networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Friday, May 3, 2013

Azmin Ali Akan Jadi Panglima 'Tikam Belakang' Kehancuran Karier Politik Khalid Ibrahim ? #IsuAirSgor

Sungguh dashyat dan besar impian Azmin Ali...ingin menjadi panglima yang tidak diundang bagi mempertahankan Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor...Ke nak jatuhkan???

Si Azmin ini beranggapan Khalid Ibrahim tokoh yang perlu 'dijilat' kerana belum ada pimpinan pakatan rakyat di Selangor secemerlang Khalid..itu hanya tanggapan Azmin..tanggapan rakyat pula menganggap Khalid Ibrahim harus dihumban!



Baru-baru ini, Azmin mendakwa bahawa Khalid Ibrahim mempunyai 'Track Record' yang sangat cemerlang..punyalah kaki mengampu..bukannya dia tak tahu yang Khalid ni macam mana..bila disuruh baru buat..Dalam banyak-banyak MB, bagi aku MB Selangor nilah yang paling 'bengong'...

Bukannya kita tidak tahu yang Azmin dengan Khalid bukanlah baik sangat...itu hanya plastik jer kononnya dia dan Khalid mempunyai hubungan intim yang sangat erat..

Ibu kandung Azmin pun dia berani derhaka dan buang inikan pula si Khalid Ibrahim.anytime jer di hendak lakukan..cuma tunggu masa,ruang dan peluang...peluang sudah ada..bertanding di DUN Pelabuhan Klang...comfem kalah!

Cuma tunggu masa dan ruang jer nak kick si Khalid ni..haha

Jika benar Khalid MB cemerlang..mengapa perlu Azmin menawarkan diri sebagai panglima perang?tak cukup handalkah Khalid?masih tak mampu kah Khalid menjadi MB tersohor setelah mencengkam kuasa 5 tahun?

Perpindahan Khalid membawa banyak persoalan...Khalid pernah mendakwa bahawa dia pindah DUN dari Ijok ke Pelabuhan Klang kerana rakyat sudah tidak menyokongnya..masakan mungkin perkara ini berlaku jika Khalid seorang yang cemerlang..

Azmin mempertikaikan kehadiran DS Najib Razak yang diundang kepimpinan Barisan Nasional Selangor menjadi pengarah Pilihan Raya BN..begitu besar penangan dan impak Najib Razak..si kitol seperti Azmin pun goyang tu...

Eley..dia nak pertikaikan Najib sebagai Pengarah PRU BN..kita sikit tak heran pun si bang Non jadi punaisehat ekonomi Selangor RM 1..

Rakyat Ijok memang sudah membenci Khalid ibrahim..barangkali inilah 'sial' apabila dia berkata manifesto bukan janji..di Ijok, Khalid memang teruk..di palit dengan isu tanah, pembangunan dan isu air...

Pengekalan Khalid di Parlimen Bandar Tun Razak adalah satu perjudian yang amat besar pakatan di Selangor...ibarat orang berjudi terpaksa mengorek tabung untuk bertaruh untuk round terakhir...janji yang lalu kalau hendak di senaraikan memang banyak yang tak terlaksana..

Bayangkanlah..Kerajaan Pakatan Selangor antara satu-satunya kerajaan negeri yang disaman ibu tunggal kerana gagal menunaikan janji mereka..

Kesediaan Azmin menjadi panglima perang Khalid adalah satu tugas yang memang mustahil...hendak mencuci tahi yang telah kering bukan mudah..

Agak menghairankan..mengapa Perlabuhan Klang menjadi destinasi Khalid...serius aku katakan yang pertandingan Khalid Pelabuhan Klang ibarat menentang Datuk Nassaruddin M. Zin ibarat Datuk Nassa sedang menggenggam cangkul dan dikelilingi tanah untuk menanam jasad politik Khalid Ibrahim...

Di parlimen Bandar Tun Razak pun, Khalid memang banyak masalah..jarang turun padang lebih-lebih lagi keadaan rakyat di sana sedang tenat menghadapi krisis air..sikap lepas tangan Khalid membuatkan dia bakal menamatkan karier politiknya pada 5 Mei ini..

Masalah sampah,banjir kilat,jalan tak berturap,jalan berlubang,janji yang tidak ditunaikan dan krisis air di Selangor bakal menghukum bukan sahaja Khalid..malah keseluruh parti Pakatan Rakyat di Selangor!!!

Hantarlah 1,000 Panglima sekalipun..kalau pentadbiran dan jasa Khalid di Selangor sangat buruk..comfem rakyat akan sedia hukum!!!

Ahli Akademi,Dr Atory Ahmad Atory Hussain pun mengkririk kepimpinan Khalid ibarat Khalid harus 'cuci muka' sebelum membandingkan dirinya dengan Datuk Seri Najib Razak.

Latar belakang Khalid sebagai ahli koperat seolah-olah cuba membawa politik Selangor kekancah perniagaan...ini telah jelas terbukti dalam krisis menangani air..Khalid lebih mengutamakan keuntungan hasil penstrukturan semula berbanding pembinaan loji langat 2.

HE : Kalau ada anugerah MB cemerlang..comfem Khalid duduk ditangga tercorot bersama Nik Aziz dan Azizan...haha!

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA