networkedblogs

Bersahabat..

BUAL BICARA #UMNO71 BERSAMA TAN SRI ANNUAR MUSA

Monday, May 27, 2013

Apalah Nasib Masa Depan @AdamAdli

Aku kesian tengok nasib mahasiswa bakal cikgu ni..terlalu taksub sangat berjuang menjadi pencacai pembangkang sanggup digantung pengajian...

Belum pun tempoh pengantungan tamat dia sudah jadi seorang banduan...cubalah fikir balik wahai mahasiswa pembangkang...cuba korang jadi macam adam adli..berjuang bersama-sama rakan tapi dia sorang saja kena gantung...

Janganlah membodohkan diri tu sampai gelab masa depan...ni sekarang sudah bergelar banduan..ini pun dia masih tak sedar diri..cubalah bawa-bawa muhasabah diri..apakah benar perjuangan ko...

Aku pun hairan..perjuangan macam ini yang diangkat sebagai 'pejuang rakyat'...takkan nak jadi macam Anwar Ibrahim?nak berjuang tu biarlah kena pada tempatnya..

Dulu pun Anwar ibrahim kena tangkap sebab salah guna kuasa dan penyelewengan..jika dia bersabar dan berpegang kepada ajaran Islam..aku rasa sekarang ni pun Anwar sudah jadi PM yang mewakili Barisan Nasional...

Tapi apakan daya..semua orang hendak dilanggar demi kuasa..sanggup membeli orang dengan kuasa duit...apakah ini dinamakan perjuangan?

BN buang pun sebab masalah moral...tapi pihak pembangkang pula angkat orang yang bermasalah moral sebagai wira rakyat...

HE : BN buang sebab masalah moral Pembangkang kutip jadi Wira..lepas tu kata BN yang jahat..haha!

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

6 comments:

Anonymous said...

Muahaha setuju!

Anonymous said...

cerah masa depan budak ni bro.. bakal jadi balaci terhebat..

Anonymous said...

Ingat jgn keja dgn kerajaan org melayu..keja dgn cina...cinakan sayangggggggg sama lu...cina nanti bagi bagi gaji besooooooor......pangkat lu pun tinggi tak payah belajo...menjerit aje ikut buntut org

Anonymous said...

Muka dah sama taraf dengan pengganas Lahad Datu je....

Anonymous said...

x payah tgk merit pointer la, tgk displin pon tau x layak. Org cmni ke nk diangkat jd guru nk didik anak Malaysia. Abeh anak bangsa kita

Anonymous said...

Sedih betul la dgn bdk zaman sekarang ni...cepat sangat melatah....ape nk jadi la...lau bab nk menghina cepat sangat..setiap ape yg dibuat pasti la utk mnjamin pendidikn yg berkualiti utk ank2 masa depan...sebelum nk kata kat org sana sini tgk diri dulu bagus ka kita...cukup2 la...

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA