networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Tuesday, April 30, 2013

PANAS!!! Dayangku Intan Calon PKR Pengerang Amal Politik Wang!!!

0 comments
Belum apa-apa sudah janjikan duit untuk pengundi sekurang-kurangnya RM500..inilah budaya pembangkang..

Duit dijadikan budaya untuk menarik undi..langsung tak dengar seranah Nik Ajis kata beri wang ni ibarat memberi makanan kepada binatang...

Bagi PKR siapalah situa Nik Aziz tu untuk disujud...Kerajaan beri bantuan Nik Aziz kata pimpinan sama macam zaman jahiliah...PKR janji duit pimpinan zaman sapa plak?zaman munafik Nik Aziz ka?

Bengong tak ada otak puak pembangkang ni!!aku tak kisah pun kalau nak bantu rakyat beri wang..tapi kalau diibaratkan sampai sama dengan zaman jahiliah tu Nik aziz perlu cermin balik muka tua dia!!!

Bantuan 500 ni apalah sangat kalau nak dibandingkan dengan BR1M BB1M KR1M Klinik 1 Malaysia dan macam-macam lagi produk idealis Najib Razak...

Tapi tu semua haram jika BN beri..akan jadi halal bila pembangkang yang bagi..syaitan pun pening nak hasut macam ni..kah3!!!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

VIDEO PANAS - Pembangkang Kantoi Cubaan Fitnah Penggunaan Dakwat Kekal #PRU13 !!! #P146 @RazaliIbrahim

9 comments

Memang sudah dijangka yang pembangkang akan cuba mencetuskan perasaan tidak percaya rakyat kepada sistem SPR yang menguruskan PRU 13 ini...mereka mendakwa bahawa dakwat kekal boleh dipadam dengan mudah...

Di sini aku hendak kongsikan 1 rakaman video demonstrasi memadamkan dakwat kekal oleh anggota polis yang sudah mengundi..maaf..identiti polis tu tidak boleh didedahkan kerana faktor keselamatan..

Ternyata hasil cucian dengan KERAS, dakwat kekal itu masih kekal biarpun telah dicuci dengan bahan peluntur...cukup-cukuplah pembangkang menabur fitnah tu!!!



Khalid dan LUAS Kepala Bapak Penipu #IsuAirSelangor!! Putar Belit Didedahkan!!!

0 comments

Kahkahkah!!!Sebelum aku menulis jom kita baca berita Bulan Disember 2012 di bawah ini tentang kenyataan LUAS mengaakan Air di Selangor cukup hingga 2030 :
Lembaga Urus Air Selangor (LUAS) yakin bekalan air mentah di Selangor kini 100 peratus mencukupi dan mampu menampung keperluan rakyatnya sehingga tahun 2030. 
Pengarah LUAS, Md Khairi Selamat berkata, sehingga 20 Disember lalu, kapasiti air bagi Empangan Tasik Subang, Empangan Semenyih, Empangan Langat, Empangan Klang Gates dan Empangan Batu adalah penuh pada tahap 100 peratus sehingga berlakunya limpahan
“Berdasarkan kadar peningkatan takungan, kapasiti kedua-dua empangan ini dijangka akan kembali penuh sebelum bulan Februari 2013,”
Kahkahkah!!!aku nak gelak sekuat-kuatnya...dulu LUAS buat kajian kata air di Selangor banyak 100% cukup dan tahan sampai tahun 2030...belum pun setahun kajian yang dilakukan LUAS ni..dah tukar hasil kajian pulak!!!mana bukti kajian dulu yang kata air 100% cukup dan kembali penuh sebelum bulan FEBRUARI 2013...sekarang sudah bulan April!!!2 bulan dah berlalu baru ni LUAS keluarkan hasil kajian baru untuk menyelamatkan nyawa Khalid!!!

Si Khalid ni memang layak dipanggil bodoh!dari dulu lagi penganalisis air kata Air di Selangor tak cukup!!eh tidak dia degil kata Air Cukup..jam tulah kata Syabas macam-macam...tup-tup...dia pulak Umumkan yang LUAS temui bekalan air mentah baru!!!buat apa nak cari air Mentah baru Khalid OI!!!kata air cukup sampai 2030?kahkahkah!!!

Menipu dan terus menipu..belit dan terus terbelit lidah tu..sama macam bebelitnya rambut kusut masai ko tu!!!

Meh sini aku nak kongsi hasil kajian LUAS pojaan Khalid yang baru ni...
Kajian mengenai peningkatan bekalan air mentah ini dengan menggunakan kaedah kolam takungan (retention pond) bagi menyimpan air sungai yang meningkat semasa hujan dilakukan oleh Lembaga Urus Air Selangor (LUAS)
Abdul Khalid juga berkata dengan peningkatan bekalan air mentah sebanyak 20 peratus lagi daripada penggunaan semasa sebanyak 9.2 bilion meter padu sehari, dijangka cukup untuk menampung keperluan air di Selangor di antara lima ke enam tahun lagi.
Dulu kata air cukup tak perlu bekalan air baru...dulu kata semua salah SYABAS..perlu struktur semula lepas tu selesai masalah air...awat hang p bodoh sangat Khalid umumkan bekalan air Kolam Takungan ni cukup tampung keperluan 5-6 tahun?p lah struktur semula..kata bekalan air cukup!!!dah tau nak kalah tu pandai pulak keluarkan sumber air baru..kau ni bebal!!!kahkahkah!!!

Sepanjang tempoh 5 tahun memegang kuasa nafikan yang bekalan air tak cukup...bila dah nak 'mampos' pengundi Pelabuhan Kelang dengan Bandar Tun Razak tolak kau baru terkial-kial suruh LUAS buat kajian!hasil kajian ni tak tahu bila akan dilaksanakan!sudah banyak cadangan sebelum ini 1 habuk pun tak nampak!!

1) Penstrukturan Semula
2) Teknologi Mambran
3) Syabas tak pandai urus
4) HORAS
5) Sumber Air Lombong Tasik Tanah

Tapi 1 haram pun tak nampak bayang!!Sebelum ni pekak ke yang orang kata air di Selangor tak CUKUP!!baru ni sedar!!!Baru ni nak mengaku bila tau diri tu nak kalah?Ni dia baru temui Kolam Takungan untuk tambahkan 2 bilion meter padu sehari..iyolah tu!!percaya sangat kata LUAS tu?dulu LUAS jugak kata bekalan ar cukup sampai 2030 tapi kenapa perlu buat Kolam Takungan baru?

LUAS pun sama bebal macam Khalid..buat keputusan Flip Flop..rakyat yang bengong!!rakyat yang tak ada air..rakyat yang tak mandi!!semuanya kerana MB kusut masai ni!!buat pengetahuan Khalid yang bebal!!!takungan air yang baru terjumpa ni masih tak mampu tampung bekalan air!!hujan bolehlah tampung..kalau kemarau?

Cubalah mengaku bahawa Langat 2 tu bagus...malu sangat ka?orang nak teknologi baru!!bukannya guna loji 'purba'..nanti overload tahu pulak salahkan SYABAS!!!Sekarang ko nak suruh loji lama tu operasi double overtime 24 jam ka 7 Hari seminggi 365 hari setahun..komfem bekecai loji tu!!ahaha...

Semua cadangan Khalid dan LUAS termasuk yang baru ni tak boleh Pakai!!!cuba kita kasi BN merintah Selangor pula!!!tengok macam mana penangan Langat 2...

HE : Kalau Khalid mintak banyak peluang untuk selesaikan masalah air...BN mahu 1 peluang sahaja untuk selesaikan masalah air Selangor iaitu pembinaan Loji Langat 2...cuba dulu baru tahu!!!

PAS & PKR Berbalah..DAP Tepuk Tangan?

0 comments

Pemuda Pas Pulau Pinang menuntut permohonan maaf calon PKR Dun Sungai Acheh, Badrul Hisham Shaharin berhubung dakwaannya cuba dipukul oleh Pemuda Pas dan anggota Unit Amal Pemuda Pas pada hari penamaan calon, 20 April lalu.

Pemangku Timbalan Ketua Pemuda Pas Pulau Pinang, Norazman Ishak berkata, mereka menuntut Badrul atau dikenali sebagai Chegu Bard supaya mengemukakan bukti mengenai dakwaan beliau, anak dan isterinya cuba dipukul di hadapan Dewan Serbaguna, Jawi pada hari berkenaan.

“Kita minta dia kemukakan bukti dan buat laporan polis jika ini benar. Jangan hanya cakap sahaja, laporkan kepada polis, biar polis siasat.

"Jika gagal untuk berbuat demikian, Pemuda Pas desak dia minta maaf secara terbuka dan mengakui bahawa ia hanya tuduhan liar terhadap Pemuda Pas Pulau Pinang dan anggota Unit Amal,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Beliau menafikan tuduhan itu kerana hasil siasatan dan penelitian yang dibuat mendapati tiada kejadian pukul atau serangan ke atasnya berlaku seperti didakwa.

Selain itu, tiada kejadian tolak atau serangan terhadap anak dan isterinya seperti yang didakwa malah mereka tiada dalam perarakan penyokong calon pada hari berkenaan.

Menurutnya, pada hari berkenaan, calon Pas Dun Sungai Acheh, Mohd Yusni Mat Piah tiba bersama-sama penyokong kira-kira jam 7.20 pagi dan memenuhi ruang hadapan di sebelah kiri pintu masuk iaitu ruang yang disediakan untuk penyokong Pakatan Rakyat (PR).

“Petugas keselamatan Pas ketika itu berada di bahagian luar dan mengelilingi kumpulan penyokong calon Pas bagi mengelak dan mengawal provokasi serta tindakan luar kawalan,” katanya.

Beliau berkata, Badrul Hisham tiba bersama calon Dun Sungai Bakap, Maktar Shapie dan calon Parlimen Nibong Tebal, Datuk Mansor Othman serta penyokong pada jam 8.40 pagi.

“Mereka datang dan berarak ke arah belakang penyokong Pas. Saya akui, memang ada berlaku sedikit provokasi bila rombongan penyokong PKR cuba merempuh kumpulan penyokong Pas walaupun diminta bersabar. Namun tiada kejadian pukul memukul di situ,” katanya.

Norazman berkata, walaupun berlaku rempuhan, namun ia masih boleh dikawal dengan petugas keselamatan Pas mengarah penyokongnya mengambil ruang sebelah kiri untuk memberi laluan kepada kumpulan penyokong PKR supaya berkumpul di sebelah kanan.

“Kita kesal dengan tuduhan berkenaan yang jelas berniat untuk menyerang dan memburukkan Pemuda Pas Pulau Pinang khususnya ketika pertembungan tiga penjuru ini. Ketika Mohd Yusni dan pasukannya kempen tidak pernah sekalipun menyerang dan memburukkan Badrul Hisham kerana menghormati semangat setia kawan PR dan mematuhi etika akhlak berkempen yang digariskan Islam dan Pas.

“Sehingga hari ini, Pemuda Pas Pulau Pinang belum menerima sebarang permohonan maaf dan bukti atas tuduhan berkenaan daripada Chegu Bard dan penyokongnya,

VIDEO PANAS!!! @AkuAmySearch Tidak Percaya PKR!! #P146 @RazaliIbrahim @HizwanAhmad

0 comments

Pheeewwwiiitttt...itulah trademark Amy Search....Ketika menyampaikan ucapan semasa menyertai kempen bersama Dato Razali Ibrahim, Amy Search buat pengakuan bahawa dia pernah terpengaruh dengan perjuang pembangkang..namun...itu dahulu...

Amy turut menafikan bahawa dia pernah menyerahkan borang menyertai parti PAS...cumanya dia tak kisah berkawan dengan siapa..biarpun berkawan dengan PAS tapi hatinya tetap Barisan Nasional!!!puak PAS ni saja yang mengaku Amy menyertai PAS...

Apapun tohmahan sesat totok PAS ni..dia telah buktikan bahawa perjuangannya tetap bersama Barisan Nasional!!!untuk cerita lanjut rujuk SINI

Haha...jom layan video panas ni!!!

TERBAIK!!! @AkuAmySearch Sokong Kempen BN @RazaliIbrahim #P146 @datoacmizal @azharbsulaiman @afdlinshauki @abby_abadi112

0 comments




Pergh!terbaiklah Amy search kerana sanggup datang untuk sokong kempen Dato Razali Ibrahim Calon BN di Muar P146!!!

Sokongan otai rockers tanah air ini membuktikan bahawa ramai lagi artis bersama Barisan Nasional untuk memperjuangkan industri seni tanah air...

Macam ni pun masih ada artis kata BN sekat perjuangan artis ka?tu namanya tohmahan sesat tanpa usul periksa...

Baru saja masuk Parti Pembangkang terus kata perjuangannya dalam industri tanah air disekat..abis tu dah namanya artis bengong!mana laku!penerbit filem pun takut nak panggil...

Bukan apa!habis semua benda nak disalahkan UMNO Barisan Nasional...dedikasi ini khas buat artis seperti Aishah Abby dan Dayangku Intan yang kian merapu!!!

3 orang artis perempuan ni kenapa Abby tak bertanding?rasanya pun korang tahu yang dia lebih merapu dari yang lain!maklumlah dah pegang title janda...haha!

HE : ayuh sokong BN!industri seni negara lebih terjamin!!!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Monday, April 29, 2013

PANAS!!! Sokongan Pengundi Kepada BN Meningkat Untuk Menentang @AnwarIbrahim

0 comments

Assalamualaikum sahabat-sahabat yang dikasihi.

Setelah lama menyepi maka aku akan ceritakan sebab-sebab Dr Mazlan menentang DSAI. Ramai rakan-rakan yang baik hati, [I]private message[/I] aku dan tanya kenapa lawan DSAI. Alhamdulillah cara yang baik dan Islami. Tapi aku terkilan dengan mereka yang secara terbuka menyerang dan mengkritik aku, tag di sana sini.

Kot2 nak PM dulu ka tanya ka, dak pun. Tanpa menyelidik pun sebab kenapa lawan DSAI.

Maka hari ini saya secara terbuka akan menceritakan [B]kenapa kita perlu menentang DSAI.[/B] Dr Mazlan telah menggadaikan pekerjaan besar Naib Presiden Telekom Malaysia hanyalah [B]demi menyelamatkan akidah ummat![/B] Anwar Ibrahim membawa bersamanya ideologi yang pelik, bercanggah dengan syarak.

Maka kerana tiada siapa yang sudi untuk menentang beliau, maka Dr Mazlan lah yang menjadi ayam tambatan kepada ummat.

Itu pun masih lagi yang menyerang beliau. Malah rakan-rakan aku dari PAS ada jugak yang taksub tu, kutuk Dr Mazlan, "kata dia ni memang tak suka Anwar lepastu UMNO guna la".. Beradap la sikit.. tak boleh nak [I]husnul zhon[/I] langsung.

[B]Orang seperti Anwar Ibrahim tidak layak menjadi pemimpin Pakatan Rakyat,[/B] berilah kepimpinan kepada orang baru pulak, pimpinan PAS lagi ramai yang tak menjual agama demi undi. Anwar Ibrahim tidak layak menjadi PM sekiranya PR menang.

Dasar PKR sebagai parti paling banyak bertanding kerusi melebihi PAS,bukan bawa agenda Islam,bukan ada Majlis Syura,bukan dasar Islam pun.Serahkan yang hak kepada mereka yang berhak.

Kepada yang kata kita menentang Anwar sebab kita anti-anwar,itu salah sama sekali! Kita menentang ideologi, dasar mencabar akidah yang dibawanya. Ideologi ini sepanjang masa akan menjadi ancaman buat islam, dan hari ini ideologi ini bertopengkan manusia bernama Anwar Ibrahim.

Persoalannya,siapakah yang sudi menentang beliau dan menjadi katalis dalam tindakan ini?? Dan siapakah yang akan berada di sebelah sana membela tindakan Anwar Ibrahim?

Sesiapa yang ada fikrah Islam yang jelas pasti akan memilih menentang Anwar Ibrahim,bukannya setakat sembang lebat nak buat Islam tapi berdiam diri soal siapa Anwar Ibrahim; seterusnya membiarkan Dr Mazlan dicaci dihina walaupun perbuatan ini untuk kebaikan Ummat.

Kepada yang kata kita bergabung dengan pihak yang zalim,aku nak habaq orang yang zalim ialah orang yang membiarkan Anwar Ibrahim menjadi pemimpin,membiarkan ummat dirosakkan akidah mereka oleh manusia ini.

Ini bukan soal gabung dengan sesiapa, tapi soal nak halang orang yang tidak layak menjadi pemimpin, ketua di negara kita.Berlambak lagi yang layak,nak pilih orang macam ni buat apa? Jika ada individu yang berakidah sebegini dalam PKR,PAS,bahkan UMNO sekalipun maka semua orang wajib menolak orang ini tanpa kira parti.

[I]Weight[/I] bertanding menentang Anwar Ibrahim tidak sama dengan [I]weight[/I] menentang ahli biasa PKR. Kerana Anwar Ibrahim pemimpin PR,dan fikrah beliau akan dijadikan dasar negara sekiranya menang negara.

Takpayah cakap banyak.Kami bukan lawan PAS PKR tapi lawan figure yang bernama Anwar Ibrahim.Jangan dok ambik personal.Kawan2 aku yang PAS hampa dok kalut apa,kami bukan lawan PAS. PAS jugak untung kalau Anwar takdak,boleh PAS jadi kuat dalam PR. KALUT SUNGGUH.

Ni aku nak habaq mai,hampa khatam blog yang aku sertakan itu,lepas tu mai lah balun aku dan habaq benda kami buat ni betul atau salah! Tak percaya lagi blog tu,pi jumpa ustaz-ustaz,bagi link blog tu suruh depa baca,dan tanya betui dak tindakan Dr Mazlan lawan Anwar?

Satu lagi,yang dok bubuh kesalahan konon ada ahli UMNO hina Nik Aziz kata kafir la,buat video seks konon Mustafa Ali la,apa kaitan dengan Dr Mazlan? Boleh dak aku kata ahli PAS yang kata ahli UMNO kafir,tu Ustaz Hadi yang salah? Boleh ka? Aku nak bagi cayaq sikit otak jumud tu.

Akhlak ahli UMNO atau ahli PAS yang berjuta-juta orang mana boleh nak sama dengan Dr Mazlan atau Tuan Guru Haji Hadi.Ini tanggungjawab semua untuk dakwah, bukan bubuh kesalahan atas mana-mana pihak.

Buang la sifat taksub tu...Yang dok share sana sini konon Anwar dihina dimaki la dipenjara ditelanjangkan la apa,ya kita kesian kalau benda itu benar ; tapi itu masih tidak menghilangkan kebenaran yang dengan akidah dia ni.

Kalau Anwar jadi pemimpin negara dan dibawa bersamanya ideologi yang pelik dan bercanggah dengan syarak untuk dijadikan polisi negara, siapa nak tanggung? Maka haram untuk kita memilih beliau.

Awat kalau kesian kat dia,dia jadi layak memimpin? Takkan la kriteria layak nak jadi pemimpin itu kena buat orang kesian kat kita.Ni orang yang fikrah Islam yang jelas,dia tak akan biaq orang macam Anwar ni jadi pemimpin.

So something to ponder- pihak mana yang angkat Anwar jadi pemimpin? Parti UMNO ka? Dr Mazlan kena caci maki berkandaq,yang konon 'fikrah jelas' tu diammm ja,biaq kami kena maki.

Hampa sedaq dak kalau Dr Mazlan tak ambik tanggungjawab lawan Anwar dan Anwar menang dalam pilihanraya, dia jadi PM dan jadikan ideologi yang bercanggah islam tu dasar negara, hampa yang undi dia, hampa yang 'fikrah jelas' tu tanggung la dosa sebab mendiamkan kebenaran, seperti firman Allah dalam surah [I]Al Baqarah ayat 42 "Dan janganlah kamu mencampurkan kebenaran dan kebatilan dan jangan kamu sembunyikan kebenaran itu sedang kamu mengetahuinya".[/I]

Yang kata Dr Mazlan gila duit la apa, dia tu dah VP TM kot, tak payah susah2 dah cari kerja lain, gaji dah berlambak pun, nak pi turun menghadap caci maki hampa ni buat apa.

Yang pembangkang yang kata Dr Mazlan lapaq kontrak kerajaan lepas pilihanraya, bukankah hampa yang kata Kerajaan BN akan jatuh,oleh itu memang tak cerdik la sapa yang pi bertanding time ni,baik duduk diam2 kat Telekom,takdak caci maki.

Orang dah berkorban jiwa raga hampa dok kutuk Dr Mazlan. Takpala... [B]kami buat demi Islam.[/B] Allah jugak yang nak[I] judge[/I] kami di akhirat.

Bukannya manusia mana2 yang hina Dr Mazlan tu.. Semoga Allah beri kefahaman Islam kepada semua,kemaafan kepada yang menghina, dan rahmat ke atas rakyat Malaysia. Aaameen inshaAllah.

Wallahua'lam.
Ahmad Uzair Mazlan
Anak Dr Mazlan

Video doa anak istimewa Dr Mazlan, beliau merupakan pelajar sekolah tahfiz di Pulau Pinang. -AgendaDaily

Blogger Pembangkang Hina #FELDA Sanggup Kena Kencing Kerajaan Pukimak...Subhanallah!

1 comments


Betapa teruknya mentaliti blogger pembangkang yang INI sehingga sanggup menghina para peneroka FELDA kerana terus bersama Barisan Nasional!Insiden ini berlaku selepas kemenangan Parlimen Hulu Selangor dan DUN Tenang yang lalu...

Blogger pembangkang ini mendakwa bahawa keseluruhan masyarakat dan warganegara yang mengundi Barisan Nasional adalah tidak sedar bahawa diri mereka dikencingkan oleh Barisan Nasional..Apakah benar kerajaan sekarang ini kerajaan PUKIMAK?sungguh berat dakwaaan blogger pembangkang ini!

Menurut blogger pembangkang ini, masyarakat FELDA langsung tidak sedar diri kerana menyokong BN..apakah menyokong Pakatan itu dikatakan bersyukur?apakah tohmahan sesat pembangkang itu harus disyukuri?

Sejak bila pula PM mengadaikan tanah FELDA?tohmahan sesat ini telah dikeluarkan Januari 2011..sekarang sudah MEI 2013..persoalannya adakah FELDA sudah tergadai?

Belum ada 1 pun kawsan FELDA yang tergadai apatah lagi kita terdengar FELDA banrup?pembangkang akan menghina siapa sahaja dan apa sahaja sistem yang ada kaitan dengan Barisan Nasional..inikah cara hendak mentadbir negara?sudah tentu masyarakat FELDA menyokong BN langsung tidak diberi peluang dan ruang jika pembangkang berkuasa...

Silap-silap FELDA juga digadainya..masyarakat FELDA terus porak perandang...bendera DAP akan dipacak di setiap ladang kelapa sawit...ini bakal terjadi...Pemimpin-pemimpin DAP juga bakal menjadi mandoo untuk memantau masyarakat FELDA menyawit...jika ini berlaku siapa yang merempat di tanah sendiri?

HE : FELDA dulu TOLONG sekarang ALONG?ALONG hanya akan terjadi jika Paktan merintah jer!

Husam Terus Di Tekan Di Putrajaya?Apa Jasa Dia Kepada Putrajaya?

0 comments


Wuhuuu akhirnya Husam Musa dicabar untuk berdialog dengan Kickdefella! Kick cabar untuk berhujah serta melakukan ujian poligraf pada hari Khamis bertarikh 2 Mei 2013. Berani atau tidak Husam Penipu untuk sahut cabaran tersebut?

Sebelum ini beberapa siri penipuan oleh Husam telah berlaku di Putrajaya. Dia yang cuba mempolitikkan surau dengan menuduh pihak AJK Surau Abd Rahman Auf dipecat merupakan satu penipuan yang besar setelah pihak JAWI telah mengesahkan tiada sebarang pemecatan telah berlaku.

"Saya hari ini juga mencabar Husam selain daripada membuat poligraf dan dialog, buat juga satu laporan polis terhadap isi kandungan buku itu supaya polis boleh siasat betul atau tidak.

"Berdasarkan kepada pengalaman saya selama dua tahun tujuh bulan dengan beliau dan maklumat yang saya dapat akses sepanjang tempoh itu, maklumat yang ada dalam buku ini yang saya tahu semua adalah betul," katanya dalam satu sidang akhbar di Kelab Tasik Putrajaya,

Boleh baca di SINI dan SINI untuk tahu lebih lanjut berkenaan kes penipuan tersebut.

SELANJUTNYA



Ramalan #PRU13 - 54 Kerusi Parlimen & 92 Kerusi DUN Kawasan Melibatkan #FELDA Kekal Milik BN

0 comments


Jika kita lihat senario politik kawasan FELDA ketika ini, pastinya anda dan warga peneroka merasa kurang selesa melihatkan serangan bertali arus pembangkang di kawasan melibatkan FELDA...tujuan utama pembangkang menyerang FELDA tidak lain tidak bukan hanyalah sandiwara mahukan undi dan kerusi di kawasan ini yang mana menjadi benteng kuat Barisan Nasional..

Berbagai-bagai serangan telah dilakukan dari sandiwara mengatakan FELDA bakal bankrap tetapi sehingga hari ini, kita lihat FELDA masih kekal seperti biasa dan semakin maju dengan penyenaraian FGVH di dalam bursa saham..

ANAK yang diupah oleh pembangkang untuk merencatkan sokongan peneroka dan warga FELDA kepada Barisan Nasional ternyata gagal..biarpun mereka cuba masuk tetapi tidak masih tidak mampu...biarpun mendapat sokongn padu media besar pembangkang seperti Malaysiakini, Harakah tetapi ianya bukan membuatkan warga FELDA bepaling tadah tetapi telah bersatu menyokong Barisan Nasional....

Jika dihitung kerusi Parlimen di kawasan FELDA ini adalah sebanyak 54 Kerusi dan 92 Kerusi untuk DUN..dahulu ada satu Barisan Nasional pernah kehilangan kerusi di Jengka yang mana majoritinya warga FELDA pada tahun 1999...ketika itu zaman reformasi yang memungkinkan ada yang terpedaya dengan anasir subversif yang di bawa Anwar Ibrahim...

Namun, kerusi tersebut telah berjaya di rampas kembali oleh Barisan Nasional pada PRU 11..sehingga waktu dikataakan tsunami politik ketika PRU 12 pun kerusi majoriti milik FELDA ini masih kekal milik BN...

Dijangkakan penolakan warga Felda kepada Pakatan Rakyat semakin kuat untuk PRU 13 memandangkan masyarakat FELDA sudah sedar akan penipuan demi penipuan yang dibawa oleh puak pembangkang...

Gelombang penolakan warga FELDA kepada pembangkang ini semakin kuat apabila Mazlan Aliman dan ANAK cuba memporak perandakan pemikiran masyarakat FELDA..hasil daripada usaha yang diiktiraf sia-sia Mazlan Aliman ini telah membuatkan masyarakat FELDA kini lebih bersatu..

Di tambah pula insiden pencerobohan lahad datu di Felda Sahabat telah mengukuhkan tali persaudaraan sesama masyarakat FELDA untuk terus bersama Barisan Nasional..Antara fitnah terbesar pembangkang terhadap FELDA adalah penyenaraian FGVH dikatakan akan membangkrapkan FELDA namun sehingga hari ini, FGVH terus memberi faedah kepada warga FELDA dengan pemberian berbagai jenis imbuhan dan bonus...

Kerusi-kerusi majoriti warga peneroka ini kebanyakannya berada di negeri Pahang, Johor dan Negeri Sembilan dan sebahagian di neger-negeri lain...Pembangkang tahu yang rakan setubuh mereka DAP tidak mampu masuk ke kawasan FELDA ini memandangkan masyarakat Melayu memang menolak sekeras-kerasnya parti rasis perkauman DAP ini..jadi dengan ini, mereka hanya menghantar calon-calon dari PAS dan PKR...

Penyertaan beberapa orang artis tidak laku dalam industri hiburan telah membuatkan warga FELDA secara sinis bersuara apakah tiada calon lain mampu menjadi pemimpin mereka..apakah bekas artis mampu memimpin atau hanya sekadar sandiwara politik...

HE : Sehingga hari ini, masyarakat FELDA amat besyukur dengan pentadbiran Barisan Nasional...pembangkang harus menerima hakikat bahawa mereka tiada tempat di FELDA...ini fakta!

Aishah Calon Pembangkang Di #Felda Bakal Kecundang Bersama Dayangku Intan

0 comments


Kalau kisah di kawasan Felda di Parlime Pengerang, Dayangku Intan memalukan Anwar dengan meminta derma masyarakat Felda kwasan Parlimen Pengerang...lain pula cerita nya dengan seorang lagi artis pembangkang iaitu Aishah si artis insaf...

Calon PAS di Jempol, Wan Aishah Wan Ariffin ataupun bekas penyanyi Aishah telah menyatakan apa yang terbuku dihatinya sejak hari penamaan calon tempohari.

Jentera parti PAS serta dirinya telah dihalau oleh penduduk Felda Bukti Rokan ketika majlis memperkenelakan calon daripada pembangkang. Semuanya berlaku pagi kelmarin sewaktu jentera-jentera pilihanraya PAS sibuk buat promosi calon dengan berkempen mengetuk pintu rumah ke rumah.

Penziarahan Aishah yang dikatakan calon tidak sepatutnya oleh PAS telah ditolak mentah-mentah oleh para peneroka Sehinggakan dia sendiri dah terasa dibuang dan akan kalah menjelang hari pengundian nanti.

Rahsia yang Aishah tak tahu adalah puak PKR juga telah memulaukan dia. Menurut cakap-cakap mulut orang PKR di Felda Bukit Rokan yang sekerat dua tu. Mereka akan menggagalkan usaha kempen Aishah kerana dendam kerusi yang berlaku di antara PAS dan PKR.

Penolakan penyokong PAS dan PKR sendiri terhadap pencalonan Aishah  memang tidak digemari oleh masyarakat Felda di kawasan Jempol ini..ini adalah satu azimat buat BN tatkala penyokong dalam pakatan sendiri berkelahi sesama mereka!haha

HE : Kenapa artis insaf masuk PAS dan PKR nampak bodoh ek?artis lain yang insaf tak masuk parti PAS dan PKR elok jer mendekatkan diri dengan Allah S.W.T...

Sunday, April 28, 2013

PANAS Dari Info Dalaman!! Pejabat PKR Muar Suram!!!@HizwanAhmad Tidak Ke Pejabat PKR Muar Selepas Penamaan #P146?Jawab!

0 comments

Ini berita bukan aku memandai buat cerita..info ini telah didedahkan sendiri oleh ahli PKR yang kesal dengan tindakan calon pembangkang Muar Hizwan Ahmad yang mana langsung tidak menjenguk pejabat PKR Muar selepas sesi penamaan yang lalu...

Baru tempoh berkempen, si Hizwan telah menunjukkan dirinya bongkak...langsung tidak ke pejabat..kalau iya pun sudah jadi calon janganlah lupa kepada pejabat!!!

Sudah lebih seminggu tempoh kempen!tapi sekali pun tidak tunjuk muka kat pejabat!!patut pun pejabat PKR Muar sunyi sepi!

Kalaulah dia jadi wakil rakyat comfem!rakyat sengsara!pejabat tak ada orang..rakyat terus sengsara nak cari tempat untuk mengadu masalah...mengadu lebih-lebih tak boleh..nanti kena block kat twitter!!!yang boleh dilakukan hanyalah diam jer!!!

Kalau puji Hizwan ini anda akan dapat hak istimewa langsung tidak akan diban!!!haha

Gambar ini baru sahaja diambil yang mana kita lihat memang suram pejabat PKR di Pt Jawa ni berhampiran Kedai Makan Asam Pedas Rosli...

HE : Katakan tidak kepada Pakatan Rosak!!!musim PRU pejabat suram mesti ada yang tidak kena..nantikan kisah dalaman PKR Muar ni sedikit masa lagi!infomer dari dalam sudah sedia beri kerjasama!!!haha!!!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sebab PM Tak Berani Menjanjikan 'Bulan dan Bintang'- @NajibRazak #PRU13 #UndiBN

1 comments

Pernahkah kita terfikir, kenapa PM sehingga kehari ini tidak berani menjanjikan tol percuma, minyak murah, menghapuskan hutang PTPTN untuk memikat undi rakyat dari semua fahaman politik. Pasti ada sebab yg kuat dan munasabah sehingga beliau tidak berani untuk 'menanam tebu ditepi bibir'.

Jawapannya...sudah pasti kajian yg terperinci telah dilakukan oleh 'think thanker' dan juga MOF(Kementerian Kewangan). Jika PM berani membuat 'Janji Manis' tersebut...dan jika ditakdirkan BN masih memerintah...ia akan terbeban untuk menunaikan janji tersebut yg menelan belanja hampir ratusan bilion ringgit. Dengan jumlah pendapatan negara yg sediada, pasti terbeban dengan komitmen menunaikan janji.

Janji ini perlu berterusan sehingga PRU-14 dan kemungkinan tempoh 5 tahun berikutnya hanya sebok mengurus pelaksanaan janji manifesto tanpa dapat membangunkan negara dari segi infrastruktur dan pembangunan ekonomi untuk generasi akan datang.

Masakan mungkin PM memperjuangkan "Rakyat Didahulukan,Pencapaian Diutamakan" tak mampu buat semua ini jika tak ada sebab yang kukuh...ayuh kita sokong BN utk suburkan bumi Malaysia demi keamanan sejagat.

Tq FB Anti Pakatan Rakyat

HE : Setiap keputusan perlu difikirkan sedalam-dalamnya untuk memastikan kesan baik untuk jangka masa panjang...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Lagi Fitnah Calon Pembangkang! @HizwanAhmad Fitnah @UnitMediaBaru Gadai Maruah Anak Muda?#P146 @RazaliIbrahim @TunFaisal #TolakFitnah

0 comments
Gara-gara tiada jawapan berikutan tindakan calon pembangkang P146 Muar ini block akaun twitter aku dan beberapa orang sahabat perjuangan, Unit Media Baru Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia pula difitnah gadaikan maruah dia...

Mudah sungguh calon ini memberi jawapan...malu hendak mengaku block akaun twitter keluarkan kenyataan aku dan geng lain pula yang menggadaikan maruah dia...

Jika lepas ini,rakyat marhain yang lain mempertikaikan kredibilitinya komfem akan diblock atas alasan gadaikan perjuangan..macam ini ka mahu jadi pemimpin..ditegur sedikit terus melenting...

HE : Jangan gadaikan harapan rakyat Muar semata-mata mengundi dia..jika anda mengundi bermakna suara anda yang ingin menyuarakan sedikit teguran pasti akan diblock!puih!

Sesungguhnya Fitnah makanan syaitan!jauhi fitnah!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

@HizwanAhmad Betul-Betul Terdesak!Macainya Hina Warga Emas!! #P146 @RazaliIbrahim @TunFaisal

1 comments
Biarlah gambar bicara sendiri..bila dah tak mampu raih sokongan dengan pengundi warga emas sanggup hina pemberian cenderahati Razali Ibrahim (Calon BN P146 Muar) kepada warga emas!

Agak2lah nak politik tu!!kalau dah sampai ketahap hina warga emas ni sudah melampau!tindakan biadap ini harus dibalas dengan tidak mengundi Hazwan si bia wak ni!

HE : Belum pun menang puak cai dah mula hina warga emas!Pakatan Pembangkang Muar harus ditumbangkan!!!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

@HizwanAhmad Darah Mewah Menginap Di Hotel Semasa Kempen!Anak Tempatan Takkan Duduk Hotel? #P146 @PilihBN @RazaliIbrahim @TunFaisal

0 comments

Sungguh mewah gaya hidup calon Parlimen Pembangkang Muar ni..Makan sendiri dikedai mewah...dengan rakyat di warong biasa jer...kalau dah dasar cekik darah tu cekik darah juga....sepanjang tempoh kempen 2 minggu ini dikhabarkan si mangkok Hizwan ni menginap dihotel terkemuka di Muar...

Jika benar dia anak tempatan mengapa perlu duduk hotel?ini persoalan yang harus dijawab Calon pembangkang ni...rakyat jelata sudah sedia menolak pemimpin bermewah-mewahan ini!

Hidup mahu selesa!jika dia bukan anak tempatan Muar tidak kisah untuk tidur di hotel kerana rakyat pun tahu dia tiada rumah!!!

Sekiranya dia anak tempatan tetapi bermewah-mewahan hidup di hotel makanya duit rakyat bakal dibazirkan untuk menanggung 'Biawak Hidup' ini!

Mahukah rakyat Muar terima calon bukan anak tempatan dan hidup bermewah-mewahan macam ni?

HE : RM 1++ x 15 hari sudah RM 1+++...banyak duit rakyat dibazirkan untuk tanggung 'biawak hidup' ni..baru tempoh kempen dah berperangai macam ni!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Husam, Pas & Fitnah Berpisah Tidak! Jaga Mulut Dulu Sebelum Masuk Putrajaya!!! @TengkuAdnanReal @TunFaisal

0 comments
1) Fitnah Rumah Allah Tiada Azan Dan Jemaah Masjid Dipecat


2) Fitnah Kematian TKP Kastam Kerana Rasuah...



Hishammuddin Bidas Husam Berhubung Kenyataan Mengenai Pembunuhan TKP Kastam

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein membidas Datuk Husam Musa kerana mendakwa pembunuhan Timbalan Ketua Pengarah Kastam Datuk Shaharuddin Ibrahim adalah disebabkan kerajaan korup.

Hishammuddin berkata, kenyataan calon Pas bagi kawasan Parlimen Putrajaya itu adalah biadap dan sama seperti kenyataan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Tian Chua berhubung kejadian pencerobohan Lahad Datu.

Husam katanya patut berhati-hati kerana kata-katanya boleh menyinggung perasaan penjawat awam di seluruh negara.

"Beliau tidak bertanggungjawab kerana mengaitkan kematian pegawai Kastam tersebut dengan rasuah," katanya kepada pemberita selepas Majlis Pecah Tanah Pembinaan Kuil Sri Maha Mariamman di sini Sabtu.

Husam dikatakan membuat kenyataan itu pada ceramah di Putrajaya pada Jumaat.

Shahahruddin, 58, meninggal dunia di Hospital Putrajaya selepas ditembak tiga kali dari jarak dekat di persimpangan lampu isyarat dari Lebuh Sentosa ke Lebuh Wawasan pada pukul 8.15 pagi semasa dalam perjalanan ke pejabatnya di Presint 3 di Putrajaya semalam.

Serangan dilakukan oleh dua lelaki bermotosikal.

Hishammuddin mengingatkan pembangkang agar tidak mempolitikkan kejadian tersebut untuk meraih sokongan pengundi.

Pihak polis dan pejabat Peguam Negara katanya sedang mengkaji kemungkinan mengambil tindakan terhadap Husam berikutan kenyataan tersebut.

HE : Fakta - Husam seorang pemimpin yang pembangkang yang typical- biadap, sombong, opportunis, tak bertanggungjawab, mangkuk hayun, cekik darah, kaki fitnah...haha!

Pengundi Putrajaya Bawa Kerusi Sendiri Dengar Ceramah Tun M Meresahkan Setan Dalam Badan Husam!

10 comments



Ini barulah betul pengundi dan penduduk jati Putrajaya..pergi ceramah bawa kerusi sendiri..khemah di sediakan tak muat..kerusi yang disediakan turut penuh...ada yang sanggup patah balik rumah untuk ambil kerusi..tak cukup tu..ada yang bawa tikar dari rumah sendiri...

Puak cacai makan dedak sebok bangga dengan jumlah kehadiran ceramah mereka di Putrajaya..padahal yang datang tu orang luar...macamlah kita tak tahu....ada pengundi Nik Aziz pun datang...haha!



HE : Angka kehadiran?tak payahlah aku cakap..korang kiralah sendiri..aku nak tidur...bye!

Saturday, April 27, 2013

Gambar : @HizwanAhmad Sibacul Block Twitter @HarapanEsok Kantoi Dok Melepak

0 comments

Inilah padahnya bila akaun Twitter @HarapanEsok diblock!!!aku pun tak tahu apa dosa aku sampai Hizwan calon Parlimen Muar ini begitu kejam menyekat kebebasan bersuara aku...

Walaupun itu bukan masalah besar tapi ianya telah mencerminkan betapa teruknya kredibiliti calon Pembangkang ini..jika mahu menyekat akaun baik tak payah jadi wakil rakyat...dan jika mahu block baik tak payah buka akaun...kalau setakat bela si pengampu baik tak payah...

Kalau hendak dibandingkan dengan pemimpin tersohor negara DS NajibRazak memang jauh panggang dari api...Biarpun dikutuk dan hina pembangkang namun tidak pernah sesekali Najib block akaun rakyat.....

Berbalik kepada gambar di atas, Hizwan Admad dikesan melepak tatkala musim berkempen ini..untuk cerita selanjutnya rujuk SINI

HE : Calon pembangkang ini dikhabarkan pernah bercerai dengan isterinya...pasti ada yang tak kena sampai boleh berlakunya keretakan rumah tangga..nantikan....

Baru Jadi Calon #P146 @HizwanAhmad Dah Sekat Suara Rakyat! Kejam Macam Firaun?!!@RazaliIbrahim @UndiBN @TunFaisal

0 comments

Akhirnya kebebasan bersuara yang diperjuangkan Pakatan Rakyat tidak berjaya dimanifestasikan ketika musim kempen...belum pun menang dah tak mampu laksanakan!

Dalam ceramah bukan main lagi kata kebebasan itu ini...baru jentik sikit di twitter dah mengelupur dan block rakyat...pemimpin pakatan memang macam ni...kejam tahap firaun..

Kalau menang agaknya semua media yang tak sealiran dengan pemikiran mereka akan disegan sehabis-habisnya...

Kalau sekarang BN merintah akhbar fitnah harakah masih lagi boleh dijual..silap2 kalau mereka mencengkam kuasa akhbar pro penentang pakatan mesti dihapuskan sehabis-habisnya...

HE : Macam ni ke nak jadi wakil rakyat...akaun twitter sendiri pun block orang...agaknya follower pengampu jer dibela!!syok sendiri!!!haha

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Pemecatan Cikgu Azaman Sebab Bertanding BEBAS Ada Kaitan Dengan Anwar? #Felda #P157 Pengerang

8 comments

Akhirnya Cikgu Azaman (Bekas Ahli UMNO) yang bertanding mewakili Calon Bebas menentang Calon BN Parlimen Pengerang  P157, Dato' Azalina telah dipecat UMNO kerana menentang prinsip dan peraturan parti..


Walaupun sebelum ini Cikgu Azaman memegang jawatan sebagai Timbalan Ketua Caw UMNO Felda Adela...Tindakan UMNO memecatnya adalah bertepatan dengan apa yang dia lakukan dan ianya sebagai satu peringatan dan hukuman kepada mana-mana ahli Parti yang belot dan melanggar peraturan Parti...Pemecatan ini membuktikan UMNO tidak mengira pangkat dan darjat untuk menjatuhkan hukuman kepada sesiapa mana-mana ahli...yang salah tetap diberi hukuman dan peringatan!

Dengar cakap-cakap orang...Cikgu Azaman bertindak untuk bertanding Bebas kerana mahu menunjukkan dirinya mempunyai pengaruh di Parlimen ini...ada juga yang berkata Si Cikgu Azaman ini menjaja sehingga hari ini bahawa jika menoreh tangan kanannya keluar darah Merah dan toreh tanggan kiri keluar biru..cakap lah apa sahaja...jika sudah melanggar peraturan...tak kira siapa dan setinggi mana pangkat tetap dikenakan hukuman..

Keputusan pemecatannya adalah tersangat wajar bagi menghapuskan serpihan penentang di dalam UMNO...Jika UMNO tidak melakukan perkara seperti ini...maka makin ramailah parasit-parasit di dalam parti ini...

Manifesto Harapan Baru..Undilah Calon Tempatan..
Parlimen Pengerang buat julung-julung kalinya akan memperlihatkan pertandingan 3 penjuru antara antara Dato Azalina (BN), Dayangku Intan (PKR) dan Cikgu Azaman (Bebas) di Parlimen Pengerang...

Perlu diingat...dalam strategi politik...aku tidak menolak kemungkinan bahawa Cikgu Azaman ini adalah agen Anwar Ibrahim yang dihantar untuk memecah belahkan sokongan masyarakat Felda terhadap Barisan Nasional....Anwar sendiri sedar yang Parlimen Pengerang sangat susah untuk ditembusi...walaupun mereka menghantar calon Dayangku Intan..namun Pakatan Rakyat masih tidak percaya dengan kredibiliti calon ini...disebabkan hal inilah Dayangku Intan tidak diberikan dana kewangan yang banyak untuk menjalankan proses berkempen...sebab itulah sekarang ini, dia erat menjalankan kutipan derma tabung untuk berkempen...SINI

Anwar Ibrahim pun tahu yang Mazlan Aliman yang meawakil ANAK gagal untuk memecah belahkan FELDA..selepas banyak dana dperuntukkan kepada ANAK...satu hasil pun tidak ada...malah..masyarakat FELDA makin benci kepada Pakatan Rakyat...Jadi mungkin juga disebabkan hal ini..Anwar menghantar agen dari dalam UMNO sendiri melalui parti bebas untuk merosakkan pemikiran masyarakat FELDA...

HE : Syabas UMNO kerana melakukan tindakan bijak!pangkat dan darjat bukan kasta istimewa untuk lari daripada undang-undang!Ayuh masyarakat Pengerang terukan sokongan kepada calon BN Dato' Azalina!

Friday, April 26, 2013

Pencacai 'Upahan' Pakatan @Nahbudin Kalah 2008 Mula Fitnah Peribadi @RazaliIbrahim #P146

3 comments

Kadang aku tengok puak pencacai ni lucu juga..bila dah tak boleh lawan dasar dan prinsip perjuangan, mereka fitnah...

Fitnah dan pakatan memang tidak boleh dipisahkan...Perubahan kepada Pakatan Rakyat tu adalah konotasi yang sangat lemah..

Dari perubahan kepada Pakatan..baik murnikan dasar Barisan Nasional yang semua sedia tahu memang bagus dan dalam prestasi yang amat baik...

Bercakap tanpa fakta memang layak masuk tong sampah jer...nak pertikaikan hasil titik peluh orang..p tengok dulu kekayaan Anwar ibrahim..tengok dulu kekayaan kepimpinan pembangkang yang lain...

Depa lagi zalim..paw duit rakyat yang tak kaya..yang aku hairan ada yang papa kedana sanggup habiskan duit untuk perjuangan pembangkang yang memang sia-sia...rakyat merengkok kesusahan pemimpin mereka pakai kereta besar..rumah besar...

Bila gambar makan nasi bungkus terus lambung dan sujud kepada pemimpin mereka katanya berjiwa rakyat..kepala tengkorak depa..sebenarnya depa yang kena kencing hidup-hidup...

Penyokong totok pembangkang ni rata-ratanya pemalas...duduk tanpa usaha..taunya mengutuk dan mengeji...kalau dah otak bengap tu plah usaha cari duit..bila kerajaan bagi bantuan katanya gula-gula..rasuah..dan berbagai lagi tohmahan sesat...

HE : Kalau inilah level pemikiran puak pembangkang..rosak negara...kalau dah kalah tu buat cara kalah...lawan dasar dan pemikiran bukan fitnah!patut pun kalah 2008!haha

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Banner Gergasi Gambar @NajibRazak & Chua Soi Lek Buat DAP Penggaram Tak Senang Duduk!!!#PRU13

0 comments

Punyalah hebat penangan Chua Soi Lek ni..dikatakan ada beberapa puak DAP tidak selesa dan sakit hati lihat banner sebesar ini dinaikkan...

Komfem isu ni akan dibawa ke ceramah macai hijau yang akan katakan membazir...haha!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Masyarakat Cina Muar Sedia Sokong BN #P146 @RazaliIbrahim

0 comments

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang memimpin negara dengan mewarisi mandat perdana menteri terdahulu sudah membuktikan keupayaannya menerusi pelbagai program transformasi di seluruh negara.

Justeru itu, pengundi Cina di negara ini disaran menunjukan sokongan mereka kepada Perdana Menteri dengan undi jika berasakan najib pemimpin terbaik bagi negara ini untuk lima tahun lagi.

The Malaysian Times (TMT) difahamkan, Razali berkata walaupun Najib belum mendapat mandat daripada rakya,t beliau sudah membuktikan mampu memberi kebaikan kepada rakyat dalam tempoh empat tahun yang lalu. Apatah lagi jika beliau diberi mandat pada pilihan raya umum kali ini, sudah tentu beliau akan berbuat lebih baik lagi untuk rakyat.

"Pada pilihan raya umum 2008, rakyat memilih kerajaan yang diketuai oleh Tun Abdullah (Ahmad Badawi). Jadi kalau rakyat kata beliau (Najib) sudah bagus, berilah mandat kepada BN pimpinannya kali ini," kata Razali semasa berucap pada majlis ramah mesra dengan kaum Cina di sini malam semalam.

Menurut Razali, kesediaan Perdana Menteri meminta maaf kepada rakyat ketika membentangkan manifesto BN baru-baru ini juga membuktikan Najib sedar sebagai manusia dirinya tidak terlepas daripada melakukan kesilapan. -TMT

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Wanita Bogel Bendera BN Bersama Nurul Izzah...Apakah Ini Sandiwara PR #PRU13?

0 comments

Mesranya wanita ini dengan Nurul Izzah. Siapakah wanita ini? Inilah Vivian yang terkenal dengan peranan memuatnaikkan "hubungan cinta" terlarang ke internet bersama pasangannya Alvin. CTS awal bulan ini pernah membuat posting bagaimana Vivian melakukan kontroversi dengan bergambar bogel dengan merentangkan bendera Barisan Nasional pada tubuh bogelnya dengan "caption" "Remember to vote for BN! 记得投国阵哦! Ingat, undilah BN!". Lihat posting itu di sini. Ramai yang tidak percaya apabila CTS mengatakan bahawa perempuan ini cuba mensabotaj Barisan Nasional. Nah! Sekarang CTS kemukakan satu lagi gambar di atas. Nilaikan sendiri.




SELANJUTNYA SINI

Thursday, April 25, 2013

PANAS #PRU13 !!! 'Volunteer Singapore' Diimport Pacak Bendera PAS #P146 Muar? haha!... @RazaliIbrahim

0 comments

Ini bukan perkara main-main..punyalah semangat macai PAS Muar ni pacak bendera PAS di sekitar Muar dengan mengenakan pakaian kesukarelaan Singapore...Mungkin baginya lebih baik jadi Sukarelawan Singapore dari jadi Unit Amal PAS...

Semangat depa ni pelik-pelik...kalau boleh tiang bendera nak naik sampai ke atas...bila kena karen nanti diangkat sebagai pejuang keramat....selama ni..depa bukan setiap masa ke berkempen..pacak bendera segala bagai...ingatkan masa berkempen ni boleh releks..tapi tak juga...

Baik jadi macam BN...bila dah menang...pacak bendera bukan satu kewajipan...membela rakyat harus diutamakan..bukan macam depa...ceramah, pacak bendera dan buat fitnah tu tugas utama....kebajikan rakyat boleh mampos..nanti bila ada isu..salahkan pihak lain...



Sikap pemimpin pembangkang PAS..rakyat yang menderma untuk mereka pakai motor kapcai jer...pemimpin mereka kereta besar..rumah besar...siapalah yang bodoh dalam hal ini..bila BN beri bantuan ada yang sanggup bagi semua duit tu kepada Parti pembangkang PAS..tu namanya bodoh...


Bawah ni bukti lagi yang DAP tak tahu buat apa-apa untuk rakyat...yang depa tahu hanya cekak pinggang..calon BN jugalah yang membantu menyelesaikan masalah rakyat...sayang sangat baju putih mahal dia tu...haha

HE : kalau difikirkan kembali...pembangkang ni tak tahu buat kerja pun....

Rintihan Bapa Memerlukan Bantuan Mendpat Perhatian @RazaliIbrahim @P146_Muar #P146

0 comments


Terima kasih aku ucapkan kepada Pihak YB Dato Razali Ibrahim dan Blogger APA yang telah menyelesaikan masalah seorang nelayan..Nelayan ini, Osman Ahmad dikatakan meghadapi masalah kewangan untuk melawat anak tirinya di Hospital JB selepas dipindahkan dari Hospital Muar...

Walaupun bukan anak kandung..tetapi kasih sayang Osman amat tinggi kepada anak tirinya..semalam atas inisiatif blogger APA yang telah menjenguk Osman di Jeti Bentayan telah mendapat perhatian YB Razali biarpun masalah ini kalau nak ikutkan bukan dibawah parlimen beliau, Muar...

Inilah namanya pemimpin berpengalaman..dalam sasuatu keadaan..kita perlu meninggalkan sebentar urusan peribadi semata-mata mahu berbakti kepada rakyat..mungkin pengalaman YB Dato sebagai Timbalan Menteri membuatkan beliau tidak kisah memberikan bantuan...

Bantuan tersebut telah disampaikan oleh Pengerusi Persatuan Nelayan Muar En. Zainal...Biarpun Dato Razalii sibuk dengan urusan kempen tetapi langkah dia menghantar En Zainal sudah cukup bagus!!!




Cerita penuh di SINI

Tiada tempat untukmu..

Sokongan Pembangkang Di #P146 @P146_Muar Semakin Kuat..Kehadiran Mencecah 500,000 Setiap Ceramah?!!!

0 comments
Dato Razali yang ingin pertahankan P146 Muar harus berasa bimbang kerana dikhabarkan pembangkang sekarang ini memang benar-benar mendapat sokongan pengundi Muar...barangkali Dato Razali sendiri tahu..perkara ini tidak perlu di sangkal lagi...

Hampir setiap ceramah mereka mencatatkan jumlah kehadiran paling rendah 10,000 orang...kelmarin pun aku dimaklumkan yang ceramah dianjurkan oleh PAS Muar mencatakan jumlah kehadiran 500,000 orang...mungkin penyokong Barisan Nasional tidak percaya..

Tidak mengapa..di bawah ini aku menyertakan sekali 2 keping gambar menunjukkan bagaimana tahap sokongan rakyat terhadap perjuangan PAS di MUAR ini...dianggarkan jumlah khadiran ceramah di bawah ini mencecah 500,000 orang..perkara ini harus ditakuti oleh seluruh jentera P146 Muar...





Jika ceramah pembangkang aku laporkan jumlah kehadiran mencecah 500,000...berbeza pula dengan kehadiran setiap ceramah dan pertemuan DRI dengan para pengundi..kehadiran lingkungan 1,000 jer..di bawah ini buktinya...
















HE : Di sini aku ingin ingatkan kepada semua pejuang BN di Muar..usahlah kita gentar kerana setiap detik Allah S.W.T akan bersama kita...

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA