networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Saturday, April 13, 2013

SELANGOR PANAS!!! Biarpun Sudah Bubar DUN...Taiknya Masih Ada...Rakyat Selangor Sengsara #IsuAirSgor


Rejim Khalid terus menerus dirudung 'sial' apabila Rakyat Selangor terus mendapat malapetaka masalah air hasil pemerintahan Pakatan bermula tahun 2008 hingga 2013...dulu sebelum melepaskan tampok pemerintahan, rakyat Selangor tidak sudah-sudah menerima bencana air..dengan masalah bekalan air dicatunya..dengan masalah air yang sentiasa terputus semuanya atas kesilapan besar rejim Khalid yang terlalu tamak sehingga sanggup membelakangkan kepentingan rakyat mereka sendiri...

Sewaktu krisis air penghujung pemerintahan rejim Khalid, hampir setengah juta rakyat terputus bekalan air akibat rumah PAM rosak..masalah ini berlaku kerana PAM tersebut terlebih guna dari tahap kemampuannya...kini, setengah juta lagi terpaksa mengharungi masalah yang sama akibat paip pecah...jika ikut kelazimannya pemerintahan rejim Khalid, mereka akan cepat-cepat transfer masalah ini kepada pihak SYABAS untuk mengelakkan rakyat menuduh mereka bodoh dalam menangani masalah air ini...

Perkara yang sama dijangka akan digunakan oleh Khalid dan kuncu-kuncunya dalam kempen PRU 13 ini..masalah air dituduh SYABAS...buatlah kot mana sekali pun akhirnya mereka akan tuduh SYABAS..walhal SYABAS hanya agihkan air..masalah pokoknya adalah kekurangan bekalan air...

Ibarat seorang yang tengah makan kat warong orang kuat PAS..makanan yang dia makan tak sedap yang disalahkan taukey kedai emas seberang jalan warong tu..kan nampak bengong dan tak kenakan..itulah yang dilakukan rejim Khalid untuk mengalih perhatian rakyat menuduh mereka gagal menangani masalah air...

Mengikut undang-undang..Tanggungjawab kerajaan negeri Selangor adalah untuk memastikan bekalan samada air mentah ataupun air terawat mencukupi untuk pengguna di Selangor, Wilayah Persekutuan dan Putrajaya..jika sikit yang mampu disediakan Khalid maka sikitlah airnya...

Rejim Khalid tidak sudah-sudah kata SYABAS gagal kerana air membazir (NRW) sebanyak 33% ketika proses penghantaran air ke paip rumah..masalah ini sebenarnya berpunca dari rejim Khalid juga...siapa suruh dia gatal bekukan pinjaman CAPEX SYABAS untuk baiki paip-paip air yang sudah usang..bila bocor SYABAS pula disalahkan...

Jika Rejim Khalid tidak bekukan CAPEX Syabas sudah tentu peratusan NRW air Selangor pasti akan turun...pada mulanya dia tidak mengaku yang dia bekukan CAPEX tapi bila dah tersebar surat pembekuan tu..maka rejimnya tuduh SYABAS pula tak jelas buka tender..tuduh SYABAS langgar perjanjianlah kerana gagal turunkan NRW kepada 15% lah..adoiyai!!!sendiri buat taik..sendiri cakap tuduh orang....haha...

Bila SYABAS sudah bermasalah hasil kekejaman rejim Khalid..dia pula ugut SYABAS supaya terima tawaran Khalid untuk distruktur semula...bukan SYABAS sombong...tawaran rendah tapi ada hati nak tukar hak milik atau struktur semula...pandai pula tuduh BN tak bagi struktur semula...bila TPM Tan Sri Muhyiddin Smash Khalid barulah terkial-kial nak mengaku!!!

Rakyat sudah sengsara tak ada air..dia buat tak tahu jer...Struktur..Struktur tak habis-habis...kalau Struktur berjaya sekali pun..air tetap akan membazir 33% ketika penghantaran selagi paip-paip air yang sudah usang itu tidak diganti..itu pun Khalid tak boleh fikir...susah dapat MB yang bengong macam ni...

Semalam Lembah Klang hujan lebat...banjir kilat...kereta dan rumah dinaiki air...paip pun pecah tapi yang bakal disalahkan ialah SYABAS kerana punca paip pecah...lucu bukan sikap Khalid dan kuncu-kuncunya...2 minggu lepas, SYABAS telah mengadakan pertemuan dengan penduduk di kawasan Sg Way untuk memaklumkan penutupan air dan jalan untuk kerja-kerja pengantian paip usang yang semestinya memakan masa...nak tukar PAIP bukan senang-senang nak korek tar.. perlu dapatkan persetujuan..bukan macam Rejim Khalid..hanya tahu tuduh orang lain salah..dia saja betul..

Sepanjang tempoh 5 tahun...Khalid hanya berjaya laksanakan pembatalan Loji Langat 2, pembekuan CAPEx Syabas, menyalahkan SYABAS dan menuduh BN terlibat dalam mengagalkan usaha pensrtukturan semula...bila sudah terdesak tahu pula merayu supaya diberi peluang sepenggal lagi untuk selesaikan masalah air...

Jika rakyat beri peluang sepenggal lagi Khalid tetap gagal dan pastinya dia akan berjanji diberi peluang kedua, ketiga dan seterusnya selagi dia hidup...

HE : Jika rakyat mahu isu air selesai..mudah sahaja..undi BN..pastinya Langat 2 beroperasi dan rakyat akan hidup seperti negeri lain tadbiran BN yang tiada langsung masalah air...

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA