networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Tuesday, April 30, 2013

Khalid dan LUAS Kepala Bapak Penipu #IsuAirSelangor!! Putar Belit Didedahkan!!!


Kahkahkah!!!Sebelum aku menulis jom kita baca berita Bulan Disember 2012 di bawah ini tentang kenyataan LUAS mengaakan Air di Selangor cukup hingga 2030 :
Lembaga Urus Air Selangor (LUAS) yakin bekalan air mentah di Selangor kini 100 peratus mencukupi dan mampu menampung keperluan rakyatnya sehingga tahun 2030. 
Pengarah LUAS, Md Khairi Selamat berkata, sehingga 20 Disember lalu, kapasiti air bagi Empangan Tasik Subang, Empangan Semenyih, Empangan Langat, Empangan Klang Gates dan Empangan Batu adalah penuh pada tahap 100 peratus sehingga berlakunya limpahan
“Berdasarkan kadar peningkatan takungan, kapasiti kedua-dua empangan ini dijangka akan kembali penuh sebelum bulan Februari 2013,”
Kahkahkah!!!aku nak gelak sekuat-kuatnya...dulu LUAS buat kajian kata air di Selangor banyak 100% cukup dan tahan sampai tahun 2030...belum pun setahun kajian yang dilakukan LUAS ni..dah tukar hasil kajian pulak!!!mana bukti kajian dulu yang kata air 100% cukup dan kembali penuh sebelum bulan FEBRUARI 2013...sekarang sudah bulan April!!!2 bulan dah berlalu baru ni LUAS keluarkan hasil kajian baru untuk menyelamatkan nyawa Khalid!!!

Si Khalid ni memang layak dipanggil bodoh!dari dulu lagi penganalisis air kata Air di Selangor tak cukup!!eh tidak dia degil kata Air Cukup..jam tulah kata Syabas macam-macam...tup-tup...dia pulak Umumkan yang LUAS temui bekalan air mentah baru!!!buat apa nak cari air Mentah baru Khalid OI!!!kata air cukup sampai 2030?kahkahkah!!!

Menipu dan terus menipu..belit dan terus terbelit lidah tu..sama macam bebelitnya rambut kusut masai ko tu!!!

Meh sini aku nak kongsi hasil kajian LUAS pojaan Khalid yang baru ni...
Kajian mengenai peningkatan bekalan air mentah ini dengan menggunakan kaedah kolam takungan (retention pond) bagi menyimpan air sungai yang meningkat semasa hujan dilakukan oleh Lembaga Urus Air Selangor (LUAS)
Abdul Khalid juga berkata dengan peningkatan bekalan air mentah sebanyak 20 peratus lagi daripada penggunaan semasa sebanyak 9.2 bilion meter padu sehari, dijangka cukup untuk menampung keperluan air di Selangor di antara lima ke enam tahun lagi.
Dulu kata air cukup tak perlu bekalan air baru...dulu kata semua salah SYABAS..perlu struktur semula lepas tu selesai masalah air...awat hang p bodoh sangat Khalid umumkan bekalan air Kolam Takungan ni cukup tampung keperluan 5-6 tahun?p lah struktur semula..kata bekalan air cukup!!!dah tau nak kalah tu pandai pulak keluarkan sumber air baru..kau ni bebal!!!kahkahkah!!!

Sepanjang tempoh 5 tahun memegang kuasa nafikan yang bekalan air tak cukup...bila dah nak 'mampos' pengundi Pelabuhan Kelang dengan Bandar Tun Razak tolak kau baru terkial-kial suruh LUAS buat kajian!hasil kajian ni tak tahu bila akan dilaksanakan!sudah banyak cadangan sebelum ini 1 habuk pun tak nampak!!

1) Penstrukturan Semula
2) Teknologi Mambran
3) Syabas tak pandai urus
4) HORAS
5) Sumber Air Lombong Tasik Tanah

Tapi 1 haram pun tak nampak bayang!!Sebelum ni pekak ke yang orang kata air di Selangor tak CUKUP!!baru ni sedar!!!Baru ni nak mengaku bila tau diri tu nak kalah?Ni dia baru temui Kolam Takungan untuk tambahkan 2 bilion meter padu sehari..iyolah tu!!percaya sangat kata LUAS tu?dulu LUAS jugak kata bekalan ar cukup sampai 2030 tapi kenapa perlu buat Kolam Takungan baru?

LUAS pun sama bebal macam Khalid..buat keputusan Flip Flop..rakyat yang bengong!!rakyat yang tak ada air..rakyat yang tak mandi!!semuanya kerana MB kusut masai ni!!buat pengetahuan Khalid yang bebal!!!takungan air yang baru terjumpa ni masih tak mampu tampung bekalan air!!hujan bolehlah tampung..kalau kemarau?

Cubalah mengaku bahawa Langat 2 tu bagus...malu sangat ka?orang nak teknologi baru!!bukannya guna loji 'purba'..nanti overload tahu pulak salahkan SYABAS!!!Sekarang ko nak suruh loji lama tu operasi double overtime 24 jam ka 7 Hari seminggi 365 hari setahun..komfem bekecai loji tu!!ahaha...

Semua cadangan Khalid dan LUAS termasuk yang baru ni tak boleh Pakai!!!cuba kita kasi BN merintah Selangor pula!!!tengok macam mana penangan Langat 2...

HE : Kalau Khalid mintak banyak peluang untuk selesaikan masalah air...BN mahu 1 peluang sahaja untuk selesaikan masalah air Selangor iaitu pembinaan Loji Langat 2...cuba dulu baru tahu!!!

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA