networkedblogs

Bersahabat..

LAGU CERITA KEBENARAN SEMPENA HARI LAHIR PM, NAJIB RAZAK

Wednesday, May 29, 2013

ISLAM UMNO & PAS Tidak Akan Bersatu Selagi Nik Aziz Hidup!!!

Fulamak..nik aziz seharusnya tukar parti PAS kepada Parti Nik Aziz..pemimpin kejam maha firaun ini rela islam dalam UMNO dan PAS terus berkelahi dalam politik...

Agung2kan DAP lagi mulia dari bersahabat dengan umat Islam UMNO...keluarlah PAS jika anda mahukan perpaduan ummah...

KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas  Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata beliau tidak akan membenarkan sebarang usaha ke arah penyatuan PAS dan Umno selagi beliau masih hidup.

Menurut bekas Menteri Besar Kelantan itu, Pas adalah milik semua ahlinya dan sebarang tindakan atau keputusan yang dibuat perlu mendapat persetujuan daripada semua ahli khususnya melalui muktamar.

"Tidak boleh sesiapapun mengatur usaha untuk mengadakan kerjasama antara Pas dan Umno apa lagi secara senyap-senyap, parti ini terbuka kepada orang ramai dan milik ahli.

"Saya tidak bagi, selagi saya masih hidup saya tidak akan benarkan usaha untuk menjalin kerjasama Pas dan Umno dilakukan," ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui Harakahdaily semalam.

Nik Aziz berkata Umno sejak awal lagi menolak dasar Islam sebagaimana yang diperjuangkan oleh Pas.

Tambahnya, selain persoalan dasar parti, banyak lagi perkara yang perlu dikaji terhadap kesilapan Umno dalam perjuangan mereka.

"Untuk itu tidak ada sebab kita ingin bersama mereka dan saya peringatkan pada yang lain jangan ada usaha ini," ujarnya lagi.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

6 comments:

Anonymous said...

Dah tua nk mampos masih nk buat perangai lg...klu hidup da nak smpai seru tu masih berhajat nk memecahbelahkn bngsa..xtau jenis manusia ape si tua kutuk ni.....mmng sah wali selipor....

Muslim said...

Islam tp sgt diragukan imannya,bila menentang usaha berbaik baik sesama Islam.

007 said...

lagu tu mati cepat wahai nik aziz

Jane Duncan said...

Tiada manusia yang sempurna! Memang banyak kelemahan dalam kepimpinan Melayu bukan UMNO yang lemah! Melayulah yang lemah. Sama dalam PAS bukan PAS yang songsang, Melayu PASlah yang tersasar! Tetapi selemah-lemah UMNO masih berpaksi kepada ketakutan terhadap Allah! Melayu UMNO bina pelbagai program kebajikan spt Masjid, Hospital Kerajaan, Pusat-Pusat Kemahiran Kerjaya, Kolej-Kolej Komuniti, Bantuan dan Dana Khas, Program PERKIM, Anak-Anak Yatim, Kebajikan Masyarakat, Biasiswa melanjut pelajaran di Mesir,Britain, Amerika, Australia,Cina, India, indonesia, sebagai membolehkan anak bangsa bangun keluar dari kemiskinan! Apa kerajaan PAS dah buat? Mengajar anak-anak muda ini menentang kerajaan yang telah membantu mereka keluar dari kepompong kemiskinan tersebut! Apa mereka fikir kerajaan DAP akan memberikan ini kepada mereka? Mereka takutkan Allah? bila mereka boleh kompromi akan kalimahnya dengan kafir, bila mereka sekongkol dengan anak-anak muda yang menyokong LGBT, bila mereka boleh negotiate dengan PR mengenai soal murtad? sedangkan negeri merekalah pula yang termiskin! Bila pula UMNO tolak Islam? bila pula PAS dah lakukan HUDUD? Siapa pula Nik Aziz ni nak kasi amaran jangan ada kesemuafakatan PAS dengan UMNO? Kau Tuhankah? tidakkah N Aziz sedar, bisikan syaitan sudah lama berumah dalam serbannya! Itulah pasalnya Naziz ni bertekad jangan PAS kasi muka pada UMNO. Ini parti PAS kah atau parti dalam tempurung atau serban Naziz? N Aziz seronok dipanggil tuan guru? tetapi agaknya lebih seronok dia dengan dendamnya! Ingatkah dimana diletakkan Allah pada orang yang menyimpan dendam? tapi siapalah aku nak beritahu ini semua, kerana N Aziz kan ulama? Ulamakah namanya kalau bercakap besar, mahu meludah hanya kerana kata cadangan yang membawa kepada kebaikan!Apakah yang akan dibawa kekuburmu wahai NAziz jika yang berjaya kau lakukan hanyalah memecah-belahkan umat Islam Melayu? Kau kata aku kafir kerana aku cintakan UMNO. Aku serahkan segalanya Pada DIA dan tidak sekali-kali hak kau untuk menilai solatku!Nik Aziz kalau kau buta matematik cubalah kau tanya apa agaknya dosa kau mengkafirkan semua orang Melayu UMNO? 1 dharab 3,000,300 orang pengikut UMNO? sedangkan dosa 1 orang pun kita tak tertanggung!

Anonymous said...

Memikir kata kata org yg masih hidup..
Persoalan dasar parti..pas sama dasar dgn dap dan pkr..melihat kelangit..satu yakin pegang semua kunci..satu terang terang memusuhi Melayu dan Islam hanya pandai bermuka muka penuh tipu daya..satu penuh kebebasan LGBT dan agama..ooo byk persoalan bercanggah.. Dimana persamaannya...

Ooo persamaan tunggang menunggang..fitnah.. Dibelakang lain didepan lain

Kesalahan dan kesilapan UMNO..begitulah org yg begitu yakin memegang 2kunci dunia dan akhirat..kalau memandang umno jijik walaupun berbaju sopan tetapi tersengih gigi berhimpitan perempuan cina walaupun berbaju seksi berseluar pendek.

Masih hidup bolehlah anda berkata kata.. Saya pegang 2kunci jadi saya ada hak mencarut memaki memfitnah org seagama ????????

Aneh yakin terlalu benar pegang kunci syurga neraka..tapi kalah cina kafir dap kui menang byk
Ya Allah..kami hambamu bukan hamba nik aziz. Petunjuk apakah yg ingin diperlihatkan.

Anonymous said...

sy rse awk org tau bhwa menfitnah itu adalah lbih bsar dosanya drp mmbunuh...nk kata kt org pun agk2 r bro!aq bkn nk sokong antara 2 politik nim,,,pd pndangan aq r...x baek r sesama org Islam gduh bab politik erw,,,sesiapa yg salah,hanya ALLAH S.W.T yg tau,biar ALLAH yg tntukn,,,yg korang ni x reti bhsa nk doakan org cpat mti...baek korang mnta maaf cpt2 dgn Nik Aziz...bkn apa,aq cuma nk tolong je...kot2 la,org yg sebarkn fitnah ke,buat fitnah ke,ekgy mti esok2 kn,x smpat nk mengucap,dlm kbur tu korang nk jwb pe dgn ALLAH?..xkn korang dgn sesuka hatinya nk jwb..."dh mmg Nik Aziz tu penipu ke,ap ke...."gitu?

n aq nk tanya la korang...korang rse politik yg korang ikut tu baek sgt r?ikut cara ISLAM sgt r?lau itu cara korang menganut ISLAM,bwa2 la mengucap ea...ingatlah selalu tntg KEMATIAN...

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA