ngoi-Ngoi berjalan lancar..kalaulah Pakatan mentadbir negeri Sembilan..aku yakin dan pasti projek Empangan dan Loji Rawatan air takkan berlangsung..mereka akan guna alasan yang sama macam Selangor iaitu mahu "menstruktur semula air..."

Di Selangor.. jangankan Empangan...Loji Rawatan Air Langgat 2 pun dibatalkan... memang kesian nasib rakyat negeri Selangor diperintah oleh siluncai yang tak tahu langsung mentadbir...

Kalaulah BN memerintah Selangor..sudah pasti Selangor pun akan menawarkan air mentah yang sudah dirawat ke negeri-negeri lain...

Inilah padahnya jika pilih kerajaan yang hanya tahu main sandiwara politik...air keperluan asas rakyat pun hendak dipolitikkan...beri air percuma RM 11 sebulan..tapi rakyat hidup sengsara...pandai berjanji bahawa 100% rakyat negeri Selangor akan dapat air percuma..tapi sebenarnya tak semua dapat...

Rakyat sengsara...Khalid hidup senang lenang..masalah rakyat pergilah mampus...

Mereka yang memerintah..kerajaan Negeri Sembilan pula yang prihatin...tu belum masuk lagi duit kerajaan Pusat yang sudah dilaburkan untuk projek mitigasi bagi mengatasi masalah air Selangor...

Sehingga setakat ini...Kerajaan Pusat sudah mengeluarkan dana sebanyak RM 720 juta untuk menampung masalah air Selangor atas kebebalan kerajaan pakatan mentadbir...RM 600 Juta disuntik bagi menjalankan pelan mitigasi dan RM 120 juta untuk membaiki infrsastruktur air di Selangor..

Bantuan tu pun KERAjaan Khalid tak bersyukur..malah mereka fitnah lagi kata kerajaan Pusat nak selamatkan SYABAS..apalah nak jadi dengan mereka ni..bodoh sombong sangat!!!

HE : Kalau dari dulu lagi Projek Langat 2 ni dijalankan di Selangor...masuk tahun 2014 pasti sudah siap...tak perlulah kerajaan Pusat keluarkan dana RM 720 Juta untuk bantu rakyat Selangor..

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA