networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Monday, April 1, 2013

Pejuang Pembangkang Dinasihatkan Kembali Ke Pangkal Jalan..#FELDA


Mazlan aliman pernah sakit hati degan Abang kandungnya Abd Rahim Aliman yang tidak sefahaman dengan dia..Kalau Mazlan 'pemberontak' Felda tetapi abangnya lebih matang dengan menyokong FELDA..perkara ini telah tersebar luas!!!

Wawancara ini tidak keluar di halaman Keadilan mahupun Harakah..wawancara ini dijelaskan di majalah 'ICT Jelas' keluaran Felda Bil : 4/2010

Kalau keluar kat akhbar UTUSAN mahunya pembangkang meroyan dengan membakar sebandel akhbar ni...

Mazlan Aliman pernah 'bengang' dengan Felda kerana dalam majalah 'ICT Jelas' keluaran Felda Bil : 4/2010, ada mengeluarkan satu wawancara bersama Abd Rahim bin Aliman, iaitu abang kepada Mazlan Aliman.

Jom hayati beberapai bait penting wawancara tersebu :

1) Saya adalah anak peneroka. 6 orang adik beradik saya yang lain juga adalah peneroka.

2) Dari segi pendidikan pula, sejak darjah 5, anak-anak peneroka ini dijaga oleh Felda sampailah mereka memasuki universiti.

3) Jangan percaya kepada orang luar yang ada niat politik datang ke tempat kita kononnya nak membantu.

4) Nasihat saya kepada peneroka... Marilah kita bersama Felda. Ikutlah program tanam semula bersama Felda. Kita semakin tua. Kalau kita berduit pun, kita tidak mempunyai tenaga untuk menguruskan ladang 10 ekar.

5) Akhir sekali saya juga selaku abang kepada saudara mazlan Aliman, ingin menyeru kepada peneroka-peneroka yang terlibat bersama beliau, PULANGLAH KE PANGKAL JALAN.


HE : Felda bukan sempurna 100% tapi lagi sempurna dari ANAK...hihi!

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA