networkedblogs

Bersahabat..

BUAL BICARA #UMNO71 BERSAMA TAN SRI ANNUAR MUSA

Saturday, April 6, 2013

Masakan Tak Sedap Disalahkan UMNO Barisan Nasional..Inilah Sikap Pembangkang..

Td dalam perjalanan nak balik kampung..aku singgah makan malam diwarong..kedai apa tak perlulah aku cakap..tap disebuah negeri utara tadbiran PAS dulu sblm bubar DUN....

nak makan kat hotel 5 bintang tak mampu..nak makan sedap2 pun tak mampu..cukuplh skadar kenyangkn perut..aku pelik kedai tu xramai pelanggan..suram..aku pun duduk..sedang tunggu pak cik tu datang ambil oder..aku lihat atas meja ada surat khabar harakakah..suara keadilan...

Dalam hati aku..ni comfem orang Pembangkang..biarlah..aku tak kisah pun..yang penting makanan tu halal..

Aku tengok..warong tu tak ramai orang..nak katakan lokasi tak strategik..tak juga..seberang jalan ada kedai..tapi penuh orang...aku malas nak ke seberang jalan..sebabnya aku sangat lapar..jadi aku perlukan makanan yang cepat hidang...

Masa pak cik tu ambil oder, aku sje tye pak cik tu dh lama niaga?ok tak bisnes..

Dia pun buka cerita..bisnes tak maju..harga gula mahal..semua barang mahal..bila letak harga tinggi pelanggan xdtg..sebab tulah hang tengok kedai aku tak ramai orang..lama juga dia membebel...

Dalam hati aku..kenapa kedai seberang tu ramai orang..makanan dia free ke?agh!!biarlah..aku dah lapar...

Dia racun minda aku..aku sebagai pelanggan tak mahulah berbalas hujah..nanti mee yang aku oder tak sampai plak..aku datang untuk makan..bukan dengar dia ceramah...

Bila makanan sampai..aku makan..rasa tak sedap...mee rasa kapur...sayur tak de..rasa masin...terus tawar selera..utk jaga hati pak cik tu..aku pun suruhlah dia bungkuskan makanan aku..

Aku pun bayar...harga Mee goreng RM 4.00...Air The Ais RM 1.60...air the pun rasanya tak berapa sedap...

Bagi aku kedai dia tak ramai orang bukan sebab harga gula mahal atau harga barang tinggi..tapi sebab masakan dia tak berapa sedap..

Inilah minda puak pembangkang...semua benda seboleh-boleh nak salahkan pihak lain..hendak mengaku salah memang jauh sekali...

Jangalah kita taksub..manusia tak lari dari lakukan kesilapan..jangan malu untuk mengaku salah dan jangan berat untuk betulkan diri..menuding salah kat orang lain sampai bila-bila pun kita tak maju..

Kalau kita jual makanan mahal macam mana sekalipun..jika masakan kita sedap dan berkualiti pasti ramai pelanggan...betul tak?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA