networkedblogs

Bersahabat..

MALAYSIA AMAN TANPA DAP!!!

Friday, May 3, 2013

Khalid Merapu Jawab #IsuAirSgor..Rakyat Sedia Humban Pakatan Rakyat...#GE13 #PRU13



Kenyataan Khalid mengatakan air di Selangor cukup sehingga 2019 ibarat kisah kanak-kanak buaya dengan kancil...dia fikir rakyat ni buaya ke sampai mudah sangat nak tipu...kalau dulu kita takrifkan yang sikancil menipu si buaya ini kerana Kancil itu pandai..tetapi itu kehidupan haiwan..jika kehidupan manusia tindakan Khalid memperbodohkan rakyat sangat menjelikkan apabila dia sering kali kantoi dengan memberi dakwaan dan tohmahan sesat mengenai isu air...

Katanya, air cukup sehingga 2019 dan dahulu LUAS sebuah agen yang telah membuat kajian mengatakan dahulu air cukup sehingga 2030...namun kajian itu dimatikan LUAS apabila baru-baru ini mendakwa air cukup untuk 5-6 tahun..itu pun setelah melaksanakan projek takungan air...jika air Selangor cukup mengapa kajian dahulu yang mengatakan cukup dan melimpah sehingga 2030 telah dinafikan kepada cukup untuk 5-6 tahun sahaja?

Khalid pula seolah-olah tidak melakukan apa-apa tindakan bagi mengatasi masalah air..bagi Khalid dan kuncu-kuncunya, Selangor tiada masalah air dan itu adalah fitnah..jadi mereka mendesak untuk melakukan penstrukturan semula bagi mengurangkan harga air dan memberi hak kepada rakyat..apa dah..itu ketika dia berkuasa...selepas dia hilang kuasa..mengapa pula dia beria-ia sangat nak laksanakan projek takungan air?ini jer dah mendedahkan rahsia tersirat yang mana Selangor memang benar mengalami masalah ar...

Biarpun Khalid mendakwa air di Selangor cukup..tetapi dia tidak pula menolak ketika Kerajaan melaksanakan projek mitigasi bagi menambahbaikkan sistem air di Selangor...

Mendakwa Syabas tidak pandai mengurus sebenarnya dia hanya memberi alasan yang pentadbiran Khalid sendiri yang gagal mengurus masalah air dengan baik..baru-baru ini. Agaknya tak dapat nak struktur semula air, selepas DUN Selangor 4 April, Khalid telah dikatakan menjual tanah sebanyak RM 25 sekaki persegi di Cyberjaya, Kota Kemuning dan Puchong.. Tak dapat duit air, kita kaut duit tanah lah pulak….

Persoalannya, urusan ini berlaku selepas DUN dibubarkan dan persoalan kedua mengapa harga tanah itu dijual RM 25 sekaki persegi sedangkan harga sebenar adalah RM 100...adakah ini projek terdesak untuk kempen PRU13? jika dia berkata penstrukturan semula untuk mengurangkan harga air untuk kemudahan rakyat..mengapa pula dia menjual tanah sebegitu murah RM 25 yang mana harga sebenar RM 100? bayangkan berapa banyak rakyat rugi apabila dia menjual tanah seluas 1,960 hektar dikenal pasti sebagai Canal City...fikir-fikirkanlah...Sekaki persegi rakyat rugi RM 75...dan 1,960 x RM 75 bermakna rakyat rugi sebanyak RM 142,950 untuk harga tanah ini sahaja...



Bawah ini buktinya :
“We were informed that the land transation was made on April 15 while the Selangor state assembly was dissolved on April 4.
“It transaction involved state government subsidiary Permodalan Negeri Selangor Bhd (PNSB) and Dijaya Corporation Bhd.

Bila isu air dia kata mahu rakyat untung..isu tanah nak suruh rakyat mampos ka?

Azmn Ali kata dalam 1 ceramah dia mandi hari-hari lebih-lebih lagi pada malam jumaat...malam jumaat katanya mandi 7 kali...mak ai...rakus betul..haha!

Kegagalan paling besar Khalid dalam isu air ini ialah dia gagal 3 kali untuk menstruktur air..dan akibat desakan rakyat yang sudah menyampah dengan kepimpinan dia...dikatakan Khalid mungkin tidak akan menjadi MB lagi!syaratnya mudah sahaja...tumpaskan dia di Pelabuhan Klang...

Apa kata Khalid buat kolam takungan yang baru diperkenalkan kat Bandar Tun Razak, takkan tak tahu kawasan sendiri takder air. Dengar tu Khalid orang Selangor dah menyalak..

Video di bawah ni buktikan rakyat Selangor memang melarat dalam isc Air ini...



HE: Khalid cakap bab air ibarat mat gian nasihat kawan dia jangan hisap dadah!haaha

No comments:

ARTIKEL TERDAHULU

NOTIS & PENAFIAN

Sebarang maklumat yang hendak dikongsikan boleh email terus kepada aku di harapanesok@gmail.com.

Artikel yang dipaparkan di blog ini adalah luahan hati aku selaku rakyat Malaysia yang bebas bersuara yang tiada kaitan dengan mana-mana organisasi.

Korang diingatkan supaya tidak membaca artikel di blog ini jika tidak mahu rasa sakit hati, makan hati dan kecelaruan emosi. Jika berlaku perkara yang tidak diingini adalah di bawah tanggungjawab korang.

Aku bukan ustaz kaunseling 3 pagi untuk memulihkan perasaan korang.

LIGA SUPER

LIGA PERDANA