networkedblogs

Bersahabat..

VIDEO VIRAL MERDEKA KE-60

Wednesday, April 24, 2013

Peguam Wan Azizah 'Cabut Lari' Kendali Kes Saman #Felda #FGV Terhadap PKR...#TolakFitnah


Baru-baru ini peguam Kak Wan si Presiden PKR telah menarik diri daripada terus mengendali kes saman Felda terhadap PKR yang telah secara jelas memfitnah FELDA akan Bankrap!...

FELDA diwakili peguam Datuk Fairuz Hussein Jamaluddin manakala Wan Azizah diwakili peguam Mohd Afiq Mohd Noor telah menarik diri tanpa sebab...masakan mungkin tiada sebab tapi bertindak menarik diri...

Mudahnya alasan nak lepaskan diri...tarik diri tanpa sebab...yelah..kita ni tidur tanpa sebab...makan dan minum semua tanpa sebabkan...hehe


Dalam kes saman ini,FELDA telah memfailkan saman RM 200 juta mendakwa artikel pertama bertajuk 'Felda Bangkrap' dan artikel kedua berserta gambar bertajuk 'Kontroversi' dan 'Bina Bangunan RM662 juta Hanya Libatkan Tiga Individu' berunsur fitnah yang boleh menyebabkan reputasi plantif terjejas.

Inilah padahnya asik dengan fitnah...Dalam kes ini juga, selain Kak Wan, turut dinamakan FELDA sebagai defendan ialah Naib Presiden PKR Senator Dr Syed Husin Ali, Pelita Koridor Sdn Bhd, Percetakan NPK Sdn Bhd, editor Suara Keadilan Dzulkarnain Taib, dan Rusnizam Mahat, yang menulis artikel itu.

Berat benar kes ini...sampai peguam pun tarik diri..dahulu pun kalau korang masih ingat, Surendren pernah berkata bahawa Felda tak boleh saman pembangkang kerana melanggar hak asasi...


Di bawah ini petikan ayat Surendren :
"Jika perkara itu dibenarkan (Felda Saman Pihak lain), maka hak rakyat untuk mengeluarkan kritikan terhadap kerajaan, institusi kerajaan dan badan berkanun, akan tergugat," 
Felda ditubuhkan dengan menawarkan skim-skim tertentu bagi membantu peneroka, bukannnya "dipergunakan oleh segelintir orang untuk menghentam parti politik pembangkang".
Betapa sialnya si surendran ni...Felda juga mempunyai hak untuk dijaga..kalau ikut kepala si bengong ni..pembangkang bolehlah sesuka hati tabur fitnah untuk memburuk-burukkan Felda...kata ingin menegakkan keadilan..tapi time depa balun FELDA bukan main seronok lagi..bila FELDA nak saman depa kata tak boleh saman..

HE : Ibarat bergaduh..musuh diikat kaki dan tangan...orang yang memukul diiktiraf jaguh..!!!budaya Fitnah FELDA ni sengaja dibuat kerana Felda ramai pengundi..itu saja...

1 comment:

Anonymous said...

Apa punya kimak la keling ni.. Ckp cm keling eh mmg keling pon!!! Kenapa dorang attack felda? Sbb peneroka kebanyakkan org melayu.. Jadi dia hantar la melayu tp perangai cm keling mazlan parpu.. mmg patut d saman pon tu bkn kritik tp fitnah lembuuu

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA